Miesystävä haukkui lumpuksi!
Pitkä tarina, mutta on pakko kirjottaa..
Torstai-iltana menin mieheni luvalla kaljalle erään miespuolisen ystävän kanssa. Ilta venähti pari tuntia liian myöhään, koska en vain voinut lähteä. Syykin on mielestäni hyvä: Miehen avovaimo (joka oli myös yksi parhaista ystävistäni) teki itsemurhan pari viikkoa sitten ja mies halusi puhua ja avautua. Samoin halusin minäkin jutella.
Kun sitten menin miesystäväni luokse (jonkun verran humalassa) saimme riidan aikaiseksi. Riita tietysti äityi pahemmaksi.. Lopulta tilanne oli se, että mies pakkasi tavarani ja heitti pihalle haukkuen lumpuksi, huoraksi ja muuksi yhtä kauniiksi, ja käski mennä tämän miespuolisen ystävän kanssa puskaan nussimaan.
Tilanteesta on nyt pari päivää ja juurikaan ei ole puhuttu. Mies haluaisi tavata, mutta mä en pysty. Mies ei ole mitenkään osoittanut katumustaan, aina ennenkin on mennyt niin, että minä olen se joka tekee aloitteen. Hän ei vain voi myöntää virheitään.. Mutta kyllä lumpuksi haukkuminen on varmasti pahin loukkaus, mitä oma miesystävä voi sanoa, luulisin.
Miesystäväni soitti samaisena riitailtana myös tälle miespuoliselle ystävälleni ja meuhaksi sillekin tyyliin: "Sun oma avovaimo on juuri kuollut ja sä vaan kiehnäät mun naisen kanssa". Tämä on melkein jopa vaikeempaa antaa anteeksi, kuin minun haukkumiseni!
Ihana ja kaikinpuolin kiltti (ja hyvä isä pojalleen) mies muuttuikin hirviöksi! Miehen ex-vaimo kylläkin petti tätä, että silläkin voi olla vaikutusta "ylireagointiin" (?!), mutta kai se rajakin pitäis jossain olla..
Nyt on ajatukset aivan sekasin. En oikein tiedä enää mitä tehdä. Tähän asti on niin hemmetin hyvä ollut olla miehen kanssa, mutta jatko on niin kovin epävarma..
Kommentit (14)
Ilmoititko että ilta venähtääkin aiottua pidemmäksi?
Todellakin miehelläsi varmaan reaktion takana kipeät muistot petetyksi tulemisestä, eikä osaa erottaa "menneisyyden haamuja" tästä hetkestä.
Liian raju reaktio ja taustat huomioon ottaen (hitto soikoon, ihminen on kuollut!) miehesi pitäisi aikuisena ihmisenä kyetä ymmärtämään ylireagointinsa.
tee selväksi kantasi ja ilmaise, että odotat mieheltä ymmärrystä ja anteeksipyyntöä.
kyllä mustasukkaisen reaktionkin. Mustasukkaisuus on nimittäin normaalia, ja viestii ennen muuta siitä, että miehesi välittää sinusta.
Sairalloinen mustasukkaisuus on tietysti täysin eri asia, mutta siihen pitäisi mielestäni liittyä pitkäaikaista liikkumisen rajoittamista.
Itsekin olisin varmasti vastaavassa tilanteessa ollut epävarma sinusta.
Toki miehen käytös meni aika pahasti sivurajalta ulos, joten pitäisi olla myös pokkaa katsoa peiliin, myöntää virheensä ja yrittää edes pyytää anteeksi. Voithan varovasti avata peliä, ja katsoa mihin keskustelu johtaa.
Avausrepliiksi puhelimitse ehdotan: "Eikö tämä nyt sunkin mielestä mennyt vähän yli?"
Ilmoitin kyllä, että en pääsekään sovitusti tulemaan kun en vain voi lähteä, en oinut jättää toista yksin harhailemaan ja juomaan lisää ja tekemään ehkä jotain tyhmää.. Miesystäväni vaan totesi siihen, ettei ole mun tehtäväni huolehtia ja että pitäisi jo tulla kotiin (=hänen luokseen).
Ja kyllä meninkin lopuksi hänen luokseen, mutta huoli tästä ystävästä oli kova ja pyysinkin häntä tulemaan meille ja sehän ei tietysti miehelleni käynyt ja siitä koko riita sai alkunsakin! Ilmoitin miehelleni, että menen sitten ystävän kanssa kämpilleni ja se kai oli se viimenen niitti..
Niin, mitään tälläistä mustasukkaisuutta ei ole ennen ollut ja siks tämä tulikin ihan puuntakaa.. :(
Vaikka kyllähän mäkin miestä ymmärrän juuri tuon menneisyyden takia, mutta liika on liikaa! Liian pitkälle meni ja koko ajan pidemmälle, kun ei voi myöntää virhettään ja pyytää anteeksi..
ap
Niin, mitään tälläistä mustasukkaisuutta ei ole ennen ollut ja siks tämä tulikin ihan puuntakaa.. :( Vaikka kyllähän mäkin miestä ymmärrän juuri tuon menneisyyden takia, mutta liika on liikaa! Liian pitkälle meni ja koko ajan pidemmälle, kun ei voi myöntää virhettään ja pyytää anteeksi.. ap
Jos ei pyydä anteeksi eikä ymmärrä, niin hittoako siellä enää mietit mitä tehdä. Nimenomaan liika on liikaa.
Jos mun mieheni ilmoittaisi mulle lähtevänsä lohduttamaan jotakin naispuolista ystäväänsä sen kämpille keskellä yötä, niin taitaisi tulla minultakin pari valittua sanaa. Haloo! Perspektiivi hukassa?!
Jos mun mieheni ilmoittaisi mulle lähtevänsä lohduttamaan jotakin naispuolista ystäväänsä sen kämpille keskellä yötä, niin taitaisi tulla minultakin pari valittua sanaa. Haloo! Perspektiivi hukassa?!
Ap oli tulossa kaverin kanssa miehensä luo juttelemaan, mutta se ei kelvannut miehelle.
Kyllä tuossa tilanteessa pitää aikuiselta löytyä ymmärrystä ja myötätuntoa. Jopa minä, jolla joskus ollut mustasukkaisuus-ongelmia, ymmärrän, että miesystävä veti komeesti yli reaktionsa.
Tai kukaan muukaan? Olisiko pitänyt jättää yksin sinne baariin tai ulos harhailemaan? Vaikka jutut oli kammottavia ja huoli kova siitä, mitä tekee vielä itselleen..
..tuossa joku aika sitten ja kyseli, että mitä nyt tehdään ja miten jatketaan tän "tilanteen" jälkeen. Sanoin etten tiedä mistään mitään ja tällä hetkellä en halua häntä edes nähdä! Sitten hän ilmoitti, että voisin mennä loput tavarat hakemaan hänen luotaan..
Onko todella niin, että miehen on helpompi sanoo hyvästi, kun pyytää anteeksi?! Nyt suututtaa ja surettaa, jos kaikki tähän asti hyvä loppuu.. ap
siis liikaa, eikä siksi saa pyydettyä anteeksi. Anna tavaroidesi olla hänen kämpässään ja jatka elämääsi normaalisti. Ehkä mies jossain vaiheessa ottaa taas yhdeyttä. Voisithan silloin kysyä, että haluaako hän todella päättää suhteen näin.
Oltiin jo aikasemmin viikolla sovittu, että kun miehellä on huomenna menoa, niin olisin hänen poikansa kanssa kotona eli heidän luonaan, niinkun normaalisti siellä aina olenkin. Kerroin miehelle, että saa tuoda poikansa tänne mun kämpille, mutta eihän sekään tietysti käy! Päättelin niin, että ennemmin peruu menonsa, kuin tuo poikansa mun luokse.. Tekee sen ehkä jopa ilkeyttään! :(
Eikö se tajua, että jos se vaan pyytäisi anteeksi, menisin samalla sekunnilla takaisin miehen ja poikansa luokse!! Vai eikö se edes tajua tehneensä/sanoneensa jotain hieman liikaa.. Voi helvetti kun ottaa kipeetä!!
jos olis mun miesystävä. Entinen olis alta aikayksikön.
Pahin on kyllä toi että sille kaverille soitti tuollaiasen puhelun :-(