Titaaniruuvit jalassa ja tullissa
Minulla on jalka murtunut ja jalkaan on laitettu titaaniruuveja. Kysyin lääkäriltä voivatko ruuvit hälyttää tullissa ja lääkäri sanoi, että voi. Lääkäri kuitenkin totesi, ettei mitään todistusta voi kirjoittaa koska heitä on ohjeistettu sen varalle, että terroristit saattaisivat yrittää kopioida todistuksia. Onko muita jolla olisi titaania jossain kehossaan ja onko metallinpaljastin hälyttänyt sen johdosta?
Kommentit (33)
Kymmenen vuotta sitten yhdellä tutullani oli toistakymmentä senttiä metallia sääressä eikä se piipannut turvaporteissa. Jos piippaat, joudut tarkastettavaksi ja jos osaat siellä varmaan kertoa, että se metalli on jalan sisällä.
kiitos tiedosta, varmaan ihan puhumalla selviää tarkastuksista...
mutta tuskinpa ne piippaavat.
Niin ja tullilla ei ole mitään tekemistä turvatarkastusten kanssa.
minä sain sellaisen todistuksen lääkäristä. Annettiin ihan ilman pyyntöä varmuuden vuoksi, kun nilkassa oli niin paljon metallia. Todistus oli valmiiksi painettu englanninkielinen, mistä oli rastittu se paikka, missä minulla oli metallia. En koskaan tarvinnut sitä ja olisi tarpeetonkin nykyään, koska kaikki metallit poistettiin muutama vuosi onnettomuuden jälkeen.
mutta en ole ihan varma asiasta. Eikä siis mikään portti soinut. Nykyisinhän ne portit voivat olla herkemmät.
täällä kohtalotoveri. Mulla titaania nilkassa ja joudun työni puolesta matkustamaan aika paljon. Kerran on piipannut, Israelin tullissa, ja ihan puhumalla pääsin koneeseen. Tästä on nelisen vuotta aikaa kun operaatio tehtiin ja sen jälkeen varmaan ainakin 50 kertaa metallinpaljastusten läpi mennyt.
Turvatarkastuksessa kyllä voi hälyttää, mutta tulli on aivan eri asia kuin se =)))
Eika ole koskaan turvatarkastuksessa halyyttanyt. Tosin titaanin maara voi olla pienempi kuin ruuveissa.
Turvatarkastuksessa kyllä voi hälyttää, mutta tulli on aivan eri asia kuin se =)))
nikama murtui 12 v sitten onnettomuudessa. Lääkäri sanoi että ei varmaan hälytä muualla kuin ehkä Israelissa. Ei oo vielä hälyttänyt, Israelissa ei oo käynyt, mutta USA:ssa kyllä 11.9. 2001 jälkeen.
Mulla näkee kyllä heti arvista että selkää on ronkittu paljon.
vaihdettu titaaniseksi.On ns. kokoproteesi eli sekä kuppi että nivel+ reisiluu ovat titaania.Kirurgi sanoi,että joskus on tapahtunut,että metallinpaljastin piippaisi ja jos haluan kun olen matkoille lähdössä niin hän kirjoittaa todistuksen. En ole todistusta tarvinnut ja sanoi tuo,että olisi harvinaista.
Tästä on kyllä aikaa viitisen vuotta,että varmaan on sitten systeemit muuttuneet tuon todistuksen osalta.
-M.-
Siis jos henkilön sääri piippaa, ei siinä mitään todistuksia tarvita. Todistuksella ei oikeastaan tee mitään, sillä tarkistaa pitää jokatapauksessa hälytyksen lähde.
Ei varmaan ole titaania kehossa kaikilla, mutta en ole koskaan kuullut että piippaus olisi kenenkään matkaa estänyt. Sitten vain tutkitaan käsikopelolla.
mulla piipas helsingissä, vaikke oo kehossa mitään metallia, koruina vain sormukset ja kaksi pikkuista hiuspinniä. Ei mitään taskuissa ja silti piippas. Silmälasit on, että ehkä sitten niistä.
Jos asia huolettaa, ota rtg-kuva mukaan, jossa ne näkyvät! Tai jokin lääkärinlausunto? Onhan sinulla arvet leikkauksista, vilauta niitä! Eiköhän tuo ole aika tavallista, että jotain on jalassa,lonkassa etc.
Hei, minulla on reisiluun sirpalemurtuman takia naula ja metallia jalassa, ja kyllä ko metallit hälyttävät!
mm. käydessäni stockalla, tavaratalon sisällä kerrosten välisten hissien portit hälyyttävät.
Verotoimistossa minulla aika piippaa, kun maksan arvonlisäveroa ostoksistani.
Mun miehen selkä on täynnä titaania, eikä se mitään piippaa.
Mutta on se kuljettanut sellasta rtg-kuvan tulostetta joskus povitaskussa varmuuden vuoksi, että jos piippaa niin voi näyttää sitä kuvaa että joo, rankani näyttää tältä.
Vierailija kirjoitti:
mulla piipas helsingissä, vaikke oo kehossa mitään metallia, koruina vain sormukset ja kaksi pikkuista hiuspinniä. Ei mitään taskuissa ja silti piippas. Silmälasit on, että ehkä sitten niistä.
Joudun käyttämään suuria rintaliivejä, ja kaarituet piippaa.
väheksymättä mitenkään ongelmaasi, ihan vain ihmettelee :)