Kaksosten odottajat
Onko kukaan perustanut yahoo- tai muille keskustelupalstoille omaa ryhmää kaksosia odottaville äideille?
Täältä palstalta niitä on aika vaikea löytää...
Itse olen rv 8+ eli kaksoset syntynevät varmaan tammi-helmikuussa.
Kommentit (30)
... siellä mahassa oli. Meno oli todella vilkasta ja kätilölläkin oli naurussa pidättelemistä. Näytti ihan siltä kuin kaksosilla olisi ollut menossa kisa siitä, kumpi potkii vilkkaammin. Itse yritin olla nauramatta, sillä ultrattiin mahan päältä ja aina kun nauratti niin kuvakin hävisi. Laskettu aika pysyi samana.
Joten meillä kaikki hyvin, jos ei nyt sitten laskenta tätä pahaa oloa ja röyhtäilyä. Mutta kestääpä tätä kärsimystä paremmin, kun on nähnyt nuo maha-asukit.
Minulla on siitä onnellinen tilanne, että siskon poika on nyt nelikuinen. Ensimmäiset vaatelaatikot ovat jo tulossa meille. Pinnasänkyjä löytyy kaksi jo suvusta, joten riittää kun ostan uudet patjat.
Mutta nuo vaunut, mitä niiden kanssa pitäisi tehdä? Millaiset kannattaa ostaa? Eniten noissa vierekkäin olevissa mietityttää se, mahtuuko niiden kanssa leveyden puolesta ovista ja kaupan kassoista läpi. Onko kellään kokemusta?
t:Niinuli ja tuplapotkijat
Meillä oli viime ma se ultra ja siellä sitten selvisi, että ovat suurella todennäköisyydellä identtisiä ja näyttäisivät tytöiltä :) Viikon päästä maanantaina on sitten se rakenneultra, niin siellä pitäisi sitten varmistua sukupuoli. Nyt oon tuntenut joka ilta vauvojen liikkuvan, hyvin hentoja hipaisuja liikkeet viel ovat, mut liikkuvatpahan ainakin :)
Tällä viikolla on ollut ihmeellistä mielialojen vaihtelua..varsinkin iltasin oon töiden jälkeen ollut niin poikki, et oon vaan itkeskellyt..miten teillä muilla? Mihin asti pystyy olee töissä? Mäkin oon töissä päiväkodissa lastentarhanopena pienillä, niin väkisin joutuu välillä nostelee yms.. välillä ihan loppu..
Meillä on noitten hankinotjen suhteen hyvä tilanne, et meidän molempien sisaruksilla on pieniä lapsia, joten sieltä ollaan saatu jo sitterit, turvakaukalot, vaatteita, sängyt ym.. Yhdsitelmävaunut ostettiin kesälomalla, kun olivat tarjouksessa. Ne on sellaiset Emmaljungan kaksostenvaunut/rattaat. Lapset niissä vierekkäin ja mukaan ostettiin kantokopat ja jalkapeitto. Pyörät olivat aika isot ja toiset pyörät kääntyilevät..helpot ja kevyet työntää. Menevät myös aika pieneen tilaan, et mahtuvat hyvin pienenkin auton peräkonttiin. Hintaa vaunuilla oli 790€ ja alennuttu hinta oli 430€, mut sit kun ostettiin ne kantokopat ja jalkapeitto, niin hintaa tuli kuitenkin n. 700€. Mut nytpä ne on sitten hankittu ja toivottavasti ovat hyvät..ainaskin myyjä niitä liikkeessä kovasti kehui :)
Ootteko muuten liittynmeet siihen monikko ry:hyn? ja meinaatteko liittyä?
Kirjoitelkaahan taas kuulumisia.
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikillle.
T:Talvimorsian (rv 18)
Moi kaikille!
Kirjoittelin jo eilen pitkät pätkät, mutten saanut viestiä lähetettyä. Viikon ajan on täällä käyminenkin ollut vaikeaa, aina sivut katkaisee yhteyden.
Nyt siis yritän lyhyesti: niinulille ja talvimorsiamelle onnittelut hyvistä ultrauutisista! Talvis muuten, mäkin ehkä toivoisin tyttöjä. :) Kunhan ovat terveitä. Mulla oli siis ultra viime viikolla, ja hyvin näytti kaikki olevan, kokoeroa ei juurikaan vaan molemmat noin satagrammaisia. Mahtavaa! Seuraavaksi sitten rakenneultra 4 vkon kuluttua, sitten varmaan nähdään sukupuolikin.
