Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joiden lapset on olleet päiväkodin kesäpäivystyksessä hoidossa?

Vierailija
09.07.2009 |

Miten sujui? Entä tuntuuko/tuntuiko teistä, että kesähoitoryhmän hoitajat rivien välistä syyllistää vanhempia siitä, että tuovat lapset kesähoitoon/eivät ole pysyneet järjestämään lapselle lomaa siksi ajaksi kun oma ryhmä on kiini?

Meillä poika kesäpäivystyshoidossa. Ei ole viihtynyt vaan kiukuttelee illat. Ja hoitajat selkeästi näreitä, suoraan ei sano mutta näkee ja rivien väleistä kuultaa se syyllistäminen.

Minulla ja miehelläni yhteenä 4 viikkoa lomaa (joista 2 pidettiin toukokuun lopulta kesäkuun alkuun ja 2 heinäkuun lopulta elokuun alkuun). Lapsi lomailee aina kun me vanhemmatkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin kertoa että kaikki henkilökunta vihaa sitä. Talo on vieras, henkilökunta on vierasta ja lapset on vieraita. Lapset ja henkilökunta vaihtuu viikottain, ei muista lasten saatikka työkavereiden nimiä. Ryhmät buukataan yli täyteen. Muistan yhden vuoden kun ryhmässä oli 29 lasta ikävuodesta 1v-6v. Ryhmässä piti olla neljä aikuista, koska yhdellä lapsella oli henk. koht. avustaja. No yksi lastenhoitaja sairastui joten meitä oli 2 kasvatusihmistä ja tämä avustaja. 13 lapsista oli villejä eskaripoikia, 3 erityispäätöksellä (ADHD)ja joukossa tosiaan 3 1vuotiasta. Kyllä hymy meinasi hyytyä moneen otteeseen ja olin vain viikon, mutta osa lapsista taas uusien aikuisten kanssa koko kuukauden. Sen jälkeen en koskaan edes harkinnut omien laittamista päivystykseen, ellen itse ollut samassa talossa.

Vierailija
2/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään miehen kanssa lomia lomittain joten lapset saavat olla kotona melkein kaksi kuukautta. Jaksavatpa taas syksyllä.

Eihän sille mitään voi jos ei kumpikaan lomaa saa heinäkuuksi, mutta pitäkää huoli että lapset saavat kuitenkin kesäloman. Kauheaa kun hoidossa on lapsia joilla ei ole yhtään lomaa kesällä. Vissiin vanhemmat haluavat lomailla rauhassa=(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan aina satu loma samaan kuin päiväkodin loma. Ikinä en tosin ole asiassa mitään ongelmaa huomannut.

Vierailija
4/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheellinen voi joka kesälle saada just heinäkuuksi. Kyllä ne pk:ssakin sen ymmärtää, taitaa olla "hoitajien syyllistävät katseet" vain ap sun omaasta syyllisyydentunteesta johtuvaa vainoharhaisuutta. ;)

Meillä miehen loma oli kesäkuussa, ja lyhyt. Eikä sen ajankohtaan hirveästi ollut miehellä itellään sanomista. Mulla ei mitään lomaa olekaan, teen lähihoitajan kesälomansijaisuuksia koko kesän. En ole saanut pk:ssa katseita osakseni.

Vierailija
5/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et järjestä jotakin hoitajaa kotiin? Kyllä lapsella pitää olla stressitmpääkin elämää kuin älämölö tarha. Sanot tietty, ettei ole varaa. Niinpä niin. Se on useimmin priorisointikysymys.

Vierailija
6/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla on että työnantaja määrää että kaikilla on kesälomat porrastettuna kolmessa osassa: jos tämä kesänä on loma elokuussa, ensi vuonna on toukokuussa, sitten kesäkuussa.

Mies saa ehdottaa loma-aikaansa ja sen pomo hylkää tai myöntyy. Mutta on se toisaalta tylyäkin jos molemmat vanhemmat pitää kesäloman toukokuussa.

Jos oma tarha kiinni kesällä niin pakkohan silloin mennä tarhaan!!

Minusta ajattelet liikaa.

Vierailija
7/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et järjestä jotakin hoitajaa kotiin? Kyllä lapsella pitää olla stressitmpääkin elämää kuin älämölö tarha. Sanot tietty, ettei ole varaa. Niinpä niin. Se on useimmin priorisointikysymys.

Siis kenelle tarkoitit tämän? Kyllä meillä lapset on kesällä kotonakin, monta viikkoa, mutta ei just silloin heinäkuussa, kun oma päiväkoti on kiinni! Ja ei, meillä ei todellakaan ole varaa palkata hoitajaa, jolle pitäisi mun kuukausipalkan verran maksaa palkkaa! :O

t. kolmonen

Vierailija
8/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma, että syyllistävät?

Kesäpäivystys on rankkaa lapsille, kun on uudet hoitajat ja ryhmät. Uskoisin, että kiukuttelut johtuvat ihan siitä.

Olen itse kesäpäivystyksessä töissä, eikä meistä kukaan syyllistä mitenkään vanhempia. Päiväkoti on meidän työpaikka, teemme siellä töitä ja saamme palkkaa siitä, että hoidamme teidän lapsia, myös kesällä.

Myös meillä työntekijöillä on omat lomamme ja tietysti teillä vanhemmilla. Se, milloin te saatte lomanne, ei tavallaan meille millään tavalla kuulu.

Näin se homma pyörii.

Vierailija
9/9 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ei pane päivystyshommaa ollenkaan pahakseen, koska on uusia kavereita ja tutstuu paremmin toisten ryhmien puolituttuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän