Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****TAMMIKUUN TÄHDET VK 30*****

20.07.2009 |

Päivitetty pino ja uusi viikko:

*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi

*hedgehog79.........01.01.2010....Koks

*Larubia............02.01.2010....Jordania

*Ankka..............02.01.2010....Kanada

*Anan...............04.01.2010....Israel

*Kolmosmuru.........05.01.2010....Naistenklinikka

*Sognatore79........07.01.2010....OYS

*mussukka76.........07.01.2010

*mokkelo............08.01.2010

*mama78.............10.01.2010

*sirusade...........13.01.2010

*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS

*Ope01..............14.01.2010....TYKS

*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS

*Jennuli-81.........15.01.2010....Hyvinkää

*laurra2............15.01.2010

*Ciira..............15.01.2010...Hyvinkää

*Äitsyliini.........16.01.2010....Naistenklinikka

*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi

*Mmamma.............18.01.2010

*Hömelö.............18.01.2010....KYS

*Elli...............18.01.2010....KYS

*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS

*Supu3..............19.01.2010

*Christine86........19.01.2010

*Niki...............22.01.2010

*maji...............23.01.2010....Hyvinkää

*Tiivi-Taavi........28.01.2010

*Minsku.............28.01.2010....KHKS

*vauva-10...........24.01.2010....TAYS

*väiski*............31.01.2010....K-PK

Tervetuloa odottavaan joukkoomme Cristine86! Missä päin synnytät niin päivitetään sekin seuraavaan listaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveen litanian taas kirjotin ja tuossa on tulos mitä jäi.. Yritetäämpä vielä uudestaan.

Eli siis,ultrassa käytiin ja laskettuaika vaihtui helmikuun alkuun,mutta jos kukaan ei siitä pahastu että täällä edelleen pyörin,ku tutuksiki ootte jo tullu:) ja jos veijari ottaa mallia isoveljestä niin tammikuun puolella syntyy ;)

Huh,ompa kyllä jennulilla ja nikillä melko raskasta nuitten vaivojensa kanssa,toivotaan nyt että alkas jo helpottamaan.

Joku kyseli ihovoiteesta mitä kannattaisi käyttää ehkäisemään raskausarpia. Luulempa että joku hyvä perusvoide auttaa sen minkä auttaa ;) ,ite rasvailin esikoisen kohalla ihan jollain "marketti rasvalla", tulihan niitä rasvailusta huolimatta siltikin,mutta ei mitään valtavia. Että kait se rasvaus jotain estää kuiteski :)

TiiviTaavi rv12+1

Vierailija
22/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirusade;kannattaa käydä apteekista kattomassa ja kyselemässä niitä rasvoja, riippuu tietysti minkä verran raskii maksaa niistä. Ite käytän tällähetkellä Agualania ja tykkään kovasti. Niitäkin löytyy paljon eri "rasva pitoisuuksilla".

TiiviTaavi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Mina sain suosituksena kavereilta kayttaa 'DR. FISCHER LADY PITZPON PRE NATAL NOURISHING CREAM' -rasvaa, on useammat raskaudet ja kaksoisraskaudet sita kayttamalla kuulemma menneet ilman raskausarpia.

Olen sita jo melko alusta lahtien kayttanyt rintoihin kun ne kasvoivat niin nopeasti jo silloin heti alkuun. Nyt olen alkanut myos laittaan vatsalle ja reisiin kun on vatsakin alkanyt jo vahan pyoristya. Tosin en tieda onko tuota rasvaa Suomessa saatava, taalla se maksaa n 10e purkki, oiskohan siina 250ml.

Sirusade: oliko sulla jotain poikkeavaa np-ultrassa tai muissa tutkimuksissa vai menetko ihan oman mielenrauhan vuoksi lv-punktioon?

