Paljonko sinulle merkitsee se, mikä isoisäsi isoisä on ollut ammatiltaan?
Kommentit (35)
Isän puolelta yksi on ollut suomenruotsalainen, ukkini isäkin vielä oli, mutta ei enää opettanut ukille ruotsia, joten olen suomenkielinen. Isän puolelta toisesta en tiedä, hyvin todennäköisesti torppari tai muu sellainen. Äidin puolelta toisen ukkini isää ei tiedetä, joten ei myöskään ukin isoisää. Äidin puolelta toinen isoisän isoisä on luultavasti ollut myös torppari tai muu sellainen. Itse olen sukuni ensimmäinen akateeminen.
On murhamiestä, pappia ja vaeltavia saamelaisia. Onpahan olleet ammatteja, joista on toimeentulo saatu.
Toisen isoisäni isä oli räätäli ja häneltä olen vissiin sitten perinyt käsityötaitoni ;-), toinen oli maanviljelijä isossa talossa. Kiva tietää, mutta ei niin kamalan merkityksellistä. Aika tavallinen tausta minulla.
Toisen isoisäni isä oli räätäli ja häneltä olen vissiin sitten perinyt käsityötaitoni ;-), toinen oli maanviljelijä isossa talossa. Kiva tietää, mutta ei niin kamalan merkityksellistä. Aika tavallinen tausta minulla.
Miten voi olla neljä isoisän isoisää?
mutta olis kyllä mielenkiintoinen tietää. Pitää melkein kysyä papalta, eiköhän se tiedä.
Sitten on olemassa isoäidin isoisä ym.
mutta olis kyllä mielenkiintoinen tietää. Pitää melkein kysyä papalta, eiköhän se tiedä.
mutta kai ne äidit yhtä tärkeitä ovat tässä "sukukartoituksessa" kuin isätkin. Tai sitten osa tarkoitti isoäidin isoisiä kun puhuivat neljästä. Ihan sama.
on myös kaksi isoisän isoisää.
Minulla ainakin on 2 isoisää, isäni isä ja äitini isä. Heillä molmemilla on ollut myös vastaavasti kaksi isoisää, mikä tekee yhteensä 4 isoisän isoisää.
on myös kaksi isoisän isoisää.
mikä oli kenenkään isoisäni/isoäitini ammatti. En tiedä heistä mitään
Minulla ainakin on 2 isoisää, isäni isä ja äitini isä. Heillä molmemilla on ollut myös vastaavasti kaksi isoisää, mikä tekee yhteensä 4 isoisän isoisää.
Piti ihan piirtää kaavio paperille, mutta niinhän se kyllä menee.
terv. 29
on olleet maanviljelijöitä, niin oletan, että nää ammatit ja tilat on tulleet suvusta alaspäin. Eli mulla ei oo sukututkimusta tässä käsillä, vaan arvaan vaan, että maanviljelijöitä on isoisän isistä olleet ainakin kaksi.
Tosin yhdessä ketjussa ilmeisesti tila on periytynyt tyttärelle, joten en voi tietää, onko taloon tullut nuori isäntä maatalosta kotoisin vai mistä.
No silleen vaikuttaa mun elämääni nää, että edelleen nykyäänkin tuo ammatti periytyy, ja minäkin kun siihen ammattiin oon lapsesta tottunut, niin oon miehekseni ottanut maanviljelijän. Itselläni on aivan muu koulutus, mutta jos ei olisi tuota maalaistaustaa, niin ehkä en olisi iskenyt silmää juuri tuohon mieheen, eikä me varmaan oltais edes tavattu.