Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄT HEINÄKUUHUN!!

14.07.2009 |

Moikka kaikille!

Ajattelin pistää uuden kuun pinon pystyyn, tuonne kesäkuuhun oli jo muutama heinäkuuukin jo tullut, joten sitten likat kirjoittelemaan! =)

ONNEA Stinna ja Mine!! Mahtavaa kuulla että vauvoja on tulossa! Nyt sitten superhyperstemppiä, että kaikki menee hyvin =)

Tuli mieleeni yksi kysymys tuosta inseminaatiosta. Mun ois tarkoitus aloittaa tuossa heinä-elokuun vaihteessa 5 pvän hormoonikuuri ja varata aika ultraan, missä katsotaan munasolujen koko. Millaisella ajalla siitä ultrasta inseminaatio tehdään? En huomannut lääkäriltä asiaa kysyä. Tosin selviäähän se mulle sitten kun juttelen lääkärin kanssa kuun lopussa, mutta ois kiva tietää teidän kokemuksista. =)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

-mirggu

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liityn heti mukaan!

Meillä siis vauvatoiveita kovasti ja lääkitystäkin on jo vähäsen ;;))

Onneksi ei pahempia sivuvaikutuksia ole ollut.

Kertokaa muut lääkityksistänne!

t. mamma hope to be

Vierailija
22/41 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaliskuussa ja olin ihan rikki. Mulla oli yksöisraskaus tosin mutta kamalaa se oli.

SAin 2 x lääkk tyhjennyksen ja sitte kaavittiin kun ei tullut ulos muuten.

Voimia ja tsemppiä tuleviin yrityksiin, me lähdettiin heti yrittämään mut viel ei ole tärpänny ;;((

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza, Minen ja kaikki muutkin tutut, mitä teille kuuluu?? Onko yhtään olo helpottanut? Toivottavasti alkaa tunnelin päässä näkymään valoa...

Maanantaina mulla olis sitten ultra, katsotaan noi folliikkelit, sitten ovulaatiotestien kanssa täytyypi ruveta touhumaan ja toivottavasti päästään ekaan inssin jo parin viikon sisällä.. Oon innoissani, nyt alko tapahtumaan oikeasti jotain! =)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

T:Mirggu

Vierailija
24/41 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä toivottaa Vilkku tervetulleeksi, kuulut tänne jos itse koet niin. Meitä on monessa eri tilanteessa ja monesta eri syystä, joten mukaan vaan kirjoittelemaan jos siltä tuntuu. Nyt kesällä vaan täällä voi olla hiljaisempaa.... =)

Vierailija
25/41 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkku ja Sektio, tervetuloa! :)

Mirggu, ihanaa että sinullakin nyt alkaa tapahtua! :) Tsemppiä ovulaatioon!!!

Täällä alkaa jo elämä voittaa. Keskenmenovuotoa on kestänyt nyt kaksi viikkoa ja alkaa onneksi olla loppumaan päin. Sitten vaan alan odottelemaan menkkojen alkua ja sitten päästään jo seuraavaan PASiin. :) Kp 2 aloitan Estradot-laastarit. Millään ei jaksaisi odottaa...Mietin jo tässä, että pitäisikö vauhdittaa kuukautisten alkamista ja ottaa loput luget kaapista käyttöön.

Rizza

Vierailija
26/41 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

, juu sehän se on.. joka hetki pitää odottaa jotakin vaihetta. tää on niin tätä. menkkojen alkua onkin tosi kiva odotella, silloinhan se vasta kestääkin( siis mulla ainakin, tosin on pitkä kierto)

nyt odottelen tiistaita, jolloin katsotaan limakalvon paksuus. käytössä nyt zumenon kolmesti päivässä. mahtavaa kun kesäloma loppui, alkaa taas tapahtumaan oikeasti.

sulatetaanko siirtoa varten aina kaksi alkiota kerrallaan?? vai kuinka?

Vierailija
27/41 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkku, minulla on kanssa pitkä kierto, joten yritän sitä vähän lugeilla vauhdittaa. Meillä oli ensimmäinen PAS toukokuussa ja kaikki alkiot pakastettu pareittain, joten piti sulattaa kerralla kaksi. No näistä toinen ei kestänyt sulatusta ja toinenkin huonosti, joten joutuivat sulattamaan kaksi lisää ja nämä sitten siirrettiin ja siitä plussasin. Keskeytynyt keskenmeno todettiin pari vkoa sitten rv 11+2. Eli meillä jouduttiin sulattamaan kahdeksasta alkiosta jo heti neljä kerralla. :( Nyt vaan toivon, että loppuja neljää pidä sulattaa pelkkään seuraavaan hoitoon.

Vierailija
28/41 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin taannoin eri nimimerkillä, mutta jostain syystä en nyt pääse samalla nimimerkillä kirjautumaan. Lapsettomuutta (sekundääristä) takana neljä vuotta. Kuusi clomikiertoa, kaksi inseminaatiota takana. Jälkimmäisestä inseminaatiosta kemiallinen raskaus, muuten mennään ilman plussan plussaa.

Lapsettomuuden syy on meillä tuntematon. Minulla on PCO, mutta ovuloin spontaanisti ja minulla on säännöllinen kierto. Miehen sperma on priimaa.

Nyt mennään siis ensimmäistä IVF-kiertoa ja tämä on ollut jotenkin tosi raskasta.

Tänään punktiossa saatiin 20 munasolua, joten loistavaa sinällään, mutta nyt hyperin riski on suuri. Torstaina tuoresiirto, jos vointini on hyvä.

Minusta on ollut yllättävää kuinka paljon olen tämän IVF-prosessin aikana ollut huolissani omasta terveydestäni. Olenkin sitä mieltä, ettei toista kertaa tähän lähdetä, mies on kyllä eri mieltä. Jotenkin tuntuu, että tämä on esikoistakin kohtaan aivan väärin. Ottaa tällainen terveysriski. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Samaan syssyyn otan osaa surullisiin uutisiin, mitä listalle on tässä kesän aikan tullut. Keskenmeno hoidoista plussaamisen jälkeen on kyllä kamalinta, mitä kuvitella saattaa. Jaksamista kaikille niille, joita tällainen suru on kohdannut.

Vierailija
29/41 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille surullisia uutisia saaneille :-(

Kirjoittelen uudella nimimerkillä, koska vanhalla (jaana.p3) en enää päässyt. Eli meillä on 4,5 vuotias esikoispoika (luomuna helposti saatu). Nyt pikkukakkosen tuloksetonta yritystä takana 3,5 vuotta. Kaksi inssiä tehty ja nyt vihdoin aloitetaan IVF hoito. Eli huomenna aloitan nenäsumutteen ja siitäpä homma etenee sitte.

Joku kirjoitti miettineensä oman terveyden riskeeraamista. Mua kans vähä hirvittää ku mulla yks inseminaatio jouduttiin perumaan jo liian usean munasolun takia. Eli pelkään myös tuota hyperiä.

Vierailija
30/41 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kamalaa kyllä kaiken lisäksi vielä kokea keskenmeno.. en tiedä jaksaisinko tuotakin. tai no, vähän tyhmästi sanottu, eihän muuta vaihtoehtoa ole kuin kestää. paljon voimia Rizza!! niitä koetellaan jotka pystyy sen kantamaan..

kiitos vastauksesta, mielenkiintoista kuulla tuosta sulatuksesta. en ollut tiennytkään tuota pareittain pakastamista. meillä pakkasessa siis 6 viidennen päivän alkiota. saas nähdä kuinka niiden käy..

oon miettinyt paljon tätä hirveän voimakasta lisääntymisen tarvetta, mikä siis on vaikka yksi lapsi jo on.. se on niin ylitsepääsemätön tunne, eikä siihen auta mikään. mulla ollut myös melkoisen vaikeaa, mutta ehdottomasti olen päättänyt että tämä tie katsotaan loppuun. luovutan sit jos lääkärit sanoo, että peli on pelattu. mieheni on seurannut vierestä, ja ollut melkoisen huolissaan sivuvaikutuksista, ja on jo sanonut, että mun terveys tai henki menee edelle ilman muuta. ei ole helppoa kyllä puolisoillakaan.

Vierailija
31/41 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä meneillä uusi hoito jo sumut jo aloitettu, edessä punktio vkolla 35. Toista lasta yritetään hoidon avulla. Ensimmäinen lapsi sai alkunsa ICSI hoidosta. Oudot tuntemukset ovat nyt hoidossa mukana, että ei tiedä jaksaako miten edes toivoa nostaa ylöspäin kun tietää että viimeisen kerran yritetään.

Vierailija
32/41 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestakymmenestä munasolusta 15 oli lähteny jakautumaan. Kaksi siirrettiin ja pakkaseen jäi kymmenen (teoriassa mahdollisuudet neljään PASiin). Eilen oli ihan hirveä paineen tunne mahassa koko päivän ja pelkäsin sitä hyperiä ihan tosissaan.

Vähän pettynyt olen siihen, että siirretyt oli vaan 3-luokan alkioita, toinen nelisoluinen ja toinen kolmisoluinen, mutta näillä mennään! Olen silti iloinen, että voin nyt todeta että 1. IVF:n PP0! Huh huh....

Vierailija
33/41 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

En vähäänaikaan ole käynyt palstailemassa. Ei ole tuntunut hyvältä, mutta nyt tulin lukemaan muiden kuulumisia ja joku olikin kysellyt jo kuinka täällä voidaan.

On parempiakin aikoja ollut. Vuoto kesti parisen viikkoa ja oli hyvin kivutonta. Olo vain vuodon aikaan tuntui tosi toivottomalta. Hemoglobiini laski alle sadan, pieni ja hoikka kun olen muutenkin, niin ei kestänyt hyvin noin runsasta vuotoa. Sekin tietenkin vaikutti masennukseen kun oli anemia. Trombosyytit olivat vielä viikko sitten edelleen koholla ja hieman vielä myös raskaushormonikin. Parempaan kuitenkin koko ajan ja mielikin on virkistynyt. Vauva ajatuksia ei nyt ole pariin viikkoon ollut, vaikka kaikki muu on tuntunutkin sitten mättävän elämässämme. Se toivottomuus tästä tilanteesta. On ajatellut kovasti, että tässäkö tämä kahdeksan vuoden uurastus sitten oli? Yksi rakkaampaakin rakkaampi lapsi ja muuten se siitä? Katkeruus myös sitä rv 20 menetettyä TERVETTÄ poikalasta kohtaan on nostanut uudelleen päätään. Ei hyvä ei....eihän häntä takaisin saa ja katkeruus vain lisää elämän vaikeutta. Paljon olemme mieheni kanssa jutellut asioista ja kaikesta ei varmaan koskaan yhteisymmärrystä löydy. Kuitenkin yhdessähän tässä mennään, joten on jokin harmonia löydyttävä. Hänkin suree ja joskus se unohtuu oman surun alle.

Paljon voimia teille hoitoihin. Joku oli huolissaan omasta terveydestään: riskejähän on otettava ja meillä ne riskit menivät lopulta yli jaksamisen ja kroppa todenteolla sanoi, että nyt riittää. Kestikinhän se jo kahdeksan vuotta. Meillä on ollut matkassa huonoa tuuriakin, joten en usko, että kaikille käy näin. Huoli ei kuitenkaan koskaan ole turhaa, joten itse on määriteltävä oma jaksaminen ja järkeistettävä haluaan. Suurimmalla osalla kuitenkin käy parhain päin. Meillekkin tuli yksi turvallisesti hoitojen kautta. Toivoaan ei kuitenkaan pitäisi koskaan heittää. Jos ei ole toivoa, ei ole elämää!

Mukavaa kesän jatkoa ja syksyn vastaanottoa. Plussatuulia teille!

mine

Vierailija
34/41 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoitteluni myös sinulle!! nyt vasta ehdin ajatuksella lukea palstalaisten kertomuksia. kahdeksen vuotta.. tosi hurja aika näissä jutuissa, vaikka se yksi onkin olemassa. aikamoista opetusta elämästä tässä saa itse kukin.

hirmuisesti voimia tulevaan!! eletään hengessä mukana.

Vierailija
35/41 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannuli, muistan sinun aikaisemman nimimerkkisi. :) Minkälainen aikataulu teillä on punktion suhteen?

