Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***---***Marrasmasut viikko 29***---***

13.07.2009 |

NIMIMERKKI______LA______KUINKA MONES_____SYNNYTYSSAIRAALA___SP VEIKKAUS

papu’08’09_____1.11._____2._____KSKS_____poika

paakkis________4.11._____3._____KOS

anskupa_______4.11._____1._____Oulaskankaan sairaala

Suhmura______5.11._____1._____K-S KS

Aippu77_______5.11._____2._____TYKS

pikkupippuri___6.11._____3._____SAS_____tyttö

Misu&masu___6.11._____3.______Ruotsi

julianna1______8.11._____1._____Jorvi

Nennu77______8.11._____3._____?_____poika

anilja_________9.11._____3.______K-P KS

Adara________9.11._____2.______KSKS

uma81_______11.11._____2._____K-P KS

Piitaliina______13.11._____4._____NKL____poika

Lotta________14.11._____3.______Kätilöopisto

Kirsiliini______15.11._____3._____KOKS

peppipihlaja__16.11._____4._____KSKS_____tyttö

Nemilia______17.11._____1.______Meksiko_____poika

OmeNainen___18.11.____3.______TAYS

Nyyny_______18.11._____2._____TYKS

Huldahuoleton_18.11.____3._____TAYS_____tyttö

Irish79_______19.11._____1._____KYS

Helene4______20.11._____4._____LUS

joleen/joors1__20.11._____2._____HYS

MaggyOo_____21.11._____1._____KOKS

jenskae_______21.11._____2._____Kätilöopisto

UnelmaSäleikkö_22.11.____1._____TAYS

Jumppis______22.11._____3._____KHKS

HeMuliini_____22.11._____4._____Kätilöopisto

minitassu_____23.11._____2._____OYS

Aotearoa_____24.11._____4._____TYKS

höttis____24. tai 29.11.____2.____Jorvi

Santsuli______26.11._____1._____Lohja

toscana_______26.11.____1._____KSKS

Marsupialia____26.11.____1._____OYS

susbell________26.11.____1._____Kätilöopisto____poika

xarda_________29.11.____1._____KHKS

Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL

kaisuliini______29.11.____1._____SAS

epeli09_______29.11.____1._____NKL____tyttö

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

mites menee marraskuiset?

Minkä tuomion Hulda sai?

Entä oletko Pinky's Mom tuntenut jo liikkeitä?

Kukas se oli kun kirjoitteli, että pitää salaisuutena tuon sukupuolen muilta. Niin mekin tehtiin ekan kanssa ja tokasta kerrottiin loppuvaiheessa kaikille ja nyt kolmannesta olen kertonut puolitutuillekin, vaikka ei ole edes varmaa.

Varasin sen 4D-ultran elokuun puoliväliin. Senpä jälkeen voi sitten lajitella noi vauvanvaatteet noista paffilaatikoista. Ollaan noilla viikoilla käyty ennenkin ultrassa ja saatu myös syntymäpainoarvio, ne ei ole kovin hyvin pitäneet tuossa vaiheessa paikkaansa. Sitten viikolla 36 onkin osuneet 100 gramman tarkkuudella kohdilleen kummastakin.

Omassa voinnissa ei kummallista, paitsi että tarkkailen nyt pari päivää olisko mulla alkamassa virtsatientulehdus :(

Närästääkin entistä enemmän ja ostin Gaviscolia, eipä auttanut ja oli kamalan makuista. Ostin siis rennietä, joka tehoaa hyvin.

Välillä sais olla joku hellepäivä, että pääsis lasten kanssa rannalle...

Viime viikolla oli kaamea tuuli, joka vei pihapuustamme latvankin, grillikatos piti purkaa ettei olis lähtenyt lentoon. Hui, jos tuollaiset myrskyt yleistyy.

Vointeja kaikille

pp ja Hjördis 23+3

Vierailija
2/36 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpäs teidätkin :)

rv 21+3 ja LA on 19.11. Itselläni ikää 22 ja tuleva isukki lähti nyt tänään armeijaan ja ikää hällä 19.

Ollaan erottu nyt kun mies panikoi lapsen kanssa ja ei välttämättä perheeseen rupea, mutta isänä haluaa olla se maailman paras isä lapselle.

Miehen suku on poikavoittoisa ja niin olimme varmoja että poika tulisi, mutta rakenneultrassa saimme kuulla että odotamme tervettä tyttöä. Tietohan ei ole 100 varma, mutta tyttöä sitä nyt kuitenkin odotellaan :) Potkut jo tuntee ja menee ohi ennen kuin tajuaa että oho nyt se potkas. Mutta voin sanoa että meni miehen kanssa miten tahansa niin mielettömän onnellinen olen tästä raskaudesta ja vauvasta :)

kunhan vaan kaikki menisi hyvin. tottakai pieni pelko on että jos kaikki ei olekkaan hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa!

Tänään on menossa jo hurjat 20+4. Mahakin on kasvanut jo sellasiin mittoihin, että ulkopuolisetkin ehkä huomaa. :) Mullahan sitä oli jo ennestään melko lailla...

Vauva on tosi vilkas tapaus. Toivottavasti rauhottuu ennen syntymää tai synnyttyään, muuten ollaan helisemässä. Ei se nuku koskaan... :D

Ainiin, mulle voi tuohon listaan laittaa, että on poika tulossa. :)

Mukavaa viikkoa!

Vierailija
4/36 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jane ja muutkin uudet mukaan!

Tänään oli siis aika Taysiin supistusten takia ja aikalailla meni arvailujen mukaan. Kohdun kaula oli lyhentynyt (viikko juhannuksen jälkeen oli n. 4 cm ja nyt 2 cm), kohdunsuun tilanteesta en oikein päässyt selville et oliko ennallaan. Lääkäri sanoi, ettei ole vielä hälyttävää, mutta normaalia "kypsempi" on viikkoihin nähden. Levossa pitäisi olla mahdollisuuksien mukaan ja välttää kaikkea, mikä aiheuttaa supistuksia. Jep, helppo homma!! Uusi aika on kuukauden päähän juuri ennen kuin työt alkavat.

Pojat (2 ja 4 vee) saavat toistaiseksi olla menemättä hoitoon ja lomailla vielä kuukauden. Miehen hoitamisen varaan ei hirveästi voi laskea, kun on yrittäjä ja tekee paljon maatalousurakointia. Kesä on kaikista kiireisintä aikaa, mutta lupasi toki tehdä voitavansa. Katsotaan, miten arki tästä alkaa rullaamaan, kun komento on sohvanpohjalla!

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia masun molemmilta puolilta!

-HH

5/36 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja tsemppiä ongelmien kanssa painiville.

Ylihuomenna olisi meilä sitten rakenneultra, kovasti alkaa jännittämään että onko kaikki kunnossa.

Mulla hajoaa pää tän mun lantio nivelen ja lonkkien kanssa.. Kyynärsauvojen kanssa liikutaan suurimman osan ajasta. Kotosalla pärjää ilman keppejä kun välimatkat on vain muutamia askeleita. Jotain iloa meillekkin kuuluu muuton suurin rutistus on takana, ja isäntä sai yllättäen eilen töitä ja tänään oli jo ekaa päivää töissä. Tosin pätkä työhän tämä on tällä hetkellä, mutta töitä kuitenkin. Tosin ongelmia siitäkin seuraa että isäntä on töissä, meillä kun ei ole kuin yksi auto. Meillä paikallisliikenne on todella surkea, mun pitäis kävellä 2km sauvoilla jotta pääsisin bussiin. Joten tänään on vielä testattava että kuinka saan viritettyä sauvat pyörän kyytiin ja pystyykö näillä lonkilla ajamaan pyörää.

Xarda ja Yrmy 20+2

Vierailija
6/36 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten oltiin naikkarilla tuossa rakenne uä:ssä ja kaikki on hyvin.Kätilön sanoin, ei mitään jatkoselvittelyjä vaativaa näkynnyt. Pikkuinen poika siellä näyttää olevan:) kovasti hän potki ja harrasti akrobatiaa:) yhdessä vaiheessa varpaat oli pään vieressä, harmi vain että ei keretty saada kuvaa siitä.

Harmi vaan että potkuja ei tunnu vielä, mutta istukka on kuulema edessä joten sekin vaikuttaa jonkin verran asiaan.

Täällä myös ollaan muuttolaatikoiden keskellä, muutto pitäisi tapahtua 2vk kuluttua ja minä kun olen jo halunnut laittaa kamoja kokoon niin kämppä kun on sen näköinen:)

Onneksi ei muuttomatka ole pitkä, naapuritaloon vain. Meikäläinen meinaa ottaa muuton ihan iisisti, pakkaan vaan tavarat ja siinä mun osuus..

Eillen keuhkolääkärin vastaanotolla tuli tieto että naikkarin seurantaan joudun noiden romukeuhkojeni takia loppuraskaudeksi. Ihmetteli kun neuvola ei ole asiaan reagoinnut. Noh parempi nyt kun liian myöhään.

Nyt toivotan hyvät yöt:)

Vierailija
7/36 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei sen kummempia kuin, että kävely tekee kipeää, mutta muuten olen teidän juttuja lukiessani tajunnut päässeeni helpolla. Ja vauva voi hyvin, sehän se tärkeintä on.

Meilläkin ois muutto edessä kunhan löytyisi sopiva asunto. Pitkään ollaan jo etsiskelty, mutta ei tunnu tärppäävään millään. Oon varmaan liian vaativainen. Tietysti tässä käy niin, että muutetaan kun olen viimeisilläni tai vauva on just syntynyt. Viimeksi muutettiin kun oli laskettuun aikaan kuukausi ja minä touhotin ympäriinsä ja mies juoksi perässä, että ota rauhassa, ota rauhassa. En vaan osaa olla tekemättä mitään jos joka puolella näkyy tekemistä :) Oispa sama into siivotessa :)

Miehellä alkoi loma tänään. Ihanaa! On jo kyllä suunnitellut jos vaikka minkälaista "poikien juttua", mutta eiköhän tuo kotonakin ole.

Potkut tuntuu jo mukavasti, mutta eivät vielä epämiellyttäviä. Siskon kanssa vertailtiin mahoja ja hänellä selvästi ylempänä kuin mulla. Oma mahani roikkuu alhaalla pienenä pallona vähän niin kuin vauva ois jo muka laskeutunut. Nyt iltapalalle ja nukkumaan.

Adara 23+2

Vierailija
8/36 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten minäkin sain aikaiseksi rekisteröityä ja liittyä keskusteluun, vaikka koko raskauasjan olen täällä teidän juttuja lueskellut :)

Eli ensimmäistä ootellaan LA 28.11. ja synnytän Raahen sairaalassa. Saa joku järkevä laittaa tuohon listaan mut kans!

Mulla on mennyt oikein mainiosti koko raskausaika, alussakaan ei ollut muuta kuin väsymystä ja nyt näyttää sekin helpottavan pikkuhiljaa. Mä tässä samalla suunnittelen häitäni, niin sekin voi toki väsyttää mutta kahen viikon päästä nekin on ohi, niin sit saa keskittyä ihan vaan vauvaan! :)

Viime viikolla supisteli töissä ja kävin neuvolassa ja sairaslomallehan ne mut laitto varmuuden vuoksi. Nyt näyttäs paremmalta viikon levon jälkeen, mut ei passaa töissä enään rehkiä vaan pitää ottaa lunkisti ja mennä omalla tahdilla.

Mie yritän tänne aina kirjotella ku kerkiää, häiden jälkeen sit varmaan parempi miettii tällassia. :) Mut tulinpahan nyt etukäteen moikkaan teitä ja ilmoittamaan että täälä olis vielä yksi paksukainen joka haluaa liittyä joukkoon! :)

Nyt nukkuun siis!

Eveliina87 20+5

Vierailija
9/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa kasvaa kiitettävää vauhtia, potkut vahvistuvat ja olo edelleen mitä mainioin!

Maanantaina piipahdan Naikkarilla labrassa ja ekg:ssä, ja perjantaina on sitten aika sisätautilääkärille. Syynä tähän reissuun on marraskuussa todettu sydämen vajaatoiminta... Nyt olo on hyvä, eikä sydän pahemmin oireile, mutta onpahan hyvä kuulla mitä Naikkarin lääkäri tuumaa tilanteesta.

Tuo muutto raskaan on myös meillä tuttu juttu... Odotin aikoinaan esikoista viimeisilläni, kun pakkasimme muuttoautoon omaisuutemme ja minut vielä ratin taakse. Hyvin meni, mutta en kyllä uudelleen haluaisi kokeilla.

T: Piitaliina (rv22+5)

Vierailija
10/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... äkkiä äskeinen otsikko :-).

Oon täällä ihan onnesta sekaisin! Meillä siis viime viikon maanantaina rakenneultrassa näkyi vauvan munuaisissa jotain epäilyttävää ja todella jouduttiin pelkäämään molemminpuolista polykystista munuaistautia, joka olisi ollut pikkuisellemme kohtalokas. Mutta rukouksemme kuultiin ja tänään erikoislääkärin ultrassa näkyi kaksi oikean kokoista ja tervettä munuaista! Järkyttävä odotus ja pelko sai vaihtua onnen kyyneliin...

Hyviä vointeja kaikille!

Jumppis 21+3

Vierailija
11/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tiedot on

Jonsku82 22.11.2009 5. TYKS Poika

Raskaus on sujunut hyvin.Poika on kova potkimaan varsinki sillon kun oon syömässä sillon meno on ylimmillään ja iltasin kun pääsen rauhottumaan itsekin kun nuo lapsukaiset on mennyt nukkumaan.

Vierailija
12/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että kaikki on hyvin. Ihan tuli ilon kyynel silmään täälläkin ;)

Ja tervetuloa kaikille uusille odottajille.

Omaan napaan ei kummosia. Piti vaan noi Jumppiksen iloiset uutiset käydä kommentoimassa ;D

Irish rv21+6

Vierailija
13/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppis: Ihanaa kuulla onnellisia uutisia! Onneksi kaikki on hyvin!

Olo on edelleen mainio, iltaisin tosin etoo ja uuvuttaa mutta onneksi päivisin pystyn pyörittämään arjen ja vähän extraakin=) Olen vielä hoitovapaalla kuopuksesta joten työ ei rasita, vaikka päivät ovatkin välillä aika hektisiä lasten kanssa pystyn silti ottamaan omaa aikaa ja luulen että sen ansiosta olo on hyvä, mahtava! Nukutaan kuopuksen kanssa joka päivä päiväunet, mikä valitettavasti aiheuttaa sen että iltaisin ei tule uni ja öisinkin saatan olla hereillä. Silloin olen lukenut kirjoja ihan mielettömästi ja kuunnellut radiota. Öisin iskee myös hirmuinen makeannälkä, onneksi en ole (vielä) sortunut herkuttelemaan, saapi riittää tuo määrä mitä päivällä menee.... Ihme kyllä aamulla ei kuitenkaan väsytä, herään tikkana aikaisin puurolle!

Masua on alkanut iltaisin puristelemaan ja olen huomannut painon tunnetta, kipuja ei ole. Vauvan liikkeet ovat muuttuneet voimakkaammiksi, välillä tuntuu kunnollista "punkeamista", makuulla ollessa varsinkin.

Toinen raskauteni oli hankala, kipeitä supistuksia, sairaalassa oloa ja ennenaikainen pikainen synnytys. Se on jälleen alkanut hieman kummittelemaan vaikka kolmas raskaus menikin hyvin ja ehdittiin hienosti synnärillekkin. Vauva tosin joutui tarkkailtavaksi kun ei hengittänyt kunnolla, oli hörpännyt lapsivettä ja röörit olivat tukossa ja oli reagoinut nopeaan syntymään. Mutta eiköhän se tästä mene omalla painollaan tämäkin odotus ja synnytys, turha panikoida...

Masu on aikamoinen kokoinen, painoakin oli edellisellä neuvolakäynnillä tullut jo ainakin 7 kg! Sf-mitta oli hieman yli keskiviivan. Ensi viikolla on uusi käynti ja sitten uudet luvut!

HeMuliini 21+3

Vierailija
14/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taas pitkästä aikaa kuulumisia. Lomalla ollaan nii en ole paljon kerenny koneella istua..

Kaikki on menny tosi hyvin, lukuunottamatta kovaa ylä selkäkipua, mikä tulee jos joudun seisomaan paikallaan. Menee yleensä ohi kun pääsee istumaan tai pitkälleen, mutta tuntuu olevan pahenemaan päin. Onko kellään vinkkejä muuta ku jumppaa ja venyttelyä?!? (Edelleenkin syytän selkäkivusta "runsastunutta" etuvarustusta. kun kipukin on suunnilleen samoilla kohdilla selän puolella)

Niin ja toinen murheeni on edelleen tuo paino. Se on nyt jääny kovasti takaraivoon kummittelemaan.. Huomenna vaihtuu viikko 24+0 ja painoa on tullu 6 kiloo lisää... (Alunperin olin siis normaalipainoinen.) Voi että, milläs kilomäärillä muut menee? Onko tälläne painonnousu normaalia vai oonko syöny itteni tälläseks :D Sittenkun kaikki vielä sanoo (pullahtaneen mahani takia toivottavasti) että ollaanpa sitä muhkeena tms..

No vuodatetaanpa sitten vielä tuo viimeinenkin mietityttänyt asia. Aiemmin olen voinut ihan hyvin olla kyykyssä vielä. Mutta nyt toissapäivänä kun menin kyykkyyn alkoi "alakerrassa" tuntua paineen tunnetta. Sen jälkeen kun istuu niin saattaa tuntua samantyylistä paineen tunnetta.. Vaikeasti selitetty, mutta voikohan kyseessä olla peräpukamia?!? Toivottavasti ei.. mutta kertokaahan te joilla on kokemustakin niistä. Vai onko tuo jotain muuta "raskauteen kuuluvaa"? Kyykkyyn en siis tietenkään enää mene :D

Minulla taitaa pyöriä nämä asiat kovasti oman navan ympärillä, mutta jotenkin tuntuu että tästä porukasta voi löytyä kohtalotovereita tai muita jotka on miettiny/käyny läpi samoja asioita... Siksi tämä ongelmakeskeinen kirjoitteluni.. Anteeksi siitä kuitenkin. Olen kyllä tietenkin kovasti mukana kaikkien menoissa ja oloissa, samassa veneessähän tässä ollaan :D

Ja kovasti peukkuja pidän kaikille!!

Suhmura 23+6

Vierailija
15/36 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään muuta jo tuleva synnytys?Mua ainakin vähän jo hirvittää siinä mielessä että ehdinkö ajoissa sairaalaan ja myös vauvan koko vähän mietityttää kun edellinen oli aika iso syntyessään,hänen mitat oli 4800g ja 52cm ja hän jäi jumiin jonka takia 2 kätilöä joutu repimään kova kouraisesti pojan pihalle..mutta onneksi synnytys ei kovin kauan kestänyt kokonais kestoksi tuli 50min ja kätilöt arveli että seuraava tuleekin sit varmaan 30 minuutissa tai nopeampaa

Vierailija
16/36 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane_________19.11._____1._____?______tyttö

Jonsku82_____22.11._____5._____TYKS_____poika

Marsupialia____26.11.____1._____OYS

Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala

Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL

Vierailija
17/36 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou kaikille!

Ihanan valoisia uutisia täällä Jumppikselta! Kyllä tuli hyvä fiilis puolestasi!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Kiva kuulla, että muillakin rakenneultrassa mennyt hyvin. Nyt taitaa olla enemmän poikalupauksia kasassa. Ja kiva Pinkys mom, ettei sun tarvi ressata niistä liikkeistä. Kyllä mullakin hermo meinais esikoisen kanssa mennä, kun liikkeet tuntuivat tosi myöhään. Ja oli sitten rauhallinen tapaus koko raskausajan, jopa liian rauhallinen lopussa, niin että todella iski paniikki liikelaskennasta. No, sitä sitten joutusin stressaamaan myös kuopuksesta, ei kiva.

Minähän kävin eilen lastentarvikkeessa ja hankkisin sellaisen fleecepussin, jonka saa kantopussiksi sekä kaukaloon. Vaikuttais kätevältä, mutta totuus selviää sitten myöhemmin. Aion myös hankkia uuden sitterin, sen babybjörnin, vaikka mulla kaapissa tosi hyvä ja uus sitteri. Sen ajattelin myydä jossakin. Mun piti sellainen babybjörn hankkia jo viimeks, mutta en raskinut maksaa niin paljon ja tässä sitä sitten ollaan, kuitenkin mun täytyy saada se...

Niin ja ostin pari vaaleanpunaista kukkatuttia...

Päivän synkin hetki oli, kun jouduin hakemaan apteekista peräpukamavoidetta...esikoisen synnytyksen jälkeen niitä tuli, samoin toisen synnytyksen jälkeen ja nyt kolmannesta jo raskausaikana...argh. En ole ennen lääkettä hakenut, mutta nyt päätin kokeilla auttaako.

Mulla noi ponnistusvaiheet kesti kummastakin 8 min ja toisesta ekasta laitettiin kaks tikkiä ja toisesta muutama enemmän. Tokasta tuli vähän pahemmat vauriot, oli aika nopeaa touhua alusta loppuun.

Jonskulla tuntui olevan kans hurjaa vauhtia ja aika hyvänkokoinen vauvakin vielä! Lähde nyt ihmeessä ekasta merkistä...

Mä vaihdankin nyt tuota synnytyssairaalaa Tyksistä Saloon. Haluan rauhallisempaa menoa tällä kertaa osastolla ja jos kätilölläkin ois hetki aikaa mulle. Ekasta kätilöstä jäi sen verran kamalat traumat, että välillä mietin, että oisko parempi jäädä vaan kotiin synnyttämään itseksein...Onneksi Tyksissä on ollut kivat harjoittelijat.

Niin, että kyllä minä ainakin olen pohtinut/pohdin tuota tulevaa synnytystä paljonkin, vaikka en jaksa koskaan pahemmin panikoida sitä. Sitä vaan antaa supistusten viedä mukanaan ja keskittyy vain siihen hetkeen.

Huh mitä romaania tällä kertaa

pp ja Hjördis 23+6

Vierailija
18/36 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane_________19.11._____1._____?______tyttö

Jonsku82_____22.11._____5._____TYKS_____poika

Marsupialia____26.11.____1._____OYS_____poika

Eveliina87_____28.11.____1._____Raahen sairaala

Pinky´s mom___29.11.____1._____NKL_____poika

Vierailija
19/36 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se varmaan täytyykin lähtee ekasta merkistä jos ei käy samanlailla ku tuon kakkosen kohalla että supistuksia tuli jotka ei tuntunu missään paitsi kun vaan masu koveni mut ei sattunu yms semmosii tuli jotai 2h ja sit loppu ku seinään ja sanoin miehelle että ei tää synny ikinä ja just ku oltii syömään rupeemas ni sit ne alko tossa klo 15.45 tosi kovina ja heti menoksi ja kun sairaalaan pääsin klo 16.45 olin kokonaa auki ja vauvan pää oli jo melkei ulkona ja tyttö syntyki jo 16.50 että se oli kans aika nopee toimitus..

Meillä nuo tytöt on ihan innoissaan tulevasta veljestä ja monesti jo kysyvät että äiti etkö vois jo hakee sen vauvan sieltä sairaalasta kotiin

Vierailija
20/36 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppis: Mukava kun saitte iloisia uutisia!!

Ihan ekaks painosta... Kävin eilen vaa'alla ja olin saada sydänkohtauksen siihen paikkaan! Vaaka näytti 60kg!! Siis +10kg jo nyt!!! Toivon tosissaan, että vaaka näyttää ihan omiaan kun ei ole edes digitaalinen. Esikoisen kohdalla viimeiset lukemat oli 73kg ennen synnärille lähtöä, mutta nyt taitaa mennä senkin yli. Inhottaa vaan tämä läskin määrä. Normaalisti olen hoikka ja tottunut sutjakkaan olotilaan, joten joka kerta vessassa istuessani kauhistelen "polvipusseja". Imetyksellä ja normaalilla ruokavaliolla lähti viimeksi jokainen kilo ja vähän ekstraakin, mutta mistä sitä tietää käykö niin tällä kertaa. Ja siihenkin meni aikaa neljä kuukautta. Synnärille tais jäädä vain kuutisen kiloa.

Jonsku: Hui kun kävi nopeasti kaikki! Seuraavalla kerralla heti vain näytille jos yhtään epäilet, että vois olla synnytys menossa.

Synnytys pyörii mielessä jonkin verran. Jäi viime kerralta ihan mukavat muistot eikä mitään pelkoja jäänyt. Kokonaiskesto oli 6h, josta vajaa pari tuntia tosi kovia kipuja lapsiveden mentyä. Vasta silloin olin ihan varma, että nyt on tosi kyseessä. Ponnistusvaihe kesti 15 minuuttia. Melkein pahinta oli jälkipaikkailut. Tikkejä piti laittaa myös emättimen seinämiin (?), joten paikalle tuli lääkärikin ja tunnin ne paikkailivat. Se teki kyllä kipeää kun painelivat mahaa ja lupailivat, että tämä on viimeinen tikki ja eikun täytyykin vielä yksi laittaa ja näin kävi monta kertaa. Vauvaa en voinut pitää sylissä ollenkaan kun jalat vispas ja piti keskittyä pitämään niitä paikallaan ja kestämään se kipu. Oxynormia ehdottelivat, mutten halunnut peläten sen tekevän mut liian tokkuraiseksi hoitamaan vauvaa ja kun kerta aina vain lupailivat, että tämä on viimeinen tikki. Itse jaksoin kävellä suihkuun ja osastolle kun oli vähän aikaa saanut lepäillä ja syödä.

Nyt ois lastentarvikeliikkeessä tuplarattaita alennuksessa. Voisihan niitä käydä vilkaisemassa ja jos mukaan tarttuis jotain muutakin mukavaa vauvalle.

Adara 23+3