Neliviikkoisen kanssa pitäisi lähteä kauppaan.. miten onnistuu??
Vauva tissillä vähän väliä ja sylissä viihtyvää sorttia... onko pakko tankata vähän korviketta lisäksi että nukkuisi kauppareissun ajan? Ei voi ruokakaupassa ruveta imettään.. :/
Miten te muut äidit toimitte? Niin ja pakko olisi jo itse päästä ihmisten ilmoilla käymään!
Kommentit (29)
mutta kylla oli arsyttavaa kun vauva itki kaupassa, niin hetihan siihen joku vanhempi nainen tuli aina voivottelemaan, etta varmaan on nalka, yms.
Kerran sitten sanoinkin, etta soi juuri, ei ole nalka, mutta ilmavaivojan on usein kylla. No, siitahan rouva sai vetta myllyynsa, ja sanoi, etta kylla minun pitaisi lopettaa maidon juominen, ettei vauva karsisi! Kun sitten ystavallisesti kerroin, etta kylla olen jattanyt pois kaikki maitotuotteet, hiilihapolliset juomat, pavut, tomaatin ja kaalin, seka kaikki kivelliset hedelmat (luumut, kirsikat yms.), niin hammentyi niin, etta lopulta tokaisi, etta vauva kaipaa varmaan enemman sylia, ja miten on kurjaa noin pieni joutuu isoon kauppaan metelin keskelle!
Eli tarinan opetus: aina niita viisaita naisia loytyy, joiden mielesta olet tehnyt jotain pahaa jos vauva itkee: kun yksi syy on suljettu pois, loytyy sitten joku toinen ihan varmasti.
Pitaisi osata jattaa se omaan arvoonsa, vaikkei se aina helppoa olekaan!
mukana n. viikon ikäisestä. Ja yleensä muu jälkikasvu siinä mukana. Ikinä ei ole kukaan tullut valittaan lapsista tai huomauttelemaan. En sitten tiedä, olenko niin mörkökeijun näköinen ettei kukaan uskalla tulla vai mistä jöhtuu....
Ennen kuin lähdet, imetä vauva, ota mukaan kassiin tutti vaippa, pyyhe froteealusta ja vaihtovaatteet, jos vauva tekee kakat. Yleensä vauvat nukkuvat ostoskärryjen kaukalossa ihan rauhalisesti. Tarkista, että on tarpeeksi vaatetta päällä ja joku ohut peitto sxiinä. Pitäis onnistua reissu.
Itse olin Citymarketissa kolmen päivän ikäisen kanssa. Mukanani myös kaksi- ja nelivuotias. Muutenkin liikuttiin paljon ympäriinsä, eikä mulla silloin ollut edes autoa. Bussilla suhattiin ja hyvin meni.
Lähdet sillä asenteella että imetät kun tarvii ja annat tätien ja mummojen päivitellä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mulle taas yksi mummeli syksyllä kauhisteli, kun vaunujen suuaukon edessä oli musta suojakangas, joka on Emmaljungan vaunuissa kiinteänä, että "voi voi ku tukehtuu pikkunen kun on noin laitettu..."
Niin minä siihen, että "Joo tais jo eilen tukehtua, mutta ei se mitään.."
Mutta kotiudiuttiin sairaalan perhehuoneesta vappuaattona esikoisemme kanssa ja olimme olleet siellä sen jotakin 3 päivää tms. kun vauva oli syntynyt 00.25 eli se eka päivä ei ollut laskennassa mukana. No, ei sillä merkitystä.
Vaan kuinkas sitten teimmekään: kaasutimme suoraan sairaalasta Prismaan ostoksille. En osannut hormonihöyryissäni edes ajatella että voisi synyä vauvan syömisen suhteenn joku ongelma :) No joo, emme varmaan ole hyvä esimerkki tässä.
Mutta: Kyllä te siis selviydytte, kuten edellä jo hiukan ilkeästi kommentoitiin. Oikeasti vanha sananlasku "hätä keinot keksii" on ihan oiva. Jos vauva alkaa huutaa suoraa kurkkua, löydät kyllä jonkin nurkan jossa antaa hätätissiä. Mene terpeeksi isoon kauppaan jossa on sovituskoppi ja mene sinne imettämään :)
Kokemukseni mukaan (=sittemmin yhteensä 3 lasta joista 2 aivan kamalia tissihoirmuja syntymästään saakka aina 8 kk ikään - ei tuttia, ei pulloa) kun saat lapsen toivottavsti autossa nukahtamaan kaukaloon ja nostat kaukalon hienovaraisesti kärryyn ja pontevatsi pidät kärryt liikkeessä, niin usein ne vauvat vaan nukkuu sen kauppareissun ajan. Tämä siis selittää sinullekin sen näyn, kun väsyneen näköinen nainen valitsee tiskistä jauhelihaa ja heijaa samalla ostoskärryä - jossa siis ei ole vauvaa vaan viikonlopun ostokset. Se vaan menee tajuntaan eikä siitä pääse pois :)
Lähde rohkeasti liikkeelle, huomaat sen olevan helpompaa kuin arvaatkaan!
Itse kävin kaupassa vauvan ollessa 6pv ( ilman vauvaa tosin) ja sitten alettiin pikkuhiljaa käydä vauvan kanssa. Nukkui kyllä alusta asti hyvin 1-2h pätkiä, mutta kyllähän ne ekat kerrat jännitti. Mutta kuten moni muukin on jo todennut; kyllä siitä selviää! Ja imettää voi vaikka omassa autossa jos ei muulla kehtaa.
Eihän :D ?
Syötä vauva,pue hänet ja sit vaan menoks ;).
se kauppaan lähtö pienen kanssa todella voi olla ongelma..miettikää hyvät ihmiset että kaikki vauvat eivät vain nuku liikkeellä ollessa,eivät viihdy kertakaikkiaan muualla kuin sylissä ja tississä kiinni..ja monesti tälläiset vauvat eivät myöskään nuku päivällä kun silmäyksen kerrallaan..lähde siinä sitten kauppaan..ja ei kaikki halua imettää julkisesti ja aika moni vauva vetää sitä tissiä reilustikkin yli puoli tuntia ja kaikki vauvat eivät ruokailun keskeytyksestä niin innostu..ihmemaassahan ne muut mahdolliset lapset ja pakasteet yms.ruoka säilyy kunnossa.niin ja äitejä saattaa joskus oikeasti väsyttääkkin..mut sopii kokeilla itse..tosin kyllä niistä hankalistakin vauvoista ihan kivoja aikanaan tulee ja helpoista vauvoista todetusti hyvinkin hankalia uhmaikäisiä:) ja nuo ilkeät tätit kaupassa todennäköisesti vain haluavat tehdä kiusaa jonkun oman henkilökohtaisen traumansa takia..paras tapa on vain kysyä että mitä minun vauvan hoitamiseni sinulle kuuluu?tähän maailmaan mahtuu ilkeitä ihmisiä jotka iskevät kiinni aina niihin jotka ovat heikoimmillaan..pitäkää huolta toisistanne,auttakaa,älkääkä haukkuko jos toisen ongelma tuntuu teistä typerältä..saatatte itse olla vielä samassa tilanteessa.
Vauva mukaan vaan. Kyllä se vauva saa hetken itkeäkin ja onhan isommissa kaupoissa vessat, mihin voi mennä imettämään. Älä tee ongelmaa asiasta, joka ei ole ongelma. Jos ihan hirveästi pelkäät kauppareissua, niin ota tuttipullo ja tutteli mukaan. Sitä vaan sitten huoneenlämpöisenä tuttipulloon ja vauvalle, jos ihan hirveä tilanne tulee.