pystyykö työttömäksi ilmottautua netissä, vai
Kommentit (8)
kuitenkin se ensimmäinen työttömyyspäivä?
ensimmäisenä arkipäivänä työn loppumisen jälkeen.
Kerran oli tulossa juhannusaatto, enkä torstainaJ viimeisenä työpäivänä päässyt työkkäriin, jolloin en saanut mitään siitä perjantaista (Juhannusaatosta), normaalisti saa päivärahat 5 päivää viikossa oli Joulu tai Juhannus. Harmitti kun en tiennyt lähteäkseni aikaisemmin töistä, ehtiäkseni ilmoittautumaan henkilökohtaisesti.
Käy varmuuden vuoksi aina ensim. työttömyyspäivänä. Pätkätyöläisenä kayn useinkin työn loputtua, lähden aiemmin työstä viimeisenä päivänä ehtiäkseni jo ilmoittautumaan ja näyttämään työtodistukseni.
ole mitään työtodistuksia eikä koulutodistuksiakaan peruskoulun jälkeen (siis ihan siellä paikanpäällä). Minulla on akateeminen koulutus (opettaja) ja töitäkin olen ehtinyt kaikenlaista, mutta nyt olen loppu... Voiko siis vain sanoa, ettei minulla ole mitään todistuksia mistään?
Ei sinusta taida opettajaksi olla tosiaan, jos et ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja.
kysyin vain tuota siksi, että minulle tarjottaisiin esimerkiksi kurssittelua (voisin mielelläni lukea laitoshoitajaksi), mutta opettajille on niin paljon töitä (edelleenkin), että joutuisin karenssiin, kun kieltäytyisin töistä. Enkä jaksa uskoa, että pääsisin esim. edellä mainitun kaltaiselle kurssille.
sun on todistettava mitä esim. edellisen 2 vuoden aikana oot tehnyt tai paukahtaa pitkähkö karenssi ja ansiopäivärahaan/peruspäivärahaan ei sen jälkeen ole mitään mahkuja kun menetät työssäoloehdon.
Jos et oo työkykyinen koulutustasi vastaavaan työhön niin hanki lääkärinlausunto asiasta. Muitakin vaihtoehtoja on uudelleen kouluttautumiseen kuin työkkärin kurssit.
Todellakin netissä voi ilmoittautua, ja työttömyys/työttömyyskorvaus alkaa siitä päivästä, ja JOS käy työkkärissä 7 pv sisällä ilmoittautumisesta. Työkkäri antaa sitten lisäaikaa todistusten hankkimiseen. Työttömyyskorvausta ei saa, jos ei ole todistuksia - eli silloin saattaisi olla työsuhde päällä tai opiskelija!
viimeistään 7vrk:n kuluttua siitä. Pitää käydä näyttämässä koulu- ja työtodistukset