Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sopiva hinta ulkomailla majoituksesta?

Vierailija
16.07.2009 |

Meille tulee mieheni serkku vaimonsa kanssa kylään to-su eli pitkä vkonloppu. Vaimo on kampaaja ja pyysin että jos hän leikkaisi lasten hiuksia (3 lasta) mikä tarkoittaa kuitenkin tasoitusta, pienet lapset kyseessä. Viimeksi olemme nähneet heitä 3 vuotta sitten eikä yhteyttä olla pidetty sen jälkeen. Suomessa he eivät koskaan käyneet meillä kylässä eivätkä pyytäneet meitä kylään, me kyllä pyysimme heitä Suomessa kylään. Kukapa lapseton pariskunta tulee kylään perheeseen jossa 3 pientä lasta. He ovat nyt autoilemassa Euroopassa ja tulossa meille mutta siihen hiustenleikkauspyyntöön he eivät suostuneet, vaimo on nääs lomalla eikä leikkaa kenekään hiuksia. Majoitus kyllä kelpaa ja ilmaiset ruoat, kyllä pännii tuollaiset periaatteet. Jos yksikään kampaaja näkee tämän niin voitteko selittää mistä hitosta on kysymys, minä vain en ymmärrä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko ok että rakennat (tai olet apuna) heille terassin rakentamisessa?

...Ja kannattaa tehdä niin, että menettä YHDESSÄ ruokakauppaan ja he maksavat osan ruuista, tai sitten syltte ulkona ja jokainen maksaa itse ruokansa...

ITSE kyllä leikkaisin hiukset, mutta tiedän että on inhottavaa kun jokainen kumminkaimanserkku pyytää ilmaista leikkuuta ---> niitä hiuksia joutuu leikkaamaan koko ajan...

Ja kampaajilla on usein hartiaseudunongelmia, eli lääkäri/hieroja voi olla ihan antanut suositukset että lepäilee X viikkoa jotta hartiat saavat levätä.

Vierailija
2/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit täällä maksaa vähintään 100 eur yö kun on juuri turistikausi, he säästävät siis monia satoja euroja yöpymällä meillä ja sitten vielä ruoat ja juomat siihe päälle. En vain voi ymmärtää tällaista periaatetta kun ollaan tulossa ilmaiseksi asumaan ja vielä mekin tiedämme ettei kyseessä ole henkilöt jotka meitä haluaa nähdä vaan haluavat vain tulla tänne päin. Laittaessani ruokaa minulla menee helposti tunti päivässä illalliseen ja siihen päälle kaikki muu, mitä se aika olisi verrattuna siihen että kerran leikkaa latvat??? Kulutan moninkertaisesti aikaa heihin verrattuna siihen mitä heiltä pyysin. He tulevat kuitenkin ulkomaille asumaan ilmaiseksi, jos menisin Suomeen asumaan heille niin voisin auttaa terassin rakentamisessa, sen minkä osaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin terassin rakentaminen on vähän toista kuin puolen tunnin homma latvojen tasaamiseen. Puhutaan vielä ihmisistä jotka tulevat Suomesta ulkomaille, ei Suomen sisällä. Läheiset sukulaiset ja ystävät majoitan mielelläni mutta tällaiset hyväksikäyttäjät sieppaa. Jos on niska/hartiaongelmia niin eikös silloin pidä olla sairaslomalla? Jos niitä ois niin eikö silloin voisi sanoa että mistä on kyse eikä perustella kaikkea vain periaatteella. En koskaan Suomessa asuessani pyytänyt häneltä yhtään mitään koska se ei mielestäni olisi oikein mutta he tulevat nyt meille asumaan ja kysymys oli siitä mitä asumiskustannukset meille ovat ja miten paljon me joustamme siinä että he asuvat meillä. Tyhjennämme lastenhuoneen vierashuoneeksi ja lapset tulevat meidän sänkyyn, ei niin mukavaa meillekään.

Vierailija
4/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He itse vai te?

Jos pyydät vieraita niin eivät he odota joutuvansa vierailusta maksamaan.

Miksi luulet heidän vain syövän ruokianne, jospa he käyvät kaupassa itse tai syövät useimmiten ravintolassa.

Harva ammattilainen tahtoo lomallaan tehdä alansa hommia. Jos suostuu toisille on suostuttava sitten kaikille ja siinä onkin loputtomassa suossa.

Vierailija
5/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tähän sanoisin että onko siellä Suomessa kellään mitään sanottavaa siihen kun niitä vieraita on koko ajan? Onko meidän maksettava kummankin suvun asuminen, syöminen, ulkona käyminen, kaikki retket nähtävyyksiin aina? Olen asunut nyt täällä 3 vuotta ja käynyt nämä nähtävyydet 10:niä kertoja läpi, aina maksan pääsymaksut kun pitää tulkkina olla ja en enää itse niistä mitään saa. Asuuko teillä viikosta toiseen joku? Se kellä asuu niin ilmoittaukoon niin voin jutella vaikka kahden. Traumaattista pitää ilmaista hostellia ja jos jotain pyytää niin sekin on liikaa. Lähimmät sukulaiset aina kysyvät että mitä he voivat tuoda Suomesta ja tuovat aina kaiken mitä on pyydetty. Nämä kampaajaperhe ei ole edes kysynyt voivatko he tuoda meille jotain. Enkä pyytänyt mitään muuta kuin sitä lasten (huom. en minun enkä mieheni) latvojen tasausta.

Vierailija
6/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja kannattaa tehdä niin, että menettä YHDESSÄ ruokakauppaan ja he maksavat osan ruuista, tai sitten syltte ulkona ja jokainen maksaa itse ruokansa... Meitä on 5 ja heitä kaksi, minulle halvempaa on tehdä se ruoka kotona.

mutta tiedän että on inhottavaa kun jokainen kumminkaimanserkku pyytää ilmaista leikkuuta ---> niitä hiuksia joutuu leikkaamaan koko ajan...

Kyseessä olikin vain tämä yksi kerta kun he haluavat asua meillä ILMAISEKSI.

Ja kampaajilla on usein hartiaseudunongelmia, eli lääkäri/hieroja voi olla ihan antanut suositukset että lepäilee X viikkoa jotta hartiat saavat levätä.

[/quote]

Siitäkin voi sanoa jos siitä olisi kyse, nyt on kyse periaatteesta.

Vierailija
7/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEENSÄ sukulaiset haluavat nähdä toisiaan ja ollaan vuoroin vieraissa, eli te tarjoatte nyt yösijan ja ruuat, te heille kun menette käymään heidän luonaan.

..Kannattaa myös muistaa se, että kahden hengen ruokkiminen ja liinavaatteiden pesu on pienempi urakka kun viiden hengen ---> jos joskus menette heille, niin pitäisikö teidänkin "maksaa" siitä jotekin?!?

Vierailija
8/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on kampaaja, ja kun hän käy meillä (asuu kaukana), hänellä on mukanaan hiustenleikkuuvälineet. Lastemme hiukset hän leikkaa ilman muuta, minun ja miehen myös ja usein hän myös kysyy, haluaisiko äitini/siskoni käydä leikattavana vierailun aikana. Itse emme ole ikinä pyytäneet, vaan aloite on tullut häneltä.

Meidän suvussa kyllä on muutenkin tapana auttaa puolin ja toisin siinä mitä kukakin osaa. Serkkuni mm. teki meille ulkoportaisiin uuden laudoituksen (omasta aloitteestaan), kun vanha oli huono ja kuulemma vaarallinen.

Vierailija
9/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi pitää saada majoitus ja ruoka, mutta ei edes lasten hiuksia voi leikata vastapalveluksi. Ilmoita niille että ei teille käykään se maijoituspalvelu.

Vierailija
10/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pitäiskö tämän kampaajan tuoda ne mukanaan?

Minä itse en ole kampaaja, mutta sen verran leikannut ihmisten hiuksia että tiedän erilaisten leikkausten vaatimissa välineissä olevan eroja. Ja senkin tiedän, että siihen keittiösaksilla onnistuvaan leikkaukseen ei tarvita kampaajaa vaan ihan FT koulutus riittää...