Vaunuja olen miettinyt... vaikuttaisi siltä että Brio double vawet ja Carena double swingit voisi sopia meille. En ole käyny koeajaa vielä kylläkään. Onko täällä kellään kokemuksia/oletteko kuulleet kokemuksia näistä? Hankitaan vaunut kyllä vasta lähempänä laskettua aikaa, ei ole tilaa säilytellä.
Talvimorsian muuten, mäkin olen ollut super-itkuherkkä tässä. Joka asia tuntuu itkettävän. :) Ihan hassua (paitsi sillon kun itkettää) Ja olen kyllä taas ollut tosi väsynyt, pari viikkoa meni jo helpommin, mutta nyt ei töitten jälkeen saa kun syötyä, otettua tirsat, käytyä koiran kanssa ja sitten nukkumaan. Mies tykkää että olen hyvää seuraa... :) Monikkoperheisiin ajattelin liittyä, paikallinen osasto lainaa kaksosimetystyynyjä ja järjestää kirpputoreja ja jäsenyys oli jotain 20 e luokkaa eli ei paha.
Ja maha on muuten nyt oikeeen pullahtanut. En ole mitannut sitä, mutta se näyttää samalta kuin kaveri yhdestä vauvasta 8. kuulla. :) Kuinkakohan iso siitä tulee?
Noniin, koitanpa lähettää tämän, peukut pystyyn. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, voikaa hyvin! :)
Moikka.
Sain kanssa noin viikko sitten ekassa ultrassa tietää odottavani kaksosia. Viikkoja olis nyt 11+5 eli vauvat syntyvät myöskin tod näk tammi-helmikuussa. Tänään olisi sitten toinen ultra. Viimeksi olivat vielä niin pieniä, ettei niitä saatu oikein tutkittua.
Plaza/ellit/keskustelu sivustolla on jotain keskusteluja kaksosista. Siel oli vaan niin hurjia juttuja ja olivat jo aikas pitkällä raskaudessa, et päätin itse jättää kirjoittamattta sinne.
Meitä näyttäisi olevan täällä nyt vaan me kaksi, mut ehkä meitä kaksosten odottajia ilmaantuu lisää.
Mukavia kesäpäiviä.
Jensku -81
Minä myös kaksosten odottaja, nyt alkoi juuri rv 15. Vauvojen laskettu aika siis tammikuussa. Todella mukava olisi vaihtaa ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien odottajien kanssa. :)
Hei teille kolmelle. Sain eilen tietää että meille myös tulee kaksoset. Laskettua aika on maaliskuussa.
Kertokaa ihmeessä kuulumisia, sillä itselleni tämä on uutta ja ihmeellistä. Ja todella odottamatonta, sillä en olisi koskaan voinut kuvitella saavani "luomukaksosia".
Moikka kaikille!
Hei jee meitä kaksosten odottelijoita on tullut tänne lisää :) Onnea teille kaikille.
Meillä oli ke ultra. Se meni hienosti. Pkkukaverit siellä heittivät kuperkeikkoja ja tuuppivat toisiaan :) Ahdasta tuntui jo nyt olevan.
Juu-u Niinuli sama juttu täällä, että en osannut kuvitella saavani "luomukaksosia" vaik itselläni onkin kyl kaksoisveli. Nyt sain vasta sitten tietää, että kaksosuus (erimunaiset) onkin jonkun verran periytyvää, sillä niistä naisista, jotka itse eri munaisia kaksosia, 1,75% saa kaksoset. Olen nyt sit näköjään yksi heistä :) On se jänskä kun meilläkään ei ole lapsia ennestään, et sit heti tuleekin kaksi. Kyllä se vähän välillä kauhistuttaa, mutta toisaaltaan kivaa, kun on sitten toisilleen seurana ja eiköhän se hyvin mee. Kirjoitelkaahan kuulumisia.
Mukavaa viikonloppua.
T:Talvimorsian
12+1
Kiva et tuli pino meille kaksosten odottelijoillekkin :D
Elikkäs täällä ollaan viikolla 22 ja masu rupee oleen jo hyvän kokonen..(sf 21cm) :D ja jännittää päivä päivältä enemmän!
kauheesti pitäis kaikkee hankkia, mut hoitopöytä ja vaatteita on vasta hankittu... HUH...
meillä kans epäidenttiset, sukupuolia ei vielä tiedetä, mut otetaan kyllä selvää :D
ihan kiva kun on oma ketju niin voi turvautua muihin kaksosten odottajiin kun tosiaan tuntemukset ja hommat on vähän eri kun yks sikiöisessä raskaudessa..
viikonlopun jatkoja kaikille!! :)
Meitähän on täällä jo monta kaksosten odottajaa, kiva, kiva. Aiotteko muutkin kuin Chilppa ottaa kaksosten sukupuolet selville? Minä kyllä haluaisin, mutta mies ei ole aivan varma. Täytyy vielä vähän painostaa, olisi sitten helpompaa kun saisi hankittua vaatteita ym. enemmän valmiiksi. :)
Tunnelmat on kyllä jännät, aivan innoissaan olen kaksosista, mutta samaan aikaan olen peloissani jos kaikki ei menekään hyvin tässä raskaudessa. Miten te muut? Kirjoitelkaahan taas tunnelmia ja kuulumisia.
siis meille odotellaan viidettä, rv:lla 7+6 nyt joten täällä odotuspuolella siksi hengailen, ja aina kaiholla uteliaana teidän ketjua seurailen.. :)
Mutta siis piti a-pa-nalle noista hankinnoista..
Meillä pojat nukkui (muistaakseni) ekan puoli vuotta samassa sängyssä, ajateltiin että miksi erottaa kun kuitenkin kohdussakin ovat yhdessä olleet. Ja ainakin -no miten nyt vauvaperheessä voi- yöt oli aika rauhallisia. Sitten kun oppivat enemmän kääntyilemään ja liikkumaan siirryttiin omiin, edelleen toki lähekkäin. Sängyt "junana" niin että poikien päät on vastakkain. Siellä sitten toisinaan leikkivät ennen unta tai heräämisen jälkeen.. :)
Imetystyynystä en osaa sanoa, itse olen kaikilla käyttänyt ihan vaan vanhoja käytöstä muuten poistettuja tyynyjä, kivaa väriä saa olohuoneeseenkin kun vaihtelee tyynyliinoja.. :)
Vaunuista en voi olla suosittelematta emmaljungaa, jos siis työntämiseen tarvitsee, tosin ovat aika isot kasattunakin eli jos autoilee paljon niin ei sitten kai ole kovin näppärät.
Ja kaukalot tottakai kannattaa satsata laatuun..
Me pärjättiin yhdellä sitterillä, joskus kaipailin bumboja, mutta en koskaan saanut sitä hankituksi.. Kai se on vähän tottumustakin, ja voihan kokeilla yhdellä jos tuntuu ettei pärjää niin hankkii toisen..
Pulloja kannattaa jokunen olla varuilta, ja purkki pari korviketta sekä tutit mieltä rauhoittamassa.. :D
Niistäkin huomasin että saa ostettua lisää jos näyttää että tarvii.
Harsoja, kyllä.. meillä ainakin molemmat oli varsinaisia puklaajia, ihan normimäärissä, mutta maksimissaan.. eli oli harsoitakin huolimatta ikuinen puklutarha.. :DD
Vaippoja menee, PALJON! Meillä osakestoiltu, tosin vasta n.7-8kk lähtien, mutta on helpottanut kotiin ja roskiin kannettavan määrässä HUOMATTAVASTI.. ja rahaakin säästyy selvästi kun ei tarvitse viikottain ostaa pakettia vaan riittää kerran kolmeen-neljään viikkoon (riippuen paljonko jaksan kestoilla.. )
Vaatteita.. H&M:llä ainakin on ihania pieniä vaatteita, itse ei tosin ostettu yhtään niitä 44cm kun kokoarviot oli kokoajan sen verran isoja että todettiin 50-56cm parhaaksi.
(meillä siis pojat syntyi rv 38 käynnistettynä 47cm / 2990g ja 50cm / 3550g )
Kuitenkin 50cm vaatteista saa kiepautettua pienemmäksi jos tarvis, ja kasvu alkuun on kuitenkin niin huimaa..
Huh, tulipa stooria.. Sorry.. :)
Vointeja kaikille huisasti.. Todella kaiholla muistelen jo ihanaa -joskin osin kremppaista- tuplaraskautta..!