4-vuotiaani vastustaa työssäkäyntiäni
Heippa kaikki! Minulla on 2 lasta, kohta 4-vuotias tytär ja 1 v 8 kk poika. Molemmat lapset ovat olleet aina kotihoidossa, mutta itse olen ollut hoitovapaalla vain kuopuksesta kolme kuukautta. Muuten hoitovapaalla on ollut vuoden verran isä ja lapsia on hoitanut kotona äitini. Itse olen tehnyt nelipäiväistä.
Kuopuspoika on niin rempseä ja iloinen, ettei minua juuri tunnu kaipaavan. Mieheni on nyt kotona vielä elokuun puoleenväliin ja lisäksi meillä on ihana au pair, jota lapset suorastaan palvovat! Tästä huolimatta esikoiseni reagoi voimakkaasti jokaiseen poissaolooni. Muutimme juhannuksena, joten en tiedä johtuisiko tämä vain siitä, että on niin paljon uutta (myös au pair aloitti vasta 2 viikkoa sitten). Mutta tyttö itkee perääni joka aamu, samoin kun käyn joskus harvoin jumpassa tai jopa roskia viemässä! Jos jään nyt hoitovapaalle, menee talous kyllä aivan kuralle, ja sitten olisi se au pairkin turhaan. Mutta tytön onni on tietysti se kaikkein tärkein. Mietin, että voihan tämä johtua siitäkin, että on kesä ja siksi vähemmän hänellä tekemistä ja harrastuksia. Syksyllä kun alkaa taas kerhot ja muskarit, ehkä asia muuttuu. Tätä itkuilua on nyt kestänyt noin 5 viikkoa...
Onko muilla kokemuksia vastaavasta takertumisesta?
Kommentit (2)
Au pairin löysimme kätevästi netistä, www.aupairworld.net
...ja olemme olleet todella tyytyväisiä!
ja vastustaa vähän kaikkea. On tällä hetkellä kovasti vaikealla päällä - ja samaan aikaan vaikealla päällä on myös 1,5v tyttömme... puuh. Mutta, siis meidän 4v on tosi kovasti isän perään. Tulee kova huuto, kun isä lähtee töihin ja mihin vaan ja hän jää kotiin. Minun perääni hän ei niin kovasti. Ehkä tämä on jotain 4 vuotiaiden eroahdistusta?
Mistä olette löytäneet au pairin?