Siis USKOMATONTA! :D
Tää on niin älytön juttu, että kuulostaa provolta, mutta ei ole sitä. Sain viime viikolla lapsen ja minulla oli huonekaverina joku uudelleensynnyttäjä, joka synnytti ennen minua. Suunnilleen eka kysymys, jonka hän kysyi minulta oli, että kuinka monta pistettä lapseni sai, hänen lapsensa sai 10! Kertoi myös, että esikoisensa oli saanut 9.
Siinä oli vielä kolmaskin äiti, jolta asiaa piti udella. Tämän kolmannen lapsi sai kai 6 pistettä, mihin utelija vastasi omahyväinen virne naamallaan, että hänenpä lapsi sai 10 :D Siis älytöntä... Ja kun tälle mammalle tuli vieraita, niin heillekin piti kertoa tästä suuresta saavutuksesta :D
Onko tällainen pisteillä kehuskelu yleistäkin?
Kommentit (26)
10 pisteen vauvalla. Kai se oli kuitenki enemmän vastaus kysymyksiin et miten synnytys meni. Eikä siihen liittyny vertailua. Eikä mekään luulla, että hän nyt olisi täydellinen, vaan synnytys meni tavallaan hyvin.
pisteen muksu.. kysehän on lapsen väristä joka taas olennaisesti liittyy siihen miten tiukalla napanuora on ollut kurkun ympärillä.
sitten mitä enemmän pisteitä tippuu tulee mukaan liikkuminen itkut hengitys jne.
itse synnytys ons ilti voinut mennä hyvin vaikka lapsi oliskin olut veltto mutta toennut sitten.
10 pisteen vauvalla. Kai se oli kuitenki enemmän vastaus kysymyksiin et miten synnytys meni. Eikä siihen liittyny vertailua. Eikä mekään luulla, että hän nyt olisi täydellinen, vaan synnytys meni tavallaan hyvin.
Tarkoitin kai jotain, että vauva pärjäsi synnytyksessä hyvin tai toipui siitä hyvin...
aina syntymästään saakka ja kouluiässä sama jatkuu.... Täytyy köyhän vähän päteä oppivaisilla muksuillaan.
Harmi kun AMK arvosanat on 1-5 ja yliopistossa kehnoimmat 1-3.
Joten peruskoulun jälkeen tuo numerotaso romahtaa ja mitenhän mä sen kestän saati lapset.
ja hetken päästä ne laskettiin 6 pisteeseen, lapsi intuboitiin mekoniumin takia ja ties mitä. Nyt on 7-vuotias reipas koululainen, joka oppi lukemaan itse 5-vuotiaana, harrastaa telinevoimistelua kolmatta vuotta, soittaa sujuvasti pianoa ja on mitä ihanin, sosiaalisin ja kohteliain pieni mies. se niistä pisteistä.
ja muistan kyllä kaikkien pisteet.
Mutta eipä noilla päteä pidä. Kun se ei ole äidistä kiinni kuinkapaljon pisteitä tippuu.
Eikä synnyttäminen muutenkaan ole mikään pätemisen paikka ihmiset ovat erilaisia ja asiat koetaan erilailla. jne...