Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neliviikkoisen kanssa pitäisi lähteä kauppaan.. miten onnistuu??

Vierailija
13.07.2009 |

Vauva tissillä vähän väliä ja sylissä viihtyvää sorttia... onko pakko tankata vähän korviketta lisäksi että nukkuisi kauppareissun ajan? Ei voi ruokakaupassa ruveta imettään.. :/

Miten te muut äidit toimitte? Niin ja pakko olisi jo itse päästä ihmisten ilmoilla käymään!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään neuvoja, koska minä taisin mennä kauppaan jo periviikkoisen vauvan kanssa eikä mieleeni edes tullut, että siinä olisi mitään ongelmaa...

Vierailija
2/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilman korviketta. Kuinka kaukana ruokakauppa on? Paljonko menee siis matkoihin aikaa? Kauan aiot kaupassa viipyä?

Ja kyllä, ruokakaupassakin voi imettää, minä ainakin olen niin tehnyt. Isoimmissa kaupoissa (ja kauppakeskuksissa) on penkkejä, ja jos ihan pieneen kauppaan poikkeaa ei ne ostokset varmaan kestä niin kauaa, että pitäisi edes imettää.

Toki jos et voi imettää kuin makuultaan, on tämä ongelma. Pikkuhiljaa voisi yrittää opetella istualtaan imettämistä, niin olisi helpompi liikkua kodin ulkopuolella.

Ja kantoliinaa suosittelen ehdottomasti, siinä vauva viihtyy yleensä paremmin kuin vaunuissa. Toki tätäkin täytyy harjoitella kotona, ei kannata ehkä ekaa kertaa kokeilla vasta siellä kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itsellesi päälle imetyspaita.

Jos vauva tekee kakat, pyydä päästä kaupan vessaan vaihtamaan. Vauva täytynee sitten hoitaa sylissä, ellei siellä ole mitään alustaa jolle laskea.

Kun sinulla on imetyspaita, voit ihan hyvin istahtaa jonnekin penkille imettämään. Se on maailman luonnollisin asia!

Ellei imetyspaitaa tähän hätään ole, hanki sellainen. Sitä ennen voit tehdä harsosta näkösuojan, kun laitat harson vauvan pään päälle ja taiteilet toisen pään vaikka omasta kauluksesta sisään. Peittyy siis sekä imevä vauva että rinta.

Niin ja sitten kun vauva ei viihdy vaunuissa, nostetaan syliin / laitetaan kantoliinaan / pistetään kantoreppuun ja koetetaan toisella kädellä epätoivoisesti selvitä sekä kaupan korista että vaunuista.

Tsemppiä, ihmisten ilmoille vain! Kyllä se alkaa sujua piankin.

Vierailija
4/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan ilman korviketta! Vauva yleensä nukkuvat kyllä reissussa. Miksi ruokakaupassa ei voisi imettää? Itse olen ainakin imettänyt, vaikka kävellessä, jos ei istumaan pääse.

Jos menee autolla, niin autossakin voi imettää. Lapsen itkukaan ei ole vaarallista, vauva saa vähän itkeä kaupassa. Jos tulee iso itku, niin syliin voi ottaa, eikö?

Vierailija
5/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puet vauvalle vaatteet, laitan kaukaloon/ vaunuihin ja menoksi.

Mikä on ongelmasi?

Vierailija
6/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähimpään kauppaan on armoton matka (vinkki: auton voi pysäyttää siinäkin tapauksessa tien sivuun ja antaa vähän tissiä)? - Vai mikä ihme saattaa muuten olla ongelmasi?

Ei jeesus, eihän tämä voi olla muu kuin provo, eihän?

Vierailija
7/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet häät meni suurimmaksi osaksi takahuoneessa imettäen kun keskimmäinen oli 4viikkoinen..älä ala antamaan korviketta ton takia, imetät ennen lähtöä, jos tarvis niin vielä kaupan parkkiksella autossa, sit vauva syliin tai kantoliinaan jos ei viihdy kaukalossa, hyvin se menee ja aina pääset lastenhoitohuoneeseen tai autoon imettämään jos kauhea parku alkaa. Meillä nämä tissitakiaiset ovat viihtyneet yllättävän hyvin kaupan ääniä kuunnellen ja valoja katsellen..joskus peräti nukkuneetkin!:D

Vierailija
8/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että kyllä onnistuu. Hermoja raastavaa se kyllä voi olla ja vauva saattaa haluta olla sylissä koko ajan, mutta kyllä sen kestää. :)

Syötä vauva kunnolla ja toivo ettei se vaadi lisää ruokaa kauppareissulla. Pullo ja korvike varalle, siis jos vain vauvalle kelpaa.

Vierailija
9/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaukalo kärryihin.

Täällä takapajulassa vaan mummut kauhistelee kun vauvat itkee kaupassa, jopa kaupan myyjän olen kuullut sanovan että kun "nälissään itketetään" jne.. meidän vauva monesti huutaa vaan vaikkei nälkäinenkään ole ja nukahtaa sitten vaan tissille.

ap

Vierailija
10/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia tänne tulee :(

Hyvähän se on jos itse pärjäätte tuosta noin vain.

ap

Vierailija
11/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaukalo kärryihin.

Täällä takapajulassa vaan mummut kauhistelee kun vauvat itkee kaupassa, jopa kaupan myyjän olen kuullut sanovan että kun "nälissään itketetään" jne.. meidän vauva monesti huutaa vaan vaikkei nälkäinenkään ole ja nukahtaa sitten vaan tissille.

ap

vasta kun vähän aikaa oli pengottu. Eli ongelma ei olekaan se, että vauvan kanssa olisi kaupassa vaikeaa, vaan se, että ap:ta hävettää kun ohikulkijat katsovat pahasti!

Jos tuommoisia mummokauhisteluja tulee, provosoi niitä kunnolla. Sano vaikka tuijottajille, että "lapset on niin kauhean kalliita, ei tällekään raaski ruokaa antaa ennen kuin huomenna" tai lauleskele kovaan ääneen "kohta äidin kulta saa tissiiää, tissiiää..."

Saavatpahan kylällä puhuttavaa viikoiksi.

Vierailija
12/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teet niin, että imetät autossa kun pääset kaupan pihaan. Sitten vauva ostoskärryn kaukaloon. OPstat ruokasi. Jos vauvalle tulee kamala nälkä puolivälissä, niin sitten kysyt henkilökunnalta missä voit imettää. Sitten jatkat ostoksiasi.

Jos olet taas niin loppusuoralla, että kannattaa lähteä kassajonoon, niin pidät vauvaa sylissäsi ja hoidat pakkaamisen ja maksamisen yhdellä kädellä.

Vähänkin isommissa kaupoissa on hoitotilat. Pienemmissä kaupoissakin usein löytyy yleisövessa, jota voi käyttää vaikka siihen vaipanvaihtoon.

Vierailija
13/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää ihmettele miten mammat sekoaa, kun tavallinen elämä on näin vaikeaa...

Vauva kärryihin. Jos huutaa, sille annetaan evästä. JOs vauva on rinnalla, lastenhoitohuoneeseen/autoon/ syrjäiselle penkille imettämään vaikka harso siinä edessä. Vauva saa mahan täyteen. Ja taas matkaan.

Kaikilla pysyy pää paremmin kasassa.

Vierailija
14/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän nainen itsetunnon boostausta! Anna kylän ämmien ajatella mitä haluavat, kun itse hoidat lapsesi niin hyvin kuin voit...

Nyt on hyvä aika opetella olemaan välittämättä muiden ajatuksista, kohta se vauva on uhmaikäinen, joka järjestää upeita esityksiä, aina silloin kuin se noloimmalta tuntuu!

Vierailija
15/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kaupan tätien ja kylän mummojen talutusnuorassa? Sanot niille, että vauvat itkee kun ne on pieniä, ja jos ei mummot sitä kestä, ovat hyviä ja pysyvät mökeissään. Ja kassalle voi ihan silmiin katsoen sanoa, että mistähän se vauva saa ruokaa, jos ei äiti käy kaupassajoko hakemassa vauvalle ruokaa, tai itselleen, ja vauva saa sitä kautta ruokaa?

Tai sitten olla ihan ystävällinen ja sanoa, että tällaista se on pienen vauvan kanssa, nälkä iskee, vaikka just on ruokaa saanut.

Vierailija
16/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan vanhempia syyllistetään milloin mistäkin. Äitiys on hyvä hetki kasvaa pois noista häpeän tunteista. Ja usko minua: noita hetkiä tulee joka vanhemmille. Lapsi saa raivarit, niskakat tulee julkisella paikalla ja varavaatteet jo käytetty, litrapuklu lentää kaaressa anopin just pestylle lattialle, lapsi saa uhmaraivarit, lapsi tarttuu tahmeilla näpeillä vieraan silkkimekkoon häissä, lapsi sanoo kovaan ääneen hassun sanan/huomion julkisella paikalla. Lapsi tulee kipeäksi reissussa ja itkee koko kotimatkan. Näitä sattuu jokaiselle ja vanhempien on vain opittava selviämään näissä tilanteissa. Anteeksipyyntö kannattaa opetella viimeistään tässä vaiheessa.

Vierailija
17/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aikaa sinne kauppaan ja imetä vauvaa jos sen nälkä tulee. Kyllä joka kaupasta tuoli löytyy ja jos ei, niin kysy.

Ja jos sylissä viihtyy, niin pidä sylissä. Kyllä sitä kärryä saa yhdelläkin kädellä perässä vedettyä.

Ja jos nukahtaa kaukaloon, niin nostat kaukalossa ostoskärryyn ja otat vaikka toiset kärryt ostoksille jos enemmän on ostettavaa. Ne toiset sitten jätät johonkin ja niillä joissa vauva on kiikutat tavaraa niihin toisiin.

Vierailija
18/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaksoset ensimmäisiksi lapsiksi. Ja juuri sen takia en liikkunut heidän kanssaan mihinkään kun pelkäsin sitä että alkavat huutamaan ja en saa heitä rauhoitettua ja kaikki vaan katsoo pahalla.

Monesti vauvat järjestivät kohtauksen kaupassa, mutta yleensä mieheni oli mukana. Ja kyllä ne ihmiset katsoivatkin ja silloin tuntui että pahalla. Ehkä näin jälkeenpäin ajateltuna kukaan ei ajatellut mitään sen kummempaa, mutta itse epävarmana otin kaikki katseet itseeni. Joskus jopa vauva-palstalle kirjoitin asiasta itku silmässä.

Nyt kun lapsia on kolme ja neljäs tulossa, asia ei vaivaa enään itseäni. Kun kuopus huusi kaupassa ja kaksoset saattoivat jotain kiukutella nostin vain nenääni ja en kiinnittänyt keheenkään huomiota.

Ja nyt näin äitinä, kyllä minä kiinnitän huomion itkevään vauvaan/lapseen, mutta vaikka pää heti sinne kääntyykin, ei se tarkoita sitäe ttä katson pahalla, vaan enemänkin myötätunnosta. Ja kyllähän ihminen on sellainen että jos jostain hälyä kuuluu hän katsoo sinne, ajattelematta asiaa lainkaan sen kummemmin.

Lähde liikkeelle vain, älä vain tee samaa mokaa kuin minä aikoinaan kaksosten kanssa, tulin meinaan aika äkkiä hulluksi kotona vain....

Vierailija
19/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,n täytyy olla provo :D

Vierailija
20/29 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,n täytyy olla provo :D

on oikeasti ihmisiä, joilla on niin kova tarve hallita kaikkea elämässään ja ulospäin saisi näkyä vain positiiviset asiat, ettei ajateltaisi mitään pahaa.

Mutta siitäkin voi opetella pois, viimeistään lapsia saadessa on vaikea pitää mielenterveyttä yllä, jos on kova tarve kontrolloida kaikkea. Itsetuntoa on jollakin keinolla silloin parannettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi