Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären menkat

Vierailija
19.07.2009 |

Moi sisaret.

Tyttäreni 13v haluaisi ruveta käyttämään tamppooneja, mut olen niin vanhanaikainen et en ole lämmennyt asialle vielä. Hän on hoikka vartaloinen joten siteet kuulemma tuntuvat "mokkeloilta". Kertokaas omia kokemuksia ja mielipiteitä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon helvetillisen ajan niiden siteiden kanssa ja monet etelän matkat jotka olivat pilalla tuppo housussa. Äidin mielestä ole kuulemma ihan normaalia (eli ei niin kauheaa kuin mielestäni oli) kulkea aurinkorannalla hame päällä side housussa ja katsella kun muut nauttivat vedestä ja uimisesta.

Itse hän kyllä käytti tampponia ja minä aina paniikissa laskin päiviä että sattuvatko taas kuukautiset matkamme aikana. Tuolloin matkustelimme melko paljon ja odotin niitä matkoja.

Pienet asettettimella olevat tampponit pelastivat elämäni ja tuossa iässä käytin tamppareita säännöllisesti.

Muistan myös ne ihanat liikuntatunnit tuppoo pöksyssä ja pakollinen suihkussakäynti :( Nautin myös liikunnasta, mutta kyllä hiihtäminen ja yleisurheilu olivat kamalia siteiden kanssa ja uiminen oli tietysti aina mahdoton ajatus.

Ei kun tutustumaan ja kertomaan lapselle hygienen käyttö. Jos tyttäresi itse haluaa kokeilla tamppooneja niin hänellä varmasti joitakin perusteita asialle.

Vierailija
22/26 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkeminen!!! Jatkuva epävarmuus ja epämiellyttävä olo. Minäkin suosittelen tuota kuppia, sillä se on idioottivarma ja myös hygieeninen käyttää.

Olen (entinen) vannoutunut tampooneiden käyttäjä, mutta nykyään vannon kupin nimeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi sisaret. Tyttäreni 13v haluaisi ruveta käyttämään tamppooneja, mut olen niin vanhanaikainen et en ole lämmennyt asialle vielä. Hän on hoikka vartaloinen joten siteet kuulemma tuntuvat "mokkeloilta". Kertokaas omia kokemuksia ja mielipiteitä.

12-vuotiaan sille ja mulle tuli postia Ob:eeltä, molemmat saatiin joku kirjanen jossa kerrottiin kuukautisista jne. lisäksi tyttö sai näyte pakkauksen tamponeja. Mä en missään vaiheessa ottanut niitä pois, olen sitä mieltä että se on tytön oma asia mitä rupeaa käyttämään.

Kun menkat sitten alkoi niin käytti alkuun siteitä, jossain vaiheessa se on siirtynyt tamponeihinkin.

Harjottelemalla oppii, osta sille tytölle tamponeja ja anna sen itse päättää ja harjoitella niiden asettamista jne.

Neitsyyttähän ne ei vie :)

Vierailija
24/26 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hoikilla siteet tuntuisivat jotenkin enemmän "mokkeloilta"... Meinaako ap, että läskeillä siteet uppoaa jonnekin läskien sekaan?!

Vierailija
25/26 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan side pienessä pyllyssä ihan erimoiselta kuin isossa??

Vierailija
26/26 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu ihan tiedoksi vaan että se "rätti" on paljon parempi alottelijoille sekä muutenkin nukkumisessa ja niin edespäin.

😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan