Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkä maailman noloin ongelma, varmaan kukaan ei ole vastaavassa tilanteessa!?

Vierailija
15.07.2009 |

Ongelma on se, että mieheni mielestä alapääni haisee poikkeuksellisen pahalle. Kyse ei ole huonosta hygieniasta, pesen sen useasti päivässä. Mies perustelee mielipidettään vertaamalla useaan entiseen heilaansa, minä voin "verrata" vain yhteen, joka ei hajusta valittanut. Omastakin mielestäni haju on ajoittain aika voimakas, joten kokonaan en voi pistää asiaa miehen kontolle, vaikka mies suhtautuu moneen mielestäni ihan tavalliseen asiaan (kuten jalkapohjiin) ällöten.

Yksikään lääkäri, kätilö yms. ei ole kommentoinut poikkeavaa hajua, joten tuskin mistään sairaudesta on kyse. Olen kokeillut Lactalia, ei tainnut auttaa ja käyttö on epämiellyttävää (sotkee), lisäksi pirun kallista ainetta. Ainoa mitä en ole vielä kokeillut, on käyttää alapesussa säännöllisesti sinne tarkoitettua pesuainetta. Mutta jos haju tulee sisältä, minkäs sille voi.

Mies kommentoi hajua jo reilun kuukauden seurustelun jälkeen, jolloin epäili hajun johtuvan ruokavaliostani. Olin siihen ihan että mitä helvettiä, ruokavalioni ei ole mitenkään poikkeava. Olin valmis lopettamaan suhteen asian takia, mutta jotenkin mies sai aikanaan minut leppymään ja jatkoimme. Nyt 7 vuotta myöhemmin olemme naimisissa ja iksi 1,5 v lapsikin on.

Haju on tullut puheeksi aina välillä ilman sen suurempaa kriisiä, joskin se on tietenkin KOKO AJAN haitannut seksielämäämme puolin ja toisin..aluksi etenkin niin, etten koskaan tehnyt aloitetta.

Eilen illalla mies luki jotakin härskiä kirjaa ja siitä inspiroituneena tokaisi, että jos (se) sei haisisi niin pahalle, voisi hän antaa paljon anteeksi (ikävää käytöstä ja muita "puutteita" minussa). Raivostuin todella, välitön reaktio oli vastata vain "tähän loppui sitten seksielämämme". En ole osannut ajatella, että mies liittää hajuongelman tuolla tavalla muuhunkin käytökseeni ja oikeuttaa sillä esim. erittäin kärkevää kommentointia tekemistäni "mokista".

Muistakin syistä itsearvostukseni on aika alhaalla nyt.. eli VOIHAN VITTU!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulehduksesta johtuvan hajun haistaa, eli on selkeästi paha ja ehkä jopa kalanhajuinen. Peseydythän joka päivä ja vaihdat alushousut? Entä oletko siistinyt karvoitusta ettei karvat haise kuivuneelle valkovuodolle/kuselle? Onko valkovuotosi poikkeuksellisen runsasta?

Vierailija
2/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna kävisin lääkärillä puhumassa asiasta ja jos kaikki lääkärin mukaan ok niin sitten typerälle ukolle kenkää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajun syy on hyvä tutkia, mutta mieheltäsi et saa hyväksyä tuollaista kommentointia! Tsemppiä! :)

Vierailija
4/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli limakalvot kuivahtavat ja tuottavat siksi enemmän eritettä joka haisee.

Vierailija
5/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis käynyt gynekologilla?

Jos et vielä, käy nyt ihmeessä (eikä siellä mikään vaiva ole liian nolo!)

Vierailija
6/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö liikaa sokeria/valkoisia viljoja? Kokeile lopettaa ne kokonaan.

Vierailija
7/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen että vika on ihan kokonaan miehen omassa päässä! Olen ite törmänny vähän vastaavaan, ja oli siinä tapauksessa kyllä ihan vaan huonoa käytöstä, ei ollut syytä minussa oikeasti!

Vierailija
8/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen alaosaston USEASTI päivässä, joskaan en useasti pesuaineella (sitä kokeilen nyt). Alushiousut vaihdan 2-3 krt/pv. Valkovuoto ei ole yleensä runsasta, ennen kuukautisia joskus vähän. Syön Cerazette - minipillereitä, mutta silti on kuukautisten omaista vuotoa 3-4 vk:n välein. Olen menossa syksyllä uusimaan reseptiä ja papaan, aion ottaa hajun puheeksi silloin gynellä. Karvat pidän minimissä, vain eteen pienen kolmion jätän, sheivatessa. Se tuskin hajuun vaikuttaa. En ole idiootti, kiitos.

ap

Vierailija
9/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä minusta tuntuu, että asia on miehesi korvien välissä. Ja vaikka alapääsi haisisikin, ei miehelläsi ole mitään oikeutta sen varjolla käyttäytyä sinua kohtaan huonosti! Herranjumala, syytönhän sinä olet koko juttuun, et mitenkään tahallaan saa aikaan tuota hajua, huolehdit hygieniastasi jne.

Käsittämätöntä millaisia ukot voivat pahimmillaan olla...suutuit ihan oikeutetusti.

Vierailija
10/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen alaosaston USEASTI päivässä, joskaan en useasti pesuaineella (sitä kokeilen nyt). Alushiousut vaihdan 2-3 krt/pv. Valkovuoto ei ole yleensä runsasta, ennen kuukautisia joskus vähän. Syön Cerazette - minipillereitä, mutta silti on kuukautisten omaista vuotoa 3-4 vk:n välein. Olen menossa syksyllä uusimaan reseptiä ja papaan, aion ottaa hajun puheeksi silloin gynellä. Karvat pidän minimissä, vain eteen pienen kolmion jätän, sheivatessa. Se tuskin hajuun vaikuttaa. En ole idiootti, kiitos.

ap

Vierailija
11/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön kyllä turhan paljon sokeria ja valkoista viljaa, mutten halua kokonaan lopettaa. Elämä ilman karkkia ei ole elämisen arvoista mielestäni. Alan kuitenkin heti huomenna dieetille, tarkoituksena saada 4 kiloa tippumaan 54:stä. Jos se vaikuttaisi hajuunkin..tai sitten ei. Vituttaa kyllä ihan saatanasti, vielä kun olkapäät ja selkä ovat finnejä täynnä pillerien takia, mutten toisaalta halua niitä lopettaa, koska migreenini pysyy oikeasti niillä poissa...

ap

Vierailija
12/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lääkärit suosittelevatkin varsinkin kuivuudesta kärsiville pelkkää vettä, niin haju ei tosiaankaan lähde pelkällä vedellä!

Sebamed on yksi hyvä aine, joka sopii alapääpesuun. Meillä jopa lasten peput pestään sillä, jotta hajut lähtee pois..

Vierailija
13/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(äläkä välitä noista täydellisen idioottimaista provovastauksista!)

Jostain syystä miehesi kokee tarpeelliseksi nöyryyttää sinua tässä asiassa. Olisikohan syynä vanha kunnon huono itsetunto tai riittämättömyyden tunne sängyssä? Oletko sen verran simpsakka nainen että sinua muutkin miehet katsovat ihaillen? Sekin voisi antaa osviittaa tähän asiaan.

Vierailija
14/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta alapäästäni olen todennut, että sipulin haju tuntuu valkovuodossa, jos olen syönyt sitä runsaasti ja etenkin raakana :(

Vierailija
15/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon todella, että pesuaine auttaa..Sebamedia on meillä myös. Enkä muuten edes kärsi kuivuudesta.

ap

Vierailija
16/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sinä palautetta myös...

Vierailija
17/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peset alapäätäsi liian usein

suhkutus aamuin illoin riittää, ja mitään pesuainetta ei saa käyttää

ne tuhoavat alueen oman hyvän bakteeriflooran

eli puhu asiasta gynellesi ja hän ottaa tarvittavat näytteet

lopeta turhat saippuapesut ja liian usein pesut

miten on miehesi hygienian laita ? tiedän monia naisia, joilla gyneongelmia, tulehduksia, valkovuotoja yms kun mies ei huolehdi hygieniastaan ja tartuttaa naisen

Vierailija
18/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön kyllä sipulia lähes päivittän.. voisi sitäkin sitten vähentää..aiheuttaahan se ilmavaivojakin. Mutta kyllä sieppaa miten vaikeaksi tämä syöminenkin sitten menee...

ap

Vierailija
19/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ukko joutaisi ulkoruokintaan.

Vierailija
20/52 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän siinä onkin, ettei mieheni haise juuri miltään koskaan!! Oikeasti. Minä olen meistä se testosteroninen osapuoli...

ap