Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lastenne isovanhemmat

Vierailija
12.07.2009 |

auttavat teitä? Rahallisesti esim lainoina tai lastenhoitoapuna?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankaan vanhemmat eivät anna rahaa tai lahjoja. Joskus pikkulapsiaikana ostelivat joululahjan ja synttärilahjan, nyt ei tule kumpaakaan.

Miehen äiti katsoo joskus pitkin hampain muutaman tunnin 7- vuotiasta lastamme, jos on pakko mennä ilman lasta. Tätä pari kertaa kuussa.

Omat vanhempani eivät ole koskaan antaneet hoitoapua. Onneksi ei sitä juurikaan enää edes tarvitse.

Ei voi muuta todeta, kuin että turha on vanhempieni meiltäkään mitään apua mihinkään koskaan pyytää. Ei tipu. Sitten kun paikat alkaa kremppaamaan, niin laitokseen vain vaippoihin!

Vierailija
2/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia eivät hoida koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme settiä kuusissakymmenissä olevia "isovanhempia" kahdet oikeat eli minun ja miehen vanhemmat ja omat kummini, jotka tulevat lisäksi. Kaikki antavat kilvan aikaansa lapsilleni, hoitavat esim. kesällä useamman viikon omasta pyynnöstään ja kuljettavat talvella harrastuksiin ja kesällä kesämökeille yms. Toinen isovanhempipareista tukkii lisäksi lapsilleni rahaa ja sijoituksia, tuovat lahjojakin mutta tärkeintä on tuo aika. Kummieni luona käymme noin joka toinen viikko syömässä juhla-aterian ja leikittävät samalla lapsia, kummisetä tekee puutöitä ja vie poikani veneilemään

Vierailija
4/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa emme tarvitsekaan, mutta lastenhoitoapua kylläkin. Mieheni isä nyt ei vain ole kiinnostunut vauvastamme, eikä hänen vaimonsakaan. Tilanne olisi varmasti toinen, jos mieheni äiti eläisi vielä.

Omat vanhempani ovat jo niin vanhoja, etteivät pysty auttamaan - vaikka haluaisivatkin.

Olen peittämättömän kateellinen niille perheille, joissa on mummila.

Vierailija
5/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat auttaneet meitä rahallisesti siten, että ovat taanneet osan talolainastamme ja lainasivat rahaa autotalliin.

Lapsenhoitoa saamme heiltä useinkin pikku pätkiä (rantasaunan käynnin ajaksi, kaupassa käynnin ajaksi jne), kun asuvat tuossa vieressä ja esikoinen 6v kipittää usein sinne itsekseen kylään, mutta ei hänessä sen kummemmin ole hoitamista. He tekevät niin paljon töitä, etten viitsi pitemmillä hoidoilla heitä rasittaa, eikä he kyllä ehtisikään. Kyllä he viikonloppuinakin voisivat hoitaa, mutta siitä pitää sopia ajoissa etukäteen, että saavat järjestettyä työnsä, ovat yrittäjiä ja liike auki joka päivä.

Appiukko avovaimoineen hoitavat esikoista noin neljä-kuusi kertaa vuodessa, joko siten että esikko on siellä koko viikonlopun, yhen yön tai vaan päivän. Hoitaisivat kyllä useamminkin, jos olisi tarvetta.

Anoppi hoitaa lapsia aika paljon sillon kun ei ole miehensä kanssa pitkin maailmaa (mitä tapahtuu paljon). Nyt kun taas on työttömänä, niin alkaa hoitaa poikia mun työpäivien aikana (pari pvää viikossa).

Lisäksi siskoni ja veljeni perhe hoitavat ajoittain lapsiamme, jos tarttee. Eli meillä on kyllä lastenhoitajia tarvittaessa paljonkin. Olemme yrittäjiä mekin, joten tarvitsemme pikkuapua silloin tällöin, kun työt sanelee osan vapaa-ajastammekin.

Vierailija
6/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoapuna paljonkin. Melkeinpä n. kerran kuussa muksu on viikonlopun jommalla kummalla isovanhemmista.

Vierailija
7/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat eivät rahallisesti auta yhtään, mutta saattavat ostaa kalliita lahjoja. Viimeksi sain isältäni digijärjestelmäkameran. Lapsillekin ostavat tosi isoja lahjoja, pelikonsoleita tms.

Miehen puolella asia on toisinpäin. Me elätämme anoppia, koska hänellä ei ole tuloja ja on vanha ja sairas ihminen.

Lastenhoitoapua emme heiltä saa koska asumme kaukana toisistamme. Tietysti silloin kun olemme vanhempieni luona tai he meillä, he hoitaisivat lapsia 24/24. Kohta mulla on työmatka vanhempieni lähelle ja tipautan lapset sinne 5 päiväksi täysihoitoon.

