Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tehty hampaan juurihoito?

Vierailija
15.07.2009 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... Älä kysy enempää.

Vierailija
2/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin. ½ tuntia, ei tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on useampiosainen juttu eli yhden hampaan juurihoito vaatii noin 3-4 käyntikertaa, jotka ovat ainakin minulla olleet 45 minuuttia per kerta.

Ja kyllä se sattuu tietysti, vaikka on hyvä puudutus, koska siinä ne juuret kierretään pois sellaisen koukun kanssa. Se hammaslääkäri vaan nytkyttää yhtä juurta kerrallaan, käsityötä!

Välillä aina vihlaisee, mulla ainakin vihloi kunnolla.

Vierailija
4/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hampaat on vielä elossa, ei siis yhtään tapettu.

Vierailija
5/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hammaslääkäri vaan nytkyttää yhtä juurta kerrallaan, käsityötä! Välillä aina vihlaisee, mulla ainakin vihloi kunnolla.

tai ainakin nykyaikaiset lääkärit tekevät.

Vierailija
6/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on just kesken taas uusi juurihoito... ei kivaa, mutta minkäs teet kun ei ole aikoinaan oppinut hampaitaan hoitamaan. Pahinta siinä on oikeastaan se, että pitää lähes tunti olla suu auki: mun leuat menee jumiin :-/

Vierailija
7/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hampaista oli tosin kuollut jo jollain tapaa itsekseen, ilmeisesti lapsuudessa tapahtuneen onnettomuuden seurauksena.

MIehelleni tehtiin myös äskettäin juurihoito ja hän sanoi että ei sattunut ollenkaan. HÄnen mielestään hammaskiven poisto oli 100 kertaa kivuliaampaa kuin juurihoito.

Vierailija
8/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkö?

Puhutko ihan endodonteista?

Vierailija
9/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkö? Puhutko ihan endodonteista?

Vierailija
10/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tuolle koneellisesta puhdistuksesta puhuneelle.

Vierailija
11/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan tavalliset hammaslääkärit kuten myös endodontit tekevät koneellisesti juurihoidot. Se on vähän niinkuin poran näköinen, johon laitetaan neulat kiinni joka pyörittää neuloja ja näin puhdistaa kanavat. Huomattavasti miellyttävämpi kuin käsivoimin rassattava!!

Vierailija
12/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin ovat joutuneet myös ihan käsipelillä tekemään. Olen ollut hoidoissa aika monessa paikassa.

Vierailija
13/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kestää TUNTI juurihoidossa?

Minä olen selvinnyt joka kerta 15-20 minuutin käynnillä. Juurihoitoja tehty useita.

Vierailija
14/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kestää TUNTI juurihoidossa? Minä olen selvinnyt joka kerta 15-20 minuutin käynnillä. Juurihoitoja tehty useita.

se on ihan riippuvaa siitäkin että mihin hampaaseen se juurihoito tehdään.. toisissa hampaissa on vain yksi kanava, toisissa jopa neljä... siihen menee siis nelinkertainen aika...

Vierailija
15/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut tuommoisessa 15-20 min kestäneessä juurihoidossa. Se hammas on kylläkin jo kupissa.

Sitten olen ollut juurihoidossa myös useita kertoja 1,5-2 tuntiakin.

Vierailija
16/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja koneella, vaikken ole endodontti.

ja helposti menee yhteen käyntiin tunti; varsinkin jos on neljä kanavaa ja kaikki vaikea löytää ja ahtaita =aukeavat hankalasti.

ei ole mun suosikkihommaa, joten olisitteko ystävällisiä ja pitäisitte hampaanne puhtaana (myös hammasvälit) kiitos!

Vierailija
17/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja koneella, vaikken ole endodontti. ja helposti menee yhteen käyntiin tunti; varsinkin jos on neljä kanavaa ja kaikki vaikea löytää ja ahtaita =aukeavat hankalasti. ei ole mun suosikkihommaa, joten olisitteko ystävällisiä ja pitäisitte hampaanne puhtaana (myös hammasvälit) kiitos!

se oli hajonnut jotenkin ihmeellisesti niin, että sen alle oli syntynyt reikä ja hammas meni. Joten en ihan hyvällä muistele sitä paikkaajaa.

Vierailija
18/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama tarina tai sitten paikkausta ei ole tehty kunnolla. 3/2008 paikattiin kaksi vierekkäistä hammasta, molemmissa ihan pieni reikä. Nyt toinen on jo 13 juurihoitokeikan jälkeen kupissa ja toista on juurihoidettu jo vuosi erikoissairaanhoidossa ja elokuussa tehdään päätöksiä asian suhteen, voi olla että veitsi heiluu taas. Leuasta on jo mennyt tunto, pystyn onneksi puhumaan.

Vierailija
19/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja koneella, vaikken ole endodontti.

ja helposti menee yhteen käyntiin tunti; varsinkin jos on neljä kanavaa ja kaikki vaikea löytää ja ahtaita =aukeavat hankalasti.

ei ole mun suosikkihommaa, joten olisitteko ystävällisiä ja pitäisitte hampaanne puhtaana (myös hammasvälit) kiitos!

Että voisitteko kiitos paikata hampaat kunnolla, älkää jättäkö paikan alle mitään muhimaan. Niin ei tarvis tulla juurihoitoon sen takia, että hammaslääkäri ei ole osannut tehdä työtään aikaan kunnolla, vaan on jättänyt aikapommin muhimaan paikan alle.

Vierailija
20/20 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tänään elämäni ensimmäisessä juurihoidossa. Menin päivystykseen hammassäryn takia, ja "yllättäen" pieneltä vaikuttanut reikä olikin sitten pahempi tapaus.

Minulla puudutus onnistui täydellisesti ja tosiaankaan itse hoito ei tuntunut yhtään miltään! No tietenkin leuka väsyi, vempeleet painoi ikeniä ym ja tuntui että tukehtuu sylkeen - eli siis normaali hammaslääkärikeikka..

Mutta muuten olin todella positiivisesti yllättynyt, sillä kaiken kuulemani perusteella juurihoito on likimain pahinta ja kamalinta mitä ihmisen suun sisällä voi tapahtua. Saapa nähdä miten onnistuu puudutukset ensi kerralla..

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi