Lapset yksin junaan
Mitä mieltä olette? Ajattelin laittaa 8v ja 6v lapset yhdessä matkustamaan IC-junalla yhden aseman välin. Ollaan tuota väliä yhdessä useasti matkustettu ja tietävät, että seuraavalla pysäkillä pois. Kyllähän ne junassa kuuluttaakin sen aseman. Silti hieman hirvittää onnistuuko. Tiedän, että 8v lapsemme on vastuuntuntoinen ja järkevä, eikä hölmöile.
Uskaltaisitteko te laittaa tuon ikäiset keskenään matkustamaan junaan?
Tietenkin siis saatan heidät junaan ja juna asemalla ollaan vastassa.
Kommentit (10)
yhdessä toisen samanikäisen tai vanhemman lapsen kanssa. Nuorempaa en.
Jos on noin lyhyt matka, eihän se hirveästi vie aikaa eikä rahaa lähteä lapsia itse saattamaan.
niin ajettelin pyytää, jos katsoisi sen verran perään, että nämä poistuvat oikealla asemalla junasta. ap.
kun kerran ollaan saattamassa ja vastaanottamassa.
Edesvastuutonta.
Onko liian suuri vaiva saattaa lapset? Olisit jättänyt hankkimatta koko pennut!
itsekin olen matkustanut tuon ikäisenä yksin.
Tottakai kyllä moni eskari-ikäinen jouttuu yksin matkustamaan bussillakin.
koska sieltä ei pääse pois ilman kuljettajan seurantaa ja poistumispysäkillä kuljettaja varmistaa että joku on lasta vastassa.
Minä olen kerran jäänyt junaan pienellä asemalla kun en ajoissa päässyt pois junasta lasten ja kimpsujen ja kampsujen kanssa. Junan ovet kun toimivat sähköllä eivätkä aukea jos juna on jo lähdössä liikkeelle. Jos ovi olisi auennut olisin voinut edes pyytää apua laiturilla olevalta vr: n hlökunnalta
Kyseessä poika ja tyttö, eivät mitään "hölmöileviä" tyyppejä, mutta toki valistettiin matkaan hyvin ja kännykkä oli heillä mukana.
Omatkkin ovat matkustelleet junalla usein ja kaikki on sujunut hyvin.
Voisiko konduktööriä pyytää auttamaan lapset ulos asemalla?