Vierailija
8/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yökylässä säännöllisesti kerran viikossa yhden vuorokauden vanhempieni luona. Lisäksi äitini hoitaa yhden illan viikossa, jotta pääsen omiin menoihini. Tämän tekevät omasta ehdotuksestaan. Ja olen sanonut, että ehdottomasti on kerrottava, jos tästä järjestelystä väsyvät. Olen yh, vaikuttaa varmaan asiaan. Lapsen isä asuu kauenpana, että näkee lastaan harvemmin. Ja lapsen isällä ei ole sukulaisia Suomessa.

Vierailija
9/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempia sitävastoin joudun jeesaamaan minä, olipa meillä kuinka tiukkaa hyvänsä, niin aina äidin mielestä riittää ropo hänellekin. Lapsia ei hoida ikinä, tulee joskus "katsomaan" lapsia, eli istuu tunnin nojatuolissa ja seurailee, mitä lapset tekevät.

Miehen vanhemmat sen sijaan ottavat lapsia muutaman kerran vuodessa yöksi, viihtyvät ja saavat olla aina useamman yön peräkkäin. Asuvat kaukana, niin harvoin nähdään ja sellainen tiiviimpi kanssakäyminen ei onnistu.

Vierailija
10/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin me yritämme aina välillä ujuttaa heille apuja. Lastenhoitoapua saadaan melkein milloin vain halutaan. Kovin usein emme viitsi pyytää, koska molempien vanhemmat auttavat paljon muita sisaruksiamme ja emmekä halua olla mukana kuormittamassa taakkaa... :/

Vierailija
11/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahallisesti henkisesti kuin muutoinkaan! Äitin on poissa, isän uusi vaimo estämässä isääni ja miehen äitiä ei lapsenlapset kiinnosta, omat kun on jo hoidettu

Vierailija
12/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takasivat asunto- ja autolainamme, ostavat lapsille vaatteita ja leluja muutenkin kuin jouluna ja merkkipäivinä. Hoitavat heitä mielellään mutta harvoin viemme heitä varsinaisesti hoitoon. Mikä parasta nauttivat ja tekevät todellla paljon lapsien kanssa yhdessä esim. keräävät marjoja, uivat, leipovat, pelaavat jne.

Vierailija
13/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa kaiken mahdollisen vaateista tavaroihin. Esim. menin ostamaan sitterin ja isoäiti toi seuraalvalla viikolla uuden ja todella paljon kallimman tilalle, ei mun ostama sitten kelvannut. Hän ostaa tavaroita ennakkoon ja tietysti vaatteita kasvun varalle, että en itse ei kerkeä mitään hankkimaan. Ensi syksyn- ja talven haalarit ja talvikengät on ostettu hyvistä alennuksista jo viime joulukuussa yms.

Lapsia haluaisi ottaa joka viikonloppu hoitoon toiselle paikkakunnalle, kun sanotaan, että ei käy, niin he ilmestyvät viimeistään lauantaina oven taakse kyselemään edes toista lasta hoitoon. Ja isomman tahtoo aina ulkomaillekkin mukaan. Eivät varmaan vaan osaa olla kahdestaan. Miehen vanhemmat ovat sitten täydellinen vastakohta.

Vierailija
14/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen vasta tulossa, la. lokakuussa. Molemmat ollaan vielä opiskelijoita, miehen opiskelut tosin loppuu kohta. Oma isäni halusi ostaa meille kalliit vaunut. Miehen äiti on ostellut vaatteita, pussilakanat ja sitterin vauvalle. Omaa äitiäni nähdään varmaan eniten näistä, vaikka on ainoa, joka ei asu samassa kaupungissa, suht lähellä kuitenkin. Maksaa aina, jos käydään vaikka yhdessä jossain. Ja viimeksi maksoi esim. ruokakaupassakin, kun yhdessä oltiin. Ei oo silläkään suuri palkka ja asuntolainaa on, mutta automaattisesti on aina maksamassa ja jos joskus itse yritän maksaa molempien ostokset vaikka jossain kahvilla/lounaalla, niin maksaa sitten takaisin myöhemmin.

Hoitoapua saadaan varmasti hyvin molempien äideiltä. Mitään rahallista tukea/tavaroita/vaatteita ei olla pyydetty. Joskus ehkä saattaa pyytää muutaman kympin lainaksi, jos on tosi tiukkaa. No, 4D-ultraa varten nyt kysyin, jos äitini voisi pikkaisen auttaa, mutta kaiken muun ovat kyllä tuoneet täysin pyytämättä ja vihjailematta/odotamatta.

Eli tosi iso apu isovanhemmista on jo nyt ollut, vaikkei lapsi ole vielä edes syntynyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän