Mun tulevalla miehellä onkin avioton lapsi!
Ja nyt vasta kertoi, melkein vuosi on seurusteltu
Kommentit (7)
Jos vaati aborttia niin kertoo kyllä aika paljon millainen mies on.
Lapsi asuu siis Ruotsissa eikä mieheni tiennyt siitä kuin vasta syntymän jälkeen.
Eikö ole missään tekemisissä vai vain harvoin?
Tuo on kyllä varmaan aika painajainen tietää. Varsinkin, jos mies ei olisi missään yhetydessä lapseensa, pohtisin millainen isä olisi meidän lapsillemme tulevaisuudessa. En tietäisi mitä itse tekisin tilanteessasi.
Jos ei siis tiennyt asiasta.
Miten aikoo asiassa edetä? Itse rohkaisin miestäni ottamaan lapseen yhteyttä ja näin on tehnytkin. Asuvat tosin eri aivan eri puolilla maata. (Meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne. Kertoi asiasta aika pian kun ruvettiin seurustelemaan, nyt oltu yhdessä 16 v. ja meillä pari lastakin. Tämä avioton lapsi oli silloin alussa ihan pieni vielä.)
Täällä tätsy kohta 40v. Mieheni oli jo isä tavatessamme. Hän kuitekin kertoi asian minulle vasta lähes vuoden kuluttua eikä silloinkaan omasta aloitteestaan. Sai kuulla lapsestaan vasta lapsen jo synnyttyä virallisella ruskealla kuorella = kutsu isyystestiin. Ja nuo isyystestit ja isyydentunnustamiset ovat oikeasti todella nöyryyttäviä ja pahoja tilanteita nuorelle miehelle.
Annoin siis anteeksi. Valitettavasti lapsen äiti ei ollut yhtä ymmärtäväinene. Mieheni ei saanut olla isä lapselleen. Vasta kun saimme omia lapsia, mieheni tytär liittyi elämäämme tutustuessaan sisarpuoliinsa.
Naiset voivat olla oikeasti todella itsekkäitä ja lapsen parasta ymmärtämättömiä näissä asioissa. Moni tekee lapsen tietoisesti "ilman miestä" ja vasta sosiaalitoimen painostuksesta suostuu isyystestiin. Lähtökohdat hyvälle vanhemmuudelle ovat siis jo alussa olemattomat.
Tsemppiä. Ota selvää ja tutustu mieheesi.
Minunkin miehellä on avioton lapsi, kertoi vasta puolentoista vuoden yhdessäolon jälkeen, kun odotin 6 kk:lla yhteistä lastamme. Lapsen äiti ei aikoinaan halunnut pitää yhteyttä, ei halunnut isyyttä tunnustettavaksi ja asia oli jäänyt siihen. Nyt lapsi on 15-vuotias ja haluaa tavata isänsä. Lapsihan on nyt itse oikeuskelpoinen selvittämään isyyden jos sitä haluaa, äiti ei voi enää estää.
Mies siis valehteli minulle, yritimme omaa lastamme kauan ja kun ei meinannut onnistua, otin jo puheeksi lapsettomuustutkimukset.Ajattelin siis että voisiko miehessä olla jotain vikaa, itse kun tiesin pystyväni lapsia saamaan, olinhan aiemmasta liitostani kahden lapsen äiti. Tällöinkään mies ei sanallakaan sanonut että kyllä hän lapsia voi saada... Mies piti puoli vuotta yhteyttä lapsen äitiin facebookin kautta, kysyin kuka se nainen on kun en tuntenut ja mies sanoi että yksi vanha tuttava. Ei siis silloinkaan kertonut heidän yhteisestä lapsestaan.
No, sitten viimein kertoi kun sai kuulla että tämä lapsi todella haluaa tavata isänsä. Minulle se tuli shokkina, tuntui kuin olisin katsellutkin yhtäkkiä ihan vierasta ihmistä. Pyysin saada tietää yhteydenpidosta, onhan avioton lapsi mahdollisesti kuitenkin joskus syntyvän lapseni oikeuskelpoinen rintaperillinen ja ehkä myös osa minunkin arkeani... No, mies jätti kertomatta kuitenkin, että oli mm. lähettänyt itsestään kuvia ja että soittelikin tälle lapsen äidille "aikansa kuluksi", kertoi tämänkin kun jouduin viimein pakottamaan. Nyt mieheni pitää naiseen yhteyttä, salassa minulta, ei siis kerro että on yhteydessä tähän lapsen äitiin, sain sen tietää puolivahingossa...
En tiedä mitä tekisin, yhteinen lapsemme syntyy ihan minä hetkenä hyvänsä. Tekisi mieli pistää koko mies kävelemään, mutta sitten olisi taas vain yksi avioton lapsi lisää maailmassa. Julmaa.
Onko mies siihen lapseen mitenkään yhteydessä?