Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄT HEINÄKUUHUN!!

14.07.2009 |

Moikka kaikille!

Ajattelin pistää uuden kuun pinon pystyyn, tuonne kesäkuuhun oli jo muutama heinäkuuukin jo tullut, joten sitten likat kirjoittelemaan! =)

ONNEA Stinna ja Mine!! Mahtavaa kuulla että vauvoja on tulossa! Nyt sitten superhyperstemppiä, että kaikki menee hyvin =)

Tuli mieleeni yksi kysymys tuosta inseminaatiosta. Mun ois tarkoitus aloittaa tuossa heinä-elokuun vaihteessa 5 pvän hormoonikuuri ja varata aika ultraan, missä katsotaan munasolujen koko. Millaisella ajalla siitä ultrasta inseminaatio tehdään? En huomannut lääkäriltä asiaa kysyä. Tosin selviäähän se mulle sitten kun juttelen lääkärin kanssa kuun lopussa, mutta ois kiva tietää teidän kokemuksista. =)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

-mirggu

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 8+0 sykettä ei enään näkynyt. Lisäksi pussukassa näkyi kaksi sikiön alkua, joten identtiset kaksoset olisi ollut tulossa. Ei lohduta yhtään, lisää vain tuskaa. Lääkkeellin tyhjennys alkoi :( Olen niin voimaton ajattelemaan tai tekemään mitään :(

Mukavampia kesäpäiviä ja plussatuulia teille muille!

Vierailija
2/41 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Minen *voimahalaus*

ei ole sanoja tuohon suruun...

Mirggu; toi kontrolli ultran ja inssin aika vaihtelee ihan riippuen muniksien kasvusta. Mulla on menty aina pienellä annoksella joten munikset kasvaa hitaasti ja olen saanut rampata ultrissa monta kertaa ennen inssiä.

Näin koska muuten mun munikset tekee hyperin.

Onnea siihen hurjasti!!

Kyllä on nyt pahamieli Minenin puolesta :,(

Olen varannut myös ylimääräsen ultran huomisella, on epävarma olo ja haluan varmistaa mikä on tilanne. Joudun työssäni asiasta pian kertomaan, joten ennen sitä haluan tarkistaa onko mtn kerrottavaakaan..

Voimia kaikille tähän prosessiin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen, olen todella pahoillani... Voi, kun tämä elämä on epäreilua... *halirutistus*

Kiitos Stinna, selvensit hyvin tuon asian. Jään siis odottelemaan omaa kohtaloani... Odottavan aika on vaan niin pitkäääää... Hmmm..

Miten sulla meni siellä ultrassa, toivottavasti kaikki on hyvin??

HALEJA KAIKILLE!

Vierailija
4/41 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirggu, ultrassa oli kaikki hyvin :) Siellä pieni liikkuikin jo kovasti! Ja eilen oli eka neuvola jossa kuultiin sydän äänetkin.

Tulkaahan kaikki perästä eiks vaan??

Nyt zemppiä hoitoihin ja niiden läpi käymiseen!!

Halauksia

Vierailija
5/41 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen np-ultrassa rv 11+2 sain kuulla, että meidän pienen sydän on pysähtynyt. Joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen maanantaina. En tiedä, miten tästä noustaan kolmen vuoden odotuksen jälkeen...

Rizza

Vierailija
6/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Rizza....!!

Järkytyin aivan kamalasti...sydän pomppasi ja itku!!!

EI VOI OLLA TOTTA!!!!!

Kaikki oli niiiin hyvin....

Näkyikö millä vkolla oli kasvu pysähtynyt?? Siis minkä vkoisen kokoinen pienesi oli? :,(

Mää oon nyt TOSI SURULLINEN!

NIIN VÄÄRIN!!

Ei tohon mkn auta tai helpota, nyt suret niin paljon kun surettaa...

voisko ajatella niin, että pieni oli sairas eikä olisi jaksanut muutenkaan..?

Eikä sulla ollu mtn "oireita" km:sta?? vuotoa tms. kipuja?

PALJON JAKSAMISTA SULLE JA MIEHELLESI!

Otan osaa todella ja myötäelän tuskaanne...

:,(

iso halaus..

Vierailija
7/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vastasi noin 9 viikkoa ja nyt olisi pitänyt olla viikkoja jo 12. Näin itsekin ruudulta, ettei pieni liikkunut eikä sydän sykkinyt. :( Tuntuu vaan todella pahalta, että tälläistä voi ylipäänsä tapahtua, kun olen jo kerran keskenmenon kokenut, mutta aikaisemmilla viikoilla tietysti.

Mitään oireita keskenmenosta ei ole ollut ja tämä onkin nimeltään keskeytynyt keskenmeno, sillä alkio/sikiö on vielä kohdussa ja kohdunsuu kiinni. Huomenna minun pitäisi ottaa tabletit kotona, jotka saa aikaa kohdun tyhjentymisen...Pelottaa hirveästi, kun en ole sellaista ennen joutunut tekemään.

Vierailija
8/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen, vasta huomasin sinunkin surulliset uutiset! Olen ihan sanaton. Minulla on myös lääkkeellinen tyhjennys edessä huomenna ja olen jo nyt niin lopussa, etten tiedä miten huominen sujuu.

Vierailija
9/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..PALJON voimia huomiseen, olet mielessäni!

Toi on kyllä niin raadollista, ettei mtn oireita ja tuntemuksia km:n suhteen!

Oliko sulla kaikki raskaus oireet kuiteskin koko tämän ajan?

Nyt tarvitsette paljon voimia!! Onko loma päällä? Jos ei niin SAIKKUA EHOTTOMASTI! Tollanen pitää työstää kunnolla...

Mittasko ne pienen, paljonko oli jo kokoa? voi sentäs.. :,(

Kotonako joudut ootteleen että pikkanen tulee ulos?!?!?! HIRVEÄÄ!

Voima halaus!!

Vierailija
10/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan kaikki raskausoireet on ollut, vatsakin on kasvanut jo siihen malliin, että naapuritkin ovat tulleet onnittelemaan. :( Ainoa, mitä en ole nyt viimeisen viikon aikana tuntenut, niin kohdun kasvukipuja, mutta en silti osannut aavistaa mitään.

En muista mittasiko lääkäri kokoa, sanoi vain että on pari-kolme viikkoa kehitys jäljessä. Kaikki sen jälkeen on unohtunut mielestä, en voinut muuta kuin itkeä.

Minulla loma juuri loppuu, mutta sairaalasta sanoivat, että saikkua tulee, sillä siitä tyhjennyksestä ei ihan päivässä selviä...Ja tosiaan kotona joudun vessassa istumaan ja odottamaan, että pieni putoaa pönttöön! Voiko lapsettomuudesta kärsivälle enää sen pahempaa kohtaloa ollakaan. :(

Vierailija
11/41 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta...? Toisaalta kotona on varmasti parempi surra asiaa ja olla just sellanen kun huvittaa!!

Sitten sut tarkistetaan, että kaikki on tyhjentynyt? :,(

Ei kyllä voi olla kaamempaa...

Kun meille jatko ei ole vain seuraavassa kierrossa rakastelua!!! Vaan uuden helvetin alkua..

Siihen saat kaiken mun tukeni..!!

Uskotko kuinka paljon mua sattuu sun puolesta!?

Ollaan niin pitkään yhdessä täällä zempattu ja sit onnistuttiin lähes yhtä aikaa, se oli HIENOA!...AINUT mun todellinen vertainen odotus puolelta lähti...ei se mun tuki siellä se juttu ole vaan murhe ja tuska sun puolesta...sun menetys.

NYT JOKAISEN SOLUN KIPINÄ JA VOIMA ESIIN JA HAMPAAT IRVESSÄ SYKSYÄ KOHTI!!! *halaus*

Vierailija
12/41 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni sinullekkin Rizza. Ei tätä järjellä enään voi selittää, eikä elämä taas tunnu miltään. Meillä on kahdeksaan vuoteen yksi onnistuminen ollut ja siitä poika nyt 3 vuotta. Suru on suunnaton. Onneksi minulla lääkkeellinen tyhjennys oli melkoisen kivuton. Tyhjeni kyllä varmasti täysin, vuoto on ollut niin hirveää. Nyt alkaa helpottamaan. Meille syntyi rv 20 enkelipoika, kohtutulehduksen siivittämänä, joten sen rinnalla nämä kivut ovat hyvin suhteellisia, vaikkakin suru on tästäkin surettavana. Kevään aikana oli myös kaksi aivan alkuraskauden keskenmenoa, joten paljon on jouduttu kokemaan vähässä ajassa. Lisäksi meidän hoidot päättyvät ainakin tässä vaiheessa tähän. Emme jaksa enään millään ja tuo munasarjojen hyperi oli piste iin päälle. En halua sellaista kokea enään koskaan. Katsellaan sitten uudelleen tilannetta, kun nämä haavat on edes jollain tapaa parantuneet. Liian paljon on surua elämässämme nyt ollut. Yksi lapsi on maailmassa ja hän tarvitsee meidän vanhempien aikaa ja läsnäoloa. Hänkin on joutunut paljosta näiden hoitojen takia luopumaan ja paljon pieneen ikään surua ja kipua äidissä ja isässä näkemään. Toivottavasti joskus palaan tänne iloisten uutisten kera, mutta nyt on aika ottaa happea ja reilusti, vaikkakin tulevaisuus tuntuu raskaalta ja toivottomalta. Aika varmasti auttaa tässäkin, kuten on edellisillä kerroillakin tehnyt. Olemme pahemmastakin selvinneet, se lohduttaa hieman.

Oikein paljon jaksamista teille muille ja onnistumisia elämäänne!!!

Terveisin

Mine

Vierailija
13/41 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Minen, sulla on kyllä kaameita kokemuksia :,(

Kyllä ihmistä voidaankin repiä rikki niin kamalaan pieniin osiin joista pitää sitten koota palasia yhteen ja jaksaa eteenpäin...

Saanko kysyä mistä tollanen kohtu tulehdus voi johtua?

PALJON VOIMIA jokaipäiväiseen elämäänne..

Rizza, olet ajatuksissani..sinulla siellä kaamea pv!

Stinna

Vierailija
14/41 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehduksen syytä ei saatu selville. Jotakin sisäsyntyistä bakteeria epäiltiin, mutta sitä ei sitten seuloissa löytynyt. Vauva ja istukka olivat täysin terveet. Minulla oli ns. alkuraskauden "normaalia" vuotoa, jonka syytä ei myöskään saatu selville ja lääkärit arvelivat tuon mystisen vuodon eli kohdussa ja kanavassa olleen veren ruokkineen bakteerikasvustoa ja ehkäpä siksi kohtu tulehtui. Muuta järkevää syytä ei siihen löytynyt. Kohtu parani välittömästi, kun lapsi oli syntynyt, vaikkei se kyllä yhtään lohduttanut. Viikon he yrittivät sairaalassa tiputtaa antibiootteja, jotta lapsi olisi pysynyt sisällä ja kohtu parantunut itsestään, mutta mikään ei auttanut, synnytys alkoi itsestään.

terveisin

mine

Vierailija
15/41 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine, voi kamala mitä kokemuksia sinulla on ollut. :(

Soitin aamulla sairaalaan omalle hoitajalleni, joka oli heti sitä mieltä, etten saa tehdä tyhjennystä kotona ja ihmetteli, miten sain sellaiset neuvot perjantaina np-ultran jälkeen. Sovimme hoitajan kanssa, että menen huomenna sairaalaan osastolle ja tekevät tyhjennyksen siellä. Olo on todella helpottunut, vaikka tilanne yhä itkettääkin.

Vierailija
16/41 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tarkoituksella pitänyt vähän palstataukoa, kun mitään ei nyt heinäkuussa tapahdu.. mutta täällähän on raastavia uutisia. Osanottoni Rizza ja Minen. En voi kyllä kuvitellakaan miten pahalta tuntuu. Varmasti hoidoissa epäonnistuminen miljoonakertaisena! Todella rankalta kyllä kuulostaa Minen noi sun kokemukset muutenkin! Voimahaleja teille!

-atwood

Vierailija
17/41 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta, eihän tätä tekstiä pysty lukemaan ettikö itku tullut, miten kauheeta.. Syvimmät osanottoni Rizza ja Minen vielä minultakin... Vaikka tiedän että se ei teidän tuskaanne poista.. Miten väärin, miksi juuri ihmisille, jotka palavasti haluavat lapsia sattuu jotain tällaista ja sitten on näitä toisia ääripäitä, jotka sikiävät turhankin helposti...

Tässä tuli taas muistutus että elämä todellakin on epäreilua, toivottavasti pääsette surunne yli miestenne kanssa/ avulla! *halirutistus*

Mukavaa kuulla Stinna, että teillä oli ultrassa kaikki hyvin ja toivon sitä sydämeni pohjasta, että asiat pysyvätkin hyvällä mallilla! Todellakin perässä yritetään tulla, keinolla millä hyvänsä. =) Edes yksi lapsi olisi ihanaa saada, nyt en uskalla useammasta edes haaveilla...

Hyvää yötä!

Vierailija
18/41 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille Stinna, Atwood ja Mirggu!

Meillä ei tyhjennys mennyt suunnitelmien mukaan. Eilen aamulla sain sairaalassa lääkkeet, mutta vuoto ei vaan alkanut. Kamalat kivut kyllä oli, mutta myöhemmin minut jouduttiin lähettämään kotiin lepäämään ja koko homma tehdään uudelleen huomenaamuna sairaalassa. Jos vuoto ei vieläkään ala, niin sitten edessä on kaavinta.

Mietin vaan, että vaikka sitä kuinka tietää, miten kovan tuskan ja pitkän tien takana tämä raskautuminen on, niin enhän vaan pitänyt tätä pientä niin itsestään selvänä, että se nyt otetaan pois. Kun jo niin iloitsin raskaudesta ja suunnittelin tulevaa...

Vierailija
19/41 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan..!! Jotenkin arvattavaa, ettei se vuoto ala noin vaan, kerta ei ole ollut mtn merkkejä..kyllä se vaan kynsin ja hampain olisi ollut massussasi loppuun saakka!!

Äläkä ala ajattelemaan tollasia, että pitäisit itsestään selvyytenä, se ei ole kellekään hoitoja käyneelle itsestään selvä..ei ikinä!

Ja ei pientä rakasta kukaan ota pois, kaikki on vaan sattumaa ja/tai luonnon tekosia, jos pieni ei olisi ollut terve elääkseen pidempään..

Tutkitaankohan sikiöö? Voisko sitä toivoa?

Mietin sua kyllä paljon! Ollaan niin lähekkäin tässä raskaudessa oltu, että joka solulla osaa myötäelää kanssasi...

Tuntuu, että itekin on ihan vainoharhanen ja hullu..tässä pelossa ja huolessa, vaikka tyyni yritänkin olla. Olen piilo tyyni...

Tilasin kotidopplerinkin!

Ja mietin jokaista karkkia tai rasvaista tms. suupalaa, että teenkö vauvalle pahaa!!

Km:a ei voi tällasilla aiheuttaa, se täytyy muistaa..!!

Normaali odottaja ei voi saada km:a itse aikaan!

Muista sinäkin se Rizza ystäväni..

Vierailija
20/41 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taitais ihan tarkkaan ottaen tänne kuuluakaan, mutta nyt vaan tuli ekaa kertaa vahva tunne että haluan kirjoittaa. Meillä -07 syntynyt tyttö,siis luomusti, ja heti perään haaveiltiin toisesta. tulosta ei alkanut syntyä, ja syyksi selvisi selittämätön sperman laadun huonontuminen. tuoresiirto ei tärpännyt, ja kesäloman jälkeen yritetään ensimmäistä PAS:a. pakkasessa on kuusi alkiota. kokemuksia siitä, kuinka alkiot kestäneet sulatusta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme