Titaaniruuvit jalassa ja tullissa
Minulla on jalka murtunut ja jalkaan on laitettu titaaniruuveja. Kysyin lääkäriltä voivatko ruuvit hälyttää tullissa ja lääkäri sanoi, että voi. Lääkäri kuitenkin totesi, ettei mitään todistusta voi kirjoittaa koska heitä on ohjeistettu sen varalle, että terroristit saattaisivat yrittää kopioida todistuksia. Onko muita jolla olisi titaania jossain kehossaan ja onko metallinpaljastin hälyttänyt sen johdosta?
Kommentit (33)
Mulla ei titaanilevy eikä ruuvit piipannu. Olin varuiksi ottanut mukaan kopion röntgenkuvasta minkä saanut leikkauksen jälkeen.
No mulla olisi kiva lähteä todisteleen kun sisällä suolistossa metallia, milläs toteat
Vierailija kirjoitti:
mulla piipas helsingissä, vaikke oo kehossa mitään metallia, koruina vain sormukset ja kaksi pikkuista hiuspinniä. Ei mitään taskuissa ja silti piippas. Silmälasit on, että ehkä sitten niistä.
Rintsikat?
Mitä se haittaa vaikka piippaiskin. Sitten mennään verhon taa ja riisutaan, että turvamies näkee arven ja kokeilee metallinpaljastimella, sillä selvä.
Joidenkin maiden tullissa titaanosat voivat piipata.
Lontoon turvatarkastuksessa piippasi, pyydettiin sivuun, paikantui nilkkaani, jossa titaania. Selitin asian ja matka jatkui. :) Muualla ei ole piipannut (vielä).
Ollut ruuveja ja rautaa nilkassa jo parikymmentä vuotta eikä ole piippaillut yhdelläkään lentoasemalla eikä muuallakaan.
Käyn töissä lentokentällä ja vähän väliä tulee kuljettua metallinpaljastimen läpi ja ei piippaa. Silloin kun 10 vuotta sitten leikattiin niin lääkäri totesi, että jos haluan matkustaa jonnekin Isrealiin tai johonkin muuhun pikkasen tarkempaan maahaan niin voihan ne rontgenkuvat ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siskolla meni käsi poikki, johon laitettiin tueksi rautaa ( kai titaania) ja jonkun ajan kuluttua hänellä on alkanut kaupoissa käsi hälyttää. Nykyisin sitä tapahtuu päivittäin. Häneltä meinaa mennä hermot tuon asian kanssa. Lääkärit eivät vielä ole ratkaisseet tuota tilannetta, voiko raudan poistaa. Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?
Joissakin vaatteissa on pesuohjelapun lisäksi varashälytin ommeltuna.Yleensä siinä on saksen kuva ja kassakin asiasta muistuttaa.
Miehelläni on kummassakin polvessa tekonivel. Viime kesänä hälyytti ekaa kertaa Hki-Vantaalla (leikkauksista viimeisemmästäkin on jo kolme vuotta). Ja reissuja takana useita ja eri lentokenttiä koluttu. Oisko nyt sitten jotenkin laitteet tulleet tarkemmiksi, ainakin täällä Suomen päässä? Ei tarvinnut kyllä muuta kuin sanoa, että tekopolvet löytyy, eivät vaatineet todistuksia tai edes näyttämään leikkausjälkiä.
Mulla on kyynärpää pääosin metallia (ruuveja, pultteja, levyjä, lankaa). Ei ole piipannut. Kysyin tästä etukäteen lääkäriltä, ja hän sanoi, että kokeilevat tarvittaessa suoraan ihon päältä, ja siitähän näkyy jo arvista, mihin on metallia leikkaamalla laitettu. Arvista näkyy myös, että ovat jo useita vuosia vanhoja, eli ihan hiljattain ei sinne ole mitään laitettu. Mulla on myös puhelimeen tallennettuna röntgenkuvat siitä kyynärpäästä, en tiedä auttaisko mitään, ei ole koskaan tullut tarvetta niitä esitellä.
Siskolla meni käsi poikki, johon laitettiin tueksi rautaa ( kai titaania) ja jonkun ajan kuluttua hänellä on alkanut kaupoissa käsi hälyttää. Nykyisin sitä tapahtuu päivittäin. Häneltä meinaa mennä hermot tuon asian kanssa. Lääkärit eivät vielä ole ratkaisseet tuota tilannetta, voiko raudan poistaa. Mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä?