Pelottiko ison lapsen synnytys? Miten meni?
Kommentit (21)
Onneksi painoarvio oli paljon paljon pienempi, eli en osaanut siltä kantilta yhtään pelätä, vaikka menikin yli la:n. Oli eka ja ainoa, joten en osaa verrata. Sattuihian se saakelisti, mutta luonnollinen tapahtuma silti..
Ota rennosti vaan!
niin olisi varmasti. Poika syntyi 41+5 ja oli 4,8kg ja pään ympärys 38cm. Onneksi en tiennyt ja synnytys sujui ihan ok, repeämät parani hyvin. Jälkeenpäin olen ollut tyytyväinen loppuraskauden lonkkavaivoista, jotka johtuivat löystymisestä. Tiedä sitä sitten mitä olisi ollut jos paikat eivät olisi löystyneet riittävästi. Nekin paranivat alle kuukaudessa synnytyksestä.
lasta "normaali painoiseksi", niin sitten olisin pelännyt. Meni 2vko yli ja järkäle syntyi todella nopeasti ja kivuttomasti epiduraalin onnistuessa.
En kyllä odottanutkaan että lapsi olisi jäänyt alle 4kg, vaikka 3,4kg:sta lasta 2päivää ennen synnytystä arvioivat.
Apua - onkohan mun lapsi oikeasti viisi kiloinen? Nyt neljän kilon hujakoilla on arvio.
oli nopea ja kivut siedettäviä. Jälkeen päin ilmeni ongelmat eli peräaukon sulkijalihakset olivat vaurioituneet enkä sen vuoksi koskaaan enää pysty normaalisti pidättämään esim suolistokaasuja. Kaduttaa etten vaatinut sektiota, mutta turha on jälkikäteen itkeä kun on kirjaimellisesti paskat housuissa.
Synnytin 6 tuntia ja sitten sektio.
Esikoinen painoi 4430g ja en minä arvannu pelätä- Toinen painoi 4800g ja tuli paljon helpommin. Esikoista piti vähän imukupilla autella.
eka lapsi jonka synnytin alakautta painoi 4740g (arvioitu 3,5 kiloiseksi) ja ponnistin 5min. Toinen 4760g ja ponnistin 5min. Hienosti meni. Vimppa (neljäs alakautta) vain 3,5kiloa ja hän "lensi" melkein ulos.
Älä suotta murehdi!
Esikoinen arvioitiin suuremmaksi mitä oli pullahtaessaan heitti puoli kiloa. Painoi 3,3.
Toinen lapsi oli kilon painavampi mitä arvioitiin, synnytys oli helppo ja jäi mukavat muistot. Lapsi itse oli kyllä mustelmilla! Painoi 4,2.
Kolmas sitten tutkittiin painoltaan tarkemmin kun pelotti tuleeko mustelmilla. Arvioit piti paikkansa 3,7 kilonen ja hyvä nopea synnytys.
Itse kiloja en osaa nyt neljättä odottaessa niinkään pelkätä mutta tarjonta on enempi peikkona! Kilon pienempi on hankala saada ulos jos pää väärässä tarjonnassa.
Semmosen synnytyksen edistyminen hinnaa ikävästi!
Mutta koita piristyä, se on ihana kokemus. Muista vaan rentoutua! ;)
voi pyytää lisää ja tarkistuttaa alapään mahtuvuus!
Kolmatta kun tutkittiin enempi niin loppuajasta sain ultra-aikoja parin viikon välein että seurataan kokoa ja laitetaan lähete käynnistykseen jos pahalta tuntuu.
Soita neuvolaasi heti maanantaina ja juttele tunteistasi ja peloista.
Minusta yli 4 kilosen synnyttäminen on turhaa, ei pelkästään sinun vuoksi vaan sen lapsenkin! Pieni joutuu turhalle puristukselle jos kovin suuri kokoinen.
11
toinen 4540g ja itse olen kokoa 32, eli oli kyllä aika järkky synnytys, ennenkuin käynnistettiin(2.n synnytys), niin lekuri arvioi lapsen 3500 grammaseksi, eli yli meni kilon verran. Mielestäni käynnistetty oli huomattavasti pahempi, kuin edellinen. Otin epiduraalin, joka meni päin p-ttä, vain toinen puoli puutui ja toinen ei. Kätilö leikkeli alapääni niin, ettei seksi vieläkään neljän vuoden jälkeen ole samaa, kuin ennen. Pääasia tietty on, että lapset voivat hyvin! Mutta jos nyt tulisin raskaaksi, tekisin abortin.
Toka lapsonen 4660g, 52cm, py 37. Ilokaasu, ei muuta kivunlievitystä. Vauvelilla pysyi hartiat ehjinä ja itselle kolme tikkiä. Ja ihan heti pysyin tolpillani ja pystyin istumaan ilman kumirengasta=)
Repesin kyllä jonkin verran, mutta se repeäminenkin oli vähemmän inhottavaa kuin olin kuvitellut. Sellainen sekunnin kestänyt "ai saatana!#%&#" -hetki, ei sen pahempaa.
Lapsi 4400g.
2 viikkoa yliaikainen vauvani painoi 2970g ja lääkäri kertoi ettei tämä 1,1 vuoden ikäerolla ensimmäiseen syntynyt vauva ollut saanut ravintoa loppuaikana. Vauvalla oli "8 kurttua otsassa" ja paleli aina vaipanvaihdossa jne.
Viimeinen vauvani oli 7 päivää yliaikainen ja painoi 4,5 kg, 54cm pitkä. Sain ponnistaa ns. nelin kontin ja kaikki meni hyvin, painovoima alaspäin auttoi varmaan näin isohkon vauvan ulos saamiseksi.
en osannut pelätä. Tosiasiassa olikin 4,5 kiloinen.
on vähän eri jos pehmytkudokset eivät anna myöden synnytyksessä.
toisen neuvolan th arvio "ainakin samankokoiseksi". Eka synnytys meni ihan hyvin, mutta oli siinä silti punnertamista. Yritin olla ajattelematta toista sen enempää. Loppujen lopuksi toinen synnytys sujui ilokaasun voimalla ja ponnistus kesti 10 min. Lapsi oli 4300 g ja 54 cm, pään ympärys jopa 38 cm. Kahdella tikillä selvisin ja ilman välilihan leikkausta, eli hyvin meni, mielestäni parempi synnytys kuin eka. Mahdollinen kolmas synnytys kyllä jännittää vielä enemmän, jos on vaikka vielä isompi lapsi tulossa.
Olen myös kohta yliajalla, ja synnytystapaultrassa arvioitiin lapsen olevan laskettuna aikana yli nelikiloinen. Olen pienikokoinen ensisynnyttäjä.
T: kohta yliajalla kauhusta kankeana oleva
Mulle ennustettiin isoa vauvaa, mutta yllätysyllätys ei sitten ollutkaan iso vaan aivan normi eli 3700g ja 51 sentti. Päänkoko lienee ratkaisevin ;).
Oli jopa helpompaa kuin edellisen 3,5 kg tytön synnytyt