Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Römppämaha ja röllykkämaha - aika pahasti sanottu?

Vierailija
11.07.2009 |

Ja kuvitelkaa, nämä lausahdukset kohdistuivat 2-vuotiaaseen tyttölapseen ja tulivat kahden lapsen sukulaisen suusta. Toinen heistä on lapsen isovanhempi.

Tilanteen ollessa päällä yritin hymyillä vaivaantuneesti ja hämilläni, toiselle kommentoijalle sain sanotuksi että älä nyt viitsi sanoa toisesta noin.

Kun nyt jälkeenpäin ajattelen asiaa, alkaa veri kiehumaan, mikä oikeus heillä on haukkua pientä tyttöä. Ja mitä se tekeekään tytön itsetunnolle? Ja minäkuvalle.

Mitä minun nyt pitäisi tehdä. En viitsi soittaa noille sukulaisillekaan ja tehdä asiasta numeroa enää näin jälkeenpäin. Pitäiskö mun yrittää puhua 2-v tytölle asiasta jotain vai pahentaako se vain asiaa? Tytölle ei koskaan ole neuvolassa sanottu että hänellä olisi liikaa painoa vaan ovat kehuneet sopusuhtaiseksi. Ja nuo hävyttömät kehtaavat mollata tyttöä! Kaiken kukkuraksi kommentoijat itse ovat selvästi ylipainoisia!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kieltä. Eihän tollasta lapsi edes tajua!

Mutta jos oot yhtään fiksu niin kannattaisko jatkossa näpäyttää lapsen kuullen takasin tai käännä puhe lapsen ihaniin puoliin.

Ja sori vaan: mutta aikuisen lihavuus on PALJON eri asia kuin 2- vuotiaan!

Vierailija
2/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni vaatii erityistä ilkeyttä nähdä 2-vuotias lihavana. Minun mielestäni 2-vuotiaassa on vielä jäljellä vauvanpyöreyttä. Aikuinen taas on pääasiallisesti ihan itse hankkinut ne läskit vartaloonsa. Ja lapsi kyllä tietää mitä meidän murteella römppämaha ja röllykkämaha tarkoittaa, vaikkeivat ne ehkä joka puolella Suomea tuttuja sanoja olekaan.

En oikein viitsi heittää kommentoijalle takaisinkaan että "Mikäs sinä läskikasa olet pientä haukkumaan.", sillä sehän antaisi lapselle vain sen kuvan että olis tosiaan ihan ok arvostella toisen ulkomuotoa.

Salaa kyllä pienessä mielessäni toivon että joku haukkuisi noita arvostelijoita itseään römppämahoiksi ja röllykkämahoiksi jotta tajuaisivat mitä itse tekevät toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ihmetellään huuli pyöreänä kun tytöistä tulee anorektikkoja ja bulimikkoja. Kyllä olis ihmisten asenteissa korjaamista.

Vierailija
4/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen katsomaan vaunuihin, jossa oli 5kk tyttö, ja sanoi, että onpas pulska tyttö. Tyttö menee ihan nollakäyrillä neuvolassa...

Vierailija
5/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5 v tyttö on jostain kumman syystä alkanut viime aikoina usein sanomaan, että katsokaa, kuinka pulska maha hänellä on (tyttö on aina ollut hoikka). Mä olen sitten vaan sanonut, että hieno tai ihana maha ja yrittänyt olla tekemättä tästä asiasta edes keskustelun arvoista.

Eri asia tietty sitten, jos lapsi tekee tätä vielä vanhempanakin. Olen kuullut tarpeeksi anoreksiasta ja painontarkkailusta, joten toivon kyllä todella, että tyttöni ei lähde siihen kelkkaan.

Vierailija
6/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä synnyttäneen naisen pahasti venähtänyt, ryppyinen mahanahka. :( Omastanikin sanon pömppö, kun on nykyään tuollainen vähän ulkoneva ja nestettä keräävä uloke. ;)

Vierailija
7/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpas pulska tms, kun vauvojen on tarkoituskin olla pulleita. Mutta kaksivuotiaan mahasta "röllykkä" kuulostaa kyllä aika omituiselta - mun korvaani röllykkämaha olisi sellainen kun mulla itselläni, eli ylimääräisestä nahasta ihan löysän lölleröinen. Kaksivuotiaan mahahan on korkeintaan sellainen pikkuinen pömppö.

Vierailija
8/8 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varmaan kävisin sanomassa ko. henkilöille kahden kesken, etten halua heidän kommentoivan noin ja kertoisin, miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme