Tyttövauva ultrassa - mitä jalkovälissä näkyy (vai näkyykö mitään)?
Miltä teidän tyttövauvat on näyttäneet ultrassa tuolta jalkojen välistä? Onko jalkoväli täysin tyhjä, vai näkyykö siellä jotkut läikät/viivat tms?
Kun minulle yksi kaveri väitti, että tytöllä ei näy mitään "siellä alhaalla" ja jos on jotkut läikät, niin se on automaattisesti poika.
Mites teillä on ollut? Terveisin esikoista odottava arvuuttelija :)
Kommentit (23)
tarkoittaa, ettei rakossa sillä hetkellä ole pissaa :)
että se voisi olla vaikka perheen lemmikin kohdusta. Ei siitä ota selvää.
Mun ystävällä oli sellanen kuva pojastaan (rv 20), ettei siitä kyllä jäänyt mitään epäselvyyttä, kumpi on tulossa. Jalkojen välissä oli kyllä aikamoinen mötikkä. Omasta tyttärestäni, siis kuvien perusteella, en olisi pystynyt sanomaan, kumpi tulee.
ja molemmat on sama lääkäri tunnistanut tytöiksi raskausviikoilla 19-21. Näyttänyt ultrakuvasta perustelunsa. Molemmilla on näkynyt häpyluu ja häpyhuulet, eikä poikamahdollisuutta ole jäänyt.
opetelkaa nyt edes vähän perusanatomiaa..
tytöllä viikon 30 jälkeen selvästi "kummut". kyllä siellä muutakin pitäisi näkyä kuin tyhjää. jos ei näy mitään niin voi olla kumpi vain.
näkyy sellaiset vaaleat läikät, mutta ne ovat mielestäni joku osa lantion luustoa (luualueet näkyvät vaaleina). pojalla ja tytöllä nämä näkyvät samanlaisina alhaalta päin ultratessa, pojilla sen sijaan on havaittavissa vaaleat läikät kivesten kohdalla ja kyllähän se pippelikin näkyy monessa kulmassa.
Pojalla taas ei näkynyt samoilla viikoilla mitään, mutta kun lääkäri aikansa anturia liikutteli, löysi jalkovälin tienoilta epämääräisen pallon, josta ei osannut sanoa, onko kivekset vai napanuora.
Tytöllä jalkojen välissä kaksi palleroa, pojalla kolme.
jos eivät pysty 20 vkon jälkeen sanomaan kumpi on tulossa...
jos eivät pysty 20 vkon jälkeen sanomaan kumpi on tulossa...
Tätä vauvaa on ultrattu tuliterällä 4D-vehkeellä ja 15 vuotta vanhalla terveyskeskuksen hätävaraultralla, ja näkyvyydessä on ollut aikamoinen ero.
kohtalaisen huonoja ultraajia teillä jos eivät pysty 20 vkon jälkeen sanomaan kumpi on tulossa...
äitiyspoliklinikalla ei perusteelisen tutkimuksenkaan jälkeen voinut varmuudella sanoa kumpi on. Menimme 26 rv:llä 4D-ultraan, jossa näin heti itse selvät häpyhuulet. Ja terve pieni prinsessahan sieltä syntyi :)
Miltä teidän tyttövauvat on näyttäneet ultrassa tuolta jalkojen välistä? Onko jalkoväli täysin tyhjä, vai näkyykö siellä jotkut läikät/viivat tms?
Kun minulle yksi kaveri väitti, että tytöllä ei näy mitään "siellä alhaalla" ja jos on jotkut läikät, niin se on automaattisesti poika.
Mites teillä on ollut? Terveisin esikoista odottava arvuuttelija :)
tyttö ja poika voivat olla jalkovälistä aivan samannäköisiä, koska tyttöjen sukupuolielimet voivat olla turvoksissa.
Pojan kanssa saattaa näkyä selkeästi penis ja kivekset, eli sellainen kolmihuippuinen kuvio, tai sitten ei. Tytön kanssa voi näyttää pojalta tai tytöltä.
Ne, jotka oikeasti katsovat lapsen sukupuolta ultrassa, tekevät sen tutkimalla vauvan virtsaputken kulkua. Se on ainoa varma tapa sanoa, siltä osin tytön ja pojan anatomiassa on selkein ero.
Mulle sanottiin, että virtsarakkoa ei näy (sikiö oli ilmeisesti juuri tyhjentänyt sen), viittaisiko tämä tyttöön vai poikaan? ;)
Eli ultraaja ihan sanoi, että nämä näyttäisi munasarjoilta...
Alapäässä ei näkynyt mitään erityistä, siis sitä tasaista "suttua" mistä koko kuva koostuu. Pojasta taas näkyi selvä "uloke" alhaalla. Tämä tavallisella ultralla (sillä vanhanaikaisella).
mun mielestä ne pissaa kumpikin, tyttö ja poika =)
kyllä sen näkee, kun osaa kattoa!
http://pregnancy.about.com/od/boyorgirl/a/girlboyultras.htm
Tuossahan on vauvan sukuelimet harvinaisen seivästi esillä, on kuin pöntöllä istuisi :) Sitä en kyllä tiedä kumpi siinä on