Pseudonym, te saittekin mukavan satsin pakkaseen! Meillä kanssa pakkaseen lähti maaliskuussa 8 alkiota, mutta sitten toukokuussa 4 niistä jouduttiin jo sulattamaan yhteen siirtoon. :( Kaksi silloin siirrettiin ja siitä raskaus alkoi, joten nyt toivon uudelleen kahden siirtoa, jos vain kestävät sulatusta. Tsemppiä piinapäiviin!

Minen, pidä vain taukoa palstailulta ja käsittele tunteitasi rauhassa. Keskenmeno jättää kyllä elinikäisiä arpia, sen olen itsekin huomannut. Halauksia sinulle ja kirjoittelehan kuulumisia aivan välillä. :)

Mirggu, miten ultrassa meni?

Aika vaikea viikonloppu ollut takana. Ajatukset aina vain palaavat keskeytyneeseen keskenmenoon ja uuteen PASsiin olisi päästävä ja äkkiä. Aloitin luget, niin kierto ei venyisi ärsyttävän pitkäksi. Voi että miten hitaasti aika taas kuluu...

Vierailija
36/41 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza: Viikolla 36 pitäis olla punktio meillä ja siitä sitte alkion siirto 2-4 pvän päästä jos hyvin käy...

Vierailija
37/41 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen uusi tällä palstalla. Takana reilun vuoden yritys miehen kanssa. Kolmas kuuri menossa teroluteja ja jännäillään jos tärppäisi vihdoin. Kuurin loputtua uudelleen yhteydenotto lääkäriin. Tätä ei jaksaisi enää. Tällä hetkellä tuntuu, että koko Suomi on täyttynyt lapsista/vauvoista/odottavista äideistä.

Paljon voimia ja toivoa teille kaikille!

Terveisin: Ellen

Vierailija
38/41 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kullakin.. jaksamisia kaikille!!

limakalvo oli tänään 7,5 cm, ja PAS ensi maanantaina. varpaat ja sormet ristissä, että selviäisi sulatuksesta.. tällä hetkellä käytössä zuminon, ja huomisesta lisätään vielä luget.

Vierailija
39/41 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP6 ja tähän asti positiivisenä säilynyt mieliala vaihtui tänään varmuuteen, ettei raskaus ole alkanut. Laskeskelin, että nyt pitäisi kiinnittymisen olla tapahtunut. En tiiä... Hitto tätä hommaa!

VILKKU: Sullahan näyttää tilanne hyvältä, pidetään peukkuja tosiaan!

RIZZA: Aika kuluu tosiaan näissä asioissa tuskastuttavan hitaasti. Toisaalta tuntuu, että taakse päin ajatellen nämä neljä kulunutta vuotta tässä lapsettomuusprojektissa ovat menneet siivillä. Liiankin nopeasti. Tuntuu surulliselta, että elämä on pyörinyt tällaisen asian ympärillä jo näin pitkään...

Vierailija
40/41 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pseudonym, joo kyllä sen kiinnittymisen pitäisi nyt noilla pp:llä olla tapahtunut. :) Tuo viimeinen viikko on kyllä yhtä piinaa. Itse yritin kehitellä vaikka mitä tekemistä itselleni, etten olisi ehtinyt mahdollista raskautta ajatella. Tsemppiä!!!

Ellen, tervetuloa! Toivottavasti terolut auttaa kohdallasi. Pitääkö sinun tikutella samalla ovulaatiota ja aloittaa terot aina sen jälkeen?

Vilkulle onnea maanantaille! Pidän peukut pystyssä, että alkio/alkiot selviävät sulatuksesta!

Minulla on perjantaina aika ammattilaiselle juttelemaan tästä meidän hoitotaipaleesta ja kahden keskenmenon pettymyksestä ja surusta. Jotenkin alkoi asiat kaatua päälle siihen malliin, etten voi uutta hoitoa aloittaa ennen kuin saan nämä asiat käsiteltyä. Raskaustesti näyttää yhä plussaa keskenmenon jälkeen, joten on ihan turhaa odotella kuukautisiakaan vähään aikaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi