Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tällaisesta käytöksestä leikkipuistossa?

Vierailija
09.07.2009 |

Minulla on hyvin kantava ääni. Huutelen monesti puiston toiselta laidalta aina jollekin neljästä lapsestani. Esim huudan, että "Älä mene enää kauemmaksi!" tai " Tule tänne lähemmäksi, kun en näe sinua enää!". En vaadi itsenäisesti leikkiviä lapsiani pysymään aina lähelläni ja heitähän on monta ja usealla suunnalla leikkimässä, joten joudun siksi turvautumaan huuteluun. Mielipiteitä?

Olen huomannut, että monet äidit puhuvat ihan normaalilla äänellä ja ovat silloin lähempänä lapsiaan tai että sisarukset leikkivät keskenään ja ovat silloin helpommin valvottavissa. Olen kannustanut omia lapsiani etsimään leikkiseuraa muista kuin sisaruksistana silloin kun seuraa on saatavilla. Lisäksi uskon, että minulla on kantavampi ääni kuin monella muulla, vaikka kuinka huutaisivatkin. Mitähän minusta ajatellaan?

Kommentit (20)

1/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla megafonia vai huudatko ihan "paljaalla"?

Vierailija
2/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattele mitään. Pakko munkin on aina välillä huutaa lujempaa, vaikka onkin vaan 2 lasta. Isompi saattaa jotain hölmöillä vähän kauempana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan, että onpa rento äiti, kun ei kulje lastensa perässä ja kehtaa huudella heille isoon ääneen. Mutta ihan hyvällä ajattelisin tämän.

Vierailija
4/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutamisesta, joten hyvin pärjään ilman:)

ap

Vierailija
5/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan tosi mukavaa!

en tajua tuollaista. ajattele jos kaikki muutkin tekisivät niinkuin sinä?

Vierailija
6/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ovat erilaisia, jotkut viihtyvät paremmin äidin helmoissa. Tosin jos moni ihminen huutelee jatkuvasti kovalla äänellä, alkaa olla kakofonista ja stressaavaa. No, varmaan itsekin huomaat, jos joku lapsi pelkää huutamista. Jatka vaan samaan malliin.

Vierailija
7/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muualla julkisillä paikoilla, missä on muita ihmisiä?

Mielestäni ei ole kohteliasta huutaa paikoilla, missä on muitakin.

Vierailija
8/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun perheen nukkuvaa vauvaa....

Vauva nukkukoon kotonaan jos on herkkäuninen.

Vierailija
9/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hittoon vaan kaikki vauvat ja lapset leikkipuistosta!

kyllä kai jokainen lapsellinen ihimnen tajuaa mitä eroa on normaaleilla äänillä ja huutamisella, silloin kun puhutaan lasten/vauvojen nukkumisesta. jos on hyssyteltävää sorttia oleva vauva, niin tuskin kukaan häntä leikkipuistoon toisikaan. hyssyttelyn ja huutamisen välissä ON vaihtoehtoja.

Vierailija
10/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en mene aivan viereen huutelemaan. Kertaakaan en ole huomannut, että vauva olisi herännyt huutooni. Leikkipuistossa on välillä aika kova melutaso, kun lapsia on parhaimmillaan 100 leikkimässä. Monet vauvat nukkuvat siellä paremmin, kun melu on tasaista ympärillä. Jotenkin turvallisen tuttua? Ja harva varmasti tulee puistoon istuksimaan hiekkalaatikolle, jotta esikoinen ja ainokainen voisi nukkua puistossa?

ap

Vierailija
11/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus täytyy huutaa esikoiselle "Seis!" Kaupassa yritän opettaa lapsilleni, etteivät he huutelisi, näyttämällä mallia normaalista puheesta.

ap

Vierailija
12/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä vaunujen vieressä kiljujiakin on, harmi kyllä.

Vierailija
13/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrystäkin osakseni.

Tässä kilpaillaankin nyt vanhempien paremmuudesta. Mietin, että kokevatkohan jotkut vanhemmat olevansa hyvin sivistyneitä, kun eivät koskaan itse huutele? Pitäisiköhänb heidän mielestään kaikkien saada se normi kaksi lasta ja laittaa lapset pois häiritsemästä päiväkotiin ennenkuin ooppivat liian itsenäisïksi ja vaaroja pelkäämättömiksi menijöiksi leikkipuistossa?

Taidan jatkaa huutelua, kun tämä on niin toimivaakin. Missäs muualla kuin leikkipuistossa voisin huudella? Asumme kerrostalossa...

ap

Vierailija
14/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ajattelisi yhtään mitään. Senkun huudat, ei minua häiritsisi. Ainoastaan ne vanhemmat ärsyttävät, jotka eivät yhtään edes yritä valvoa lastaan.

Vierailija
15/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrystäkin osakseni.

Tässä kilpaillaankin nyt vanhempien paremmuudesta. Mietin, että kokevatkohan jotkut vanhemmat olevansa hyvin sivistyneitä, kun eivät koskaan itse huutele? Pitäisiköhänb heidän mielestään kaikkien saada se normi kaksi lasta ja laittaa lapset pois häiritsemästä päiväkotiin ennenkuin ooppivat liian itsenäisïksi ja vaaroja pelkäämättömiksi menijöiksi leikkipuistossa?

Taidan jatkaa huutelua, kun tämä on niin toimivaakin. Missäs muualla kuin leikkipuistossa voisin huudella? Asumme kerrostalossa...

ap

Ihan sama. En ymmärrä pointtiasi ollenkaan. Yrität päteä sillä että huudat lapsillesi puistossa? Miksi olet niin kiinnostunut siitä, mitä muut sinusta ajattelevat?

Vierailija
16/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakkokin, kun ei taustamölyn yli muuten kuulu. Minua ei häiritse muidenkaan äänekäs lapsen ohjaaminen, mutta sellainen komentelu ja äksyily häiritsee ja paljon. On ihan eri asia huutaa "älä mene kauemmaksi, pysähdy!" kuin että "etkö sä nyt tajua tulla tänne!" ja se äänensävykin ratkaisee.

Vierailija
17/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorillakin yritin kirjoittaa.

Väitätkö ettei ole inhimillistä ajatella välillä, että "mitähän tuokin, joka ei koskaan huuda lapsilleen minusta ajattelee. Itse opastaa kokoajan nuorempia lapsiaan vierellä, että eiköhän vain ymmärrä, että tilanteeni on eri? Näyttää noin nyreältä nyt kun huusin!".

ap

Vierailija
18/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka joutuvat kärsimään huutavasta äidistä

Vierailija
19/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ajattelisi yhtään mitään. Senkun huudat, ei minua häiritsisi. Ainoastaan ne vanhemmat ärsyttävät, jotka eivät yhtään edes yritä valvoa lastaan.

Vierailija
20/20 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pysty yhtään valvomaan mitä he tekevät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi