Miten lapsen kiroilun saa loppumaan?
Eli 5 v kiroilee :( ja tuntuu ettei mikään keino saa sitä loppumaan.
Kotona ei kiroilla...oppinut sanat kahdelta puistotutulta :(
Neuvoja kaivataan!
Kommentit (22)
kirosanojen etymologiaa perusteellisesti. Tämä on meillä ehkäissyt kiroilua. Oma lapsi ei ole koskaan kiroillut.
tai opeta että jotkut sanat on rumia sanoja mitä käytetään vaan vessassa
tai sitten laita se kiroilemaan puoli tuntia putkeen niin että kyllästyy ;) 
Mäntysuopa on vaaratonta mutta lapsi taatusti muistaa olla kiroilematta.
yritetty jäähyjä,juteltu ettei fiksut lapset kiroile ym ym,mutta tuntuu,ettei mikään tepsi :(
Ollaan myös jätetty huomioimatta,mutta siitäkään e ole ollut apua.
Tätä kiroilua on kestänyt nyt reilut puoli vuotta..
ap
yritetty jäähyjä,juteltu ettei fiksut lapset kiroile ym ym,mutta tuntuu,ettei mikään tepsi :( Ollaan myös jätetty huomioimatta,mutta siitäkään e ole ollut apua. Tätä kiroilua on kestänyt nyt reilut puoli vuotta.. ap
Oletko kertonut sanojen historiaa, merkitystä jne?
Lapsi voi hyvin eikä sairastunut tai vahingoittunut mitenkään. Ja on toiminut muillakin. Uhkaus ja pullo haetaan näkyviin, toinen uhkaus ja korkki avataan, kolmas uhkaus ja neljättä ei tule vaan sitten toimitaan.
se kaikkein jäätävin katse, jonka osaan luoda. Lapsi tietää että kun katson riittävän tuimasti, on parasta olla hiljaa...
Lapsi voi hyvin eikä sairastunut tai vahingoittunut mitenkään. Ja on toiminut muillakin. Uhkaus ja pullo haetaan näkyviin, toinen uhkaus ja korkki avataan, kolmas uhkaus ja neljättä ei tule vaan sitten toimitaan.
Tuo mäntysuopa tuntuu pahoinpitelyltä :(
ap
Tuo mäntysuopa tuntuu pahoinpitelyltä :( ap
kun joutuu lukemaan,miten jotkut kohtelee lapsiaan...
että Taivaan Isä auttaisi lasta lopettamaan kiroilun ja valitsemaan tilalle kauniita sanoja.
kun joutuu lukemaan,miten jotkut kohtelee lapsiaan...
Ettekö TAJUA mitä teette lapsillenne??????????
Aivan sairasta tuollainen!
Miettikääpä mitä kaikkea lapset ehtivät tunkea suuhunsa kun teidän silmä välttää. Kissanpissaista hiekkaa, koiran kuseksimaa lunta jne.
Pari pisaraa mäntysuopaa ei aiheuta vahinkoa kenellekään ja lapselle on kerrottu, mitä tapahtuu ellei kiroilu lopu.
Taistelkaa te ihan rauhassa kiroiluongelman kanssa, meidän ei tarvitse enää taistella.
Nyt on kyse lapsen alistamisesta väkivaltaisella keinolla ja se ei ole oikein.
Eikö sinulla ole muita keinoja kasvattaa lapsiasi,kuin väkivalta???
Kierre jatkuu.....
Kyse ei ole myöskään alistamisesta, koska lapselle on kerrottu, mitä tapahtuu eli lapsi on ihan itse saanut valita.
Niin, että älä tule minulle väkivallasta saarnaamaan!
aina kun kiroilee. Tai palkitse, kun on päivän ilman rumaa sanaa. 5-vuotiaat voi olla vähän tommosia. Mun 5-v tyttö on aloittanut "pimppi"-kauden, opetti tuon sanan 2-v. veljelleenkin ja hokee muutakin alapääosaston sanastoa koska tietää että se ärsyttää minua.