Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten omat vanhempasi ovat kommentoineet ulkonäköäsi?

Vierailija
24.07.2015 |

Ovatko vanhempasi sanoneet sinua kauniiksi? Vaiko enemmänkin tarttuneet epäkohtiin? Kenties jopa lytänneet? Onko näillä ollut vaikutusta itsetuntoosi?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nuoruuden sain kuulla olevani lihava lehmä. Nyt, 10 vuoden ja kahden lapsen jälkeen jankuttaa koko ajan, miten olen liian laiha. Paino pysynyt kilolleen samana

Vierailija
22/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina kehunut ja kannustanut onneksi. :) "Sulla on ihanat hiukset", "Susta voisi tulla vaikka malli" yms. Joskus kyllä hienovaraisesti sanonut, jos jokin kampaus tai vaatteet eivät sovi minulle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kommentoi pömpöttävää mahaani joskus kun olin 10 v. Sen jälkeen olenkin kuullut vain kommentteja liiasta laihuudestani, kun minusta tuli riisikeppi. On tosin muuten sanonut, että onneksi perin äitini geenit.

Äidille itkeskelin murrosikäisenä usein rumuuttani ja hän aina todisteli, että olen ihan normaalin näköinen ja voisin olla vaikka minkä näköinen oikeasti. Äidin ansioista minulla on ollut tosi vähän ulkonäköpaineita murkkuiän jälkeen. Alipainosta on myös kommentoinut.

Vierailija
24/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kumpikaan kehunut juuri mitään, äiti on saattanut joskus kampausta tai hiusten väriä kehua, ei muuta. Muuten olen äidiltä saanut kuulla olevani lihava, paksu, tihrusilmä (=pienet silmät vissiin), mongoli jne. Ainiin, myös varpaani ovat rumat koska ne ovat niin pitkät + isovarpaatkin ovat ruman isoja (äidillä btw aivan samanlaiset isovarpaat).

Hän on myös vaatteitani ja tyyliäni haukkunut: "no oletpas todellinen TYYLIN KUNINGATAR" helvetin sarkastisella äänellä.

Vanhojen tanssien jälkeen kerroin kuinka parini vanhemmat olivat kehuneet minua kauniiksi. Äiti kysyi tylsistyneellä äänellä: "Jaa, mekkoa vai kampaustako tarkoittivat?"

Kiitos paljon äiti kannustuksesta ja tuesta huonon itsetunnon suhteen.

Vierailija
25/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumista on joskus kommentoitu ja pienenä kauniiksi kehuttu, aikuisena ei kauheasti ole kommentoineet mitään. Hyvä niin.

Vierailija
26/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erityisesti äiti antanut aina rivien välistä ymmärtää, että olen hänen mielestään kaunis ja täydellinen. Ei ole sanonut, mutta asenteesta on tullut ilmi. Kerran vanhempani olivat katsomassa näytelmää, jossa oli silloin noin minun ikäisiäni näyttelijöitä, mm. upea Krista Kosonen. Faija oli sen jälkeen sanonut äidille, että "mutta eivät ole meidän X:n veroisia", mikä nyt kyllä minun mielestäni oli jo vähän liikaa :D eihän kauneutta ole tarpeen vertailla. Mutta toisaalta lämmitti tietenkin silti, kun jörö-iskältä ei ihan hirveästi tällaisia kommentteja ole ikinä herunut.

Vierailija
27/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet niin kaunis", "Sä et taida itse huomatakaan kuinka miehet katselevat sinua niin ihaillen"

Vierailija
28/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 mainitsee vielä, ja joo kerran hirveän opiskelupaniikki-työputken jälkeen äiti sanoi, että "sä olet laihtunut" - en ollut itse huomannut edes asiaa, kun paniikin jälkimainingit vielä löivät, mutta totta se oli.

Tässä muuten dieettivinkki: elin tuolloin karjalanpiirakoilla, litran mehupurkeilla ja roiskeläpillä. Ramppasin portaita ihan vain kerroksen, mutta kuitenkin monta kertaa päivässä (liittyi ko. rakennuksen ja homman logistiikkaan) ja kantelin painavia tavaroita. Pitää myös syödä tosi harvoin, tai tyyliin aamulla, kolmelta iltapäivällä ja ehkä illalla. Ai niin ja kaljaa join myös. En kyllä takaa ravintoaineiden saantia, enkä tiedä, kykenisinkö toistamaan ko. dieettiä ilman näitä tiettyjä olosuhteita :P

Vierailija
29/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kehunut kauniiksi ja sopusuhtaiseksi. Joskus on sanonut Grace Kellyn näköiseksi. Olen todellisuudessa aivan keskitasoisen näköinen, en kaunis enkä ruma. Olen lyhyt ja vähän päärynän muotoinen vartaloltani. Tämä mitä äitini on sanonut on kuitenkin ollut arvokasta itsetunnolleni. Kiitos äiti, olet ihana!

Vierailija
30/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On se harmi kun se x ei saanut minun hiuslaatuani." "Sua ei kyllä kukaan koskaan huoli."

Sisarukset olivat kyllä paljon pahempia kuin vanhemmat. Olen tietysti itsekin aina tiennyt, etten ole paljon minkään näköinen esim. muuhun perheeseen verrattuna, näkyyhän se peilistä. Se sai minut pienestä pitäen satsaamaan itseni kouluttamiseen ja henkiseen puoleen muutenkin, mistä ei ole ainakaan haittaa ollut.

Vierailija
31/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi mitenkään.

Vierailija
32/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tullut vähän karkkimahaa?"

Vierailija
33/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti keksi sekä minusta että siskosta yhden epäkohdan, joita toistuvasti kommentoi. Molemmat sellaisia asioita, joille ei voi mitään. Kumpikin oli sellaisia ominaisuuksia, jotka eivät olleet selvästi perittyjä, mutta jos asia harmitti niin olisi silti voinut pitää omana tietonaan.

Vierailija
34/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat kommentoineet kumpaankin suuntaan, mutta enemmän sitä negatiivista on saanut kuulla. Lapsena tuli itkeskeltyä paljon, mutta loppujen lopuksi näin aikuisiällä tuntuu, että kaikki se paska on tehnyt musta ihmisenä vahvemman ja sen, kuka oikeasti olen.

Vierailija
35/44 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"katso mikä ruipulelo toikin on" äitini sanoi minun kuulleni isäni siskolle..

Vierailija
36/44 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä on kommentoitu äidin taholta: Pitkä selkä, pihtipolvet, paksut reidet, ohuet hiukset , muutenkin liian lihava ( mitä siis en ollut oikeasti). Kumpa sinulla olisi minun ulkonäköni, tuumasi äiti. Kun sitten menin tansseihin , olin aivan ällistynyt, kun minua haettiinkin tanssimaan. Muutenkin vientiä riitti ja mies löytyi .

Vierailija
37/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
38/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu sanoi sisarelleen et näitkö millanen maha sillä on, tuo nyt ei tarttis kuin vettä ja leipää. Oltiin siis saunassa, menin uimaan ja tän kommentin mummu sano pukuhuoneessa. Oli kiva tulla takasin ilkosillaan. En ollu lukioiässä lihava. Saa tanan mummu! Kaikki mummut ei o mukavia.

Vierailija
39/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudesta on valitettu vuosia. Ja olen kyllä lihava. 

Ensin pakkosyötetään lapsena punkeroksi ja varmistetaan että minkäänlaiset näläntunteet ja syömisen säätelyt eivät enää toimi. Sitten haukutaa läskiksi.

Heidän harmikseen itsetuntoni on kuitenkin melko hyvä.

Vierailija
40/44 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äidilläni oli tapana vertailla minua niihin kauniimpiin ja hoikempiin lapsiin/nuoriin. Ikinä ei minua kehunut, mutta aina se ja se oli niiiiin kaunis, upea, hoikka. Minun tukkani oli ohut hiirenhäntä ja se pakotettiin leikkaamaan rumaksi polkaksi. Mutta oi että, kun sillä teidän luokan Lotalla on niiiiiiin upea paksu pitkä tukka! 

Sairasta. Itselläni 2 lasta eikä ole moinen käytös tullut edes mieleeni. En tiedä mistä äitini tuollaisen käytöksen omaksui, kun esimerkiksi mummoni aina kehui ja kannusti...