3-vuorotyö ja hoitaja kotiin mahdotonta???
Onko kellään kokemuksia miten hyvin on hoitaja löytynyt kotiin ja yhdistää epäsäännöllinen työ? Jonkun mukaan hoitaja ei voisi tehdä kuin 9h päivän, pitääkö olla toinen hoitaja jos vuorot kestää 1-4vrk?
En haluaisi nuoren iän vuoksi vuorohoitoon. Lapsia on kolme. Hoitaja olisi ihana, vaan mistä sellaisen löytää???
Kommentit (22)
lapset olisivat just saman ikäisiäkin...
Kannattaa nyt kysellä vuorohoitopaikkoja. Pakkohan sellainen on järjestyä, en ole kuullutkaan, että ketään siirrettäisiin toiseen pk:iin illaksi.
Asuu teillä, joten varmaan korvausta vastaan voi tehdä pidemmän "työvuoron" ja sitten olla taas enemmän vapaalla.
omat lapset 1v 4kk ja 4,5v. Olen lähihoitaja ja joskus ollut myös pph. Olisi mukava saada lisätienestiä, mutta vielä en pienempää hoitoon halua laittaa. Minä kyllä hoitaisin kotonani. Vuorotyö ei olisi haitannut ja sopiva kk palkka,ei ois tarvinnut lisiä. Mutta etsitte hoitajaa Janakkalaan niin sinne en kyllä pääse. Toivottavasti löydätte! Vuorotyössä monesti lapset saa olla enemmän vanhempien kanssa kuin säännöllisessä päivätyössä.
meillä ei ole niin paljon makkareita että mahtuisi asumaan. Ja emme ehkä halua ulkopuolista, pitäisi vuokrata hänelle oma yksiö jostain ;)
perhepäivähoitajia jotka omassa kotonaan hoitavat vuorotyöläisten lapsia. Se voisi olla mukava pehmeä vaihtoehto päiväkodille ja liian kalliille omalle hoitajalle.
Jääkö tuosta työnteosta edes mitään käteen?
olen itsekkin ollut kahden lapsen yksinhuoltajana kolmivuorotyössä ja helppoa ei ollut. Kavereita piti alvariinsa vaivata ja öisin olivat kahdestaan. (olivat silloin iältään 8 ja 13v).
Ajattelin mll:stä sitä hoitajaa ottaa, mutta ei olisi hoitajan palkasta jäänyt euroakaan käteen niiden kulujen jälkeen...
on myös matkatöissä ja varmasti tulee hetkiä, että molemmilla työmatkat samaan aikaan. Tietenkin yrittäisimme niitä jotenkin sumplia, mutta pakostakin niitä tulisi eteen.
Hoitajaa tarvittaisiin Hämeessä. Ehkä jos työn aloitan (ja saan...).
Missä päin kyselijä asuu?
järkevämpiin työaikoihin? Tai äiti jäädä suosiolla kotiin, kun lapset ovat pieniä.
Älytöntä lasten kannalta ruveta väkisin tuohon rumbaan - eikä takuulla edes tuota kunnolla.
tohditko kertoa vielä tarkemmin paikkakunnan?
ikäiseksi mun pitäis olla kotona kunnes saan luvan mennä töihin ;) ?
Isommat 4,5v ja nuorin 1 1/2v ?
Kotona olen ollut koko ajan. Että turhaa alkaa syyllistämään tässä asiassa, siihen et pysty.
Pitääkö kouluikään asti olla kotona?
Olisitko siis ollut valmis tuollaisen työhön? Olisi varmaan aika epäsäännöllistä, eli myös paljon vapaata, koska vkonloput yleensä aina mies hoitaisi ja itselläni olisi paljon arkivapaitakin.
Harmi juttu! Oletko ollut pitkään alalla, monta lasta sinulla on?
Kyselet tuollaisia? Luuletko oikeasti, että tuolla menolla lapsesi saavat kunnollisen lapsuuden? Isä ja äiti juoksee ees taas ja hoitajat paikkaavat minkä pystyvät. HALOO?
Onko pitänyt muodikkaasti hommata ne trendikkäät kolme lasta ja unohtunut, että ne pitäisi hoitaakin?
mutta onko niin että olisit ollut halukas hoitamaan lapsia kotonasi?
Vaikka kyseessä olisi osa-aikainenkin työ, niin ottaen huomioon kaikki pakolliset työantajamenot sekä vakuutukset, hoitajan palkkaaminen kotiin tulee suhteettoman kalliiksi - ellet sitten ole todella hyväpalkkainen henkilö eli esimerkiksi lääkäri. Mutta hoitajan palkalla, no way, sanoisin suoraan. Meidän perheessämme on ollut hoitaja kokopäiväisenä n. kolmen vuoden ajan ja kaikkine kuluineen hänestä koituva kustannuserä oli noin 2000 euroa kk. Apua voit toki saada: mm. yksityisen hoidon tukea ja tokikin voit käyttää tuohon myös kotihoidontukea, sehän on sama miten sen käyttää jos lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa. Mutta jos vuorosi ovat satunnaisia, esimerkiksi pari jaksoa kuukauden aikana, sun kannattaisi kysellä jotakuta opiskelijaa joka on lisätienestin tarpeessa. Esimerkiksi n. 80 euroa vuorokausi on ihan käypä palkka - kokemuksesta tiedän tämänkin. Ja vakuutus kannattaa ottaa, siis sille hoitajalle, ettei tule sanomista. Se on ei-säännöllisessä työssä halpa, noin 80-100 euroa vuodessa.
kuullostaa aika hurjan kalliilta. Siis siihen suhteutettuna, että saan itse aika vähän palkkaa. Eli en ole lääkäri tms.
Olisin siis n. 1-4vrk poissa kotoa, sitten n. 2-5pvän vapaat. Sinä aikana mies hoitaa iltaisin lapset, kun ei matkusta, mutta hänkin matkustaa keskimäärin joka toinen viikko, joskus enempi, joskus vähempi.
Tosi haastavaa...Mutta tietoa ei saa ellei sitä etsi. Saisimme tukea palkanmaksuu Kelalta 960e ja siihen tietenkin lisää sen verran ehkä että riittää hoitajalle minimipalkkaan. Yöt yrittäisimme tosiaan selvitä suht omin avuin, mutta siihen pitää varautua.
Miten teidän hoitoajanne työaika? Miten jos menee ylitöiksi? Onko teillä joku vara-apu?
Jos kustannus olisi tosiaan meille tuo, niin emme mitenkään voisi palkata omaa hoitajaa.
Kun en haluaisi päiväkotiin lapsia....
Opiskelijoilta olen kysynyt. Kaksi kieltäytyy yötöistä vedoten juuri opiskeluihin ;) eli mistä ihmeessä yöksi löytyy hoitajat? MLL?
saako kunnalta vuorohoitoja, jos molemmat eivat ole vuorotoissa. mies ei siis ole vuorotoissa, mutta tyo edellyttaa matkustamista, illat venyvat jne. Edellyttaakohan kunta yleensa etta tallaiset perheet joutuvat itse hoitamaan lasten hoidon klo 17 jalkeen kun pk sulkeutuvat. Vuorohoito olisi ok, mutta epailen etta sen saamme, vaan pelkaan etta lapset saavat ihan normaalin paivakotipaikan ja kun SE sulkeutuu sielta kuljetetaan vuorohoitoon. Eli 2 paivakotia, tuplasti hoitajia ja uusia lapsia. Onko hiukan sekavaa ja sillisalaattia.
Totta kuten pph mainitsi, lapsemme olisivat ehka n. 10 hoitopaivaa kuussa hoidossa, vaikkakin sitten 1-2 vrk putkeen mutta sitten monta vapaata.
ap