SItä minä en tiedä, mitä tekisin, jos meillä olisi koko ajan joku vieras asumassa ja syömässä. On joskus kyllä joku asunutkin pari kuukautta ja ihan ilmaiseksi pidin. EHkä alkaisin tehdä niin, että valitellen toteaisin, että en ehdi mukaan nähtävyyksiin mutta etteköhän te osaa ne itsekin katsella.

Vierailija
11/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEENSÄ sukulaiset haluavat nähdä toisiaan ja ollaan vuoroin vieraissa, eli te tarjoatte nyt yösijan ja ruuat, te heille kun menette käymään heidän luonaan.

..Kannattaa myös muistaa se, että kahden hengen ruokkiminen ja liinavaatteiden pesu on pienempi urakka kun viiden hengen ---> jos joskus menette heille, niin pitäisikö teidänkin "maksaa" siitä jotekin?!?

Kirjoitinkin alkuun jo siitä että kysymys on siitä että emme ole pitäneet yhteyttä ja kyseessä on sukulainen jonka luota emme koskaan tule saamaan majoitusta. Miten se että meitä on 5 tekee minusta kaikkien vieraiden palvelijan???

Vierailija
12/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästellyt tätä ketjua kun niin moni on sitä mieltä että kun tulee toisen luo kylään niin silloin on oikeutettu ilmaiseen majoitukseen ilman vastinetta. Totta kai näin on kun majoitamme mummot ja vaarit tai läheisimmät ystävät. Meillä käy vieraita koko ajan ja yleensä nämä vieraat kysyvät etukäteen että mitä haluamme Suomesta ja tuovat tullessaan meille asioita esim. salmiakkia. Parhaimmat vieraat auttavat myös esim. siivouksessa tai ruan laitossa, jos vieraat on viikon niin pakkohan siinäkin välissä on jo imuroida. En koskaan ole ketään pyytänyt auttamaan vaan fiksuimmat älyävät sen itse. Nämä tulevat vieraat ovat siis meille kaukaisia niin että olen nähnyt heitä muutaman kerran eikä meillä ole mitään yhteistä. Mieluiten olisin nyttenkin näkemättä heitä mutta kyse on kuitenkin mieheni serkusta joten pakko oli luvata heille tämä vierailu. Meille on kallista majoittaa koko ajan vieraita ja maksaa ruoat ja juomat kaikille. Vielä kalliimpaa on se että söisimme joka ilta ulkona, onko teillä siellä Suomessa varaa syödä joka ruoka kesän ajan ravintolassa?

Ylipäätään halusin tietää mikä tämän kampaajan mahdollinen syy on tähän kieltäytymiseen? Voisiko joku kampaaja kommentoida mikä on tällainen periaate? Kampaajien perusperiaate vai?

Vierailija
13/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen töissä matkatoimistossa ja mä jatkuvasti suunnittelen ihmisten matkoja. ja arvaa mitä ? Mä teen sitä mielellään, koska tykkään työstäni, matkustan paljon ja annan mielelläni vinkkejä mitkä olen hyväksi havainnut.

Olen jopa niin idiootti kun ystäväni oli kiertämässä Amerikkaa samoilla kulmilla joilla olen itsekin käynyt, kertoi matkasta vasta matkan jälkeen ja surkutteli kun tuli tehtyä pari huonoa päätöstä. Itse olisin heti tajunnut, jos olisin kuullut heidän suunnitelman ettei niin kannata tehdä vaan vähän toisella tapaa.

Mun hyvän ystäväni mies on sähkömies ja häntä kyllä ihmiset käyttävät hyväksi. No, mies on tämäh asian hyväksynyt. Kerran vähän kaljoissa kertoi hän tekee aina vaan osan töistä ja sanoo teillä on nyt tälläinen vanha osa täällä ja ei mulla ole tähän työkaluja mutta tulen toisen kerran. Äiti on tosi kypsynyt kotiäitiyteen, hoitaa loistavasti kahta lasta, joista toinen on erikoislapsi. Käy niin että kun mies menee talkootöihin, perhe on kylässä koko päivän, saavat ruuan & kahvit ja ennen kaikkea vaimo saa muuta seuraa.

En meinaa ole noin fiksua miestä montaakaan eläessäni tavannut.

Meille kun tulevat, pyydän aina saada jutella miehen kanssa ja sanon älä ota haalareita mukaan.

Ja saavat meillä ruuan ja kahvin ja joskus jopa konjakinkin, jos kaapista löytyy.

Vierailija
14/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota matkapöytääni mukaan mihinkään. Hierominen on työtäni ja jos joku haluaa hieronnan varatkoon aikansa vastaanotoltani.

Tämä koskee sukulaisia ja tuttavia. Hieronta on työtäni ja minulla on työajat niin kuin kaikilla muillakin. Niin ja otan myös maksun sukulaisilta ja tuttavilta.

Toisekseen vastaanotollani on sähköpöytä ja ihan oman työergonomian vuoksi en tee töitä matkapöydällä vaikka minulla sellainen onkin.

Meillä tosin niin fiksut sukulaiset ja tuttavat, että ovat tajunneet tämän ihan sanomattakin.

Ja jos meille tulee vieraita, niin minä ostan ruuat ja juomat ja majoitan ilmaiseksi enkä edes odota kenenkään tuovan mitään. Erittäin harvoin kukaan tulee yökylään tyhjin käsin.

Vierailija
15/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen entinen kampaaja ja kyllä se ärsytti kun odotettiin työpäivän jälkeenkin että käytän vapaa-aikani työn tekoon. Kaikkin inhottavinta nämä tuttavat jotka muina naisina soittelivat ja kyselivät kylään, ja sitten loppukaneettina ilmoittivat että "ai niin, ota sakset mukaan, täällä olisi 5 päätä leikatavana". Niin se vierailu sitten meni, että muut turisevat kahvipöydässä mukavia ja minä teen töitä. Tyrmäävin oli vielä eräs joka kyseli paljonkos tämä nyt sitten maksaa (4 päätä leikattu) ja ilmoittaa samaan hengenvetoon ettei hänellä tosin ole nyt kuin 15€... Jotkut pyytelivät sukulaisiaankin samaan aikaan kylään, "kun saatte sitten tosi halvalla leikkauksen".

Nykyään en leikkaa kuin omia perheenjäseniä/lähisukulaisia.

Vierailija
16/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ystävä myös kärsii omasta mielestään tälläistä. Hän on käynyt jonkun kirjekurssi-tyylisen sisustussuunnittelujutun ja hän on aina niin kypsä siihen että joutuu katsomaan kylässä verhomalleja jne.

Olen pyytänyt meillekin kylään, vauvaa katsomaan ja mitä tämä ihminen puhui koko ajan ? Meidän verhoista, sohvista jne. Teidän kannattais nyt ehdottomasti hankkia tähän sellainen päällinen. Sanoin pariin otteeseen jos haluat voit laittaa asiat vaikka sähköpostilla kun mä en jaksa asiaan nyt keskittyä, vauva tyyliin 2 vkoa vanha.

En tiedä puhuiko hän samaa sitten meistä mutta hänellä tämä on ns itse aiheutettu, että ystävät muka käyttää häntä hyväksi.

Muutenkin meidän maku oli aika kaukana toisistaan.

Vierailija
17/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävä asui Englannissa ja lamppasin siellä koko ajan, aikaa ennen miestä. Jopa silloin oli sähköpostit ja mä aina kysyin mitä tuon ja vein aina paljon enemmän. Joskus tein niin että lensin esim to iltana tai takaisin ma iltana ja mä aina kun ystäväni oli töissä, imuroin, tiskasin, tein kotitöitä ja aina oli ruoka odottamassa kun tuli töistä.

Ikinä ei ole mua vienyt katsomaan nähtävyyksiä, joskus ollaan yhdessä menty uuteen paikkaan, sanoi tohon on avattu kiva joku juttu , mennäänkö sinne ja mentiin.

Mutta mä olenkin ollut aina kova mimmi matkustamaan ja ottamaan asioista selvää. Mä ymmärrän täysin miksi joku tamperelainen ei halua kymmenettä kertaa mennä Näsinneulaan samana kesänä.

Vierailija
18/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyin vain koska meillä on kyllä sellainen tunne ettei tähän vierailuun liity mitään muuta kuin se että he hyväksikäyttävät meitä koska asumme ulkomailla, ilmainen majoitus. He eivät ole kysyneet voivatko he tuoda mitään, en tosin tiedä vielä tuovatko jotain mutta enpä mitään odota. En koskaan pyytänyt että hän olisi leikannut minun tai mieheni hiukset vain tasannut lasten latvat. Minun odotetaan nyt laittavan aamiaiset, lounaat ja illalliset; paljonko ajallisesti menee tähän ruoan laittoon verrattuna siihen latvojen tasaukseen? Meilläkin muut turisevat terassilla aina kylmä olut kädessä kun minä raadan helteisessä yli 30 astetta keittiössä yksinäni, näin se vain aina menee. Lisäksi aina vieraille pitäisi olla tulkkina, oppaana ja yleisenä seuraneitinä. Meillä siis on vieraita koko vuoden ajan todella paljon, tämä alkaa myös olla jo täyttä työtä minulle, minkä korvauksen minä siitä saan?

Vierailija
19/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä teidän tapauksessa ilman muuta leikkaisin ne lasten hiukset vastapalveluksena! Toisaalta en kyllä koskaan mene minnekään tutuille asustelemaan niin että oletan heidän maksavan ja tekevän kaiken, eli osallistun aina sekä kustannuksiin että kotitöihin. Tarkoituksena oli siis vain hieman valottaa omasta kokemuksesta tuota kampaajien hyväksikäyttöä, joka saa monen kampaajan kieltäytymään työnteosta työajan ulkopuolella.

T: se ex-kampaaja :)

Nyt kysyin vain koska meillä on kyllä sellainen tunne ettei tähän vierailuun liity mitään muuta kuin se että he hyväksikäyttävät meitä koska asumme ulkomailla, ilmainen majoitus. He eivät ole kysyneet voivatko he tuoda mitään, en tosin tiedä vielä tuovatko jotain mutta enpä mitään odota. En koskaan pyytänyt että hän olisi leikannut minun tai mieheni hiukset vain tasannut lasten latvat. Minun odotetaan nyt laittavan aamiaiset, lounaat ja illalliset; paljonko ajallisesti menee tähän ruoan laittoon verrattuna siihen latvojen tasaukseen? Meilläkin muut turisevat terassilla aina kylmä olut kädessä kun minä raadan helteisessä yli 30 astetta keittiössä yksinäni, näin se vain aina menee. Lisäksi aina vieraille pitäisi olla tulkkina, oppaana ja yleisenä seuraneitinä. Meillä siis on vieraita koko vuoden ajan todella paljon, tämä alkaa myös olla jo täyttä työtä minulle, minkä korvauksen minä siitä saan?

Vierailija
20/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei missaan hienossa ravintolassa, vaan vaikka pikaruokaa, tyyliin maccari. Tulee useasti halvemmaksi ja helpommaksi, kuin alkaa tekemaan alusta asti isolle porukalle. Tai sitten haette take away:t. Jokainen tietysti maksaa itse omansa.

Ja varaa myos se kampaaja aika. Sanot vieraillesi, etta anteeksi, mun taytyy nyt vieda lapset kampaajalle, mutta kierrelkaa te nahtavyyksia silla aikaa. Nain saastyt itse kierrokselta ja maksumiehena olemiselta.

Itsekin asun ulkomailla, ja musta on tullut sen myota aika kiero naita hyvaksikayttajia kohtaan. Naihin kuuluvat mm. koulukaverit, joita en muuten ole nahnyt 20 vuoteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi