Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi vastasyntyneen perheelle, joka

Vierailija
10.07.2009 |

on kovin ronkelia sorttia? Sukulaisperhe saa piakkoin esikoisensa ja tiedän, että perhe on hyvin tarkka tulevan lapsensa tavaroista ym. Perheellä on rahaa käytössä, he eivät ottaneet äitiyspakkausta sen vaatteiden rumuuden takia ja kaikki tähän mennessä hankitut tarvikkeet vaunuja, turvaistuinta ja jotain vauvan aloituspakkausta myöten on tilattu ulkomailta. Miten minä voin muistaa heitä lapsen synnyttyä??? Keksiikö kukaan jotain extrahienoa vauvalahjaa? Kiitos.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista meininkiä.

t. vastasyntyneen äiti

Vierailija
2/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos haluat panostaa enemmän, niin vaikka klassinen satukirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Tiitiäisen satupuu, joku klassikko tosiaan. Usein saa tarjouksesta.

Kukat ja kortti kyllä minusta riittää muistamiseksi.

Vierailija
4/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläkin on kyllä tilattu ulkomaita myöten ties mitä, mut ei me silti ronkeleita olla ja varsinkaan lahjahevosen suuhun ei katsota!

Joo, mut jos nyt vinkkejäkin antaisi, niin ostakaa vaikka joku lastenlaulu-cd. Niitä on kovin eritasoisia, kannattaa vaikka kysyä jostain kunnon kaupasta, että mitkä on hyviä. 20 lasten suosikkia on minusta hyvä sarja (alkuperäisesittäjiä) ja sitten taas pysyisin kaukana ehdottomasti Musiikkilaihon levyistä.

Myös kiva lorukirja on hyvä lahjaidea jo ihan pienelle.

Tai sitten vaikka ostat Addun vauvatossut.

Vierailija
5/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tyytyä siihen isoon ja komeaan kukkakimppuun, jonka tilaan sairaalaan. Pääsen itsekin helpolla enkä aiheuta mielipahaa kenellekään osapuolelle ostamalla tavaraa, josta ei välitetä.

Ap.

Vierailija
6/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä että pitäisi ostaa väkisin jotain, jota "kaikilla muillakin" on, jos perheellä onkin oma vähän erilainen maku tavaroiden suhteen.

Vierailija
7/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap väittänyt että tämä perhe olisi vaatinut jotain erikoisuuksia. Ehkä he haluavat itse ostaa tavaransa oman makunsa mukaan?

Ärsytää tuo, että jos ei halua jotain tiimariroinaa nurkkiinsa pyörimään niin se on jotenkin väärin muita kohtaan.

Vierailija
8/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ainakin on käyttöä, ei jää nurkkiin pyörimään

Vierailija
9/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tyytyä siihen isoon ja komeaan kukkakimppuun, jonka tilaan sairaalaan. Pääsen itsekin helpolla enkä aiheuta mielipahaa kenellekään osapuolelle ostamalla tavaraa, josta ei välitetä.

Ap.

mä sain tosi paljon kukkia sairaalaan ja ei niistä paljoa iloa ollut kun ei siellä sairaalassa niistä juuri ollut iloa, sen verran uutta lapsen kanssa oleminen oli. Kotiin toin ehkä puolet, mutta eihän ne pakkasta kestänyt.

Jos olet menossa kotiin heitä moikkaamaan, vie silloin ne mukaan.

Yks mitä mä kaipasin, kuvittelin että saan niitä on nämä sideharsovaipat. Niitä on nykyään niin kauniita, eri värisiä, kuviollisia etc.

Mä olisin ottanut tosi mielellään sellaisia. No, onneksi osaan avata lompakon myös kassalla.

Ja lastenlevy cd, se on tosi kiva lahja, iloa monen monta vuotta.

nimimerkillä sain kukkia ehkä n 15 kimppua ja siellä ei yksi erottunut mitenkään, eikä 2.

Vierailija
10/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää kehtolauloja instrumentaaliversioina

Vierailija
11/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maailman junteimmat ! jonkun chavin vauvalla voin kuvitella.

Vierailija
12/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ostanu sellasen tarvikepaketin, johon keräsin kaikkea mitä tarvii vauvanhoitoon. Niitä tarvii aina eikä ihan heti vanhene tms. Johonkin koriin asettelet nätisti.

Vierailija
13/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää hyvin. Jos haluat ostaa CD:n, niin ainakin meillä on tykätty Vauvan vaaka -nimisestä levystä.

Vierailija
14/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei varmasti tiedä, ettei ko. äiti ole kestoilevaa ja täysimettävää sorttia

Vierailija
15/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida sopia nirppanokalle, mutta itse olen vienyt vauvaperheeseen itse tehtyä kakkua, tai joskus esim. makaronilaatikkoa foliovuoassa. Samana päivänä tehtyä, joten voi vaikka pakastaa pahan päivän varalle. Itse olin tosi iloinen, kun anoppi toi mukanaan lihapullia ja kinkkukiusausta pakkaseen. Ei ole ekstrahienoa, mutta tarpeellista.

Vierailija
16/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän vauva syntyy vasta myöhemmin syksyllä.

Me ollaan siis tosi tarkkoja siitä, että lapsen tarvikkeet sopivat sisustukseen ja vaatteet miellyttävät omaa silmäämme. Ei niiden mitään luksusta tarvitse olla, mutta emme halua pukea ja sisustaa mielestämme mauttomasti. Näin koitamme mennä, kunnes lapsi itse mahdollisesti vaatii jotain kammottavuuksia. :)

Meidän lähipiiri tietää, ettei juuri vaatteita tai taravaa siis kannata ostaa (ainakaan kysymättä). Minä voisin ilahtua jostain käytännöllisestä lahjasta, kuten vaikka hierontaöljyä ja vauvan shampoota tms. Jotain minkä voi kuluttaa pois.

Tuo ruokaidea oli myös aika mainio, mutta toisaalta sillä muistetaan ehkä enemmän vanhempia kuin vauvaa eli jos haluat vauvalle jotain erityistä, niin sitten ei sitä.

Vierailija
17/17 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnaiset olivat vieneet kotiin valmiiksi vaippoja, tutteja, harsoja, pari tuttipulloa ja korviketta (kaiken varalta) yms. Lisäksi oli tietysti vaatteitakin ja aivan ihana pieni torkkupeitto vauvalle. Itse ilahduin kovasti yllätyksestä! :)