Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:¨' * ' ¨(epätoivoisten) NELIAPILOIDEN viikot 29 ja 30 ¨' * ' ¨:.

15.07.2009 |

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Axuliina, Kolme ihanaa poikaa 02/04, 06/06 ja 06/08, perheessä olisi paikka sille pikku-eerolle

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hokkus pokkus: 34v, 0709

Hoppenkoija, 31 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...

Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

minttum: T01 ja P03 + 04, tilaa olisi vielä yhdelle, miestä pehmitellessä

myllerispyy, tytöt -97, -04 sekä poika -02. Neljäs lapsukainen on "työn alla"

nani76, 33v ja 35v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 kuopukselle pitää kaveri saada

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

Pörri-76, Lapset T01,T04 ja P07.

rouva77, vähän yli kolmekymppinen kotiäiti, Pirkanmaa, pojat 1/05, 3/07 ja 7/08

RvaRuusu, olen 31v. ja mies 34v., lapset poika -97, tyttö, -99 ja poika -07, Pohjois-Savo, aloitettu 14.4. 09 ;-) :x

paritonsukka, Olen 31v, samoin mies. Lapset on -02,-04 ja -06. Yritys aloitettu 06/09

Sintagma, 27 ja 34v, t01, p04, t08, PK-seutu, ei vielä yritetä kun mies vastustaa ;-)

susku76, 96, 01 ja 02 -tyttöjä

toukokuunäiti 25v,mies 28v poijat 05/04,11/06 ja 11/07

tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee

viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06

Plussanneet NELIAPILAT ;)

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09

~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009

~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la 25.8.2009

~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009

~maren74,Oma ikä 34, mies 29. tyttö-00, poika -02, tyttö -05. Pohjanmaa LA 10/09

~jonsku82: (ent.naperotx4 (ent.tytöt040507)) : viidennen la 14.11.2009

~mammariini, 32v ja 36v, Satakunta, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04 LA 25.12.09

~minä79/upu79, 30 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, LA 02/10

~El-liina, 38, mies 41, pk-seutu, t00, p04 ja p05, LA 27.2.2010

Vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1

~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6

~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4

~ Helmikukka75, POIKA 12.2.09 klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm.

~ Zeldatar POIKA 05.03.09 (41+0) 4326g 53cm

~ Helmielina TYTTÖ 2.4 (39+6)kello 8.17 Pituutta 48,5cm ja painoa 2960g, pipa 34cm

~ Miksuliinu POIKA (rv39+4) maanantaina 29.6. klo 21.19, pituus 51cm, paino 3690g ja pää 34,5cm

~karamelli, poikavauva 5.7.2009 (rv 40+3)

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE JA VAUVAUTUNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

Ja edelliset jutut..

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/1009248/_epatoivoist…

Kommentit (28)

1/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Karamelli pienestä pojasta!!! Vauvantuoksuista kesänjatkoa teille!

Hoppenkoija: voihan pah ja pyh!! Ois se yllärivauva saanu teille tulla =D eli pahoitteluni tädin saapumisesta ja onnea miehen pehmittelyyn!!

myllerispyy: tosiaan loma on aina loma vaikka eilenki olin kuopuksen kans 8h raksalla (toinen tykkää ku saa katella traktoria ja kuorma-autoja ...onneksi meillä on tosi tosi turvallinen paikka!!)...ukkokulta meni sinne aamuseiskaksi takasi...siis lomallahan seki...

El-liina: voi vitsi, nyt menee aika tosi nopsaan ku sullaki viikkoja on jo noin monta!! Ihanaa ku oireet alkavat tulemaan "kunnolla" =D toivottavasti kuitenkaan vuoto ei ole sen kummempaa! bd bd

Palaan piakkon asiaan taas, mentävä taas on...vaikkei mulla taida mitään kummempaa ollakkaan!!

nani kp 20?

Vierailija
2/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maltillisesti tässä syödään pillereitä, yritän muistaa ottaa jokaisen ja ajallaan :) Toivottavasti tosiaan mies pehmenee neljännelle sitten aikanaan..

Tosi "piristävää" olla noiden lapsettomien kavereiden kanssa, kun yhden illan aikana rouva kertoo kyllä selvästi kuinka halviksii mun elämää, "kun olen vaan kotona". Ja "miten ihmeessä teillä riittää aikaa kaikille noille lapsille..". Muttei sitten kysy tai anna tilaisuutta kertoa miten asian laita on. Esim. mä olen menossa syksyllä kuopus kainalossa auttamaan mun miestä meidän firmaan ja sen takia tarvitaan toinen auto (lapset haetaan/viedään täällä kouluun/koulusta). "Helsingissäkin kaikilla kotiäidellä on maasturi", kun ihastelin yhtä Jeeppiä.. Ja kun hänellä on niiii-in hirveästi kahden ihmisen taloudessa pyykkiä, mut kun mä oon vaan kotona, niin viiden hengen pyykit tms. ei oo työtä.. Plaah!

Anteeksi mä paasaan, mun ei oo muuta paikkaa purkaa :(

Ne lähtee viikon päästä torstaina, yritän pitää mölyt mahassa, jos jotenkin kauniisti osaisin jotain välillä vain korjata. Mut mä oon vaan tyhmä kotiäiti, ettei mun lauseita tarvitse edes loppuun kuunnella..

Niin ja kaikille plussanneille ja vauvan saaneille. Ihana kun tuutte kertoo kuulumisia!

Nani: Meinaatteko koko loman käyttää rakentamiseen? Varmaan hyvin saa vauhtia projektille. Koska pitäisi olla valmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen paljon onnea pienestä pojasta.

Nani76:hyviä loma päiviä sulle.

Mua on oikeesti ruvennu vähän jo mietityttää tuo tuleva synnytys sen takia kun ne sano viime kerralla ku Juho synty että seuraavalla kerralla sun kannattaa varautua vielä nopeampaan synnytykseen mitä edellinen oli että eiköhän sun kannattas tulla teltan kanssa lasketunajan lähettyvillä sairaalan nurkille asustelemaan että ehit ainaki ajois sairaalaan.

Vierailija
4/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjoittelut jääneet vähiin lomailun aikana, mutta lukemassa olen silti suht säännöllisesti käynyt. Tässä nyt kootut kommentit :-)

Onnea plussasta El-liina ja Mimmuli! Jospa tästä mutkin sitten perässä :-) Ja kyllä se El-liinan mieskin vielä varmasti asiasta innostuu kun saa aikaa tottua ajatukseen. Jännä toi Mimmulin enneuni. Itse olen nähnyt monen kaverin vauvasta/odotuksesta unta, muutamasta jo ennen kun kaveri itse on tiennyt olevansa raskaana. Mutta omista raskauksista noita unia ei ole tullut koskaan! Odotusaikana olen kyllä sitten monesti synnyttänyt ja hoitanut vauvaa unissani.

Ihania odotuskuulumisia oli Mammariinilla ja Jonskulla!

Ja Karamellille oikein lämpöiset vauvaonnittelut!

Niin ja tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!

Jonsku: Kyllä se synnytys hyvin menee! Kuinka nopeasti Juho on syntynyt? Meillä keskimmäinen syntyi 2 tunnissa (ehdittiin 10min. olla sairaalassa ennen kun oli vauva sylissä) ja seuraavasta veikkailtiin vielä nopeampaa kun ikäeroakin tuli vaan 1,5vuotta. Miehen kanssa vitsailtiinkin että pystytetään teltta sairaalan pihaan vähän ennen LA:ta. Mutta niinpä vaan kolmosen synnytys kesti 4h45min ja voi että se tuntui pitkältä! Sairaalaan kun lähdettiin aika nopeasti niin siellä sitten ehdittiin olemaankin lähes 4 tuntia, mikä tuntui ikuisuudelta edelliseen kertaan verrattuna :-) Mutta tietenkään aina ei käy näin...

Meillä on päätetty lopettaa jahkaus tämän vauva-asian kanssa. Tai tavallaanhan se päätös tehtiin jo kuukausi sitten kun kierukka otettiin pois eikä ehkäisyä ole käytetty... Mutta ollaan kuitenkin koko ajan mietitty että onko sitten kuitenkaan järkevää ja tuleeko liian iso ikäero jne. Mies kävi nyt sitten viime viikolla lääkärissä ja laittoi itsensä sterilisaatiojonoon. Päätettiin että vauva tulee jos tulee ennen toimenpidettä, mutta sen jälkeen ei sitten enää tarvitse miettiä. Pitkään on tota mietitty muutenkin lopulliseksi ehkäisyksi "sitten joskus", mutta itse olen aina lopulta kieltänyt miestä menemästä. Kun eihän sitä koskaan tiedä miten mulle/meille käy ja jos mies haluaisi vielä joskus lapsia jonkun muun kanssa... Mutta oli nyt itse niin varma tosta, etten enää estellyt. Nyt mua mietityttää tossa enää ainoastaan se, että jos tuun raskaaksi ennen sterilisaatiota, mutta sen jälkeen tuleekin keskenmeno tai vauva kuolee muuten (kamala edes ajatella!), niin sitten ei ole enää uutta mahdollisuutta raskautua vaikka syli kuinka kaipaisi vauvaa... Eikä ole sitten kyllä enää mahdollisuutta haaveilla neloselle kaveriakaan :-) Tosin siihen en kyllä olisi saanut miestä suostumaan muutenkaan. Mutta katsotaan nyt kuinka käy, ja koska kutsu toimenpiteeseen tulee. Loppuvuodesta lääkäri oli puhunut... Ainakin vielä olen pystynyt ajattelemaan niin, että jos en siihen mennessä ole raskaana niin sitten on jo aikakin jättää vauvahaaveet, mutta katsotaan kuinka käy kun H-hetki lähestyy. Ainahan sen ajan voi sitten perua jos siltä tuntuu!

Meillä on lapset ollut mummolassa lomailemassa nyt 5 päivää ja on kyllä ollut ihanaa olla kerrankin miehen kanssa kaksin. Mutta on niitä mussukoita kyllä kova ikäväkin eikä tälläistä hiljaisuutta jatkuvasti jaksaisi :-) Peittoja on pöllytelty ahkerammin kun moneen vuoteen, ja itseasiassa nyt kun tulin viestejä lukemaan laskeskelin, että mulla taitaa olla kp14 tänään, eli saattaisipa olla pitkäkantoisetkin seuraukset tällä vanhempien lomalla Meillä on lapset ollut mummolassa lomailemassa nyt 5 päivää ja on kyllä ollut ihanaa olla kerrankin miehen kanssa kaksin. Mutta on niitä mussukoita kyllä kova ikäväkin eikä tälläistä hiljaisuutta jatkuvasti jaksaisi :-) Peittoja on pöllytelty ahkerammin kun moneen vuoteen, ja itseasiassa nyt kun tulin viestejä lukemaan laskeskelin, että mulla taitaa olla kp14 tänään, eli saattaisipa olla pitkäkantoisetkin seuraukset tällä vanhempien lomalla

Vierailija
5/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittoja on pöllytelty ahkerammin kun moneen vuoteen, ja itseasiassa nyt kun tulin viestejä lukemaan laskeskelin, että mulla taitaa olla kp14 tänään, eli saattaisipa olla pitkäkantoisetkin seuraukset tällä vanhempien lomalla

Vierailija
6/28 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä uusi yritys saada viestin loppukin näkyviin...

KILOKLUBI: Mulla on mennyt ihan mässäilysi tämä kesä :-/ Nyt päätin lopettaa musuttamisen ja lisätä liikuntaa, toivottavasti sillä saisi tulostakin aikaan. Miehen kanssa päätettiin että -3kg on hyvä alkutavoite, ja siihen yritetään molemmat päästä lokakuun alkuun mennessä. Siitä sitten jatketaan... Paitsi että minä tietysti mielessäni kasvatan jo masua siinä vaiheessa :-)

Iloista lomaa lomalaisille ja kaikille aurinkoisia kesäpäiviä!

Paritonsukka ja kp oli kaiketi se 14/? (eka oikea kierto kierukan jälkeen)

Vierailija
7/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään mutta tästä lähtee hoppupäivän aamua taas. Pikaisesti kirjoittelen, elikkös vaan ilmoittelen että täällä ollaan =)

Nanille kiitos uudesta pinosta, hyvä kun joku muistaa nää asiat päivitellä, monet meistä varmaan ois tyytyväisenä kirjuutellu vanhan pinon jatkoks ... ;) Piinaviikkoako aloitellaan?

Paritonsukka2:lla on ihanasti kuviot selkeytyny, jospas se teidän yhdessäolo ilman lapsukaisia tuottaisi tulosta nopeasti, toivotaan niin ...

on: (Ällöä) Eilen tuli aamulla vähän sellasta hennon vaaleenpunasta pöksyyn, joten toiveet ei ole kovin korkeella vauvan tulon suhteen. Kiinnittymisjuttuihin en usko koska kolmessa aiemmassa raskaudessa ei tälläsiä ainakaan muistaakseni oo ollu.. joten lippu saattaa olla aika matalalla, en vaan oikein tiedä miks taas kroppa oikkuilee.. nyt ei taas mitään ja menkatkin pitäs alkaa vasta viikon päästä joten tiedä nyt sitte missä mennään. Mut jepsis, ei vaivuta synkkyyteen vaan kaunis päivä on alkamassa muuten, nauttikaamme siitä.

myllerispyy kp 21(?)/28 (en siis laske vieläkään)

Vierailija
8/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho synty 50 minuutissa eli aika rytinällä mentii kun vauhtiin päästiin ja tosiaan siellä uumoiltiin että seuraava tuleekin jo puolessa tunnissa tai viel nopeampaa kun mulla on jokasen kohalla aina lyhentyny tuo aika..saas nähä sit marraskuussa kuinka käy

9/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis ukkoporukka kattelee lenttistä ja mää surffaan vauvanetissä...

Myllerispyy: mutta jospa se tällä kertaa oiski sitä kiinnittymisvuotoa!?!?! bd bd bd Ei mullakaan ole sitä koskaan ollu mutta paljo siitä saa lukea...Piinaviikkohan se tosiaan taitaa jo olla =D

Hoppenkoija: kyllä se taitaa valitettavasti koko loma tässä mennä ku nuo v..tun naapurit eivät antaneet naapurinlausuntoa ja kunta ei uskaltanu tehä mitään päätöstä ilman sitä...kk veny lupa virastossa ilman että sille tapahtu mitään ja nyt sitte on hirvee hoppu että saa perustukset ja täytöt tehtyä ennen ku hirret tulee 10pv päästä....

Voi surku mikä kaveri sulla on, kovasti jaksuja sulle! Pitää sun varmaan sille jo jotaki sanoa jos ne teillä niin kauan on...kurjaa vähättelyä...ettei se sitte ois vaan kateellinen sulle?

Jonsku: kyllä se aika nopeelta toiminnalta kuulostaa =D meillä kans tuon kuopuksen kans ku veet meni niin kiireellä synnärille mentiin ja melkein kädet haaruksissa kuljin...8min (vartti vesien menosta) kerkesin olla sisällä ku poika synty ja siitäki meni 5min siihen ku eivät uskoneet että se tulee jo =D En uskonu kans ennen vesien menoa että syntyy jo nyt ku ed. synnytyksestä oli 8v ja supparit oli todella epäsäännöllisiä olleet...Mutta etköhän sää sitte tiedä ku sen aika on!

Paritonsukka: no nyt sitte sormet ja varpaat ristiin että sää raskautuisit ennen miehes sterilisaatiota!! bd bd bd ja nyt teillä tais olla aika hyvät mahkutki siihen! =D

ON: hirveet kivut oikealla puolen...ihan mutkalla joutuu käveleen...mitähän tuo taas on, on se vaan ihanaa olla nainen! Greippijuissiin olen vetäny tänki kierron, tokkopa siitä mitään "iloa" on...mutta onhan tuo ihan hyvää =D

Tää päivä kannettiin 20kg harkkoja kädet verillä, huomenna taasen...viikonlopuksi suunniteltu mummolareissu taitaa jäädä ku ei muuri oo vielä valmis...taitaa tosiaan "loma" mennä tuolla raksalla pyöriessä...surkeaa...(harvon olen ollut näin vihanen jollekkin...niinku nyt noille naapureille ja kunnan munattomille virkamiehille!)

Hyvät yöt arvon leidit! ja olkoon plussatuulet suotuisat!

nani ja koopeet 20 (nyt vasta varmaan?? taidan ihan sekaisin olla...pitää vaan laskea yks päivä vähemmän ku myllerispyyllä niin aika lähelle menee =DD)

Vierailija
10/28 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusella kirjoitin tänne, mutta vissiin jätin laittamatta otsikon ja vaan häivyin kauppaan. Tylsää, kun viesti katosi.. No koitetaan uudestaan.

Myllerispyy: Mulla on ollu kaikissa raskauksissa

kiinnittymisvuotoa, ehkä se on joillekin henk.koht. raskausoire tms.

Mulla eika synnytys meni 30h jälkeen kiireelliseksi sektioksi (lakitarjonta). Toka syntyi normaalisti neljässä tunnissa yliaikaiskontrollin kalvopyöräytyksen vauhdittamana. Kolmas tuli hätäsektiolla päivää yli lasketun (lakitarjonta). Nelonen maan tavan mukaan leikattaisiin taas. Vaikka luultavasti jos tuntisin vauvan olevan oikeassa tarjonnassa (niin kuin kakkonen) pyytäisin synnyttää alateitse jos mahdollista.

Paritonsukka: Kuinka kauan siihen toimenpiteeseen joutuu jonottamaan? Kuinka kauan teillä siis on aikaa yritykseen? Ja eikös niitä siittiöitä saa pienestä korvauksesta pakastaa? Jos haluaa ottaa varman päälle..

Nani: Ootko aijemmissa raskauden yrityksissä juonu tota greippimehua? Mun kaikki raskaudet on saanu alkunsa siitä kierrosta, kun olen napsinu helokkiöljykapseleita :D

Ja kiitos Nani tsempityksistä kavereiden suhteen. Nyt on jo menny ihan kivasti, ehkä rouva vaan jännitti ja päästeli sammakoita suustaan tms. Esikoinen heillä siis yrityksen ja hoitojen alla. Voihan se olla että kritisoi kaikkea oikeastaan itselleen ja mä olin vaan roskiksena. No, mutta eiköhän tämä tästä kulje. Kavereita kuitenkin ja harvoin nähdään.

MIten ne naapurit sillen jättivät sen jutun tekemättä? Tunnetteko ne, oliko vahinko vai jäynä?

Oltiin eilen illalla uima-altaalla, miehet heittelivät altaassa palloa, isommat muksut uivat, minä istuin rouvan kanssa "leirissä" reunalla. Kuopus istui matalan pään rappusilla käsikelluikeiden kanssa. Yks kas vissiin kurotti liian syvälle portaalle ja "muks". Neiti mulahti veden alle hetkeksi ja sitten kellui selällään vedessä aina tikkuna,mitään hiiskumatta, silmät sepposen selällään. Isi ui pikkuisen luokse ja minä myös pomppasin apuun. Toinen kellukekin siinä oli irronnu, mutta hyvin tyttö kellui. Onneksi selvittiin vaan säihkähdyksellä. Ne on noi isin vahtivuorot vähän tuollasia, että pitäisi olla siinä itse muistuttamassa, että muistaa vahtia..

11/28 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, Ihan pikaisesti vain luin viestit läpi, joten en nyt juurikaan osaa kommentoida, muttaa siis en ole raskaana en. Tein varmistustestin joka selkeä nega ja varmistin vielä uudella testillä tuolla lomalla ja negaa näytti, joten joku oikku oli tuossa clearbluessa tai sitten etin itse jotain väärin(saatoin vahingosssa nostaa imuosan ylöspäin,kun kaappasin testin taskuun) Mutta se on varmaa että clearbluen testejä en enää käytä,koska tuossa viivassa ei ollut kyse minun näköhäiriöstäni.

No nyt siis olen vahvasti siinä uskossa että silloin torstaina kirkuvanpunainen viiva ovistikussa oli juuri sitä, joten viikko pitäisi vielä malttaa odottaa tulosta sen suhteen.

pahoitteluni tästä omasta navasta,mutta pakko oli tulla jakamaan tämä ei kuitenkaan plussa juttu tänne.

Palailen myöhemmin ihan ajan kanssa kommentoimaan muiden kirjoituksia.

-mimmuli- kp21/28

12/28 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerkesin lukea pinon läpi ihan ajatuksen kanssa ja osaan ehkäpä otain järkevää kommentoidakin.

Nani: Kyllä nuo teidän naapurit ovat hankalia ja uskomatonta että virkamiehiltäkin on "miehuus" noin pahasti hukassa ja teillä homma kärsii. Tosiaan kyllähän loma on aina loma vaikka sen viettäisikin sitten työtä tehden, mutta kyse kuitenkin eriolaisesta työstä. peukkuja pidän taas ja toivon että greippimehui avittaisi tuohon plussan ilmestymiseen.

Jonsku82: Onpa todella ollut nopaa toimintaa tuossa Juhon synnytyksessä ja niinhän se usein on että muuttuvat nopeammiksi. Itseäni pelotti että kuopus synhtyy todella rivakasti, mutta meillä sara on seuraavanlainen: eka 7h40min, toka 3h6min ja kolmas 4h50min eli ei enää nopeutunut.Mutta varmaan jännittää synnytyksen lähestyessä.

Karamellille tuhannesti onnea sinne vauvatuoksuiseen arkeen!

Hoppenkoija: Toivotaan että teillä mies pehmittyy nopsaan ja tsemppiä siihen pillerien muisyamiseen ;) Itse tunnuin syövän pillereitä n. joka toinen päivä =D niin ja voimia tuon ystävän suhteen,ei ole aina helppoa ja toinen ei välttämättä edes ymmärrä loukkaavansa ja suututtavansa.

Paritonsukka: Kovasti puhaltelen teille plussatuulia, että raskaudut ennen kuin miehesi mene sterilisaatioon. Hyvältä ainakin kuullostaa kun olette saaneet kahden olla. Minuakin kiinnostaisi että kuinka pitkät jonot ovat suunnilleen?

Myllerispyy: Voihan rähmä jos se tä'ti taas sinne löytää, mutta kuten sanottu pidetään lippu korkealla ja toivotaan oikein kovasti hurjaa plussa-aaltoa.

Pistin tosiaan merkille, että menemme nanin ja myllerispyyn kanssa peräkkäisillä kiertopäivillä, eli yksin ei tarvitse piinailla. Itse alan jo pelätä testaamista ja nyt kun olen saanut tuon selkeän väärän negan niin tuntuu ettei usko enää yhteenkään testiin.

Tällä hetkellä kotona odottaa predictorin herkkä raskaustesti,eli periaatteessa saisi testata jo tiistaina,mutten uskalla.Odotan lauantaihin ja jos ei tätiä näy niin sitten kokeilen onneani.

Mutta nyt hyvää yötä ennekuin tämä rouva nukahtaa tähän koneelle.

-mimmuli- jolla jo huikeat 22/28 =)

Vierailija
13/28 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli:mulla eka synnytys kesti 13h5min,toka 4h ja oli kyllä hilkulla että ehtisin sairaalaan asti.Olin jo kokonaan auki ja pää tulossa ku perille pääsin.Kolmas kesti 3h35min ja kävi melkei samoin kun toisenki kohalla mut sentää ehin noin 30min olee siel ennen ku tyttö tulee vesien mukana pihalle ja jouduin melkee ite ottaa tytöstä kopin kun kätilö arveli ehtivänsä käymää kahvilla ennen ku ponnistusvaihe alkaa ja olin tuolloin jo 8-9cm auki suurinpiirtein

Täällä poksu taas viikot ja nyt mennää jo rv 22+0,ajatella enää vaan 18 viikkoa ni on jo 40 viikkoa täynnä

Vierailija
14/28 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lähdössä huomenaamuna lomareissuun viikoksi ja lähes koko päivä on mennnyt pyykkiä pestessä ja pakatessa. Kyllä tota tavaraa vaan kertyy, nyt auto on jo aika täynnä kun mies vielä virittelee lasten polkupyöriä kyytiin :-)

Toivottavasti meidän reissun jälkeen lista on sitten täynnä plussauutisia, teitä piinaviikkoisia kun on niin monta!

Me tosiaan pupuiltiin alkuviikko ahkerasti, ja kp:tkin piti silloin oppikirjan mukaan ovispäivää lähennellä, mutta tänään se ovis taisi silti vasta olla jos omiin tuntemuksiin on uskominen. Saa nähdä mitä tuleman pitää... Terkkarin lääkäri epäili että mies pääsisi sterilisaatioon joskus loppuvuonna, mutta sairaalalta ei ole vielä mitään tietoa tullut. Kuulemma sieltä tulee alustava aika-arvio sitten kun ovat lähetteen käsitelleet ja lopullinen aika sitten lähempänä toimenpidettä. Kovasti tässä nyt pikaista plussaa toivon, mutta olen kyllä asennoitunut niin alun alkaenkin että jos vauvaa ei ala kuulua niin kovin pitkään tässä ei yritellä muutenkaan, kun ikäero kolmoseen kasvaa koko ajan... Mulle on iso ikäero jonkinlainen peikko, ja nytkin jo suren kun ei vuosi sitten hommiin alettu.

Mutta nyt houkuttelemaan miestä makuukammarin puolelle ;-) Pitää hyödyntää viimeinen mahdollisuus ennen kun nukutaan koko porukka seuraava viikko samassa huoneessa...

Aurinkoisia päiviä ja niitä kuuluisia plussatuulia!!!

Paritonsukka ja taitaa olla kp17

15/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittomllesukalle oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa perheen kesken ja toivotaan että teidän pupuilut olisivat nyt tuo´ttaneet tulosta. Jos tuo miehesi aika menee tuonne loppuvuoteen niin onneksi tässä on vielä jonkin verran aikaa.

Oma(.) Eilen illalla alkoi rusehtava tuhruvuoto, joka jatkuu tänä aamuna, eli täti sieltä on vissiin tulossa :( Jännittää vaan millaiset menkat on tulossa kun minulla ei ole menkkoja ollut 9viikkoon....

No pettymys on kova, muttei niin kova kun olin ajatellut ja koitan ajatella että nyt minulla on aikaa laihduttaa ja ehkä sen myötä raskautuminen olisi helpompaa. Samalöla tuo lokakuukin lähestyy ja kontrollipapt sun muut saadaan varmemmin hoidettua jos olen ihan alussa raskauden suhteen tai mahdollisesti en vielä edes raskaana.

No menipä jaaritteluksi, mutta siis hyvää alkanutta viikkoa toivottelee mimmuli, jolla siis kp:t joko 24/28 tai 1/28(niin olin merkannut aiemmin kp:t yhden pienemmiksi kun mitä oikeasti olivat,huh huh,sama pää kesät talvet)

Vierailija
16/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paritonsukka2:lle minunkin puolesta hyvää lomaa. Ja tuohan sinä ne plussauutiset sitte reissun jälkeen !!!

mummulille oikein suuri pahanonnen poispuhallus, mitäs ne muka nyt testit oikkuilee!!!! Jospas kuitenkin, toivotaan viimeiseen asti että se nega oiskin ollu väärä häly..

Nanille mukavia rakennuspäiviä eteenpäinkin, jotenkin tuo harkkojen kantaminen kädet verillä kuulosti enempi kuin tutulta =) En muuten ollu ihan sata varma niistä mun kp:stä kun en oikeesti ihan niin tarkasti niitä laskenu, eli saattaa olla että mulla lipsahti väärä numero kp:n perään =)

Kelläs se oli ikäviä kokemuksia lapsettomista ystävistä, oli aika surku lukea tuollaista.. Itsellä on muutama lapseton ystävä/kaveri enkä osaisi kuvitella miltä tuntuisi jos he ajattelisivat noin.. Päinvastoin, kaverini ovat jokseenkin aika "kateellisia" meille lapsellisille. Tästä ehkä johtuu myös se, että he jaksavat ja haluavat osoittaa myös lapsiamme kohtaan suurta kiinnostusta ja ottaa osaa leikkeihin yms. tavatessamme..

On: Siis vahvaakin vahvempi vatsakipu, KP1 luulisin ja aivan monta päivää liian aikaisin.. on tuhruttanu ihan joka päivä siitä viime kirjoituksestani saakka ja nyt tuntuis että lorina alkaa voimistumaan. Epätoivoinen olen, pyydän apua teiltä. Ei uskois oikeesti että kolme raskautta itsellä takana ja tuntuu että olen ihan pihalla. Analysointia: jos kiinnittymistä ei tapahdu (tai se jostain syystä epäonnistuu ?) voiko jo siinä vaiheessa tapahtua tämä varhainen km? Ajan siis tällä takaa sitä kun silloin ensin tuli vähän sitä vaaleenpunasta.. Siitä päivän tai kahden päästä tuli sellasia kunnon klönttejä ja runsaampaa, kirkasta verta vähän aikaa, ja sitte muuttu taas tuhruks.. Olenko siis mahdollisesti ollutkin lähellä raskautua vai onko tämä vaan muita kehon oikkuja? Voisiko siis kuvitella kohdallani että "vika" on kiinnittymisessä? Näitä on ollu nyt ainakin kolme kertaa näitten kuukausien aikana, ensin on todella vahva tunne siitä että se on tapahtunut ja sitte se vaan tuhrut ja vuodot alkaa.. Vai jossitellaanko vielä, mikähän voisi olla vielä pahemmin pielessä.

Heittäkää ajatuksia, tää ei oikein tiedä mitä ajatella ja pitäiskö lähtee kyselee apua jo jostain? Ja minkälaista apua niillä on tarjolla?

Sadepäivää jatkaen matalin miettein, pitäkää te sitä plussa-aaltoa yllä

myllerispyy 1/25-28 yk10?

Vierailija
17/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan miettiä, että olihan se maanantai tänään, kun eilen oli vielä viikonloppu ja tänään on mies töissä. Ihanaa, kun lapsilla on loma, niin on myös mullakin. Ei aamuherätyksiä ja kouluun laittamisia..

Mimmuli kommentoit upeasti kaikille, voi kun itsekin pääsisi joskus tuohon.

Parittomalle sukalla hyvää lomaa!

Tuosta lapsikateudesta... varmaan on just sitä, kun yrittävät sitä ekaa ja lapsia haluaisivat. Nyt oon kuullu "teidän täydellisestä perheestä". Vaikka on kyllä nähnyt meidän normielämää tässä taas jo viikon. Kyllähän se varmasti kaihertaa, jos haluaa jotain kovasti ja näyttäisi että toisella on sellainen elämä kuin itse tahtoisi. Toivon sydämmeni pohjasta, että heillä tärppää ja että se on sitten sitä mitä ovat toivoneet, siis elämä lapsiperheenä. Mä haluan mun kaverini takaisin, ei tästä mitään tule jos toinen on noin katkera ja kokoajan tuo sitä julki.

Nyt alkaa meidän kavereille olla tulossa tai suunnitelmissa kolmas lapsi. Jotenkin helpottavaa ajatella, että jos meille saataisiin neljäs, niin meillä ei olisi kuin ehkä se yksi lapsi enemmän kuin muilla. Mutta jos kavereilla on yksi tai kaksi lasta, niin meidän neljä olisi jo jotain erilaista.. En tiedä ymmärrättekö mua mä en monesti osaa sanoa ajatuksiani selvästi.. Mutta perherakenne ja tilanteet olisivat lähempänä samaa.

Myllerispyy: Voihan se olla että munasolu ei kiinnity ja tulee pois. Eikös oviksen jälkeen viikon verran punaviiniä päivässä vahvista kohdun limakalvon verenkiertoa ja auta kiinnittymisessä ;D

Mutta toisaalta mulla oli samantapaista kun kakkoselta lopetin pitkän imetyksen ja normi hormonitoiminta ei lähtenyt kunnolla käyntiin. Ainakin gyne sanoi että johtuu hormoniepätasapainosta. Siihen liityi kovat vatsakivut.

Nyt ruoan laittoon!

Vierailija
18/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin viikonloppuna pitkät pätkät mutta viesti katosi jonnekin, ja tympäännyin, enkä jaksanut uusiksi kommentoida ja kirjottaa.

voihan MIMMULI, mä olin ihan varma että oot jo ihan vauvahuumassa. on se nyt kumma että meille ei tänne nyt plussia tipu.

MYLLERISPYYlläkin jotain tapahtuu mutta mitä? Onkohan täällä nyt kaikilla kaikki hormonitoiminnatkin kesälomalla ;-)

Nyt en enää muista kelle muulle piti kommentoida, pitäis kirjottaa paaperille aina ensteks.

ON: mulla on kaikki sitten sekasin.. Olen nyt tunnistanut oviksen silleen että siinä kp 14 alkaa vatsakivut, joten luulen että ovis oli viime kierrossa kp16, ja kierto vahvisti sen koska oli 30. Nyt sama juttu kp 14 alko "kivut" ja kaikki oireet viittasi ovikseen eli luultavasti kp16. No mut nyt on jo muutamana päivänä jollain kertaa paperiin vessassa käydessä tullut sellaista hennon rusehtavaa, välillä hieman veriviiruista, ja todella limaista, kun ennen kk:ta ei ole limaista, mut mun kp:t on nyt 21?????? JA LYHIN KIERTO 30. Mitä tää nyt sitten on, joku hormooni häikkä? Voi ei en oikeesti jaksa ees aatella.

Mut nyt vaatii tuo pienin ulkoilu seuraa pakko kait se on lähteä, kun olen jo tässä koneella jonkun tovin ollut.

RvaRuusu

19/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se täällä taas häiriköin minkä kerkiän. No pysyypähän pino ylhäällä =)

myllerispyy: Voisin hyvin uskoa tuohon että vuotoa tiputtelee jos kiinnittyminen jotenkin epäonnistunut. Mennään muuten täsmälleen nyt samoissa Kp.ssä sitten.

hoppenkoija:Osaan kommentoida kun mulla auki 2välilehteä,eli toiseen kirjotan ja toisesta tarklistan et mitä pitikään kommentoida. Niin ja ymmärrän mitä ajat takaa tuolla että jotenkin helpompi jos on vaan kuitenkin se yksi lapsi enemmään kuin tuttavilla.Siksi mustakin huojentvaa kun nyt moni saanut lähipiirissä lisää lapsia.

RvaRuusu: Juu,ei ymmärrä näitä nykyajan testejä,ikinä ennen en oo väärää plussaa saanu,mutta nyt en kyllä luota clearbluen testeihin ja niitä oli muuallakin haukuttu.

Toi on jotenkin helpottavaa jos tunnistaa oman oviksen,mä on sitä ikinä bongannut,mut kyllä se jälkikasvusta päätelleen on jossain vaiheessa ollut.Ja tuohon tiputteluun en osaa oikeen mitään fiksua sanoa tällä hetkell,että mistä vois johtua.

Ja taasen omaa napaa, eli nyt tosiaan se kp.1 ja aavistuksen mieli maassa ja jotenkin kun tiedän nyt että pupuiltii juuri ovisen aikaan,mutta kuten sanottu,sehän ei takaa vielä mitään....Meillä aiemmat lapset saanet alkunsa siten että esikko yk.2,keskimmäinen yk.2 ja kuopus yk.1

Nyt meillä vasta alkaa yk.2,mutta mielessä silti kummittelee gyniksen kertoma, että nuo loop hoidot vaikuttaisivat raskaaksi tuloon enemmän kuin siihen, että pysyykö vauva matkassa.Tosin hänen mielestään paikat näyttivät niin siisteiltä, että epäili ettei ongelmia tulossa, mutta katsellaan.

No nyt annan palstatilaa muillekki ja painun silittämään tuota kertynyttä vaatevuorta.

-mimmuli-

20/28 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tässä tunteroinen "laatuaikaa" ku sain kuopuksen nukkumaan ja ukkokulta on isompien poikien kans elokuvateatterissa harrypotteria kattomassa, outoa ku on niiiin hiljasta =D Viikonloppu meni kokonaisuudessaan raksalla, tänään ei niinkään ku tuota vettä alko lotruttaa...ois nyt muutama päivä vielä paistanu että ois saatu hommat tehtyä ennen hirsien tuloa...

Mun on kans piettävä kahta sivua auki yhtäaikaa muuten en muista lainkaan mitä te muutte ootte kirjotellu ja sitte jää kaikki asiat kommentoimatta...

Mutta mutta mikäs ihmeen tätiaalto tänne on tupsahtanu?!?!? Surkeaa...tuo otsikko alkaa olla jo liian todellinen!! Pahoitteluni kaikille joille täti tuli vierailulle ja hurjan paljon tärppionnea uuteen kiertoon!!

Synnytyksistä: Meillä eka synnytys kesti 5h josta viimeset puoli tuntia oltiin synnärillä, auki oltiin 9cm saavuttaessa (kalvot vielä ehjät)...kakkonen kehitti jostaki raskausmyrkytyksen josta osastolle jouduttiin rv 31 ja supparit alkoikvat 31+6 joita päivä toppuuteltiin ja lopulta rv32 päädyttiin hätäsektioon lapsen ja äidin huonovointisuuden takia...pikkuinen oli sellanen 1700g syntyessään...kolmonen sitte rykästiin niin että kymmenen maissa illalla oltiin vielä kavereilla synttärikahveilla ja 22:48 pikkumies oli maailmassa =D tuossa välissä ehittiin hakemaan mun veli rautatieasemalta ja viemään se ja isommat lapset meille (tulihan tuossa ajeltua sitte eestakasi melkein 50km) jossa sitte meni veet ja hurjalla vauhilla synnärille...Raivostuttavinta on ollu noissa ekassa ja vikassa se että ku oot menny kauheissa suppareissa synnärille niin kukaan ei ole ottanu sua tosissaan että tässä on jo kiire varsinkaan sillo ekassa kerrassa...vitsit että olin kipeä ja täti ehottelee kaiken maailman peräpuikkoja...tätien ilmeet kyllä oli melkoiset sisätutkimuksen jälkeen =DD

Hoppenkoija: Naapurit tekivät kaiken ihan tahallaan...meidän vastaava mestari yritti ennen juhannusta viedä heille lupapaperit ja tehä kuulemisen niin mutta nämä vain aukovat sillekki päätään, kunta sitte ei uskaltanu antaa lupaa (heille annettiin se lain velvoittama 7pv aikaa antaa lausunto) vaikkei heiltä lausuntoa tullu vaan tekivät sitte uuden kuulemisen ja sitte aikaa meni taas se 7+postipäivät eli 2vkoa...eli yli kolme viikkoa ootettiin yhen naapurin kuulemista jota ei sitte koskaan saatu...kaikki muut naapurit antoivat myönteisen lausunnon heti ku näkivät lupakuvat...tän jälkeenki oli ilonen ylläri ku meidän asiaa hoitava arkkitehti oliki sitte jo lomalla...että tällasta...lupa tuli lopulta päällikkötasolta ku vähä konahettiin...Nuo naapurit ovat tehneet meidän rakentamisesta yhtä h...iä ja heti ku tuo on valmis se menee myyntiin ihan vaan oman mielenterveyden kannalta!

Greippimehua en ole ennen kokeillu ja enkä usko että se auttoi nytkään...sellaset pms-oireet taas välillä nostelee päätään...huoh! Hurja tuo teidän pikkuisen molskahdus...mulla ois varmaan sydäri tullu!

Mimmuli: no ei hyvää päivää!! Miksi se täti tuli vaikka se oli kyllä ihan selkeä plussa...törkeetä!! Olen todella pahoillani! Teillä kyllä on tärpänny aika kivalla vauhdilla! Eli toiveita ois että sää lähtisit aika nopsaa tuonne toiselle puolelle!! bd bd bd Ite en ole mitenkään toiveikas ku tuota edellistäki "tehtiin" se 3,5vuotta...tosin toivon ettei nelosessa menis ihan yhtä kauaa...ja johan tuota ollaan jo kohta 2v tehty jos saa alkaa laskemaan kuopuksen syntymästä ku ei olla sitä ehkäisyä lainkaan käytetty sitte kesäkuun 2003 =DD

Paritonsukka: Älä pelkää tuota ikäeroa! Meillä isommat pojat ovat 4,5v ikäerolla ja keskimmäisen ja nuorimman väli on jo 8v...kaikki pojat ovat tosi paljo yhessä, isommatki tykkää ja jaksaa touhuta tuon pienimmänki kans...isommat ovat ku paita ja peppu vaikka ovat 14,5v ja 10v...Mutta eiköhän se tärppi nyt teille tullu että ees te piätte pinon mainetta yllä! Hauskaa lomaa ja tuuhan sitte kertomaan miten kävi! bd bd bd

Myllerispyy: Miten ihmeessä se täti sinnekkin jo löysi! Tuohan piti olla sitä kiinnitymisvuotoa eikä mitään enteitä tädin saapumisesta!! Törkeää!! Ihan mahotonta ku ei nyt teilläkään tärppää...Kohta varmaan sun kannattaa ihan varmuuden vuoksi käydä lekurissa ku teillähän tulee vuosi yritystä täyteen ja eikö ne sano että ekaa yrittäessä vuoden yrityksen jälkeen mennä tutkimuksiin ja seuraavissa aiemmin jo...mutta eikait siitä mitään haittakaan ois...Hirmusti kuitenki tärppionnea seuraavaan kiertoon!! bd bd bd

RvaRuusu: Jospa se ois sitte sulla sitä kiinnitymisvuotoa!?! Ainaki kiertopäivät sopisivat siihen...oispa se ihanaa jos sulla ois tässä kierrossa tärpänny!! bd bd bd

Jonsku se vaan porskuttaa jo ihanilla viikoilla...tuo on sitä raskauden parasta aikaa...masu on jo isohko ja vaavi potkii =D ihanaa...

ON: tätiä täälläki ootellessa...tosiaan sellaset mielialat että ei kyllä taida olla epäilystäkään kuka loppuviikosta tännekki löytää...Mullaki oli lauantaina verituhrua vessakäynnin yhteydessä ja ihmettelin että mitäs tääki on...on kyllä tämän porukan hormoonit ihan sekasin...Kuppi siis oottaa desinfioituna pussissaan...ois kyllä saanu jäädä käyttämättä vähäksi aikaa...

Nyt meen lukemaan ku vielä hetki on aikaa...Plussatuulia kaikille!!

nani koopeestaan sekasin...oisko 24??