Mitä teidän nuori tekee joka ei päässyt
opiskelemaan ? meillä 16v tyttö ja pelkään että hanttihommat kutsuu. edes niitä vaikea löytää
jaksaako vuoden päästä hakea taan opiskelemaan vuotta nuorempien kanssa? se on niin väärin ettei opiskelupaikkaa taata haluaville
Kommentit (9)
nyt soittelemaan kaikkien oppilaitosten rehtoreille, niin varmasti pääsee sisulla ja halulla johonkin!!!
Takaan sen.
ite alotin ammattikoulun 21 vuotiaana eli mua 5 vuotta nuorempien kanssa ja sain monta ihanaa "pikusiskoa ja pikkuveljeä". oli tosi ihanaa aikaa elämässä tuo opiskeluaika.luokallani oli pari myös mun ikäistä :)
eli myöhemmin ehtii ihan hyvin hakea. kaikki halukkaat ei millään voi päästä sinne minne haluaa. olisi kannattanut enemmän panostaa peruskoulussa, paremmalla todistuksella ei olisi ongelmaa, välttämättä
löytää jaksaako vuoden päästä hakea taan opiskelemaan vuotta nuorempien kanssa? se on niin väärin ettei opiskelupaikkaa taata haluaville
joista on sitten hyötyä kun kouluun taas haetaan. Kattelepa niiden sivuja, haut on varmaan käynnissä/alkamassa näihin aikoihin.
Ei juma, että tuollasia vetelehtijöitäkin vielä yhteistkunta sietää... Lukioonhan pääsee kaikki halukkaat eli sinne vaan. Tuo "ei päässyt" on vaan tekosyy vetelehtimiselle.
täytyy olla yli kasin keskiarvo olla ja sitä ei aina ole jos ei pärstäkerroin miellytä. itse sain urheilullisena nuorena kutosen liikunnasta kun en hymyillyt tarpeeksi liikuntatunneilla. se oli selitys opettajalta. harrastin kaikkea mahdollista urheilua, kuuluin kaikkiin mahdollisiin seuroihin, olin myös kilpatasolla monessa lajissa.
mut tosiaan kun koulut on alkanut monet ei otakaan vastaan paikka tai lopettavat jolloin peruutuspaikkoja tulee paljon. niitä saa vaan ne jotka on tiuhaan yhteydessä kouluun. itsekin niin pääsin opiskelemaan neljään eri kouluun.
jaksaako vuoden päästä hakea taan opiskelemaan vuotta nuorempien kanssa? se on niin väärin ettei opiskelupaikkaa taata haluaville
muttei välttämättä juuri niitä paikkoja joita itse haluaisivat. Halutuimmat paikat menevät kyvykkäimmille tai ahkerimmille eikä tässä musta ole mitään väärää.
Eikä vuosi ole mitään, varsinkaan amiksessa. Lukiostakin löytyy niin luokalle jääneitä, kympin käyneitä, vaihdossa olleita, sairastaneita, amiksesta tulleita sun muita, jotka ovat myös vuoden vanhempia kuin massa.
täytyy olla yli kasin keskiarvo olla
mihin hän olisi halunnut opiskelemaan? Miksi ei päässyt? Minusta on kyllä kauheata, jos väkisin aletaan vääntämään opiskelupaikkoja nuorille, joilla ei mitään mielenkiintoa tai motivaatiota opiskella tiettyä alaa. Ehkä se vuosi tekee hyvää ja hän tietää sitten paremmin mitä haluaa. 16-vuotias on niin hirveän nuori vielä.