4-vuotiaalla muksulla aina itkusta pääkipeenä???
Meidän 4-vuotiaalle tulee aina pienestäkin itkusta pääkipeäksi. Sen jälkeen itkee pääkipua ja haluaa kylmäpussia ja joskus myös kipulääkettä. Onko muiden muksulla sama ongelma? Onkohan syytä käydä lekurilla vai onko täysin normaalia? Kertokaahan omia kokemuksianne.
Kommentit (12)
Itkee ja valittaa pää on kauheen kipee. Usein auttaa pelkkä kylmäpussi säryn kesto 1-7tuntia. Josku huutaa ja valittaa niin paljon ja vaatii saada kipulääkettä kun päähän sattuu niin kovaa. Olen yrittänyt lohdutella muilla keinoilla mutta ei auta muu. Meillä on 4muksua ja kellään muulla ei ole vastaavaa. Migreeniä on kahdella vanhemmalla muksulla mutta ei tuollaista.
Mulla on myös alhainen verenpaine, joten voi liittyä siihenkin, sillä itkiessä verenpaine vaihtelee. Tulee joskus ihan migreenimäinen kipu, mutta mulla ei ole migreeniä. Lapsi on näköjään itsekin huomannut että juominen auttaa. Se auttaa myös mulla. Nykyään en enää onneksi itkeskele niin, mutta muistan että teininä särki sen takia päätä usein.
Just esim. itkeminen laukaisi. Alkaneen pääkivun takia itkeminenkin jatkui ja noidanpyörähän siitä sitten. Mutta en usko että ihan noin pienenä olisivat alkaneet. En osaa sanoa. Itse veisin lääkärille näytille.
Minullakin on aina tullut pää tosi kipeäksi kovasta itkemisestä.
Minulla on aina muutenkin ollut selittämättömiä pääkipuja ja raskausaikana oli migreeniä.
Meidän isommilla muksuilla migreeni alkoi toisella reilu 5-vuotiaana ja toisella 7-vuotiaana. Olen kyllä kuullut että on nuorempiakin migreenipotilaita. Voihan se olla myös sitä.
Mulla on sama ongelma, ja mulla myös alhainen verenpaine. Enpä oo aiemmin miettinytkään asiaa tältä kannalta!
Ehkä kannattaa huolta suola-nestetasapaino kuntoon lapsella kun tulee itkukohtauksia. Voi raasua!
sama ongelma, ja verenpaine alhainen.Kiva kyllä tietää, että en ole ainoa..harmi vaan ap, että lapsellasi on myös tämä vaiva.Ei se minua kyllä näin aikuisena enää ole niin paljoa häirinnyt (ei siis ole poistunut) kuin lapsena, jollion on kivulle muutenkin herkempi.
Lueskelen vielä ketjua joten saa laitella lisää.
T:Ap
esiintyy tuota myös. liittyy pinnistelyyn luultavasti.
verenpaine kyllä ei ole alhainen.
ihan oikeasti päänsä kipeeksi huutamisesta ja itkemisestä. Tämän jälkeen on käynyt jo useita kertoja niin, että on ollut ilmeisesti huomionhakuisuuttaan olevinaan pääkipuinen ja kaivannut palveluja juuri itkemisen jälkeen. Käsittääkseni pää ei ole kuitenkaan ollut oikeasti kipeä, jos esim. lasi vettä tai mehua ja hetken tuokio sylissä riittää siihen, että taas porhalletaan menemään entiseen malliin. Oletko kokeillut, meneekö pääkivun valitus ohi muilla palveluilla ja huomioimisella vai tarviiko oikeasti sen kylmäpussin ja ehkä lääkkeenkin ennen kuin toipuu?