Meidän koirat tappoi tänään
yhden naapuruston kissan. Ihan hirveää oli katsoa vierestä kun kissa henkitoreissaan kitui ennen kuolemaansa.
Miksi h*lvetissä ette pidä niitä kissoja kiinni tai sisällä..?
Kommentit (72)
mene kielletyille alueille, jos ei ole edes paikalla?? Entä miten kissan omistaja pitää huolta siitä, ettei kissa tapa rauhoitettua eläintä - ellei ole itse paikalla?
Sinulle tiedoksi, että kissalla in luonnollinen saalistusvietti, joka vetää sen liikekannalle.
Ai mut koiranhan pitää olla vietitön, hajuton, mauton... Ja se on niin perhanan fiksukin, että täytyyhän sen nyt tietää, että kattia ei saa kiusia, rotan nyt ehkä just voi päästää päiviltä... Kissalta ei tietenkään voi moista vaatia, kun se on niin luonnollisten viettiensä pauloissa...
Pari kuukautta sitten katosi yksi, kohta tulee kaksi tilalle. Rakkia meille ei tosin tuu ikinä.
Mun vanhempien koira juoksi tielle ja auto väisti sitä ojaan: vanhemmat kyllä joutuivat korvaamaan vahingot.
Kissan omistaja ei olisi ollut velvollinen korvaamaan sulle yhtään mitään.
Mun vanhempien koira juoksi tielle ja auto väisti sitä ojaan: vanhemmat kyllä joutuivat korvaamaan vahingot.
Miksi vanhempasi menivät korvaamaan. Minkään lain mukaan noin ei tarvitse tehdä. Autoilijan pitää tarkkailla liikennettä ja aina olla valmiina pysähtymään. Autoilinan kasko korvaa, mutta ainahan sitä voi yrittää maksattaa vahingot tyhmillä maksajilla.
Nyt niitä kusiperseitä on yksi vähemmän.
Itse olen saanut lahjattua kaksi kattia.
Miksi vanhempasi menivät korvaamaan. Minkään lain mukaan noin ei tarvitse tehdä. Autoilijan pitää tarkkailla liikennettä ja aina olla valmiina pysähtymään. Autoilinan kasko korvaa, mutta ainahan sitä voi yrittää maksattaa vahingot tyhmillä maksajilla.
on poliisin ja eläinsuojeluvalvojan mielipide vapaana kulkeviin kissoihin: http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisilehti/periodic.nsf/vwarchivedlist/… Suosittelen vapaiden kissojen omistajia lukemaan kyseisen kirjoituksen.
Tässä vähän uutta
Lokakuun alussa voimaan tuleva järjestyslaki korvaa kunnalliset järjestyssäännöt ja muuttaa lemmikkieläinten vapaana pitämistä koskevia määräyksiä. Koirat on pääsääntöisesti pidettävä taajamissa kytkettyinä. Kissoja ei sen sijaan uuden lain mukaan tarvitse pitää kytkettyinä.
Joidenkin kuntien järjestyssäännöissä kissan vapaana pitäminen on aiemmin ollut kiellettyä. Uusi järjestyslaki kumoa nämä säännöt ja sallii kissan vapaan ulkoilemisen. Kissan omistajan tai haltijan on kuitenkin huolehdittava siitä, että kissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, urheilukentille, toriaikana torille eikä kytkemättömänä kuntopolulle.
Milläs muulla estät kissaa menemästä kiellettyihin paikkoihin kuin olemalla päästämättä sitä vapaaksi (ellet sitten asu 50km kaikisista mainituista paikoista).
Tietääkö mammat mitä on antropomorfismi? Ihmisille erittäin luontainen ajatusmalli mikä johtaa yleensä pahoihin ajatusvirheisiin ja päättelyihin.
Tässä naapurustossa on niin P'''leen kyllästynyttä porukkaa noihin naapurin kusksiviin ja paskoviin katteihin, että nyt on muutamassa talossa ulkovarastossa "ylläriherkkuja" paskomaan tuleville kateille.
jos ap:n koirat tappaa ja ap katsoo vierestä.
Meillä ainakin koirat tottelee vaikka olisivat hajulla. Ne on koulutettu.
Toivon todellakin, että tämä oli tyhmä provo.
Pari kuukautta sitten katosi yksi, kohta tulee kaksi tilalle. Rakkia meille ei tosin tuu ikinä.
ei pitäisi kyllä koskaan lemmikkiä antaa...
Surkea kohtalo kattiparalla, kertakaikkiaan. =( Mutta ehdottomasti menee sen kissanomistajan piikkiin. Mitä vaan voi tapahtua vapaana pidettäville kissoille, valitettavasti.
Kahden sisäkissan omistaja
Meillä on kissa, ei koiraa. Ymmärrän silti että koirat "syövät" kissoja.
Vanhemmillani oli iso koira ja 4 kissaa.
Omat kissat pitivät koiraa ovimattonaan mutta auta armias jos pihaan tuli vieras kissa...
Silloin kissa määräsi suunnan ja koira vauhdin.
En tiedä mitä olisi tapahtunut jos koira olisi saanut kisun kiinni...
Vanhemmillani on ihan portiton piha ja aitakin on vain silmänlumeeksi.
Koira ei koskaan lähtenyt mihinkään ja pysähtyi tontin rajalle vaikka kissa jatkoi matkaa.
Meillä tuo valvonta ei toimi. Jo kaksi kissaa päässyt hengestään(tapoin itse) ja sitä ennen vein löytöeläintaloon muutaman. Lopetin viemisen, kun ilmoittivat etteivät mielellään ota ruuhkan takia. Ilmeisesti ilmainen kissanpentu on kertakäyttöesine. Mutta edelleenkään pihani, aidattu ja sisältäen leikkipaikan lapsille, ei ole kissojen ulkoilualue. Ei tosin koirienkaan, mutta niitä täällä ei irtaallaan muutenkaan liiku. Lienevät koirienomistajat fiksumpia.
mene kielletyille alueille, jos ei ole edes paikalla?? Entä miten kissan omistaja pitää huolta siitä, ettei kissa tapa rauhoitettua eläintä - ellei ole itse paikalla?
Meillä tuo valvonta ei toimi. Jo kaksi kissaa päässyt hengestään(tapoin itse) ja sitä ennen vein löytöeläintaloon muutaman. Lopetin viemisen, kun ilmoittivat etteivät mielellään ota ruuhkan takia. Ilmeisesti ilmainen kissanpentu on kertakäyttöesine. Mutta edelleenkään pihani, aidattu ja sisältäen leikkipaikan lapsille, ei ole kissojen ulkoilualue. Ei tosin koirienkaan, mutta niitä täällä ei irtaallaan muutenkaan liiku. Lienevät koirienomistajat fiksumpia.
ihmiset ottamistaan kissoista välittävät! Ihan käsittämätöntä... eikö ne tajua, että siitä kissasta on huolta ja vaivaa kun sen kerran ilmaiseksi saa? Vai mikähän siinä on...
Kissanomistaja
Jos olet ap fiksu, niin etenkin jos tiedät kuka kissan omisti ilmoitat hänelle. Hän menetti kuitenkn lemmikkinsä, eikä tiedä mitä sille tapahtui. Etsii ja haeskelee misuaan ehkä kuukausia. Jos koirasi olisi karkuteillä ja jäisi auton alle tai joku ampuisi sen, niin varmaan haluaisit kuitenkin koirasi kohtalon tietää.
Koiriakin vihataan, siinä missä kissoja. Näitä ällöttävä sanaisia kissanvihaajia täällä näemmä kirjoittelee enemmänkin. Tuo oli kuitenkin ns. tapaturma, ei tahallinen teko.
Ilmeisesti omistat ns. verikoiria ja tavallaan tuo mitä tapahtui on ymmärrettävää. Oikein hienosti koulutetut koirat olisi ehkä saanut lopettamaan ajoissa, tiedä sitten ehkä ei kuitenkaan.
Ihan selvä raja kulkee siinä että mikään koira ei saa käydä ihmisen kimppuun ja etenkään lapsen,ei omalla, eikä vieraalla reviirillä. Jos nyt ei poliisikoiria lasketa. Tämä koira-kissa suhde nyt on vähän toinen.
Surullinen tapaus.
Sinulle tiedoksi, että kissalla in luonnollinen saalistusvietti, joka vetää sen liikekannalle.
Ai mut koiranhan pitää olla vietitön, hajuton, mauton... Ja se on niin perhanan fiksukin, että täytyyhän sen nyt tietää, että kattia ei saa kiusia, rotan nyt ehkä just voi päästää päiviltä... Kissalta ei tietenkään voi moista vaatia, kun se on niin luonnollisten viettiensä pauloissa...
Kissa ei tapa koiria, siis toisen lemmikkiä, selvä ero!
että se katti valkkaa kenet tappaa? Ei siis tapa kesyhiirtä mutta tappaa villin hiiren? =D
[/quote]
Kissa ei tapa koiria, siis toisen lemmikkiä, selvä ero!
[/quote]