Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaudesta "jääneet" kilot ja läskit ovat tulleet vain syömällä!

Vierailija
18.07.2009 |

Ei raskaus itsessään lihota, jos syö terveellisesti ja on ennestään hoikka. Ärsyttävää, kun niin monet hokevat, että "raskaudesta jäi 20kg tms..!" Syömällähän ne kaikki on tullu, raskaus vaan on joillekin tekosyy mässäillä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihania vaatteita kokoa 36. Enkö mä ikinä enää pääse siihen kokoon :/ Mulle kertynyt aika hienosti kiloja, kun en tän masun kaa enää pysty treenaamaan kuten ennen. Nälkäkin on vienyt useasti mukanaan. Saas nähdä kuinka käy.

Vierailija
22/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ne on jo jotain muuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hormonaalisilla tekijöilläkin ja ehkä myös geeneillä osansa. Esimerkiksi meidän suvun naiset on hoikkia, ei paino-ongelmia kellään, mutta raskausaikoina on painoa kertynyt kevyestä ruokavaliosta huolimatta. Imetysaikana kaikki kilot on lähteneet nopeasti poiskin. Mullakin on monta lasta ja hoikempi olen kuin ennen ensimmäistäni.

Kaverillani, hänen siskoillaan ja äidillään painoa on tullut raskauksissa vain 2-5 kg ja hoikkia ovat hekin. Syövät ihan normaalisti.

Ihan turhaa syyllistää ja syyttää ketään, eikä ap:n tarvitse toisten kiloja kantaa, jokainen huolehtikoon omistaan.

Vierailija
24/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin, jos käy töissäkin eikä siis ole esim. ammattiurheilija. Itse juoksen paljon, 10-20 km lenkkejä, käyn jumpassa, uin ja pyöräilen, retkeilen ja koko perhe liikkuu. Syömme terveellisesti, myös herkuttelemme. Mulle kertyy reisiin ja takapuoleen kiloja koko ajan, ne ei lähde mihinkään vaikka tekis mitä. Jos alan nälkäkuurille, en jaksa juosta näin paljon. Etttä se siitä liikunnan hoikistavasta vaikutuksesta.

Vierailija
25/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoaminen raskausaikana johtuu myös siitä että ei tule liikuttua niin paljon kuin ennen,koska ei yksinkertaisesti jaksa/kykene sen mahan ja selkäkipujen,turvonneiden jalkojen kanssa,vaikka liikunta juuri niihin auttaisikin. Raskaana ollessa ainakin minulla oli jatkuva nälkä ja oksetti jos ei syönyt. En tosin lihonnut kuin 12kg ja kaikki jäi sairaalaan. Mutta 20kg painon nousu on kyllä minusta jo syömällä syötyä.normi painon nousuhan on raskausaikana se 10-15 kg

Vierailija
26/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut viimeiset vuodet sellaisessa stressitilassa, että on tullut lohtusyötyä. Jos ei olisi ollut raskaana, tämä olisi varmasti vältetty. Mutta joo, syömällä ovat kilot tulleet.

Vierailija
27/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säteilyttävät kiloja naisten lantioille - etenkin jos naisella on hormonitoiminnan muutoksia.

Vierailija
28/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paukahti kilpirauhasen vajaatoiminta raskausajan hormonimuutosten seurauksena. Paino nousi humauksessa ja olo oli järkyttävän karsea. Kuinkahan monta kilpirauhasen vajaatoimintaa diagnosoidaan synnytyksen jälkeiseksi masennukseksi?

Vierailija
29/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap näin kovasti huolehtii mun raskaudesta jääneistä kahdesta kilosta. Olin kyllä luonnostani alipainoinen ennen raskautta, ja nyt ihan tyytyväinen painooni, mutta jos tämä holtiton lihominen ei olekaan luonnollista, kai se on pakko alkaa laihduttaa...

:O

Vierailija
30/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on ihan itsestään selvää! Itsellä on tarve tehdä kropan eteen töitä ja pysyä kunnossa. Nyt raskausaikana syön erilailla kuin yleensä. Käytän poikkeuksellisesti margariinia leivän päällä, juustoakaan en säännöstele niin tiukasti, juon ruuan kanssa rasvatonta maitoa normaalin veden sijaan. Syön aika surutta nälkääni, hedelmiä menee paljon, välillä myös mooonta leipäpalaa. Nyt on myös sopiva aika opetella vähän paremmin kokkailemaan ja leipomaan, haluan tehdä sitä myös yhdessä lapseni kanssa!

Liikunta on huomattavasti leppoisampaa eikä niin tavoite/vartalokeskeistä kuin yleensä. Liikun koska ajattelen vauvan nauttivan siitä, tulee itselle hyvä olo kun vähän hikoilee ja kunto pysyy yllä tulevaa synnytystä silmälläpitäen...

Raskauskiloja nämä kuitenkin ovat, koska ilman raskauttani vetäisin kovaa punttitreeniä ja söisin tosi tarkasti tähtäimessä sixpack ja muutenkin tiukka, treenattu kroppa!

Kiloja on tullut aika normaali määrä viikkoihin nähden (6-7 kiloa ja rv 22). Olen asennoitunut siihen, että perusterveellisellä ruokavaliolla ja täysimetyksellä kilot hiljalleen tippuvat. Ja odotan kovasti pitkiä, ihania vaunulenkkejä! Aloitan myös treenit heti kun mahdollista.

Vierailija
31/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tulleiden kilojen tulisi lähteä viimeistään toisen 9kk:n aikana, eli sen aikana kuin ovat tulleetkin. Turha miniunkin mielestä 2vuoden päästä vielä ihmetellä, kun ei "raskauskilot" ole lähteneet. Tottakai raskausaikana tulee syödä riittävästi eikä silloin tule laihduttaa. Vauvallekin kuitenkin on parempi,jos äiti syö terveellisesti. Vai kiistääkö joku tämän? Onko täällä vielä niitä, joiden mielestä äidin tulee syödä "kahden edestä"??Raskausdiabeteksen riski lisääntyy ylipainoisilla, mikä taas on riski myös vauvan hyvinvoinnille.

Jokainen toki kantakoon läskinsä itse, mutta toivottavasti ei siirrä epäterveellistä syömiskulttuuriaan jälkipolvilleen. Yleensä nimittäin lihavilla lapsilla on lihavat vanhemmat!!!

Vierailija
32/32 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi provosoitunut "läski" (175cm/63kg, 8vkoa synnytyksestä)...

Eikös niin ole, että lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa? Moni varmaan kuluttaa enemmän normaalissa aktiivisessa elämässään kuin viimeisinä raskausviikkoinaan, joten kiloja kertyy kun ei pääse samalla tavalla liikkumaan. Miksi siinä vaiheessa pitäisi dieetille ryhtyä? En usko, että vauvan henki on yhtään vaarassa.

Itse keräsin 20 kiloa, ja nyt ne on kaikki pois, paino sama kuin ennen koko touhua. Joku kyseli, turhaanko ne neuvolassa painoa kyttää - joo, turhaan. Minun asuinmaassaani minulta kysyttiin papereihin paino ennen raskautta eikä missään vaiheessa raskauden aikana punnittu tai painosta puhuttu (paitsi omasta aloitteestani, kyselin, joko on liikaa, mutta käskettiin olla huolehtimatta). Sokerirasitustesti tehtiin äitini diabeteksen takia, mutta ei siitäkään mitään huolenaihetta löytynyt - vauva siis ei ollut hädässä kiloistani huolimatta.

Eli koetan siis sanoa, että vaikka raskaus ei suoraan aiheuta hurjaa painonnousua, raskaudesta johtuva liikkumattomuus aiheuttaa. Ja mitä sitten? Ei kai siinä ole kellään mitään mouhaamista. Tietysti jos joku väittää kuukausia tai vuosia synnytyksen jälkeen, että nämä kymmenet kilot vyötäröllä johtuu raskaudesta, on se toki itsepetosta.