meinasin soittaa eilen sitten poliisille, naapurin akka jätti meille lapsensa ja meni töihin
Olen monta kertaa ihmetellyt miksi lähes seinänaapurin poika on meillä tosi paljon.
Eilen oli koko perheellä vapaapäivä ja lähdettiin päiväseltään käymään mun vanhempien luona. Loman takia ei laitettu kelloa soimaan vaan ihan kaikessa rauhassa noustiin sängystä, aamiaista ja ajateltiin n klo 10 lähdetään.
No, meillä sitten soi ovikello, sanoin pojalleni ettei ketään päästetä sisään koska ollaan menossa, tämä hemmo tuli ja sanoi äiti antoi mulle luvan lähteä teidän kanssa maalle. Ilmoitin ettei se käy ja sun pitää lähteä nyt samantien kotiin, ei siellä ole ketään kun äiti on töissä. Yritin soittaa hänelle, ylläri ylläri, ei vastannut puhelimeen.
Tein tosi ilkeesti, laitoin tekstiviestin jollei soita takaisin 10 min sisällä soitan poliisit.
Äiti soitti ja ymmärsi että me oltiin pyydetty hänen poikaa mukaan. Jos oltais pyydetty, eiköhän äiti olisi siitä ollut tietoinen.
Pyysi jos odotettais lounaaseen saakka ja tulisi klo 12 hakemaan pojan meiltä. Ilmoitin ettei käy, poika saa nyt mennä yksin omaan kotiinsa ( on 10 v, eli pärjää hyvin ).
Oli kyllä koko eilisen päivän niin paha mieli tästä. Ymmärrän ettei me olla mikään ilmainen hoitopaikka ja äiti teki väärin, mutta eihän se pojan syy ole jos äiti ei välitä teoistaan.
Kommentit (10)
Jos äiti kerran puolen päivän aikaan pääsee pojan hakemaan, ei hänellä hätää yksin kotona odotellessa ole. Ajattelematon tai vain yksnkertaisesti typerä äiti.
Ihan kamala tapaus. Mä oisin varmaan säälistä ottanu sen pojan mukaan. Ei ole sen vika, että sillä on surkea äiti. Mutta olisinkin varmaan saanut olla ilmaisena lapsenvahtina sitten koko loppuikäni ja ois ottanu päähän. Ei se tosiaan sinun vika ole, eikä sinun vastuulla. Voisko olla että poika oli valehdellu tosi uskottavasti. Mutta outoa silti, että äiti ei tullut sulta mitään varmistamaan.
sitä itsekin aikoinaan oltiin 10 veenä yksin kotona kun vanhemmat oli töissä? vai miten teillä oli hoidettu hoidot kesälomien aikaan?
meillä on 4 paikkainen auto, takana on vain kahdet turvavyöt.
Oli olin ottamassa kaikesta huolimatta poikaa mukaan, mutta kuka on ilman turvavöitä ? Oma lapseni tai naapurin lapsi ? Kyllä oma lapseni tulee minulle aina ekaksi.
Mitä jos olisi tullut onnettomuus ja lapsi olisi vaikka halvaantunut tai pahempaa. Minussahan syy olisi ollut kun lapsi ei olisi ollut vöissä.
Oli 2 vaihtoehtoa, jättää menemättä, vapaapäiviä harvaseltaan, tai jäädä odottamaan äitiä. Kuka sen olisi sanonut milloin se äiti sieltä olisi tullut, ties vaikka olis tullut töitten jälkeen.
En voi tehdä muuta kuin ihmetellä. Onneksi lapset unohtavat nämä äkkiseltään.
10-vuotias pärjää kotona YKSINÄÄN! Tessienkin mukaan vain alle 10-vuotiaan lapsen kanssa saa JÄÄDÄ KOTIIN, tämän sairastettuaan! Eli jos lapsi on jo kymmenen voi ja saa hänet jättää kotiin äidin työpäivän ajaksi.
POLIISISTA OLISI VAIN NAURETTU SINULLE, ei he lähde tulemaan jos 10-vee on kotona, kun vanhemmat on päivällä TÖISSÄ!!!!!!!!!!!
etä naapurin nainen valehtelee kun sanoo poikansa sopineen sitä ja tätä. Ja olla äidin valheiden syntipukki on todella noloa pojalle.
Teit ihan oikein. Ja poliisilla uhkailu toimi tässä tapauksessa - sait yhteyden äitiin!
Voi poika raukkaa mikä kuspää äiti sillä. Ihan oikein teit, ette ole mikään ilmainen hoitopaikka!! Uskomatonta.
Ap:n pointti kadoksissa??
10-vuotias pärjää kotona YKSINÄÄN! Tessienkin mukaan vain alle 10-vuotiaan lapsen kanssa saa JÄÄDÄ KOTIIN, tämän sairastettuaan! Eli jos lapsi on jo kymmenen voi ja saa hänet jättää kotiin äidin työpäivän ajaksi.
POLIISISTA OLISI VAIN NAURETTU SINULLE, ei he lähde tulemaan jos 10-vee on kotona, kun vanhemmat on päivällä TÖISSÄ!!!!!!!!!!!
on töissä onko hän silloin kadoksissa?
ÄLKÄÄ NAAPURIT SOITTAKO POLIISIA, JOUDUN NYT lähetemään TÖIHIN, jätän kotiin 10 ja 14 vuotiaat lapseni apua oleko hirviö?!
Siis siltä toiselta äidiltä. Minusta olisi jotenkin itsestäänselvää, että tuollaisista reissuista vanhemmat sopivat keskenään eikä vain lapsen kautta, kuten tässä yritettiin selittää.
Minusta teit ihan oikein. Se ei ehkä ollut mukavinta pojan kannalta, mutta äidilleen on tehtävä selväksi ettei noin vain toimita!