Käyttääkö teinit muiden
vanhoja vaatteita vai onko oltava aina uusia?
Meillä 16v tytär ostaa aina vain uusia, ei sisaruksia joilta olisi saanut käytettyjä.
Jos kaverinsa antavat jonkin vaatteen, käskee minun viedä kierrätykseen.
Kommentit (11)
Kunnes pääsin kesätöihin ja sain omaa rahaa. Otti päähän, kun äite osti jotain uusia vaatteita, niin oli aina "käytännöllisiä" ja "siistejä"...
Mutta tietenkin, jos on rahaa ja haluaa lapsensa opettaa niin, että vain uusi on tarpeeksi hyvää, niin mikä ettei...
eikä enää kasva vaatteista ulos
tai ainakin hänen isommat sisarensa ovat
ei kai sellaiselle nyt niin kauheesti kierrätyskamppeita enää sisaruksiltakaan kun alkuperäinen käyttäjäkin voi käyttää ne vaatteensa loppuun
Perheessä tytöt 14v ja 13v sekä poika 12v. Kaikille kelpaavat käytetyt vaatteet; sisaruksilta perityt, kirpparilta, kavereilta, huutonetistä. Vaatteen alkuperällä ei ole väliä kunhan se muutoin on oikeanlainen... onneksi näin;)
stopin. En voi sietää minkäänlaista tyhmyyttä ja tuo on siellä alkupäässä.Onneksi olen kasvattanut omat lapseni fiksuiksi. Säälittävää touhua, eikä selitykseksi kelpaa edes se, että on "teini"...
ja noilla teineillä ( tytöillä) on ihan oma kierrätys systeeminsäkkin. joku kyllästyy johonkin antaa sen kaverille kaveri ja kaveri antaa jotain tilalle. Harrastavat siis vaihtareita.
Minusta loistava idea ja ekologinenkin.
teinit meillä on 17, 16, 15, 14.. ja muutenkin meillä kierretään kirppiksiä.
vanhoja vaatteita vai onko oltava aina uusia?
Meillä 16v tytär ostaa aina vain uusia, ei sisaruksia joilta olisi saanut käytettyjä.Jos kaverinsa antavat jonkin vaatteen, käskee minun viedä kierrätykseen.
itsellä, mutta kyllä kaverien antamia olen käyttänyt.
Pienille lapsille ostan paljon kirpputorilta, mutta teinille ostaisin kyllä kaiken uutena.
vanhoja vaatteita vai onko oltava aina uusia? Meillä 16v tytär ostaa aina vain uusia, ei sisaruksia joilta olisi saanut käytettyjä. Jos kaverinsa antavat jonkin vaatteen, käskee minun viedä kierrätykseen.
En oikein ymmärrä tätä. Jos ei ole sisaruksia, niin kenen vanhoja vaatteita se käyttäis? Kavereiden? Miksi se ottaa kavereiden vaatteita, jos ei edes aio käyttää niitä? Ja miks ne kaverit antaa? Onko sun tytöllä pulaa vaatteista ja kavereita säälittää? Vai siis mitä? Kyllä mä käytin ihan kaupan vaatteita, teininäkin. Jotain sellasia ns. kotivaatteita saatto äiti tyrkyttää (isoveljien vanhoja), mut ei koskaan julkisillapaikoilla käytettäväksi. Tuon ikästä on huono enää kirpputorille opettaa, jos sitä itteä ei kiinnosta. Ois pitäny tehä paljo aikasemmin.
, minä ja äitini mahdumme kaikki samoihin vaatteisiin, no olen minä hieman lyhyempi ja pienempi, mutta kuitenkin, ja siskoni kyllä suostuu käyttämään meidän vaatteita, ihan nyysii niitä jos vaan onnistuu ja pyytää minua lähettämään postissa ne ja ne housut tai kengät yms.
Mutta kirpparivaatteita emme käytä kukaan.
Meidän teinit ostavat usein kirpparilta tai sitten ostetaan huutiksesta. Myös tuttujen vanhat vaatteet kelpaa. Mun kolme teinityttöä on kaikki saman kokoisia, ja he käyttävät myös toistensa vaatteita ja kenkiä, paitsi nuorin, jolla on iso jalka eikä isosiskojen kengät mahdu.
Vanhin tytär ainakin on käyttänyt serkkunsa kierrätyssäkistä keräämiään vaatteita, sekä ostanut kirpputorilta - edelleenkin, koska opiskelijan budjetti on niukka.
19-vuotias tytär huutaa huutonetistä ja ostaa kavereiltaan näiden ylijäämävaatteita.
16 vuotiaalle pojalle ei juurikaan löydy mieleisiä kierrätyskamppeita, joten hänelle ostetaan uutena - aika vähän, koska haluaa kalliita merkkikuteita, jotka kyllä käyttää sitten ihan loppuun.
stopin. En voi sietää minkäänlaista tyhmyyttä ja tuo on siellä alkupäässä.Onneksi olen kasvattanut omat lapseni fiksuiksi. Säälittävää touhua, eikä selitykseksi kelpaa edes se, että on "teini"...