G:Mitä teit synnytystä edeltävinä päivinä?
Kommentit (7)
toisessa vaan kanniskelin ja nostelin 1,5v esikoista =)
Pesin pyykkiä, laitoin ruokaa, kävin kaupassa ja vähän shoppailemassa, löhöilin sohvalla, kävin kävelyllä, nukuin "varastoon".
Käynnistettiin rv 42+0.
ja illalla piti vielä silittää kaikki mitä kaapista löytyy vaikka yleensä en edes silitä mitään. Ma aamuna syntyi vauva
Tokaa odotellessa kävin 5 km lenkillä kun meille tuli siivooja (lahjakortilla moinen ylellisyys) ja esikoisen kanssa pihalla puuhaileminen otti jo voimille. Vauva syntyi vähän keskiyön jälkeen.
kitkin rikkaruohoja, perustin kurkkumaan, kävelin kävelin ja kävelin. 9 tuntia ennen muksun syntymää kävimme 10 kilometrin kävelylenkillä miehen kanssa.
enpä tehnyt kummempaa (oli talvi ja kauheat pakkaset). Shoppailin kaupungilla lastenvaatteita ja mietin, että olis kamalaa jos lapsivedet menis kesken shoppailureissun... sitten ne menikin pari päivää myöhemmin kotosalla aamulla sängystä noustessaini.
Toisessa raskaudessa elettiin helteistä heinäkuuta ja kävin miehen ja esikoisen kanssa pitkillä pyöräilylenkeillä, picnicillä, huvipuistoissa, uimarannalla. 12 tuntia ennen synnytystä tein 10 km fillarireissun ja olin sen jälkeen ihan varma, että synnyttämään lähdettäis pian. Ja niin sitten lähdettiinkin.
mutta en juonut kahvia (kuin kofeiinitonta sellaista tai mehua), söin leivoksia ja seurustelin ystävien kanssa. Sinä päivänä, jonka jälkeisenä yönä synnytykseni alkoi, mulla oli yksi ystävä kotona brunssilla (tein todella näyttävät tarjottavat), olin ollut sen jälkeen vielä töissäkäyvien ystävieni kanssa lounaalla (otin kahvit, koska olin juuri brunssaillut sen yhden ystävän kanssa kotona) ja illalla olimme vielä ystäväperheen luona kylässä. Ihan normipäivä siis noin lomalaiselle. Sitten yöllä meni lapsivedet :-)
Odottelin, että käynnistys alkaisi tehota.