Miten ratkaistaan - toinen haluaa vielä lapsen, toinen ei enää????
Mies haluaa vielä, minä en enää. Mies vakuuttaa jatkuvasti että kyllä yksi pieni olisi vielä niin kiva. Mutta en yhtään enää tunne mitään "vauvakuumetta". Mies on hoitanut muitakin lapsiamme todella paljon, voin siis varmasti luottaa hänen tukeensa ja läsnäoloonsa, on aivan ihana isä lapsillemme ja hieno puoliso! Ja minulla onkin jotenkin "syyllinen" olo kun en osaa enää haluta lisää lapsia :( vaikka tuota miestä parempaa isää en lapsilleni voisi edes kuvitella. Minusta nyt on hyvä näin enkä jaksaisi enää "alkaa alusta", siis vauva-ajan rumbaa, yövalvomisia... Miten tämä ratkaistaan?
Kommentit (28)
Mistä tiedät, ettet myöhemmin vielä jossain vaiheessa saa jonkinasteista vauvakuumetta. Ehkä asia kannattaa jättää hautumaan ja tarkastella parin vuoden päästä onko halut muuttuneet yhtään piirua mihinkään suuntaan.
Tämä sille nrolle 17 vai mikä olikaan.
AP: et taida haluta lasta, älä tee sitä!
Jos nainen saa kunnollisen miehen joka haluaa lisääntyä pitääkö ämmän olla noin paska.
Ei mee tasan nallekarkit , ei ei
Mies ei. Sitten vanha koirakin lähti. Minulla vauva kuume vain nousi. Eikä mies lämmennnyt asialle yhtään. Aloin sopeutua että yksi lapsi on ja enempää ei tule. Hankittiin uusi koira (kovalla painostuksella), joka on nykyään miehen silmäterä, vaikka sitäkin yritti vastustaa.
Esikoinen aloitti koulun ja tajusimme ehkäisyn pettäneen eli uusi vauva oli tulossa. Olin järkyttynyt asiasta, että nytkö pitäisi aloittaa alusta kaikki. Vanhempikin lapsi oli jo aika omatoiminen. Ja sitten tietty pelko että mitä apua saa mieheltä, jota vauva ei kiinnosta.
Yllätykseni mies oli heti ihan fiiliksissä, että meille tulee vauva. Niin oli myös esikoinen, ja minä. Nyt on vauva talossa ja ihan hyvään aikaan. Mies on paljon vauvan kanssa ja jakaa arkea ehkä enemmän kuin silloin kun esikoinen oli vauva. Että meille kävi näin.
Minusta pitää kunnioittaa toisen tahtoa. Ikäväähän se on, mutta ei on ei. Eikö lapsillekin opeteta että kaikkea ei voi saada.
on maailmassa aika paljon yksinhuoltajia joiden lapset ei nääkään toista vanhempaansa kun tätä ei vaan kiinnosta