Mikä Nooan pikkusiskolle nimeksi?
Ei tarvvitse alkaa N:llä (eikä mielellään saakaan alkaa), ei liian samanlaista tyyliin Nooa - Neea/Oona tms.
Ollaan miehen kanssa aika eri linjoilla ekan nimen suhteen, joten mielelläni kuulisin muiden ehdotuksia!
Kommentit (10)
Se on ainakin raamatullinen nimi...
Moona
Louna
Unna
Joanna
Isla
Mila
Lotta
Mette
Tessa
Suosikkejani noista ehdotetuista Seela ja Ruut. Näitä on kotona jo "käsiteltykin", Seela miehen mielestä outo ja Ruut menisi ehkä muuten mutta taivutus Ruutin.. tökkii miehen mielestä.
Yhtä mieltä ollaan siitä, että pitää lausua niin kuin kirjottaakin eikä tarvitse olla raamatullinen nimi (vaikka itse noista monesta tykkäänkin, oon ihan tapakristitty ja mies ei kuulu kirkkoon).
Teea - no ei
Louna - musta kiva, miehen mielestä lounas...
Moona - liian samanlainen
Julia - mies tykkäis kahdella u:lla, itse kammoan sinänsä hyvää nimeä J-nimibuumin takia
Elena - liian venäläinen (mies) Tykkäisin NATALIAsta, mutta mies teilaa samoin
Unna - ei
Saara - löytyy suvusta useampia 10-15v.
Isla, Mila - keksityn oloisia
Lotta - ei (pikkutytönnimi)
Mette - ei; lempinimimäinen ja liikaa näitä liikenteessä..
Tessa - liian lempinimimäinen (miehen mielstä koirakategoriaa tämäntyyliset)
Joanna - ei tyylillisesti kummankaan mieleen
Eerika - harkintaan, vaikka oletettavasti mies teilaa ;)
Venla - ei, ihan liikaa tuttavien lapsilla
Liina - musta ihan kiva, miehestä ei..
Leina - liian keksitty
Miehen ykkössuosikki on Hilla, jota itse kyllä vielä aika paljon makustelen, ainakaan ekaksi nimeksi. Tai periaatteessa mielestäni kiva, mutta kutsumanimenä hieman oudoksun. Mun suosikkeja olleet Alisa (mutta alkaa olla aika yleinen) ja Aava (tätäkin vielä mietin..).
Tuntuu että itse pyöritellään aina vain samoja nimiä niin jos täältä tulisi joku, mitä ei olla vielä huomattu!
Kokeilen vielä noiden suosikkien perusteella
Milla
Milja
Lilja
Vilja
Kaisla
Pihla
Elise
Inari
Eevi
Saaga
Tuuli
mut ihmettelen tota asennetta en voi laittaa kaunista nimeä lapselleni kun niin monella muullakin se on. ymmärrän jos nimeä on lähiystävillä/sukulaisilla. mut vaikka nimi olis kaikilla muilla suomalaisilla niin miks ihmeessä ei voi nimeä laittaa jos siitä itse tykkää. ei ymmärrä ei... mitä väliä vaikka on yleinen nimi?
Natalia jos ei kelpaa niin miksei Natalie (ranskaa, kausutaan natalii)
Millasista nimistä tykkäät?