joudun kummiksi lapselle, jonka äiti ei halua minua lapsensa kummiksi
EIkö olekin mukavaa?
TIlanne on sellainen, että miehen veljen perheeseen syntyy taas lapsi. Mies ja hänen veljensä ovat läheisiä, mutta käly ei voi sietää meitä kumpaakaan. Ja suoraan sanottuna, tunne on jokseenkin molemminpuolinen. TÄmä on tullut esiin erinäisissä yhteyksissä, joista esimerkkinä että käly ottaa nokkiinsa ja aloitta mykkäköulun esimerkiksi siksi, että sanon tykkääväni jonkun sellaisen rakennuksen arkkitehtuurista, josta hän ei pidä.
Pariskunnalla on aikaisempiakin lapsia. Niiden kummeiksi on kerätty äitinsä ja isänsä kaikki muut sukulaiset, paitsi meitä. Siitä huolimatta, että veljekset olivat puhuneet asioista ja mieheni oli ilmaissut halunsa ryhtyä kummiksi. Nyt kun serkunkumminkaimat ilmeisesti ovat loppuneet, lapsen isä sai tahtonsa läpi ja meitä pyydettiin tämän tulevan kummeiksi. Äidin ilmeestä ja tavasta, jolla hän poistui huoneesta kun asiasta keskusteltiin, tuli kyllä ilmi, että hän mieluummin löytäisi jonkun tuttavan tähän tehtävään, kunhan meitä ei tarvitsisi päästää lähelle.
Minä en haluaisi tehtävään, johon minut huoltaan noin selvästi pitkin hampain. Mutta minun on pakko suostua, koska muuten tästä seuraa taas vuosien mykkakoulu. EIkö olekin mukavaa? ja naurettavaa?
Kommentit (3)
Minusta on erittäin hienoa miehesi ja lapsen isän kannalta , että veli pääsee kummiksi vaimon mielipiteistä huolimatta. Mitä jos tosiaan vain miehesi olisi kummi?
Mutta vastaan kuitenkin:
Mitä sitten jos lapsen äiti on ilkimys? Sitä se olisi jokatapauksessa!
Ole lapselle hyvä kummi ja mukana hänen jutuissaan, asioita voi käydä sujuvasti varmaan myös niin että miehesi juttelee veljensä kanssa ja asioita voi sopia näin.
En ihan käsitä miksi teillä tulee riitaa vaan makuasioista: joku tykkää lampaasta, toinen ei ja kumpi on sitten oikeassa?
Riita tulee ehkä mielummin siitä MITEN asian ilmaisee. Ehkä ihan huomaamattasikin ilmoitat asian nenäkkäästi niin että toinen siitä loukkaantuu? Esimerkki: Kattokaa miten ihana toi päärakennus! Ja sää siihen: Mun mielestä noi ton aikakauden kaikki rakennelmat näyttää ihan käymäliltä!
Tälläsiä huomaa sivulliset. Oma äitinikin solvaa miestään ihan tavan takaa. Sitä on kamala kuunnella mutta niin se vaan menee.
ja kaikkien on aina tehtävä niin kuin he "haluavat" tai seuraa se mökötys ja kiukuttelu...