Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilylomalle noin 1-vuotiaan kanssa?

Vierailija
20.07.2009 |

Tervehdys!

Meillä on nyt tällä hetkellä 4 kk vanha vauva. Tämä kesä on jo nyt ollut kerrassaan ihana uusine lapsiperheen asioineen, mutta suunnittelen jo tulevaa.

Haluaisin lähteä Ahvenanmaalle pyöräilemään vuoden päästä kesällä. Onnistuisiko 1 v 4 kk vanhan lapsen kanssa?

Onko kellään kokemuksia? En ole koskaan käynyt Ahvenanmaalla. Ulkomaat on jo koluttu ennen lapsen syntymää ja nyt tuntuisi kivalta ajatukselta alkaa tutustua paremmin myös tähän kotimaahan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräilyvinkkejä? Ihan ensimmäiset vastaajat eivät selkeästikään olleet pyöräilyihmisiä...

Vierailija
2/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin lähteä. Ja voi yöpyä teltassakin. Ahvenanmaalla en ole pyöräillyt, mutta Saariston rengastiellä kyllä, ja ihan tosi helppoa olisi lähteä vuoden ikäisen kanssa. Päivämatkat on helppo pitää kohtuullisina, etäisyydet pieniä ja maasto tasaista.

Meillä on kolme lasta - 6 v, 4 v ja 1 v. Isompien kanssa on oltu viikon pyöräretkellä, kun olivat 3 ja 1 v, silloin molemmat olivat istuimissa (ja yövyimme teltassa, hui ;-) Tavarat kulkivat kärryssä isän pyörän takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olisin hyvin voinut lähteä pyörällä pidemmällekin ja paljon pyöräiltiin, kuopus nyt 1v3kk ei malta istua autossa, pyöräily on yhtä vonkumista jne. Poika tahtoo viuhtoa menemään itsekseen ja on muutenkin niin vilkas että jo pelkkä ruokailu on aivan järkyttävää. Katso ensin minkälainen vauvasi on taaperona.

Vierailija
4/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahda helposti kyydissä? Pyöräistuimessa varmaan ongelmallista, mutta peräkärryssä ei ehkä niinkään.

Vierailija
5/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme silloin, kun esikoisemme oli 1v7kk vanha Saariston rengasreitillä pyöräilemässä. Meillä oli sellainen Hamaxin pyöränistuin, jonka saa kallistettua nukkuma-asentoon. Luulin, että ominaisuus olisi aivan turha, mutta tuolla se osoittautui tosi hyväksi. Lapsi nukkui paljon ajon aikana, mutta nautti sitäkin enemmän muuten matkanteosta. Aina kun pysähdyimme, löytyi jostain leikkipaikka tai hiekkalaatikko, jossa leikkiä. Majoitukset olimme varanneet etukäteen ja itse asiassa meidän matkaan kuului palvelu, jossa tavarat kuljetettiin edellisestä majoituspaikasta seuraavaan, joten tavaran määrää ei tarvinnut miettiä.Olemme ennen lapsia olleet pari kertaa Ahvenanmaallakin pyöräilemässä ja se soveltuu pienen lapsen kanssa pyöräilyyn ihan yhtä hyvin kuin mainitsemani rengasreitti. Nyt pyörämatkasuunnitelmat on meillä jäissä, kun täytyy odottaa, että esikoinen kasvaa sen verran, että pystyisi jo itse polkemaan, kun 4,5-vuotias ei taida enää sopia pikkuveljen kanssa kärryynkään.

Vierailija
6/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttaa nyt noin pientä lasta fillarin tarakalla tunti- ja päivätolkulla. Järjettömintä taas mitä voi kuulla. :((((

Mieti asiaa uudestaan kymmenen vuoden kuluttua!

Vierailija
7/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttaa nyt noin pientä lasta fillarin tarakalla tunti- ja päivätolkulla. Järjettömintä taas mitä voi kuulla. :((((

Mieti asiaa uudestaan kymmenen vuoden kuluttua!

Vierailija
8/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni oli aikoinaan vanhempieni kanssa Ahvenanmaalla pyöräilylomalla. Ikää neidillä oli silloin 7 vuotta.

2: oletko koskaan käynyt Ahvenanmaalla? Tiedätkö paikan välimatkoista? Oletko urheilullinen?

Kiinnostaisi kuulla sellaisilta ihmisiltä, jotka urheilevat. Lapseni menee 1-vuotiaana hoitoon. Ja ihan sinne hoitoonkin aion kuljettaa pyörän turvaistuimessa. Itse jatkan siitä pyörällä töihin (3 km).

Ap

Vierailija
9/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä yli vuoden ikäinen todellakin vauva?? Lapsihan on elokussa melkein puolitoistavuotias.

Ap

Vierailija
10/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko-asiaan, että sisko siis polki itse, eikä istunut vanhempien kyydissä.

Ap

Vierailija
11/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemänvuotias on eri asia kuin puolitoistavuotias!

Vierailija
12/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi nauttia kesästä ihan maan tasalla.

Vierailija
13/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi itse (siis vaikka ihan ilman lapsia) ollut pyöräilemässä Ahvenanmaalla? Pyöräilykokemuksia kaipaisin.

Täällä ihmiset nyt tuntuu keskittyvän vaan päivittelemään sitä, jaksaako reilu 1-vuotias istua pyörän kyydissä. Ei varmaan sellaisten vanhempien lapset jaksakaan, jotka ovat tottuneet siihen, että autolla mennään joka paikkaan.

Me ollaan käyty lyhyllä metsäretkillä jo nyt. Vauva vain kantoreppuun.

Ap

Vierailija
14/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpymiset kannattaa varmaan varata ajoissa mökeistä tai vastaavista, sillä telttailu on ehkä turhan extreme pienen lapsen kanssa. Miksi jotkut niin kovasti vastustavat pyöräilymatkaa kyllähän lapsiperheet käyvät automatkoillakin ja samalla lailla se lapsi istuu autossa kuin pyörän kyydissäkin.

Vierailija
15/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kärryasiaa mietinkin. Onko sulla tietoa, saako Ahvenanmaalta kärryjä lainaan?

Emme edes harkitse telttailua. Kyllä pitää olla hotelli, mökki tai B&B-majoitus.

Luulen, että pyörämatkailua vastustavat lähinnä ihmiset, jotka eivät tiedä, mistä puhuvat. Mielestäni kamalampaa on istuttaa lasta tuntikausia autossa. Pyörällä voi edetä rauhallisesti omaan tahtiin ja näppärää jäädä ihmettelemaan vaikka mitä: laiduntavia lehmiä, kauniita kukkia, kaunista meren lahtea tai syömään eväitä.

Vierailija
16/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin toteutettavissa oleva idea! Ahvenanmaalla on todella pienet välimatkat, ja kuka käskee pyöräillä tuntitolkulla tai koko päivän. 20-40 kilometrin päivävauhdilla näkee paljon.Kuka muuten automatkallakaan köröttelee tuon ikäisen kanssa joka päivä tunteja? Joka päivä ei myöskään tarvitse lähteä lapsen kanssa ajaa posottamaan. Tai voi tehdä kevyempiä päiväreissuja ilman kaikkia kantamuksia ja tulla illaksi samaan yöpymiskohteeseen.

Itse kävin nuorena paljon siellä pyöräretkillä, nyt polvet eivät kestä pyöräilyä. Paljon oli myös lapsiperheitä tekemässä retkiä jopa teltassa. Ja mökkimajoitusta ym ovat saaret pullollaan!

Punkkeja siellä on, joten keskustele lääkärin kanssa rokotuksesta etukäteen ja punkkipihdit ehdottomasti mukaan ja punkkisyynäys joka ikinen ilta! Mutta tämähän on arkipäivää muutenkin saaristossa!

Lapsena vietimme paljon lomiamme juuri Ahvenanmaalla mökeissä! Luonto oli kaunista, nähtävyyksiäkin oli ja rantoja piisasi!

Vierailija
17/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

avopuolisoni kanssa pyöräretkellä viikon lomalla Ahvenanmaalla.

Yövyimme viikon aikana parissa-kolmessa paikassa.

En missään nimessä lähtisi sinne noin pienen lapsen kanssa.

Nykyisin 8 ja 10-vuotiaiden lasten äiti..

Vierailija
18/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, miksi et lähtisi?

Vierailija
19/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestettyä, majoitus, pyörät ym. edullisemmaksi varmaan tulee järjestää itse. Ja ymmärsinkö oikein, että teitä olisi vielä kaksi aikuista lähtemässä? Yksinkin olen yksinhuoltajien kuullut tekevän sinne retkiä lasten kanssa.

Googlaa Ahvenanmaa sitten pitäisi löytyä tietoja kysymyksiisi.

Vierailija
20/20 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kaksi aikuista olisi lähdössä lapsen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi