Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++ SYYSKUUN SYDÄMET VKO 30 ++++

20.07.2009 |

Hyvää alkuviikkoa kaikille! Aika hiljasta on ollut kun tossa lueskelin edellisiä, oisko sitten kesälomia ja ohjelmaa ihmisillä.. Kymmenen viikkoa ja laskettu päivä koittaa. Odottavan aika vaan on pitkä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah tätä ilmaa, niiiin painostava että. Eipä ole tule kirjoiteltua itsekkään taas tänne hetkeen, nyt jos sitten jotain kuulumisia laittaisi. Supistus, nice näitä tulee päivittäin lepotilassa sekä liikkuessa vähän ärsyttäviä kun ne on aika tuntuvia. Baby boy melskaa vie minkä kerkee, eilen yöllä vie yhden aikaa valvoin kuumuuden ja vauvan riehumisen vuoksi, aikamoista menoa masussa... Nyt meneillään 30+0 ja painoa on tullut semmoset 8,5kg musta ei paha vaikka täällä on paljon keillä noussut erittäin vähän. Ja kolmas vauvahan tämä minulle onkin. V-loppuna sain vihdoin viimesteltyä isyyspakkausta, nyt vie vikat hankinnat ja papereitten kirjotukset printtaamaan niin voin antaa laatikon :) Vointi on ollut ihan suht hyvä mutta harmittaa kun ei samalla lailla pysty puuhailemaan näiden 2v ja 3v lasteni kanssa kun noita supistuksia tulee niin herkästi. Joutuu ottamaan hieman rauhallisemmin. Äh taidan mennä keittämään kahvia että silmät liikkuu :) Sitten päästäänkin lasten kanssa puistoon taas päivää viettämään.

Vierailija
2/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papunen, teetkö ihan alusta saakka isyyspakkausta miehelles? Onpa ihana juttu :) Ja hyvä idea.

Onkohan tää ihan normaalia, kun tuntuu et vauva liikkuu vaan sillon kun oon syöny. Ehkä jotain yksittäisiä liikkeitä tunnen, mutta näitä maratooneja syönnin päälle. Ja nyt kun oon s-lomalla, niin vauva ei nukkumaan mennessä potkiskele mitenkään erityisesti. Tietysti johtuu siitäkin, että päivät pitkät oon lähestulkoon tekemättä yhtikäs mitään..

Oon jonkun kävelylenkin tehny, muttei oikein pitkälle viiti mennä.

Ja tää ruokahaluttomuus kun on kuuma. Onko muita? Sitten tulee vasta syötyä kun on huono olo.

Mitä te muut hääräätte päivät pitkät???

Toivo rv 33+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut nyt kohta pari viikkoa jo pois töistä, yllättävän hyvin on tekemistä riittänyt vaikka alkuun ajattelin että pitkästyn. Jos ei muuta, niin lueskelen ja pientä siivousta ja ruoanlaittoa... Sit oon käynyt auttamassa siskoani, jolla on nelivuotias tyttö ja vajaat 3kk poika. Kotona on tehty vähän remppaa ja sit on noiden vauvanvaatteiden pesua. Oon saanut ihan älyttömästi vaatteita siskolta ja kavereilta, mitään en ole vielä itse ostanut eikä varmaan tarvikaan. Hyvä sinänsä, rahaa saa meneen niin paljon kaikkeen muuhunkin.... vaatteet menee niin nopeasti pieneksi!

Vaikea sanoa Angelmom tuosta vauvan liikkumisesta, itsellä kun on kaikki niin uutta ja ihmeellistä. Kuuno kyllä liikkuu hyvinkin, enemmän ehkä ruokailun aikana kuin sen jälkeen. Se ei sinänsä ole kovin kivaa - yritä nyt siinä syödä kun mahassa möngertää koko ajan :) yöllä kun herää, se saattaa olla kovassakin vauhdissa, mut sit aamulla menee aina hetki ennen kuin se herää. Voisin kuvitella että nuo liikkeet on aika yksilöllisiä, tärkeintä että liikkuu joka päivä.

Meillä on se istukka-ultra perjantaina ja mua vähän jännittää. Se kuitenkin ratkaisee aika paljon miten synnytän. Synnytys on alkanut pyörimään muutenkin tosi paljon mielessä. Ei se varsinaisesti pelota, mutta mietityttää sitäkin enemmän. Angelmom, saako udella, millainen hoitovirhe teillä sattui silloin viimeksi? Ymmärrän kyllä jos et näin "viime metreillä" sitä kovasti halua muistella...

Ulos tekisi mieli lähteä, mutta sataa tihuttaa koko ajan... pitänee keksiä jotain muuta ajankulua :)

terkuin, Elina ja Kuuno

Vierailija
4/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut hiljaista syyskuun sydämissä.. Mulla loppu perjantaina viikon sairasloma. En käsitä miksi ne lääkärit antaa vain tollasia pieniä pätkiä, ku ei tää selkäkipu mihinkään ole kadonnu, eikä varmasti töissä katoakaan. Viimeksi kävin tk:ssa ja lääkäri näytti siltä ettei uskonu ollenkaan minua.. tuli melkein itku kun sieltä lähdin viikon sairasloman kanssa. Nyt suunnittelin että seuraavaksi työterveyshuoltoon, jos siellä uskoisivat.

Itse olen kans huomannut että pikkunen liikkuu ruokailun jälkeen ja iltasin ja öisin on aivan mahdoton! joka yö valvotaan ainaki klo. 3 kun hakkaa kylkiin niin kipeästi. Nyt olenki ihan poikki kun viime yönä nukkunu vaan 1,5tuntia kun pikkunen riehu. Oli tuskaa mennä sitten töihin näillä unilla..

Kauhea mitä valitusta nyt vaan tuli :) yritän seuraavalla kerralla olla positiivisempi :)Mulla isyyspaketti on vielä aika kesken mutta viimeistään äippälomalla yritän saada valmiiksi.

Jenni ja möykky rv30+6

Vierailija
5/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa hermo ja kroppa olla loppu tohon työntekoon. Jalat on turvoksissa kun tulee töistä kotiin (10 h istumista, kun otetaan matkat mukaan), selkä on kipeä, liitoskipuja, suppareita sekä nyt viime aikoina ihan kipeitäkin supistuksia. Menkkamaista jomotusta on myös joka päivä, joten kaipa nää on ihan pätevät syyt =)

Hermot on kireellä, kun nukkuminen on ollu huonoa. Kela ja verottaja ei tee asiaa helpommaksi, pitää oikein pinnistellä kun noitten kanssa asioi ettei huuda niille kurkku suorana. Nuorempi on nyt ollu (melkein) kuiva, ilman vaippaa kuitenki, mut tuntuu pahalta ku menee hermo kun se pissaa allensa tai ei suostu menemään pöntölle kakalle. Jätkä on kohta 4, joten sen takia en suostu uskomaan että se on vahinko joka kerta (yöt pysyy kuivana ilman vaippaa, ja se oikeesti väittää silmät kirkkaana ettei tuu kakka vaikka vääntää sitä naama punasena). Huoh. Mistä saa pidemmät hermot?

Ajattelin ostaa vauvalle tuollaisen leikkihäkkyrän, mut mieli muuttu aika äkkiä kun näin että sellainen maksoi yli 70 €!! Pitää mennä johonki muualle kun meidän ylikalliiseen leluliikkeeseen, kun mä nyt en välttämättä halua mitään ääni ja valoefektejä, ihan vaan karvahattumalli kelpaa.

Muuten, minä kun en vielä ole oppinut miten lapsi on (en erota päätä pepusta, ja potkut ja nyrkit heiluu pitkin mahaa), niin miten lapsi on teidän mielestä jos hikka tuntuu ihan alavatsassa? Heiluko peppu vai pää silloin =)

Synnytyksestä... Meinas tulla paniikki kun Angelmom kirjoitti viime viikon ketjussa kuinka monta päivää oli jäljellä kunnes heidän vauva syntyy =) Apua, eihän sinne ollutkaan enää satoja päiviä! Tällä hetkellä laskettuun aikaan on 2 kk, eli n. 60 päivää... Olen edelleen sitä mieltä etten halua synnyttää, eiks haikara ole parempi keksintö =D

Zoa 30+6

Vierailija
6/27 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aurinko paistaa, suorastaan hellekeli ollu tänään eli naama märkänä :)

Kävin tänään nlassa ja kaikki ok. Oli sijainen, joka sai sf-mitat 7 senttiä isommaksi, mitä kaks viikkoa sitten eikä tää nuori terkka meinannu saaha sydänääniä ees kunnolla kuulumaan. No, onneksi ens kerralla on taas oma terkka tullu jo lomilta. Edelleen jätkä istua könöttää tuolla masussa ja tän takia ollukki taas pari päivää monotukset vaimeammat. Eli ANGELMOM: vauvan liikkuminen on niin yksilöllistä, että toisaalta ei kannata verrata toisiin vauvoihin. Tai sitten sun vauva on tällä hetkellä selkäranka vasten sun mahaasi eikä liikkeet siksi tunnu kovin selkeesti. Yks neuvo on, että juo jääkylmää, sokerista juomaa, nii kohta pitis alkaa liike käymään (tän neuvo eräs pitkän linjan kätilö).

Elina: Jotenkin uskoisin, että istukkas ois noussu ja saisit synnyttää aivan normisti. Oliko sulla kuinka alhaalla silloin viimeksi istukka?

Zoya: Katoppas Huutiksesta sitä häkkyrää, varmasti löytyy halvemmalla :)

Vierailija
7/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli täällä tänään rv tasan 30+0 ja esikoista odotetaan. Huomenna on meno neuvolaan ja alaselkäkipu vaivaa ajoittain, kun teen toimistotyötä 8-16, josta melkein koko aika on istumista.

Mitä mieltä olette, kehtaako pyytää saikkua selkäkipujen vuoksi vai pitäiskö jaksaa sinnitellä viimeiset kaksi viikkoa kiltisti töissä?

Kipu alaselässä on ajoittaista, eilen se oli sellaista pistävää, vihlovaa kipua, jota kesti viitisen tuntia. Tuntui välillä, että pakko nousta seisomaan, kun ei kykene istualtaan olla.

Muuten vointi on ihan hyvä, mitä nyt turvotusta jaloissa jonkin verran...

-Suski

Vierailija
8/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh näitä vaivoja :D Selkä aika kovilla yöstä mutta kyllä tää tästä, odottaen loppu aikaa..

Angelmom: Juu isyyspakettia oon tehny muutaman kuukauden tai suunitellu ja pikkuhiljaa tavaraa sinne keräilly. Jos nyt sais tulevana v-loppuna annettua :)

Kuuno1709: Sulla siis istukka ollut kohdun suun päällä? Mulla sama tilanne rakenne ultrassa totesi että istukka osittain kohdun suun edessä ja seuranta siitä on ensi viikon maanantaina ja kyllä se vaan jänskättää vaikka se on yleisintä että se sieltä nousee, mutta eihän sitä tiedä kunnes kuulee miten on käynyt. Mielessä myös synnytys aika paljon vaikka kolmas tulossa, jollain tavalla epätodellinen olo että on kohta meillä vauva taas en tiedä miksi ehkä kun elämäntilanne niin erilainen.

Päivä meillä tai minulla menee niin että mies on arkipäivät päivätyössä ja vietän nyt näin kesällä näiden kahden lapseni kanssa päivät puistossa tai kyläillessä ja päiväunet on aika rutiini juttu tietty sit itekki kerkee hetken nukkua ja mies tuleeki ovesta sisään ku heräillään :)

Suski84: Älä mieti liikaa kehtaatko JOS on kipuja niin säästä itseäsi sekä odotusaikaasi ja käy keskustelemassa lääkärin kanssa. Kyllähän odottaminen on raskasta eikä siitä pitäisi tarvita väkisin oikein kärvistellä kipujen kanssa. Koti lepoa sinulle siis ;)

Vierailija
9/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ko pääsin sanomaan, ettei vauva liiku... niin tuskanen yöhän sieltä tuli. Tämä ropeli viuhto menemään ainakin tunnin, siinä puolenyön aikaan.

Seuraavassa EI herkkähermoisille:

Kuuno1709: Kunpa vois olla muistamatta sitä hoitovirhettä. Eihän siitä ole kuin 10kk. Olin kolmatta päivää sairaalassa käynnistyksessä. Viimeinen sydänkäyrä oli poikkeava ja mut piti siirtä saliin synnyttämään. Siihen meni kolme liian pitkää tuntia. Kun oltiin salissa rv 42+4, vauva oli jo mennyt. Kuolinsyy hapenpuute. Vauva todettiin terveeksi muuten.

Toivo rv 33+2

Vierailija
10/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 41 päivää sektioon. Niin se vaan on :)

Vierailija
11/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi uskomattomalta, että olen ollut kuusi viikkoa sairaslomalla, ja nyt viikon jo kesälomalla. Aika on mennyt ihan sikanopeaan, vaikka olen ihan vain ollut kotona, kun ei mitään suurempaa ole voinut tehdäkkään vatsakipujen vuoksi.

Yhtään huono omatunto ei ole sairaslomasta, vaikka normaalisti ei ole saikulla ikinä. En olis pystynyt töissä olemaan, ja kotonakin täytyy muistaa levätä tarpeeksi. Onneksi viikkoja on jo näin paljon, joten enää ei noi kivuliaat supparit niin huoleta. Ollaan uskallettu jopa rakastella piiiitkän tauon jälkeen. Saan rakastelusta aina kovat supistelut, jotka jatkuu vielä seuraavanakin päivänä. Luultavasti tää raskaus menee silti yli lasketun ajan, niin on menneet edellisetkin.

Päivät menee täällä siis sukkelasti, kiitos kahden lapsen. Vaikka ovatkin jo isoja (5v ja 7v) joutuu kumminkin laittaa ruokaa pari kertaapäivässä ym kotitöitä. Lisäksi ollaan rempattu esikoiselle oma huone, ja olen siirtänyt tavaroita huoneesta toiseen ja vintiltä pikkuhiljaa vauvalle.

Mulla ei ole vielä kirettä saada nyyttiä syliin. Toivon vain että raskas etenee normaalisti eteenpäin. Enemmänkin nautin näistä laiskoista kesäpäivistä, ja siitä että on hieman omaa aikaa. Kohta omaa aikaa on enään se, että vie roskat roskikseen, tai että pääsee vessaan joskun ihan yksin.

Harakkahuttu rv30+6

Vierailija
12/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumat kelit oli tuskaa,ei muuten mut hikoilin kovasti.Öisin niin pirun kuuma et huh,muuten nukun kyllä hyvin.

Vauva potkii vähän,enemmin vaihtaa asentoa.Etuistukka.Aina ku mietin et onko kaik hyvin,vauva muistuttaa itsestään.

Odottavan aika on pitkä.

Nyt rv30+3

Vierailija
13/27 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Angelmom, kun kerroit :) Mun siskolla meni kans eka synnytys vähän huonosti - yrittivät käynnistää monta kertaa mutteivät olleet tarkastaneet onko edes laskeutunut kunnolla. Sydänäänet heikkeni tosi paljon ja meni sit sektioon, onneksi selvisi. Vähän mietityttää nämä asiat, niinkuin varmaan kaikkia...

Ei mulla kai istukka ollut alussa ihan kohdunsuun päällä mutta hyvin alhaalla kuitenkin. Josko se nyt olis sieltä noussut. Perjantaina nähdään!

Nyt leffailtaan, palataan :)

Elina ja Kuuno

Vierailija
14/27 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa!!

Ollaan oltu vähän reissun päällä niin ei oo päässy oikein kirjoittelemaan kuulumisia ja muutenkin tuntuu että näin kesällä on kaiken laisia hommia tuolla ulkona että ei paljon kehtaa koneella istuu...

Oma olo on ihan ok, periaatteessa... Selkä meinaa olla aika väsy jo ja närästys on aivan kauhee ja kun tuntuu että ei renniet paljon auta :(

Ja tämä meidän juniori on ruennut valvotamaan, illalla ei millään omaan sänkyyn nukkumaan ja yöllä tulee meidän viereen nukkumaan ja mullahan unet karkaa että univelkaa on... en tiedä, joko pitäs jättää päikkärit pois tytöltä kun päiväunillekaan ei meinaa millään rueta, kauheen huudon kans ja herää mahotoman pahalla päällä!? Tuntuu vaan niin hurjalta tyttöhön on vasta 2vja2kk muttavirtaa tuntuu riittävän. Mites muilla, millaisia kokemuksia?

Ja joku kyseli et kehtaako jäädä sairaslomalle, ILMANMUUTA siinä pitää ajatella omaa ja lapsenetua. Parenpi levätä että jaksaa sit syksyllä...

tulipa sekavaa tekstiä...

lippo 31 viikkoo

Vierailija
15/27 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muuten vauva potkii aivan kauheesti, paljon enemmän kuin tytöt....poikaahan sieltä on lupeissa tiedä häntä sitten..

Vierailija
16/27 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan melko mainiosti! Juuri tulin neuvolasta ja tunnusteli neuvolatäti että oli vauva raivotilassa vihdoin! Kokoajan on pelännyt että jos se jumittuukin perätilaan eikä suostu siitä siirtymään :D

Erittäin vilkas vaavi masussa. Neuvolatäti joutui pitelemään mahasta kiinni että sai kuunneltua sydänääniä kun ei halunnut millään pysyä paikoillaan! hemogolobiini oli taas vähän laskenut (115) vaikka päivittäin olen rautaa syönyt :/

Olo on kyllä muuten hyvä. Tuntuu välillä siltä että ei olisi raskaana laisinkaan kun niin ketterästi jaksaa edelleen mennä paikasta toiseen.

Aamulla on kaikista vaikeinta nousta sängystä koska nivuset ovat ihan arkana ja joutuu kävelemään vähän aikaa kuin mummo, mistä sitten johtuneekaan? :D

Tänään pitäisi soittaa ja varata aika synnytyssairaalan tutustumiseen. Suututtaa vaan kun neuvolassa tänään sanottiin että juuri oli heille tullut postia siitä että jos sikainfluenssa laajenee niin ne tutustumiskäynnit lopetetaan! Ja se kun oisi juuri tärkein se tutustumiskäynti näin ensikertalaisena että sitten tietäisi mitä tuleman pitää kun synnyttämään menee! Toivotaan nyt vaan parasta...

Neuvolassa moitittiin vähän tota painonnousua (17kg). En ole kyllä syönyt erityisen rasvaisesti mutta aina se paino tuntuu silti nousevan nopeasti! :(

Näin täällä tänään!

Rockprincess ja Pikku Möykky 32+5

Vierailija
17/27 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AngelMomille tsemppiä!Varmasti ollut raskas odotus, pelottaisi itseäkin tuollaisessa tilanteessa kun muutenkin synnytys alkanut vähän mietityttää...

Eilen oli neuvola, on nyt sijainen sitten loppuajan. Oli tunnustelemalla sitä mieltä että vauva perätilassa, äänet kuitenkin kuuluivat vähän alhaalta. Sain jo ensiviikoksi lääkärin, joka sitten saa arvella kummin päin vauveli masussa on. Iski kyllä oikeasti paniikki jos on kääntynyt perätilaan, oli meinaan parisen viikkoa sitten raivotarjonnassa...Mutta tosiaan tiistaina pitäisi olla viisaampia ja toivoa että terkkari vain tunnusteli väärin.

Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin, verenpaineet on alhaiset kuten yleensäkin, oli 100/72...painoa tullut 13kg. Hemoglobiinia ei mitattu kun sanoin itse, että ei tarvitse, on viimeksi ollut ihan hyvä.

Maanantaina alkaa sitten virallisesti mammaloma. Kyllä jo vähän jänskättää miten kaikki sitten lähtee menemään, on kuitenkin esikoisen vauva-ajoista melkein 5vuotta...tuntuu, että kaiken on unohtanut. Jotain pientä tavaraa pitäisi vielä hankkia ja hissukseen alkaa pesemään vauvan vaatteita ja laitella kaikkea valmiiksi.

Ninnu 34+3

Vierailija
18/27 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tätä lämmintä! Nilkat on taas turvoksissa niinkuin norsulla konsanaan ja kipeät.. Ei kivaa ollenkaan. Mulla oli eilen neuvola, vauveli oli tunnustelujen mukaan täälläkin perätilassa, kuten oli kuukausi sittenkin. Toivottavasti kääntyy raivotarjontaan, tosin onhan tässä vielä aikaa, kun rv nyt 30+2. Muuten kaikki oli hyvin, paitsi hemoglobiini oli laskenu hitusen edellisestä ja sen huomaa heti väsymyksenä. Painoa on tullut nyt kaikenkaikkiaan lisää 10 kg. Ainoat vaivat tällä hetkellä on tuo turvotus nilkoissa ja alaselkäkivut, joista aiemmin mainitsin. Saikulle en ole vielä jäänyt, ajattelin sinnitellä ensi viikon vielä töissä ennen kesäloman alkua, kun olen toisen työntekijän sijaisena vielä sen viikon hänen lomaillessaan. Sen jälkeen jään siis minä lomalle, jota odotan todella innolla. Olis tarkoitus loman aikana laittaa vauvanhuone kuntoon, nyt kun sinne on vaan kaikki tavarat suurinpiirtein työnnetty, mitä on ostettu. Eli mikään ei ole minkäänlaisessa järjestyksessä :( Samoin vaatteet on tarkoitus sitten pestä ja järjestellä. Voih, että odotan sitä, kun saan vauvanhuoneen kuntoon :) Mitään suurempaa ei ole enää ostettavana, paitsi turvakaukalo, jonka aiomme ostaa sitten, kun vauva on syntynyt. Jotakin pientä tietenkin on lisäksi vielä ostettavaaja ajattelin vaatettakin vielä katsoa, jos jotain kivaa löytyisi vauvalle. Toivon vaan, että kaikki menee hyvin, niinkuin varmasti kaikki muutkin täällä. Esikoisen odotus on uutta ja erilaista ainakin minulle :)

-Suski

Vierailija
19/27 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin eile, ja kuten arvasin, sf-mitta ei kasva niin kuin pitäis, taas jätättää. Tänään kävin lääkärissä, kohdunkaula lyhntynyt ja auki sormelle. Ja voi helvetti näitä suppareita jotka tuli sen sisätutkimuksen ja bakteeriviljelyn jälkeen! Ei nyt mitään verrattavissa synnytyskipuihin, mutta oikein kipeetä menkkamaista jomotusta suppareitten kanssa. Viikon sain saikkua, mut varasin jo uuden ajan, koska en aio palata töihin, kun on näitä vaivoja kuten selkä, supparit, turvotus ym.

Neuvolassa oltiin sitä mieltä että vauva on perätilassa, mutta sydänäänet kuuluivat kuitenkin alhaalta. No, vielä ehtii kääntyä. Ens viikolla takas neuvolaan ja katsotaan sf-mittaa uudestaan.

Vierailija
20/27 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Kävin tänään lääkärissä ja taas lähetettiin ultraan vauvan kokoa ihmettelemään, ensi viikolla on aika. Sillon rv 19 ultrassa se vastasi rv 18, ja rv 23 ultrassa vahvistettiin että näin on, la siirtyy 8pv eteenpäin. Nyt sitten lääkäri totesi rv 28 että sf-mitta on aika pieni mutta normaali kuitenkin, ja tänään rv 30 se ei ollut paljoakaan siita kasvanut. Eli ultraan. Mitta oli 26 cm. Kävin yhdellä nettisivulla lukemassa että rv 30 mitta pitäisi olla 26 cm. Uteliaana siis kyselen että mikä teidän mitta on ollut tässä rv 30 nurkilla? Onko tuo 26 cm "normaali"? Olisiko se lääkäri siitä sitten enemmin ollut huolissaan että ei massukka ole kasvanut enemmän kahdessa viikossa?