Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tajua vanhempia, jotka antavat lasten ulkoiluttaa koiraa. ov

Vierailija
17.07.2009 |

Tänään taas tuli nähtyä, että pieni lapsi (7-8v) ei sovellu ulkoiluttamaan yksin koiraa. Ei edes pentua.

Olin lasten ja koiran kanssa menossa puistoon ja matkalla meitä vastaan tuli n. 7 vuotias lapsi koiran kanssa. Koira oli kyllä pentu, mutta kokoa oli kyllä tarpeeksi, suunnilleen nöffin kokoluokan koiran pentu.

Koira huomasi tien toisella puolella kerrostalon pihalla vapaan juoksevan kissan ja lähti salaman perään ja lapsi tietty nurin. Ei siinä mitään, mutta kun se talo oli tien TOISELLA puolella! Ja tietä pitkin oli tulossa auto.. Lapsi parkuu kurkku suorana, että "Tessu" jää auton alle!!!!

Noh, minähän jätin meidän koiran lasten luokse (koira on sellainen, että sen voi hätätilasaa jättää irti, jää odotamaan, varsinkin, jos lapset ovat lähettyvillä). Ja sain koiran kiinni, just ennen kuin se kävi kissaan kiinni. Ja autokin onneksi hiljensi, kun huomasi koiran irti.

Kyllä korpesi ja teki mieli sanoa lapsen vanhemmille suorat sanat. Mutta lapsi sanoi olevansa kunnossa ja asuvansa "tässä lähellä".

Ja eikä tämä ollut eka kerta. Muutaman kerran aikaisemminkin olen törmännyt lenkillä koiraa ulkoiluttavaan lapseen ja koira on kyllä lenkittänyt lasta eikä lapsi koiraa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 koiraa ja 4 lasta.

Koululaiset (11v ja 9v) saavat ulkoiluttaa kahta pikkukoiraamme, rodultaan tiibetinspanieleita ja koulutettuja yksilöitä, eli kulkevat hihnassa vetämättä, tottelevat lastenkin "paikka, maahan, odota" jne käskyjä eivätkä ole saalisviettisiä edes.

Sen sijaan miehen karhukoiraa ei taluta kukaanmuu kuin mies itse. Lapsille en antas, en minkään ikäisille.

Oma harrastuskamuni, kultainen noutaja, ulkoilee vain mun kanssani. Vaikka luotankin siihen 99%:sti ja on koulutettu, niin kokoa on sen verran etten uskalla alle 15-vuotiaalle antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla