Ehkä maailman noloin ongelma, varmaan kukaan ei ole vastaavassa tilanteessa!?
Ongelma on se, että mieheni mielestä alapääni haisee poikkeuksellisen pahalle. Kyse ei ole huonosta hygieniasta, pesen sen useasti päivässä. Mies perustelee mielipidettään vertaamalla useaan entiseen heilaansa, minä voin "verrata" vain yhteen, joka ei hajusta valittanut. Omastakin mielestäni haju on ajoittain aika voimakas, joten kokonaan en voi pistää asiaa miehen kontolle, vaikka mies suhtautuu moneen mielestäni ihan tavalliseen asiaan (kuten jalkapohjiin) ällöten.
Yksikään lääkäri, kätilö yms. ei ole kommentoinut poikkeavaa hajua, joten tuskin mistään sairaudesta on kyse. Olen kokeillut Lactalia, ei tainnut auttaa ja käyttö on epämiellyttävää (sotkee), lisäksi pirun kallista ainetta. Ainoa mitä en ole vielä kokeillut, on käyttää alapesussa säännöllisesti sinne tarkoitettua pesuainetta. Mutta jos haju tulee sisältä, minkäs sille voi.
Mies kommentoi hajua jo reilun kuukauden seurustelun jälkeen, jolloin epäili hajun johtuvan ruokavaliostani. Olin siihen ihan että mitä helvettiä, ruokavalioni ei ole mitenkään poikkeava. Olin valmis lopettamaan suhteen asian takia, mutta jotenkin mies sai aikanaan minut leppymään ja jatkoimme. Nyt 7 vuotta myöhemmin olemme naimisissa ja iksi 1,5 v lapsikin on.
Haju on tullut puheeksi aina välillä ilman sen suurempaa kriisiä, joskin se on tietenkin KOKO AJAN haitannut seksielämäämme puolin ja toisin..aluksi etenkin niin, etten koskaan tehnyt aloitetta.
Eilen illalla mies luki jotakin härskiä kirjaa ja siitä inspiroituneena tokaisi, että jos (se) sei haisisi niin pahalle, voisi hän antaa paljon anteeksi (ikävää käytöstä ja muita "puutteita" minussa). Raivostuin todella, välitön reaktio oli vastata vain "tähän loppui sitten seksielämämme". En ole osannut ajatella, että mies liittää hajuongelman tuolla tavalla muuhunkin käytökseeni ja oikeuttaa sillä esim. erittäin kärkevää kommentointia tekemistäni "mokista".
Muistakin syistä itsearvostukseni on aika alhaalla nyt.. eli VOIHAN VITTU!
Kommentit (52)
Sain ihan muihin vaivoihin antibioottikuurin ja yllätys olikin suuri kun kalanhaju hävisi samalla!
Minunkin mieheni sanoo samaa minusta, etta alapaani haisee. Kyllahan se vahan joskus "tuoksahtaa" mutta sellainen se on ollut aina, ja enpa ole muiden naisten tussuja haistellut etta tietaisin onko normaalia.
Mies ei ole kertaakaan edes ottanut multa suihin, kerran suhteen alussa yritti mutta siihen se tyssasi.
Mulla ei ole mitaan tulehduksia tms, kayn saannollisesti gynella, papa vast'ikaan otettu.
Kaksi lasta ollaan saatu aikaan... Vaikka ma kuulemma olen se joka seksinkin jalkeen olen tuottanut kaiken hajun, hanen spermansa EI haise ollenkaan.
Mutta talla miehella on muutenkin herkka hajuaisti. Valitta joskus mulle jopa tyopaikkansa kolleeganaisista, etta haistaa joskus heidan alapaansa kun kulkee ohi!!! Tieda sitten mika Sherlock Holmes tai vihikoira han oikeasti on...
sehän siinä onkin, ettei mieheni haise juuri miltään koskaan!! Oikeasti. Minä olen meistä se testosteroninen osapuoli... ap
Olinkohan 26
kuulostaa aika samanlaiselta tilanteelta, en nimittäin usko, että mullakaan mitään tulehdusta on. Kyllä kai se ilmenisi esim. kutinana. Miten elätte asian kanssa, kun mua tämä tilanne ainakin nyt ottaa kupoliin niin pirusti!?
ap
joskus sperma saa naisen eritteisiin sekoittuessa aikaan tietynlaisen epämiellyttävän lemun, voisko olla kyse siitä?
haju tulee jo ennen mitään spermoja. Ja mies on sanonut olevansa mieluummin ilman kuin kumilla.
ap
sinun miehelläsi. Minun miestäni ei haittaa kortsut tai ilman, eikä muutenkaan ole valittaja tyyppiä. Minun mielestäni alapääni haiskahtaa aika helpostikin pahalle, mutta ei siitä ole kukaan kyllä valittanut. Ja suu seksiä olen aina saanut vähän liikaakin. Eli luulen, että miehesi on vain herkkä valittamaan, vaikka ei tämä mielipide sinua auta. Onneksi en ole törmännyt sinun miheesi.
onko se alapään haju todella erityisen voimakas ja olisiko sille jotain tehtävissä.
Mutta todellinen ongelma tässä on kyllä miehesi. Ihan terveeltä tyyppi ei vaikuta, jos hän todella käyttää alapääsi hajua syynä siihen, ettei osaa ottaa vastaan "ikävää käytöstä" sinun puoleltasi. Tyyppi vaikuttaa hiukkasen keskenkasvuiselta. Jos alapääsi haju on todella noin mittava ongelma hänelle, hänen olisi varmaan pitänyt tajuta lopettaa suhde ensimmäisten viikkojen aikana. Vaan minä luulen että todellinen ongelma on jossain ihan muualla.
ollut opittava elamaan hajujeni kanssa.
En tieda mita vinkkeja voisin antaa, kun ei niita oikein ole... Mutta tsemppia toivottelen jatkoon teillekin!
26
Ihan riippumatta siitä, miltä alapääsi tuoksahtaa, sanoisin, että teillä on kotona isompikin ongelma.
Jos ei ole mitään esim. hiivatulehduksen oireita niin kokeile olla sipulittomalla dieetillä vähän aikaa. Sipuli, varsinkin valkosipuli aiheuttaa omanlaistaa hajua sekä naiselle että miehen spermalle.
Mulla ainakin haisee alapää tosi pahalta muutaman päivän, jos mies on päästänyt sisään. Eli jos on suht. aktiivinen seksielämä ja sperma muhii alapäässä niin kyllähän sekin voi pahan hajun aiheuttaa.
Luulen, että miehesi on hajuherkkä tai sitten sillä on muita ongelmia ai vihaa/katkeruutta naisia kohtaan ja purkaa omaa ahdistustaan salistamalla/nöyryyttämällä sinua ja lisäämällä epävarmuuttasi. Tietynlaista vallankäyttöähän se on, että alleviivaa toisen jotakin viallista(?) ominaisuutta.
Vahva nainen olet, itse varmaan murtuisin.
Sen vuoksi alapääsi bakteeritasapaino on häiriintynyt.
Max 1 pesu per päivä ja vain vedellä!
hiivatulehduksen ja epäspesifin emätintulehduksen mahdollisuudet eliminoitu pois? Ne aiheuttavat pahaa hajua.
Johan loora haisee hienolle jos sitä pesee mansikkasuihkuvaahdolla. ;)
Mutta sitten asiaan. Ap - pahennat vain tilannetta. Peset itseäsi liian usein. Alapään bakteerifloora häiriintyy kun jatkuvasti hinkkaat alapäätäsi ja se saa aikaan hajua.
Toisilla on hirveän hajuinen pillu. Sille ei voi mitään. Itselläni on, mutta niin on myös tyttärelläni (joka rassu on vasta 8v, mutta haisee ihan sillitehtaalle, jos ei käy pesulla joka päivä). Varmasti se on vain ominaishajua, meillä haisee varpaankynnenaluset, korvareikien mönjä ym ym kaikki sellaiselle jännittävän aromikkaalle.
Se, mitä voisin suositella, on Gynocaps-nimiset kapselit, ehkä aina kuukautisten päätyttyä yksi. Onhan nuo hintavia, ja sotkevat paljonkin, mutta muuttavat bakteeristoa vähän mukavammiksi. Minusta sillinhaju vähenee. Ja pesuun kannattaa käyttää mahdollisimman hapanta ainetta. Sebamed ei tehnyt minuun vaikutusta, suosin Avecydiä, se on happamin löytämäni. Lisäksi siteet ja pikkuhousunsuojat kerryttävät tätä inhaa hajua jostain. Kun jätin itse ne kokonaan pois ja siirryin kuukuppiin, toosa alkoi selkeästi raikastua. Lisäksi, jos olen kotona, laitan jonkun liehumekon/hameen päälle ja olen ilman kalsareita, pyrin istumaan haarat levälläni, jotta sinne menee paljon ilmaa.
Mutta hei, sisarellista tsemppiä! Toisaalta minä olen äärihedelmällinen nainen, ja lisääntymisvärkki on toiminut neljä kertaa täydellisesti hedelmöittymistä, raskautta ja luomusynnytyksiä myöten. Olen viisastellut, että joskus ennenaikaan voimakas hajuni olisi houkutellut runsain mitoin hyviä uroksia lähettyville ja se on nyt vain tämän nykyajan vika, että minun on poistettava lemu kaikilla käytössä olevilla keinoilla ;-D
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta yksi pesu vedellä on riittävä ja kaikki muu on liioittelua ja olet siis itse saanut aikaiseksi tuon ongelman. Jos et mua usko, niin käy gynellä ja juttele sen kanssa asiasta.
jos on hajukkaampi (niinkuin minä), sitä tuntee tarvetta peseytyä usein.
Mutta bakteeritasapainoa voi itse palauttaa gynocapseilla ja happamilla pesuaineilla. Eli kyllä mielestäni voi aineella pestä, jos siitä tulee puhtaampi olo.
- Kerran aamulla, kerran illalla ja ennen/jälkeen seksin vesipesu alapäälle.
- Pylly(vako) kannattaa hoitaa saippuan kanssa.
- Ulostamisen jälkeen vesipesu.
- Älä käytä pikkuhousunsuojia/vastaavia.
- Käytä puuvillaisia/muita luonnonkuituisia alushousuja.
- Juo riittävän paljon vettä, ettei virtsa haise.
- Älä juo kahvia.
- Nuku ilman alaosaa/alushousuja, että alapää pääsee hengittämään edes muutaman tunnin vuorokaudesta.
olen kai ihan keskiverto ulkonäöltäni, sikäli mitättömämpikin, että olen lyhyt (162) ja lyhytjalkainen + pienirintainen..ja nekin eriparia.
ap