Anan 16+5

Vierailija
24/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anan, syy lapsivesipunktioon on tullut jo ensimmäisen raskauden aikana 10v. sitten. Ensimmäinen lapsi siis perinyt isältään veriryhmätekijän jota minulla ei ole ja verien sekoittuessa, kaiketi synnytyksessä, minulle tuli immunisoituminen tuota tekijää vastaan. Toinen raskaus sujui onneksi ongelmitta kun lv-punktiossa selvisi että toisella lapsella on eri perimä kuin ensimmäisellä, mutta nyt siis kaikki jännitetään uudelleen. Osaksi tämä syynä että lapsille tulee iso ikäero, pelkäsin kuollakseni viime raskaudessa ja ajattelin lapsiluvun jäävän kahteen. Nyt mies ja lääkäri vähän niinkuin ylipuhuneet minut tähän ja vielä suht levollisin mielin mennään. Suurin pelko tietty on myös edessä vielä lapsen syntymän jälkeen, koska lapsi kellastuu helposti ja saattaa joutua verenvaihtoon. Itse joudun käymään usein verikoe kontrollissa, jossa tutkivat nousevatko vasta-aine määrät veressä liian nopeasti ja anemisoituuko vauva tämän vuoksi.

Pitkä tarina, mutta toivottavasti selkeä ;-)

sirusade ;-)

Vierailija
25/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa oli myytävänä jotain ihan raskausarville tarkoitettua mutta se myyjä sanoi suoraan että joillekin on siitä huolimatta tullut arpia.. Joten liekö sillä sitten sen suurempaa merkitystä kuin perusvoiteellakaan.. Mä joudun muutenkin rasvaamaan joka suihkun jälkeen itteni kasvoista kantapäihin kuivan ihoni vuoksi joten tää rasvaus ei ole mulle mitään uutta :) Ehkä loppuajasta vois rasvata massua, tissejä ja peppua vieläkin useemmin.. Nyt ainakaan vielä ei ole arpia tullut vaikka rinnat on kuppikoolla kasvaneet ja painoa se 10kg tullut.

Vitsi, löysin muuten ihan täydellisen juhlapuvun veljeni häihin 2 viikon päähän Haloselta, mutta maksoi 230€. Kyllä mä pystyn sen ostamaan kun vähän vyötä kiristää ja tekee lisähommia mutta miten käy mun linjoille synnytyksen jälkeen.. Jos palaudun samaan ku ennen raskautta niin koolla tai kahdella pitäisi pukua pystyä pienentämään, jotta se menisi jatkossa... Mutta se oli niin täydellinen.. Ikinä en ole kokeillut niin upeaa pukua, se oli kuin tehty mulle.. Eikö 230€ ole silloin pieni hinta?! :) Mä kyllä nii-in haluisin sen.... vitsi..

Näihin tunnelmiin,

sognatore 16+0

Vierailija
26/35 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola (jälleen kerran) tarkoitus olisi ollut vain kuunnella sydänaaniä mutta neuvolan täti oli tuttu viimeraskaudesta niin hän teki sitten koko helahoidon kun kerta olin siellä ja aikaa oli. Hb oli vain 108 joten määräsi rautatabletteja jospa se huimaus rupeis sitten helpottamaan ja toinen syy huimaukseen on alhainen verenpaine, mitäpäs sille voi tehdä et nousis. Sydän äänet kuului selkeästi pienen etsinnän jälkeen, ihanaa pientä jumputusta. Painoa on tullut yhteensä raskausaikana noin 3 kg, ei paha mut onhan tässä vielä aikaa saada tuota vararasvaa. Edellisissä raskauksissa molemmissa nousi paino 20 kg.

Neuvolan täti kyseli et joko tunnen liikkeitä ja vielä sanoi että voi olla mahdollista et rupeen tuntemaan kahtapuoliin jos vaan maltan "kuullostella". Jee kivaa, ihanaa kun se alkaa pikku kutittelu vatsassa.

Muuten tässä on mennyt ihan kivasti pieniä ja joskus vähän suurempia liitoskipuja tuntuu varsinkin jos nousee nopeasti tai kääntyy sängyssä nopeasti. Muuten mennyt ilman oireilua. Ja mahallaan nukkuminenkin onnistuu vielä, pitää nyt oikein urakalla nukkuu mahallaan niin pitkään kun kykenee (mun lempi nukkumin asento).

Makeaa ei enään tee mieli, hyi jotain karkkeja tai leivoksia. Mutta suolaista tekee mieli vaikka pelkästään pelkkää metukkaa napostella tai sitten tonnikalaa (niinkuin äsken). Jos se paino ei sitten nousis niin paljoo kun ei syö karkkia koko aikaa. Mites muilla mitä ruokaa tekee mieli ja mitä ei?

Hömelö 14+3

Vierailija
27/35 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömelö: Toivotaan tosiaan että huiputus loppuu. Mäkään en ole liikkeitä tuntenut, vaikka olen kuinka kuulostellut. Mä taas en ole sietänyt metukkaa ollenkaan, vaikka yleensä siitä tykkään. Välillä tekee mieli suolaisia ranskalaisia, yleensä lähinnä viinirypäleitä ja sitrushedelmiä. Leipä ei meinaa pudota millään, muutenkin kaikki "kuiva" ruoka tuntuu jumittuvan suuhun.

( . ) Ei sitten ollut mulle niistä rannekkeista apua, yrkki lentää edelleen. Yritin tänään saada aikaa lekuriin huonolla menestyksellä, mulle ei edes vastattu :( jatkan siis yritystä maanantaina. Paino ei ole viikossa muuttunut mihinkään, edelleen se -6,5kg, mutta eipä ole ainakaan laskenutkaan. Näin taas viime yönä outoja unia, siinä seikkaili yksi tv-sarja NCIS:n agenteista ja mulla oli joku löytövauva hoidettavana, jolle syötin leipää ja sitten hän yhtäkkiä olikin jo pari vuotias. Nukuin sen lapsen kanssa sylikkäin nojatuolissa, kun se agentti tuli ja suttasi muistitaululta yli sanan "yksinhuoltaja" ja tilalle "rkp". Tästä tiesin että jouduin antamaan lapsen pois ja mua itketti ihan kauheasti. Mutta mitä hittoa ruotsinkansanpuolueella oli tekemistä asiassa, sitä en tiedä. Hohhoh.

Jennuli 15+0

Vierailija
28/35 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia taalla kaikilla, enimmakseen. Ikavaa etta Jennuli viela karsit pahoinvoinnista. Toivotaan etta saat laaketta, tai etta vaiva poistuu omia aikojaan mahdollisimman pian.

Anan - Oho, onpa teilla tosiaan tarkka syyni! Tietenkin pieni "gene pool" aiheuttaa enemman ongelmia, mutta teillahan ei tata vaaraa ole, vai kuinka? Jos ei muissa kokeissa ilmene mitaan erikoista, niin jattaisin sinuna lv-punktion tekematta. Se punktion 1% keskenmenoriski kun on useimmissa tapauksissa paljon suurempi, kuin vauvan sairauden riski. Ala anna muiden painostaa itseasi, jos ei mitaan erikoista syyta ole. Tsemppia!

Niin, ja mehan alettiin kotiutua oikein mainiosti teidan naapuriin. Mutta nyt ollaan Suomessa kesan vietossa, ja elokuussa mennaan viela Belgiaan sukuloimaan. Vasta elokuun puolivalissa takaisin kotiin Ammaniin. :) Tytotkin viihtyivat uudessa kotimaassa hyvin, 5v. oli innoissaan kun naki Kuolleella merella kameleita, ja 3v sanoo nytkin aina toisinaan haluavansa kotiin Jordaniaan, kun Papa on siella (mies toissa, joten ei paassyt Suomeen - tulee tosin Belgiaan). Mutta ovat viela selvasti aika paa pyoralla, kun ei ehditty Ammanissa asua yhtaan omassa kodissa, hotellissa koko aika. Nakivat sentaan meidan uuden asunnon siella, ja saivat laitella vahan omia tavaroitaan paikoilleen ennen kuin lahdettiin kesakiertueelle.. Jordania vaikuttaa tosi kivalta maalta, kivoja ihmisia ja myos paljon ulkkareita. Meille loytyi siis heti uusia tuttuja ja lapsillekin ranskankielisia kavereita. Suomalaisiakin on kuulemma, en ehtinyt vaan viela ottamaan yhteytta, vaikka sain yhteystiedotkin.

Viimeeksi hehkutin etta olo oli niin mainio, eika edes enaa vasyta. No, viime paivat on sitten vasyttanyt ihan sairaasti, migreenikin iski taas ja tanaan ekaa kertaa viikkoihin myos narastaa.. Joten ei ole aina yhta autuutta.

Muuten on kai kaikki ok. On vahan epavarma olo, kun en kay ultrissa, enka neuvolassa taalla Suomessa ollessani, eika liikkeet viela tunnu. Tosin parina paivana olen ollut tuntevinani muutaman kerran jotain, mutta ihan varma en ole kuitenkaan.

Painon noususta on ollut vahan puhetta. Mulla on noussut 5kg, edellisissa raskauksissa tuli n. 12-14kg, ja 10kg jai molemmissa jo sairaalaan. Loput lahti tosi sutjakkaasti imetyksen myota. Samaan pyrin tallakin kertaa, monet tosin sanovat etta kolmannella kerralla paino putoaa hitaammin kuin edellisista raskauksista..

Niin ja raskausarvista. Mun henk.kohtainen mielipide on, etta on ihan turhaa tuhlata rahojaan kalliisiin rasvoihin. Ihan tavalliset perus kosteuttavat on riittavia. Ne joilla on taipumus raskausarpiin saavat niita joka tapauksessa, ja ne joilla sita taipumusta ei ole (ja painon nousu on hillittya) eivat niita saa vaikkeivat ikina rasvaisikaan. Minulle ei tullut yhtaan, vaikka rasvailin ihan perusvoiteilla ja vain satunnaisesti. Rintoja rasvailin enemman, kun ne kasvoivat heti, mutta kun maito nousi pari paivaa synnytyksen jalkeen ihan yhdessa yossa, niin rintoihin tuli arvet (olen pieni B-kuppi, josta tuli yhdessa yossa Pamela Andersson ;) ). Seuraavassa raskaudessa ei arpia enaa tullut - yksi venyminen riitti. :) Katsomalla omaa aitia/isoaitia, voi saada vahan vinkkia siita mita on luvassa.

Larubia 16+6

(Miten nama viikot on alkaneet menna tallaista vauhtia?!? Alussa tuntui etta yksi viikko kesti vahintaankin kuukauden.. )

Vierailija
29/35 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä rasvailusta Larubian kanssa eli riippu ihon joustavuudesta tuleeko arpia vai ei. Itse rasvailin päivittäin perus kosteusvoiteella ensimmäisen raskauden aikana ja arpia tuli vain pari lanteeseen. Synnytyksen jälkeen ja sairaalassa ollessa arpia tuli muutama lisää koska olin niin turvoksissa että iho repesi.

Monilla rinnat kasvavat tosi paljon raskauden aikana, itsellä tuskin kuppikokoa enempää niinkuin ei ensimmäisessäkään raskaudessa. Imetyksen jälkeen rinnat oli ihan "lapaset" mutta onneksi muuttuivat taas normaaliksi ajan kanssa:D

Nyt alkaa farkut vähän jo puristamaan enkä koko päivää todellakaan voi ne jalassa olla. Mammahousuihin en kuitenkaan vielä ole siirtynyt mutta kohta varmaan yhdet mammafarkut otan käyttöön missä on etuosassa matala kangasreuna (ei sellaista koko mahan peittävää osaa.) Ne on tosi hyvät näin alkuraskaudessa.

Onko muilla rakenneultraa? Meillä on syyskuun alussa se...enää 6 viikkoa siihen, kylläpä kesä menee nopeasti! Täällä rakenneultra ei normaalisti kuulu tutkimuksiin mutta sain sen ylimääräisenä ultrana. Onneksi, ihanaa nähdä vauva sitten. Neuvolaan vielä reilu viikko, sitten kuulee ensimmäisen kerran sydänäänet

Vierailija
30/35 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäköhän tohon loppuun nyt kirjotin..

Niin, viime kerralla kirjoitin että mies ei osallistu neuvoloihin mutta ilmoitti nyt että seuraavalla kerralla haluaa mukaan kuulemaan jumpsutuksen:D

Onko teillä jo tullut mitään erikoisia ruokahimoja?

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Mmamma 14+4

Vierailija
31/35 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmamma kyselit erikoisia ruokahimoja, joo kyllä löytyy nimittäin ruispuuro. Ei muuten erikoinen, mutta kun en ole koskaan voinut sietää puuroja enkä niitä edes lapsena suostunut syömään vaikka vanhemmat veljeni söi niitä joka päivä. tällä hetkellä minun on pakko saada vähintään yksi annos päivässä ruispuuroa, outoa. ekassa raskaudessa himoni oli ruisleipä ja toisessa olut, outoa sekin.

Rasvailusta vielä, raskaus on kolmas joten joitakin haaleita arpia on ennestään, mutta mikään niitä ei estä tulemasta lisää näin kolmannenkin kohdalla. edellisistä odotuksista vaan pitkä aika ja silloin löysin hyvän voiteen muistaakseni Tarjoustalon valikoimista, autuaasti olen tuon voiteen nimen unohtanut. en ole kovin kuivaihoinen tyyppi joten rasvailen lähinnä tarvittaessa muulloin aika kevyillä rasvoilla.

Olitko Anan sinäkin menossa lv-punktioon ? vai käsitinkö Larubian jutun jotenkin väärin. mitä teillä tutkitaan lapsivedestä ?

Jennuli, olen kuullut että raskausaikana saattaa nähdä unia todella paljon ja selkeitä sellaisia vaikka muutoin ei juuri näkisikään. itselläni hirveästi todella erikoisia ja välillä ahdistaviakin unia, unissa usein raskaana tai pieni lapsi mukana, viime yönä olin jo töissäkin, hui. vielä ensi viikko lomaa onneksi.

Sirusade

Vierailija
32/35 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt ennätän päivittää kuulumiseni esikoisen päiväunilla :)

Tänne ei oikeestaan kuulu mitään uutta, ensi viikolla vasta kauan odotettu lääkäriaika, jolloin toivottavasti kuulemme sydänääniä.

Meillä mies on nyt sekä edellisessä raskaudessa ollut mukana ekassa visiitissä sekä tietty ultrissa. Mutta tuolla vastaanotolla kyllä näkyy aika paljonkin miehiä mahakkaitten naistensa kanssa. Mies kyllä varmaan lähtisi, jos pyytäisin, mutta en viitsi kun aina on työaikaan ja täällä normaali käytäntö on se, että odottelet noin 2-3 tuntia, sitten hoitsu tekee kaikki mittaukset ja kyselee kuulumiset, johon menee ehkä 10 minuuttia. Odottelet vielä puolisen tuntia, että pääset lääkärin luo. Visiitissä menee ehkä 3 minuuttia ellei mitään radikaalia ole sattunut. Että liukuhihnameinikiä, jonka menen sitten yksin läpi.

Miten usein Suomessa on sitten noita neuvoloita? Täällä on noin 4-6 viikon välein ja sitten loppuaikana viikon tai kahden välein. Siis jos ei ole jokin erikoistapaus. Eli kyllähän nuo odottelut kestää kun ei tuon useammin ole.

Hömelö kyseli, että mitä tekee mieli. Mulla ei ole tähän mennessä ollut paljonkaan mielihaluja ja ruokahalukin tuntuu jotenkin kesymmältä kuin viime raskaudessa. Kaikki menee aika sujuvasti kuitenkin: suolainen, makea, rasvainen ja ihan terveellisetkin jutut ;)

Raskausarpia ei tullut edellisestä. Käytin tavan rasvaa ja kaveri antoi myös jotain hippiöljyä jonka nimeä en muista. Nyt käyttelen tavallista rasvaa vaan, jos tulee arpia niin se on varmaan tuon hippiöljyn puute sitten....

Hauskaa viikkoa vaan kaikille!

Vierailija
33/35 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirusade, tuolla viime viikon ketjussa tuskailin kuinka paljon taalla joutuu kaymaan kaikenmaailman testeissa. Kuukauden valein tulee semmoinen testausputki etta joka paiva saa kayda jossain testeissa/tutkimuksissa.

Meilla ei ole mitaan poikkeavaa loytynyt mistaan edellisista testeista, mutta taalla on yleisesti tapana etta tulevat vanhemmat haluavat lv-punktion tehda kuitenkin, kuten kaikki muutkin ylimaaraiset testit, ikaankuin he haluaisivat etta joku takaa heille terveen lapsen. Itse en aikonut koko lv-punktiota tehda, mutta kun koko ajan kuulee muiden reaktioita vahan tyyliin etta heti on hankala ja vastuuntunnoton jos ei halua testata jotain jonka voisi testata... Valilla vaan vaikea pidattaytya niissa omissa mielipiteissa eika liikaa kuunnella muita. Taman viikon lopussa saadaan tulokset viimeisesta verikokeesta ja rv 19 on laakarin tarkastus jossa kootaan KAIKKI tahan astiset testit ja saadaan niista joku yhteinen riskiluku. Nailla nakymin en siis ole siihen lv-punktioon siis menossa.

Onko teilla muilla ollut korvien tukkoisuutta? Olen jo vahaat 2kk ollut suurimmat osan ajasta kuin 'pullossa', valilla onnistuu aukaisemaan korvat ja valilla ei auta mikaan. Korvalaakari lahetti jopa kuulotestiin (!) ja teki korvahuuhtelun joka nyt auttoi ehka vahan. Ajattelin vaan etta voisiko olla yhteytta raskausajan limakalvojen turvotukseen? Laakari ei osannut tahan sanoa mitaan kun kuitenkin nenassa kaikki ok.

Tanaan ensimmaista kertaa olen toissa farkkujen ylin nappi auki (siis tunika paalla niin ei kuitenkaan nay ulospain!), aamulla viela oli ok mutta istuminen painaa ikavasti vatsaa. Ilmeisesti taytyy kayda jo vyotaronjatke ostamassa :)

Larubia, jos olette tulossa syksymmalla meidan puolella kaymaan niin ilmoita ihmeessa! :)

Vierailija
34/35 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeitä tuntuu!!! Jo viikon ajan olen silloin tällöin ollut tuntevinani jonkun liikkeen, mutta en ole ollut varma. Parin viime päivänä sitten on tuntunut vähän enemmän, joten aloin jo uskoa että kyllä ne liikkeitä ovat. Eilen illalla sitten tuntui alavatsalla ihan kuin potku, pistin käden sille kohtaa, ja heti tuli niin napakka potku siihen, että tuntui kädessäkin. :) Harvassa ovat, mutta tänäänkin on välillä tuntunut pientä naputtelua milloin mistäkin. Jippii!

Ankka - Huomasin juuri että meillä on sama la, ja olet Kanadassa. Synnytitkö esikoisenkin siellä? Missäpäin Kanadaa olette?

Anan - Varmastikin tuo korvien tukkoisuus on vaan sinulle tyypillinen raskausvaiva. Ehkä korvien "ilmastointiputket" (heh) ovat sinulla luonnostaan hieman ahtaat, ja limakalvojen turvotuksen myötä tukkeutuvat helposti? Itselläni oli ekassa raskaudessa nenä tukossa koko ajan. Todella rasittavaa, mutta luin silloin että se on joillekin tyypillistä raskausaikana. Se meni ohi tietysti esikoisen synnyttyä, mutta ihmeekseni jäi pois kokonaan. Eli talvisin, etenkin Suomessa, kuiva huoneilma aiheutti minulle nenän tukkoisuutta, muttei enää ekan raskauden jälkeen. :) Vaiva ei myöskään toistunut toisessa, eikä näköjään kolmannessakaan raskaudessa.

Jos käymme teidän puolella syksyllä, niin ilmoittelen varmasti - voidaan sitten vertailla mahoja. ;) Minä voitan taatusti, ei tulisi enää kuuloonkaan että pukeutuisin muihin kuin äitiysvaatteisiin, eikä vyötärönjatkekaan taitaisi enää riittää. :D

Ihana ilma, täytyy lähteä liikenteeseen lasten kanssa.

Larubia rv17+3

Vierailija
35/35 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ostin ekat äitiyshousut ja aivan ihanat oli päällä! Eivät puristaneet mistään! On kyllä odotettukin että vauvamaha rupee näkymään. Aika vähän on kyllä tarjolla hesassa äitiysvaatteita, tai sitte en oo käynyt oikeissa liikkeissä... Onko vinkkejä?

Tällä viikolla olisi neuvola, ja kovasti odotetaan että terkkari kuuntelisi ekaa kertaa sydänääniä. Varmasti on hieno kokemus kuulla ne ekaa kertaa! Eka ultra oli aivan mahtava kokemus, kun näki pienokaisen siellä pärskivän. Ei millään jaksaisi odottaa rakenneultraa syyskuun alussa, että pääsee näkemään taas vauvan!

Oikein ihanaa odotusta kaikille!

tammikuumamma rv 14+6