Miksi ulkomaalaiset miehet viihtyy niin paljon kavereidensa kanssa?
onko ne piilohomppeleita tms? minun ystäväni mies on aina kavereilla, muuten hän on oikein kiva, ahkera, perheestään huolehtivainen ja fiksu mies.
Kommentit (20)
Siellä jossain kasvatetaan lapset yhteisöllisiksi eikä individualisteiksi kuten "kehittyneessä Euroopassa".
Tämä on suurin henkinen kompastuskivi omassa liitossani. Minä tarvitsisin omaa aikaa, hiljaisuutta ja tyhjää reviiriä eikä mies ymmärrä sitä ollenkaan. Hiukka kärjistäen, hänelle riittää omaksi ajaksi paskahuusissa yksin käyminen.
Eli jos minä vaadin omaa hiljaista aikaa, mies viettää sen hetken takulla kavereidensa kanssa.
ja ounastellut että asia on kulttuurisidonnainen.
kanssa, lähes joka ilta. Siihen ole jo tottunut, joten ei haittaa. Aikaa yhdessä olemiseenkin jää kyllä ja minulla omiin juttuihini.
Harvemmin tuolla kahviloissa ja assan kulmilla näkyy ulkomaalaisia miehiä, joilla on lapsi mukana. Kavereita on paljonkin, mutta jälkikasvu puuttuu. Saatteko te naiset kokoontua jossain ilman miestänne ja lastanne? Siis niin että mies hoitaa sillä aikaa lasta tai lapsia.
Mieheni on arabimaasta (ei muslimi) ja lähes joka päivä tapaa kavereitaan. Käy kahvilla, ei kaljoittele. Minä taas nautin yksinolosta. Sopii meille oikein hyvin. Ja ainakin oma mieheni ottaa useinkin meidän pojan 1,5v. mukaan, jotta saan olla ihan yksin=). Miehen kaverillakin saattaa olla oma lapsi mukana.
Meillä mies on koti-isänä jo neljättä vuotta, lapset 4 ja 8 v. Mies siis hoitaa lapsia enemmän kuin minä.
Yksin en juurikaan missään käy, paitsi työmatkoilla. Loppuaika menee perheen kanssa, koska itse niin haluan, ei siksi että mies vaatisi.
Mutta entäs kolmen vuoden kuluttua kun nuorempi aloittaa koulun - jääkö isä silloinkin koti-isäksi vai olisiko jopa työssäkäynnin paikka?
tykkää kyllä että on elämää ympärillä ja lähtee mielellään kaikenlaisiin mun suvun sukujuhliin (toisin kuin suomalainen veljeni). Kavereitaan tapaa ehkä pari kertaa kuussa. Ennen kuin osasi suomea, kavereiden saura oli paljon tärkeämpää.
tulee usein vastaan kahden pienen poikansa kanssa ja sanoi ujosti kun kysysin miksi hänellä on aina lapset mukanaan, että tykkää hoitaa heitä ja ulkoiluttaa. Minusta se on söpöä.
N° 8 vastaa taas.
Mies on ollut töissä 15 v tässä maassa ja on sinä aikan oppinut kunniottamaan suomalaisia tapoja, kuten esim koti-isyys.
Kun pieninkin lapsi menee kouluun, mies varmasti etsii itselleen töitä. Mutta voihan se olla että meille tulee vielä lisää pieniä mattapintaisia lapsia ja mies voi hoidella kotia ja lapsia monta vuotta lisää. Ei siis ole viemässä työpaikaa keneltäkään suomalaiselta :)
Et tiedä meistä yhtään mitään ja silti katsot aiheelliseksi piikitellä. Mistä sä tiedät vaikka mun mies olisi kv. yrityksen hallituksen jäsen ....
Ei mun mies ehdi kavereiden kans pyörimään.
Työt ja perhe vie lähes kaiken ajan. Mutta on tästä saanut kuullakkin maanmiehiltään.
minullakin on arabimies ja käyn itse joka ilta (paitti en perjentaisin eikä mieskään mene mihinkään perjantaisin) viikossa harrastuksissa (noin 1-2 t. ilta) eikä miehen tarvitse mua himassa odotella. Jaa viikonloput olemme yhdessä.
Työt ja perhe vie lähes kaiken ajan. Mutta on tästä saanut kuullakkin maanmiehiltään.
Ja on muslimi, kuten me koko perhe.
Ja kyllä, käy lasten kanssa vaikka missä yksin, että minä saan viettää aikaa yksin kotona tms. Samoin kuin minäkin annan saman mahdollisuuden miehelleni. Tosin minulla taitaa loppusessaan olla enemmän omaa aikaa kuin miehelläni. Pitääkin korjata asia.
Ainut asia, mitä hän ei sattuuneesta syystä tee, on imettäminen. ;D
USKONNON kanssa, sehän on kultuurellinen asia.
15.
määritä ulkomaalainen. Aika laaja käsite.
N° 8 vastaa taas. Mies on ollut töissä 15 v tässä maassa ja on sinä aikan oppinut kunniottamaan suomalaisia tapoja, kuten esim koti-isyys. Kun pieninkin lapsi menee kouluun, mies varmasti etsii itselleen töitä. Mutta voihan se olla että meille tulee vielä lisää pieniä mattapintaisia lapsia ja mies voi hoidella kotia ja lapsia monta vuotta lisää. Ei siis ole viemässä työpaikaa keneltäkään suomalaiselta :) Et tiedä meistä yhtään mitään ja silti katsot aiheelliseksi piikitellä. Mistä sä tiedät vaikka mun mies olisi kv. yrityksen hallituksen jäsen ....
Jos aiti on kotona 4 v, niin hanhan tekee vain velvollisuutensa. Siis miski niita lapsia edes tehdaan jos niiden kanssa ei edes jaksa (aiti!!!) olla??? Mutta jos mies on koti-isana (vielapa joku tietty lusmuilija ja tuilla elava ULKOmaalainen (kamala, onkohan se ulkomaalisuus tarttuvaa?), niin se onkin sitten iso ongelma...
Ei ymmarra, ei... ja Suomiko siis tasa-arvoinen maa?????
tapamaan ystävätärtäni, ja arabimieheni jää kotiin hoitamaan lasta.
kulttuuri eroista.
Varsinkin arabimaissa miehen tehtävä on leikkiä lapsen kanssa, ei hoitaa tätä tai huushollata kotia.
Eli kaverit ja sosiaalielämä on tällöin tärkeetä, naista varmasti rakastetaan ja sillee, mutta "tasa-arvo -laki" ei niissä talouksissa useimmin toteudu, ainakaan kotitöiden ja lastenhoidon kantilta.
tosin tämä on vain muslimeista, muista ulkomaalaisista en niin osaa sanoa.