Te jotka ette käy neuvolassa/ rokota lapsianne!
Miksi näin? ja ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselen (:
Kommentit (25)
käymme neuvolassa normaalisti ja keskustelemme tarkkaan rokotteista... meilläkin rokoteohjelma myöhässä ja mpr ei anneta ainakaan vielä...
ne turhat kukin miettiköön omaan tilanteeseensa sopiviksi, en ala kenellekään mitään luetteloimaan. Sen verran kuitenkin, että jo ohjelmasta poistettua Calmettea pidin aivan turhana, eikä sitä meillä kummallekaan annettu vaikka se silloin aikanaan kuului rokotusohjelmaan.
T: 2
hyödyllisyys/turhuus voi riippua tilanteesta? 5 tarkoitit ilmeisesi sitä, että kun kaikki muut rokottavat, sinä voit olla rokottamatta? Entä jos kaikki tekisivät niinkuin sinä?
..mun mielestä outoa et tubirokote poistettiin, vaikka lastentarhat varmaan pullollaan somaleita,venäläisiä ja virolaisia lapsia, joiden kotimaissa tubi tosi yleinen..
ehkä tilanne-sanan voisi korvata sanalla elämänkatsomukseensa/asioihin perehtymiseensä/ajatustapaansa...
Jokaisella on vapaus valita rokottaminen tai rokottamatta jättäminen, me valitsemme jälkimmäisen tällä hetkellä.
hyödyllisyys/turhuus voi riippua tilanteesta? 5 tarkoitit ilmeisesi sitä, että kun kaikki muut rokottavat, sinä voit olla rokottamatta? Entä jos kaikki tekisivät niinkuin sinä?
ja sehän on ihan fakta, että Briteissä ja Jenkeissä alueilla, joissa pöntöt ei rokota lapsiaan, on noussut ennen yleisiä tautiepidemioita, kurkkumätää, hinkuyskää ym., porukka ei ymmärrä sitä, miten pahoja tauteja ne onkaan, koska ovat tottuneet siihen, että ollaan terveitä. Siis nimenomaan rokotusten takia. Laumaefekti suojaa tiettyyn rajaan asti rokottamattomia, mutta joukossa tyhmyys (ja taudit) tiivistyy.
T.tutkija
että rokotuksen haitat ylittivät hyödyt.
..mun mielestä outoa et tubirokote poistettiin, vaikka lastentarhat varmaan pullollaan somaleita,venäläisiä ja virolaisia lapsia, joiden kotimaissa tubi tosi yleinen..
uskonto liittyy immunologiaan?
T.samainen tutkija.
kustannukset ylittivät hyödyt. Tosi harva (1:10000 tms.) Saa calmettesta reaktion..
mutta voisitko vielä kertoa, oletko miettinyt, miten kävisi, jos kaikki olisivat perehtyneet asioihin käyttäen samoja lähteitä kuin sinä ja eivät rokottaisi lapsiaan?
Ja kirjoitti miten tahansa, puhuu asiaa.
sun tarvii varmaan itse perehtyä näihin lähteisiin... ja en edelleenkään ole rokotteita vastaan, mutta ei kaikkien tarvitse mennä suosituksen mukaan...
tuolla ei lienee merkitystä, koska valtaosa rokottaa lapsensa. Ja kuten sanoin, meillä osarokotetaan. Valitettavasti en jaksa näitä iänikuisiä kiistoja aiheesta, meillä aiheeseen on perehdytty vuosien ajan tarkkaan eli hepposin perustein ei rokottamatta jätetä. Mutta kuten sanoi, ne jokainen päättäköön omalla kohdallaan, minulla ei ole tarvetta todistella tai käänytellä ketään.
mutta voisitko vielä kertoa, oletko miettinyt, miten kävisi, jos kaikki olisivat perehtyneet asioihin käyttäen samoja lähteitä kuin sinä ja eivät rokottaisi lapsiaan?
mieltä tutkija on immunisaatioteoriasta?
haluaisitko vaihtaa kanssani s-posteja?
meillä ei myöskään rokoteta ohjelman mukaan ja olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia... itse olen kaveripiirissäni ainoa joka ei rokota joten en pysty asiasta keskustelemaan kenenkään kanssa...
t. olinkohan 5nen
mahdat tarkoittaa tällä? Ai että aktiivinen immunisaatio (rokottaminen) on vain teoria?
onnistuu toki, on myös olemassa rokotusaiheinen keskusteluporukka Yahoogroupseissa jossa olen itsekin ollut vuosia mukana. Jos haluat meilata, niin voit laittaa postia os n_geline@hotmail.com
Väillä olen aika kiireinen joten en ihan heti ehdi vastaamaan, mutta vastaan kyllä ennemmin tai myöhemmin.
T: 2 :)
haluaisitko vaihtaa kanssani s-posteja? meillä ei myöskään rokoteta ohjelman mukaan ja olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia... itse olen kaveripiirissäni ainoa joka ei rokota joten en pysty asiasta keskustelemaan kenenkään kanssa... t. olinkohan 5nen
meillä käydään neuvolassa normaalisti. Lapset on tosin vain osarokotettu. Rokotetaan hitaammalla tahdilla ja jätetään turhia pois.