Helppiä!! Miten pesen vaunun kuomun???
Miten olette pesseet vaunujenne kuomun? patjan ja kopan "sisäkankaan voin laittaa koneeseen, mutta entäs kuomu? olisi pesun tarpeessa....
Kommentit (10)
Rattaat pitäis saada pestyä, mutta miten?
Vinkkejä?
Ja sitten huuhtonut suihkussa, kesällä puutarhaletkulla ulkona. Eipä siihen kauheesti vaihtoehtoja ole.
Jos on tiukempaa likaa, niin voihan sitä jollain harjalla harjata, jos joku kaveri pitää kuomua auki.. tai sit vaan yrittää suoriutua itse.
saa kuomun kankaat irti. Koko kuomu lähtee vaunuista, sit avaa ne "nivelen" ruuvit toiselta sivulta, vetää metallitangot pois kankaan sisältä ja heittää kankaat hienopesuohjelmalla koneeseen. Näin olen itse pari kertaa tehnyt ja ovat uudenveroiset edelleen.
ja laitat pesuun. Mun vaunuissa kuomun kankaan saa kyllä irrotettua...
Rattaat pitäis saada pestyä, mutta miten?
Vinkkejä?
ja pyörät irti. Peset pyörät hyvin suihkussa vaikka vanhalla tiskiharjalla ja pyyhit rungon muuten rätillä. Kankaat peset 30 asteessa hienopesussa pesukoneessa.
Osien kuivuttua kasaat vaunut ja suihkutat crc:llä kaikki liikkuvat osat (pyörien sisältä, jousitukset). Eikö teillä vaunujen mukana tullut puhdistusvälineitä ja hoito-ohjeita?
Minä tunnollinen olen pessyt vaunut 3 kk välein. Ovat kyllä erittäin hyvässä kunnossa edelleen (ostettu 2005).
minä ainakaan saanut omista emmaljungista niitä metalliosia irti :P vaikka kuinka pyörittelin sitä ruuvia..
olen ulkona pessyt aurinkoisena päivänä. Huuhtominen puutarhaletkulla ja kuivaa nopeasti auringossa.
tai esim. kylpyammeessa. Siis jos kangas ei irtoa. Eivät ota sellaisia muuten pesulaankaan pestäväksi :(.
kukaan neuvoa tyhmempää??