Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++ SYYSKUUN SYDÄMET VKO 30 ++++

20.07.2009 |

Hyvää alkuviikkoa kaikille! Aika hiljasta on ollut kun tossa lueskelin edellisiä, oisko sitten kesälomia ja ohjelmaa ihmisillä.. Kymmenen viikkoa ja laskettu päivä koittaa. Odottavan aika vaan on pitkä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wied: Kyselit sf-mitasta. Mulla oli nyt rv 30+1 ultrassa sf-mitta 28 cm.

-Suski

Vierailija
22/27 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Me käytiin nyt sit ultrassa sen eteisistukan takia. Oli se noussut neljä senttiä, on nyt viisi senttiä kohdunsuun yläpuolella. Uudestaan pitää mennä taas rv36, josko olisi vielä noussut. Vähän tuli sellainen fiilis ettei se ollut kovin huolissaan, mutta ei se alatiesynnytys ilmeisesti ole kovin turvallista jos se ei yhtään nouse enempää... Onko teillä kellään tarkempaa tietoa - kuinka alhaalla saa olla että voi rauhassa synnyttää alateitse? Yhden tapauksen tiedän missä vauva kuoli synnytykseen kun toinen lääkäri sanoi että pitää leikata ja toinen sanoi että ei. Repesi sit se istukka kun synnytti. Ihan kauheeta jos joutuu lääkärin kanssa vääntämään kättä että otetaanko risikiä vai ei!

Vähän kyseltiin sukupuolesta mut eipä se suostunut sanomaan, oli kuulemma vähän epävarma itsekin. Eli se on sit Vauva vaan ellei siinä seuraavassa ultrassa tule uutta tietoa :) mut ihan hyvän kokoinen vauva se onkin, nyt jo painoa kaksi kiloa! Arvioitahan nuo on mutta kuulostaa aika isolta kun ehtiihän se tässä vielä kasvamaan...

Sf-mitasta on kyselty. Mulla oli rv 30 se 31cm eli yläkäyrän yläpuolella. Mut ei ollut neuvolantäti huolissaan, yläkäyrän tuntumassa se on mulla ollut oikeastaan koko ajan. Eikä niitä kai auta hirveästi mennä toisiin vertaamaan, kyllä ne sit laittaa jatkotutkimuksiin jos ovat huolissaan. Parilla tutulla mitta ainakin laski sit loppuajasta, en kyllä tiedä minkä takia.

Oon käynyt vähän lukemassa noiden heinäkuisten kuulumisia tällä palstalla. tiedä sit kuinka järkevää sen on - alkaa kauhistuttamaan että kohta mekin ollaan siinä vaiheessa! Kysellään kuka on jo lähtenyt laitokselle ja tuskaillaan kuinka paljon menee yliaikaiseksi :) Aika hurjaa...

Päivänjatkoja :)

Terkuin, Elina ja Kuuno rv 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Eli mähän oon ollu koko alkuraskauden ajan tuolla sf-käyrien yläpuolella. Ja tenava on siis tähän asti tykännyt istua tuolla vatsassa. Mutta nyt kun kääntyi raivotarjontaan, putosi tuo sf-mittakin jo ylimmän käyrän alapuolelle. Ja tuosta asennonvaihdosta sanoi kätilö tuon johtuvan. Eikä tenava vatsassa siis mikään suuri ole, ihan normipainoinen näille viikoille. Niin ja pistävät kyllä sit jatkotutkimuksiin, jos niikseen on.

Muuten olo on ollut vähän tukala, ei malta tuo vatsa-asukki pysyä paikallaan, jollei hikkaa, niin sit tulee kunnon nyrkki/potkusarjaa koko valveilla olon ajan. Ja tuosta johtuen on joutunut vähän rajaamaan kotitöitä. Ei passaa kyykyssä tai istuen tehdä mitään, ja seistessä taas tulee heti painontunnetta tuonne alavatsaan. Että makoillen ja kirjaa lukien on tämä viikko mennyt.. ;)

Anis ja nyrkkeilijän alku 32+5

Vierailija
24/27 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuno: Nyt alko sitten pikkusen jännittämään, kun taisit kirjoittaa että ei ole sinulla ollut kohdun suun edessä ensin istukka ja on silti varoteltu että ei normaali synntys ehkä turvallista. Koska mulla oli aivan kohdun suun toisen reunan päällä rakenne ultrassa ja saas nähdä kuin käy. Itse en yhtään tahdo sektioon kaksi lastani olen normaalisti synnyttänyt. Kyllä itku tulee jos nyt maanantaina sanovat että ei ole tarpeeksi noussut. Noh se tosiaan selviää nyt ma ja viikkoja on 30+5 nyt.

Vauva vaan liikkuu minkä kerkee tuntuu välillä hurjalta, tiedän että on hyvä asia että liikkuukin ja tuntuu mutta kun se liikkuu aivan hirveeeeesti. :)

Supistuksia tulee, pari aikamoistakin on tullut toivottavasti ei ole tehny mitää kohdunsuulla niinkuin jo jollekkin oli käynyt..

Vierailija
25/27 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papunen: joo kyllä se sulla on ollut tosi alhaalla! Toivotaan että on noussut. Mulle sanottiin että voi vielä viimeisinä viikkoina nousta lisää kun kohtu kasvaa, sulla on onneksi vielä vähän enemmän aikaa kun mulla :) Mut tuskin se olis käskenyt uutta ultraa varaamaan jos tuo 5cm olis ok?!Mitään riskejä en kyllä halua ottaa, vaikka alatiesynnytystä kovasti toivonkin.

Nyt ei muuta, kaverin häät odottavat :)

Vierailija
26/27 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa se 26 cm sf-mitassa, mutta se tarkoitus olis että se mitta kasvaa tasaisesti. Nyt mulla on sahaava käyrä, eikä seuraa yhtään mitään viivaa. Viimeks oli mun uus terkkari, muuten se on ollu sama joka mitannut joka kerta. Ensin se oli yläkäyrän yläpuolella, sitten tipahti alakäyrälle, siirtyi keskikäyrälle ja nyt oli taas tippunu alakäyrille. Ekan lapsen kanssa olin keskikäyrän yläpuolella (4,3 kg) ja toisen kanssa yläkäyrällä (3,7 kg) joten ei se aina kerro lapsen kokoa, mutta sen pitäis kasvaa tasaisesti eikä hyppiä. Nyt on torstaina aika uudelle mittaukselle, halusin että sama terkkari mittaa sen, koska seuraavalla viikolla hän on lomalla. Maanantaina saan tietää mun virtsakokeen tulokset ja bakteeriviljelyn tulokset. Mitäköhän kivaa tällä kertaa tiedossa? (Huomaatteko, en edes odota et kaikki on hyvin, on todistettu niin monta kertaa et aina tulee jotain =) )

Ootteko muuten huomannet jotain "ihmeellisiä" muutoksia teissä? Kun odotin poikia, huomasin että olin karvainen kun apina. Hiukset kasvoi, jalat ja kainalot sai ajaa koko ajan, mut ei nyt! Kestää paljon pidempään ennen kun sääret pitää ajaa, ja hiukset pysyvät puhtaimpina pidempään. Mielihaluja ei ole tullut, niin kuin edellisissä raskauksissa, eikä sitä seesteistä oloa kun mikään ei ärsytä =) Kai se on erilaista kun on yksi uhmaava melkein 4-vuotias ja esiteini-ikää potevaa melkein 12-vuotiasta =)

Zoya 31+4

Vierailija
27/27 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoya: Mulla kanssa kohdunsuu lyhentynyt, mutta ei onneksi auki. Sitä on nyt ronkittu jo niin monta kertaa että sattuu jo pelkkä ajatuskin että taas ensi viikolla mittaillaan ja tongitaan. Supistelee aina muutaman päivän tutkimuksen jälkeen ja on tosi kipee alamaha ja sitä menkkamaista kipua selässä. Emätintulehduksenkin olin saanut ja nyt Dalacin-kuurilla. Josko se olisi ollut alunperin supistelujen syy, ties kuinka kauan moinen tulehdus jyllännyt! Kamalaa, toivottavasti ei nyt kuitenkaan kohtuun asti nouse.

Meille on veikattu poikaa (siis ultrassa) ja kyllä voin sanoa ett toi ylikarvaisuus kyllä pitää paikkansa! Koko ajan saa olla höyläämässä :) Joku vanha kansan viisaus on kyllä myös sanonut että tyttö vie äitinsä kauneuden, tarkoittaa että raskausaikana iho kukkii, hiukset rasvoittuu yms. Että saas nyt nähdä!

Kesäloma loppuu ja sairasloma alkaa... Näillä mennään ilmeisesti loppuun asti. Toivottavasti nää oireilut jo edes vähän loppuis, olis kiva kävellä joskus ilman että sattuu niin pirusti. Tuntuu meillä toi remonttikin etenevän kovin hitaasti, haluaisin saada jo vauvan kamat paikalleen ja pestyä. Tiedä vaikka syntyis liian aikasin kun koko ajan supistaa.

Vähän jo hirvittää kun isommat lapset palaa kouluun, että tuleeko sitä sikainfluenssaa vai ei. Tekstitv:stä luin, että koulun alkaminen aiheuttaa epidemian mahdollisesti. Se tästä nyt vielä puuttuisikin!

Saas nähdä milloin taas pääsen seuraavan kerran kirjautumaan tänne, ei oikein meinaa tunnukset toimia edelleenkään... Lueskelen teidän tarinoita ja tekisi miel kommentoida, mutta kun sivu ei anna kirjautua ku joka sadas kerta ni ei voi ku lukea vaan.

Sims 32+1