Onko tulehdusarvo 50 paljon?
En yhtään tiedä miten noi menee. Lapsella tollanen tulehdusarvo ja kovaa kuumettta muutaman päivän. Vähän vatsakipua. Kuulemma voi olla umpisuoli, tai sitten ei. Onko toi siis paljon vai vähän?
Kommentit (51)
normaalisti alle 10 vaikuttaisi joltain virustulehdukselta, yleensä baktreritulehduksissa on satoja ja silloin saa antibiottikuurin.
jos tulehdusarvo vielä koholla, niin pitäähän se selvittää, mikä siellä on vikana -> lisää verikoikeita =(
Perusvirus ei mun mielestä noin korkealle nosta.
ap täällä heräilee. tulehduksen syytä ei lääkäri tiennyt, laittoi laaja-alaisen antibiottin kolmeksi päiväksi, josta eka annos otettiin eilen illalla. yöllä kuume oli taas tosi korkea, nyt vähän vähemmän. välillä sanoo että toinen nilkka kipeä, välillä polvet, välillä vatsa, välillä paikasta toiseen hyppivä kipu. Mutta lähinnä siis kuume on edelleenkin se suurin ongelma. pronaxenia ja pamol f menee vuorotellen, yhä enemmän ja useammin. tällä hetkellä pirteähkö. tuleeko kellään mitään mieleen mikä voisi olla?
jotta näkee onko arvo laskenut vai noussut. sanoisin, että crp 50 viittaa virusinfektioon, yli 100 bakteeri-infektioon (normaaliarvot siis alle 10). Vaikka oireet häviäisivätkin nyt kotihoidossa antibiootillla, kannattaa tosiaan tarkistuttaa vielä crp, että varmasti on laskenut. Välttämättä syy crp:n nousuun ei koskaan selviä .... paranemisia!
Meillä lapsella ollut kahdesti ja ainoa oire kova kuume.
lääkäri ei tiennyt, mikä vaiva kyseessä? Uskomatonta? Tuo edellisen ehdottama pissatulehdus kannattaa ehdottomasti tsekata, ellei sitä tsekattu siellä lääkärissä. Mykkä kuume voi hyvinkin olla oire VTI:sta.
sh
virtsatietulehduksesta ei kukaan puhunut mitään. eikö siinä satu pissatessa?
nyt taas hyppäsi yhtäkkiä kuume 39.3 asti, vaikka on vähän aikaa sitten otettu pronaxenia. kai se pitää taas johonkin soitella tai mennä tänään. onko kellään muulla ollut sellasta, kun vaikuttaa että usein kuume pomppaa yhtäkkiä ylös just syömisen jälkeen...? tai voihan se olla sattumaakin.
sellainen, että ei ole mitään pissaoireita. Vain korkea kuume, ehkä vatsakipuja, ehkä selkeäkipuja, mutta ei välttämättä. Minusta olisi ehdottomasti otettava virtsanäyte! Mutta olen kyllä ihan tavallinen äiti vaan, jonka tyttärellä on siis kaksi kertaa ollut pelkällä korkealla kuumeella oireileva virtsatieinfektio. Kun kyseessä on kuumeileva pissatulehdus, se on jo noussut munuaisiin asti ja olisi todella tärkeää saada siihen oikea hoito.
mä menisin uudelleen lääkäriin! nivelkivut, ja epäily umpparista...todella vastuutonta lääkäriltä aloittaa vain kuuri ja jättää asia sikseen! se crp täytyy kontrolloida ehdottomasti!
t sairaanhoitaja-äiti
tulin kirjoittamaan väliaikatietoja ihan sen takia että jos jotain jäi vaivaamaan miten tässä kävi.
diagnoosia ei ole vieläkään löytynyt. mentiin terveyskeskuksen päivystykseen tiistai-aamuna, sieltä lähete sairaalaan lastenosastolle, josta juuri pääsimme kotiin, kolme yötä siis vietimme siellä. sen verran tietävät että virus on, mutta eivät tiedä mikä virus. kokeita on otettu vaikka mitä, kaikki tulokset eivät ole vielä tulleet. tällä hetkellä kuulemma voi poissulkea syövän ja leukemian, keuhkokuumeen ja umpisuolen tulehduksen. tuloksia tulee myöhemmin vielä monukleoosista, jostain cytomegalotaudista mikä lie, hepatiitista ja influenssasta.
mutta tärkein jäikin nyt viimeiseksi: lapsi voi jo hyvin, kuume on tiessään ja on pirteä kaikin puolin. tulehdusarvotkin laskeneet. saa nähdä jääkö arvoitukseksi tämän taudin aiheuttaja, vai saavatko sen aiheuttajaviruksen kiinni.
kiitos myötäelämisestä ja vinkeistä teille. kerron loppuratkaisunkin sitten jos haluatte, ja jos sellainen tähän tautiin saadaan.
uutisenne. Minä ainakin mietin ihan tosissani, että toivottvasti kaikki hyvin. Mononukleoosi olisikin hyvä ratkaisu. Mutta pääasia, että tyttö voi nyt hyvin.
Terkuin se virtsatieinfektiota epäillyt.
Ainahan tuo lapsen sairastelu säikäyttää, varsinkin tuo kuvauksesi alilämmöstä kuulosti hurjalta. Mutta hyvä että ottavat vakavasti ja selvittävät, vaikka onkin parantunut, ettei jää kaivelemaan.
sikainfluenssanäyte otettiin. sitten kuitenkin se näyte laboratoriossa heitettiin roskiin eikä tutkittu. koska sairaalan infektiolääkäri kielsi tutkimisen, koska se on kuulemma niin kallista hommaa.
teveisin todella turhautunut ap
tänään aamulla nousi kuume 39.8 asti pronaxenista ja pamolista huolimatta. vein uudestaan päivystykseen. lääkäri määräsi tulehdusarvot, jonkun nieluviljelyn ja virtsakokeen. ainoastaan virtsakoe saatiin otettua, ei tulehdusta. muita kokeita ei lapsi antanut vapaaehotisesti ottaa, joten hoitajat eivät pakottaneet, vaikka minun mielestäni olisi pitänyt. jäivät siis ottamatta. kuume pomppaa yhä yli 39, lääkkeellä menee muutamaksi tunniksi.
juuri tällä hetkellä olen kyllä eniten huolissani lämpötilan alhaisuudesta, nyt saan sellaisia lukemia kuin 35,7 ja 35,5 ja jopa 35,3. koska se on liian alhainen? koska se on jo vaarallista?
polvikipuja itkenyt koko päivän, ja koko illan ja yön. lääkärille olen siitä sanonut monta kertaa tämän kuume-episodin aikana, eivät utki mitenkään. mitähän sitä nyt tekisi?
Mikä on jatko? Menettekö uudestaan tutkimuksiin? Olen omasta puolestani huojentunut, että ei ole VTI, koska se arpeuttaa munuaisia hoitamattomana. Eli jos ei ole VTI, hyvä. Ekö mitään muita oireita kuin kuume ja nuo kivut?
tuossa tilanteessa,tervari ei ota mitään tosissaan,ainakaan Vantaalla :(
oli ihan punavalkonen ja kylmänhikinen. ja tosi janoinen, joi paljon. ambulanssi kävi tarkastamassa, ei ottaneet mukaan koska sen tulossa kesti sen verran että oli jo vähän ehtinyt vointi kohentua. nyt lämpö 36.8, nukkuu. oma väri palasi. nukkunut ambulanssin käynnin jälkeen. polvikipuja itki tosi paljon eilen illlalla, mutta nyt kuumeen hävittyä ei kuulemma ole enää kipeät. voiko se silti olla reumaa?
niitä ei siis ole. pitäisikö olla?
norm